Zoals de titel al aangeeft, zou ik graag wat advies willen horen over de vachtverzorging van onze jongste dame (14 maanden oud). Volgens mij heeft ze momenteel veel dode haren in haar vacht zitten. Dit zie ik aan de doffe kleur die haar vacht heeft, normaal is ze mooi donker rossig. Ik heb geprobeerd een foto te maken van de doffe haren. https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=5634B4C6
Een band op de rug ziet er wel mooi dieprossig uit, maar de rest wat minder. Nou was ik daarstraks aan het kijken en ik kan de lichte plukken haar er gemakkelijk uittrekken. Borstelen heeft naar mijn idee niet zo veel effect, er komen wel haren uit haar vacht maar niet zo veel. Kan ik de haren er toch beter uit proberen te borstelen of kan ik ze er ook uit plukken zonder dat ze een hele kale vacht krijgt op die plekken? Rosita heeft hier op het forum wel eens geschreven dat een picard wel te plukken is maar dat dit meestal niet mooi gevonden wordt. Dus ik twijfel een beetje.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
HELP! Trimervaring gezocht ;)
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)
- Aantal honden: 3
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Re: HELP! Trimervaring gezocht ;)
Plukken gaat goed en ja dan komt hij in zijn onderwolletje te staan. Misschien niet mooi maar wel dat er een mooie verse vacht terug komt.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
Dank voor je antwoord. Hoe lang duurt het ongeveer voor er weer een mooie vacht op komt?

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Met 3 maanden zit er weer een mooie vacht op alhoewel nog niet op lengte maar gedekt.
Gewoon zijn lichaam en poten plukken en zijn kop en staart alleen de lange pieken wegplukken zodat daar nog wat haar op blijft staan.
Niet de schaar erin zetten.!
Gewoon zijn lichaam en poten plukken en zijn kop en staart alleen de lange pieken wegplukken zodat daar nog wat haar op blijft staan.
Niet de schaar erin zetten.!
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
Ik zal straks eens een poging gaan wagen denk ik. Maar een schaar zal ik er nooit inzetten hoor!
Ze heeft echt een andere vacht dan haar moeder, die hoef je maar een paar keer per jaar goed te kammen om haar van losse haren te ontdoen, voor de rest zit ze altijd strak in de vacht.
Ze heeft echt een andere vacht dan haar moeder, die hoef je maar een paar keer per jaar goed te kammen om haar van losse haren te ontdoen, voor de rest zit ze altijd strak in de vacht.