Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mila, Podenco kruising 14 maanden (teef)

In dit subforum komen alle topics van de honden die overgeplaatst zijn of om een andere reden niet meer beschikbaar zijn voor overplaatsing.

Moderator: moderatorteam

Gesloten
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Mila, Podenco kruising 14 maanden (teef)

Ongelezen bericht door cloris »

Ze is als pup vanuit Spanje in Nederland geplaatst, maar toen ze net één jaar was moest ze weg (ze is nu ca. 14 maanden). Mila is een geweldig leuke hond en met haar mooie verschijning trekt ze buiten veel aandacht. Ze is speels en energiek voor tien. Ze kan goed met alle honden en zal nooit uitvallen of grommen. Ze is ook goed met mensen en kinderen. Mila is zo zachtaardig en sociaal dat ze een goede therapiehond zou zijn, bijvoorbeeld voor getraumatiseerde honden (even om aan te geven hoe haar aard is).

Omdat Mila duidelijk een podencokruising is, heeft ze wel wat jachtinstinct. Maar omdat ze tegelijkertijd baasgericht is, is ze daarin goed te sturen. Mila is ongeveer 50 cm hoog en een kilo of 13 zwaar. Het zou leuk voor haar zijn als ze bij een of meer andere speelse honden zou worden geplaatst, maar als enige hond kan ook, mits er veel met haar wordt ondernomen (wandelen/fietsen). Mila kan een paar uurtjes alleen thuis blijven en ze is niet gesteriliseerd (moet volgens de regels van de stichting die haar plaatst wel na haar volgende loopsheid gebeuren). Bij interesse kun je mailen naar afp300@gmail.com

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Sabi85
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar

Re: Mila, Podenco kruising 14 maanden (teef)

Ongelezen bericht door Sabi85 »

Ohhhhhhh wat een geweldig hondje :I:
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Mooie hond
Fenneke en Baloe
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Wat een leuk hondje zeg!
senna03
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door senna03 »

Ooo...die derde foto...lijkt precies op mijn lieve Senna die ik zo ontzettend mis....wat een plaatje van een hond :I:
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Oh geweldig, zocht hier trouwens niet iemand een makkelijk, ongecompliceerd hondje? Dan lijkt me deze hond bij uitstek geschikt.
Hylos
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hylos »

Oh, hoe perfect! :I:
Die vindt vast snel een huisje! En anders komt ze over een half jaar maar hier :engel:
Afbeelding
Afbeelding
Lemuria

Wat is er over een halfjaar? Ga je ook voor een nummer 2? :D
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Ja, ik wil graag een tweede hondje en een leuk speelkameraadje voor Xavi. Aangezien die heeeeel graag speelt :lol1:
Maar dan niet weer zo'n zwaar bakbeest haha :mrgreen:

Maar dus, eerst verhuizen en dan zoeken :pffff:
Afbeelding
Afbeelding
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Ik kreeg van degene die Mila opvangt nog wat foto's toegestuurd, die ik hier zal plaatsen. Ik hoorde verder dat ze het heel goed doet, ze luistert steeds beter, kan op wildarme plekken goed loslopen, zo ook op het strand, maar in de duinen dan weer niet, hoewel ze niet wegloopt maar in de struiken verdwijnt. Hier kan wel aan gewerkt worden door de toekomstige adoptanten, want ze is geen echte zelfstandige jager en daarbij wordt ze ook meer gestimuleerd door de andere hond met jachtinstinct waar ze bij woont dan dat ze zelf actief op zoek gaat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Wat een leuke hond. Als ik geen honden had dan wist ik het wel.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Dat die schoonheid nog niet weg is. Ik heb het gevoel dat het een soort Cleo is. Lijkt er ook wel wat op in een andere kleur. Die kon prima los, zeker in de stad en overal waar geen konijnen waren of hazen, kon wel wat jagen en dat zeker met een andere hond. Was uitermate lief en sociaal en kon elke hond zo krijgen dat er geen agressie was en geen gedoe. Super fijn hondje.

Wat ik hier zo mooi aan vindt is haar herder-husky achtige uitstraling. Je ziet dat het geen pure podenco is. Er zit iets door. Ik denk zelf husky voor 20% of minder. Dus echt precies Cleo. :ok:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Dat die schoonheid nog niet weg is. Ik heb het gevoel dat het een soort Cleo is. Lijkt er ook wel wat op in een andere kleur. Die kon prima los, zeker in de stad en overal waar geen konijnen waren of hazen, kon wel wat jagen en dat zeker met een andere hond. Was uitermate lief en sociaal en kon elke hond zo krijgen dat er geen agressie was en geen gedoe. Super fijn hondje.

Wat ik hier zo mooi aan vindt is haar herder-husky achtige uitstraling. Je ziet dat het geen pure podenco is. Er zit iets door. Ik denk zelf husky voor 20% of minder. Dus echt precies Cleo. :ok:
Afbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

:I: :I: :I:
Waarom mag ik nou niet meer dan 2 honden :boos: :jank:
Lemuria

Ik zat d'r al te verkopen aan Shibby, dan kon ik haar eens in het echt zien :I: 't Is dat ik hier echt geen teef bij wil, anders had ik het wel geweten. Echt een mega-knapperd.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

*Wolf* schreef:Ik kreeg van degene die Mila opvangt nog wat foto's toegestuurd, die ik hier zal plaatsen. Ik hoorde verder dat ze het heel goed doet, ze luistert steeds beter, kan op wildarme plekken goed loslopen, zo ook op het strand, maar in de duinen dan weer niet, hoewel ze niet wegloopt maar in de struiken verdwijnt. Hier kan wel aan gewerkt worden door de toekomstige adoptanten, want ze is geen echte zelfstandige jager en daarbij wordt ze ook meer gestimuleerd door de andere hond met jachtinstinct waar ze bij woont dan dat ze zelf actief op zoek gaat.
Leuke hond :ok:

Ik zou rekening houden met een ruime kans dat ze wel gaat jagen.
De hond is 14 maanden, dus over haar "jachtkwaliteiten" kan je geen definitief oordeel vellen.

Niet om af te kraken, maar een beetje realisme kan geen kwaad :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

link doorgegeven aan een collega wiens galgo kruising net is overleden en op zoek is naar een nieuwe hond.
ellen
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Hylos schreef:Ja, ik wil graag een tweede hondje en een leuk speelkameraadje voor Xavi. Aangezien die heeeeel graag speelt :lol1:
Maar dan niet weer zo'n zwaar bakbeest haha :mrgreen:

Maar dus, eerst verhuizen en dan zoeken :pffff:
Zeg jij bent ondertussen toch al verhuisd? :engel:

ranetje schreef:
*Wolf* schreef:Ik kreeg van degene die Mila opvangt nog wat foto's toegestuurd, die ik hier zal plaatsen. Ik hoorde verder dat ze het heel goed doet, ze luistert steeds beter, kan op wildarme plekken goed loslopen, zo ook op het strand, maar in de duinen dan weer niet, hoewel ze niet wegloopt maar in de struiken verdwijnt. Hier kan wel aan gewerkt worden door de toekomstige adoptanten, want ze is geen echte zelfstandige jager en daarbij wordt ze ook meer gestimuleerd door de andere hond met jachtinstinct waar ze bij woont dan dat ze zelf actief op zoek gaat.
Leuke hond :ok:

Ik zou rekening houden met een ruime kans dat ze wel gaat jagen.
De hond is 14 maanden, dus over haar "jachtkwaliteiten" kan je geen definitief oordeel vellen.

Niet om af te kraken, maar een beetje realisme kan geen kwaad :wink:
Inderdaad, hier ging het ook pas met 1,5 jaar echt los toen in de lente ineens heel veel geurtjes rondvlogen. :Q:

Maar wat een prachtige hond.
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Is geplaatst :ok:
Gesloten

Terug naar “Overplaatsing geslaagd.”