Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

arm overstekend wild

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: arm overstekend wild

Ongelezen bericht door Liesbeth »

nyckle schreef:Wat een armoede. Ik begin eigenlijk behoorlijk gefrustreerd te raken bij topic.

Moet Thieme jullie sommeren om niet meer auto en iets te rijden, zodat jullie ook geen mug meer inademen.

Kunnen jullie ook nog nadenken, anticiperen heet dat geloof ik op wat er ergens in de toekomst kan plaatsvinden?

Zo niet, laat fiets, auto staan! Ga ook niet te voet. Voor je het weet trap je op een slak, mier, insect.

Dondert toch niks?

Ga eens denken.

1/ Wie ben ik, en wat bepaal ik

2/ Wat is nu eigenlijk zielig.

3/ wat is gezond, en waarom.

4/ wat is natuur, ben ik er een deel van?

5/ als ik een dier tegenkom en het gaat dood. Hoe schuldig ben ik dan.

6/ Hoe vermenselijk ik mijn dier. Als je al preekt over pappie en mammie.
ik hoop dat het een grapje is. Arme kinderen die na de honden komen.

7/ Wat als jullie honden al achter wild aan mag jakkeren. Voorbeelden genoeg op dit forum. Wat mogen jullie kinderen dan wel?

Zomaar wat vragen.
En heb je voor jezelf al antwoorden op die vragen?!?!?
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Veenmug schreef:
Sulluna schreef:. Beestje leefde nog, dus ik ben uit mijn auto gestapt en heb hem naar de dichtstbijzijnde vogelopvang gebracht. Maar daar kan ik mij dan wel boos over maken. Als je veilig kan stoppen, moet je dat ook wel even doen.
Resultaat beestje leeft nog enkele uren en sterft dan door stress en/of inwendige verwondingen. Ik draai hem ter plaatse zijn nek om. Kun je dat niet: hak tussen de vleugels en gaan staan. Flits dood.
Ik zou inderdaad wel stoppen als dat mogelijk is net als Sullana en vervolgens handelen zoals veenmug beschrijft.
Nek omdraaien dus.
(de andere omschrijving is me niet helemaal duidelijk :wink: )

Ik geloof eigenlijk niet dat er zo veel op dit forum zijn die het goed vinden dat hun hond achter wild aanjakkert, @nyckle?
Er zijn er wel die dat zeggen, maar eigenlijk betwijfel ik of het in alle gevallen ook daadwerkelijk gebeurt en vaak gebeurt.

Leuke vragenlijst :ok:
Ik ga eens kijken of ik die voor mezelf in kan vullen.
Mijn antwoord op vraag 6 weet ik al.
Tijdens opvoeding van mijn eerste hond viel me op hoe duidelijk en consequent ik was geworden naar mijn zoontje :lol1:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik vind niet zo snel iets zielig.

Natuurlijk als ik naar het bos ga en ik zie een dode kat dan vind ik het jammer voor die kat maar dan denk ik wel dat zijn eigenaren hem maar binnen hadden moeten houden.
En ik ga hem ook niet van de weg plukken dood is hij toch al. En ik ga voor een levend dier mijn eigen leven al niet op het spel zetten dus zeker niet voor een dood dier.

Het is al een hele kunst om die weg over te steken als het stoplicht voor voetgangers op groen staat, een mens met een rollator komt denk ik geeneens in een keer naar de overkant en dat is gevaarlijk want er is geen middenberm.
Als ik aan de overkant ben gaat het stoplicht voor de auto's al weer op groen. Dus geen tijd om dode of levende dieren van de weg af te halen en zeker niet met mijn honden erbij.

En ja als mijn honden een haas zien gaan ze er achteraan. Ze gaan gelukkig niet zelf meer op zoek in de bosjes sinds Tama staar heeft maar als een haas het pad kruist gaan ze er wel achteraan.

Woensdagochtend ook, ik had net de twee oudste honden los geklikt en ineens steekt een haas het fietspad over ja dan gaan mijn meiden er wel achteraan. Gelukkig kwamen ze heel snel terug. Denk dat ze een minuut weg waren. En nee heel erg vind ik het niet als ze achter een haas aan gaan, meestal krijgen ze hem toch niet te pakken. In al die jaren hebben ze er met zijn vieren misschien vier a vijf doodgemaakt. En de meiden aten ze toch op.

En nee dat vind ik niet zielig, de jager schiet ze ook dood dus wat is het verschil? Ja dat volgens de flora en faunawet je hond niet mag jagen, gelukkig doen ze er hier niet zo moeilijk over.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

`ik ga niet mijn leven op het spel zetten`

Sjongejonge wat een zware woorden allemaal! Alsof we dagelijks op de autoweg zitten en nooit in de bebouwde kom rijden met onze auto. Alsof je ALTIJD gevaar loopt als je een keertje moet remmen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

iones schreef:`ik ga niet mijn leven op het spel zetten`

Sjongejonge wat een zware woorden allemaal! Alsof we dagelijks op de autoweg zitten en nooit in de bebouwde kom rijden met onze auto. Alsof je ALTIJD gevaar loopt als je een keertje moet remmen.
In de bebouwde kom lopen meestal geen hazen en als ik op een drukke door de stad lopende weg rij waar dan een moedereend met pullen oversteekt rem ik als het geen gevaar voor mezelf en medeweggebruikers oplevert.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
iones
Zeer actief

marian* schreef:

In de bebouwde kom lopen meestal geen hazen en als ik op een drukke door de stad lopende weg rij waar dan een moedereend met pullen oversteekt rem ik als het geen gevaar voor mezelf en medeweggebruikers oplevert.
Hier is geen bebouwde kom. Maar rechte wegen met berm en sloot en weilanden of akkers.
Reken maar dat je hier de hazen ziet. Dus als je ze ziet, kun je op tijd vaart minderen en dan hoef je niet hard te remmen.

Er zijn zat situaties waarin je best kunt remmen zonder iemand in gevaar te brengen. Maar hier doet men net alsof dat altijd levensgevaarlijk is.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
gonnie
Zeer actief

Nou zoals ik al zei: een schoonzus van een vriendin van me ook zo graag een moedereend met kuikens wilde redden dat heeft haar toen haar leven gekost ja. Nou daar heb ik dus geen zin in.

Nou rij ik zelf geen auto dus voor mij gaat dat remmen voor dieren op de weg toch niet op. Maar als mijn man remt voor iets stap ik in ieder geval niet uit om dieren van de weg af te halen. En als ik dus lopend naar het bos ga met de honden en ik zie een kat op de provinciale weg liggen laat ik hem liggen doder dan dood kan toch niet de automobilisten rijden daar als gekken, vroeger was het een 80km weg tegenwoordig een 50km weg maar dat vergeten de mensen denk ik voor het gemak.

Ik word heel graag oud.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
gonnie
Zeer actief

Ik vind een keer gevaar lopen al teveel. En het gaat ook niet alleen om mezelf maar als iemand remt kan een ander er ook bovenop knallen of de auto die remt willen ontwijken.

En zeggen als het kan rem ik, als een dier vlak voor je auto springt heb je geen tijd meer om eerst in de spiegel te kijken of je wel veilig kan remmen.

Ik weet wel dat de achterop komende auto in principe genoeg afstand moet houden van zijn voorganger maar in de praktijk doet niet iedereen dat en als iemand dat wel doet dan komt iemand die je inhaalt er wel weer tussen rijden en heb je weer geen ruimte genoeg.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

iones schreef:
marian* schreef:

Hier is geen bebouwde kom. Maar rechte wegen met berm en sloot en weilanden of akkers.
Reken maar dat je hier de hazen ziet. Dus als je ze ziet, kun je op tijd vaart minderen en dan hoef je niet hard te remmen.

Er zijn zat situaties waarin je best kunt remmen zonder iemand in gevaar te brengen. Maar hier doet men net alsof dat altijd levensgevaarlijk is.
Rem dan maar eens voor een zwanenfamilie als je op het Velperbroekcircuit rijdt.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

gonnie schreef:

Ik vind een keer gevaar lopen al teveel. En het gaat ook niet alleen om mezelf maar als iemand remt kan een ander er ook bovenop knallen of de auto die remt willen ontwijken.

En zeggen als het kan rem ik, als een dier vlak voor je auto springt heb je geen tijd meer om eerst in de spiegel te kijken of je wel veilig kan remmen.

Ik weet wel dat de achterop komende auto in principe genoeg afstand moet houden van zijn voorganger maar in de praktijk doet niet iedereen dat en als iemand dat wel doet dan komt iemand die je inhaalt er wel weer tussen rijden en heb je weer geen ruimte genoeg.
In het geval een dier vlak voor je auto springt heeft remmen geen zin. Hoe langzaam je ook rijdt, als een dier vanuit het niets voor je auto komt is hij of zij gedoemd aangereden te worden. Daar heeft het eerst in de spiegel kijken OF je kan remmen niets mee te maken.
Als het goed is kijk je als automobilist niet alleen vooruit, maar ook regelmatig in je spiegels om te weten wat het verkeer achter je doet. En als je dat regelmatig doet dan weet je wat er achter je rijdt en dan weet je ook of je wel of niet veilig kan remmen.

En mbt je laatste opmerking, dat ervaar ik ook regelmatig, maar dan is het aan mij/jou om weer genoeg afstand te nemen. Hoe irritant ook.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Liesbeth schreef:Ik hoorde een paar dagen geleden dat natuurmonumenten een tijd terug gestart is met een proef om te zien of brede bermen het aantal aangereden wild kan verminderen.
Dit naar aanleiding van een opmerking van iemand die in Noorwegen gezien had dat daar veel brede bermen zijn en weinig aanrijdingen met wild (vertelde een woordvoerder van NM).

https://www.natuurmonumenten.nl/nieuws/ ... pen-bermen
Dat lijkt mij een goed initiatief!

En ik denk dat het soms gewoon niet te voorkomen is dat je een dier dood rijdt, hoe akelig ook. Mijn zoon heeft een tijd terug een kat doodgereden op een 80-kilometerweg. En zoon is een prima chauffeur, maar die kat kwam opeens uit de struiken naast de weg rennen, uitwijken of remmen kon niet. Hij is wel verderop gekeerd, terug gereden, kat in de berm gelegd en gecheckt of hij misschien nog leefde, dierenambulance gebeld, en het was gewoon een kutervaring. Voor die kat helemaal, maar gelukkig wel op slag dood.

Rij je op een snelweg, dan kan je niet effe terug, maar waar het wel kan, vind ik dat wel het minste wat je kan doen, even controleren of je een beest hebt doodgereden of dat hij gewond is en misschien te redden of uit zijn lijden verlost moet worden en effe de dierenambulance bellen als het misschien iemands huisdier was.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
iones
Zeer actief

Tara schreef:
iones schreef:
In het meer ontwikkelde deel van Nederland kan dat dus heel vaak niet.
Ben ik blij dat ik niet in het meer ontwikkelde deel woon maar in een deel woon waar het menselijker is!
iones
Zeer actief

Je kunt het ook niet altijd voorkomen dat je een dier aanrijdt.

Maar ik denk echt dat dieren onnodig aangereden worden omdat mensen geen zin hebben om af te remmen en verwachten dat het dier dat zich duidelijk zichtbaar langs de kant van de weg begeeft, in zijn jeugd verkeerslessen heeft gehad en dat hij dus `wel uit zal kijken`. Een stomme redenering.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”