cornelia schreef:
Gelukkig kunnen we hier overal met de honden los, en betalen we geen belasting. Nu met het warme weer lagen de honden in de vieze sloot, waarop ik met ze naar de beek achter de wei liep. Daar zwommen ze zich weer keurig schoon. Dat is best luxe.
Die "zakdoeken" krijg je dus ahw voor het betalen van honden belasting. Er staan hele dure hekken omheen, daar ligt het niet aan. Ze worden 1 x in de zoveel maanden gemaaid, daar ligt het ook niet aan. Maar een beetje hond kan zijn kont niet keren en helaas denken veel mensen dat daar geen poep geruimd hoeft te worden waardoor het binnen een week vergeven is van de stront. Ezio mag er na het maaien wel eens even "de krant lezen" maar verder komt hij daar niet. Ik vind het daar vaak te vies.
Ik kom regelmatig in het Ravensbos, is onderdeel van de avondwandelingen. Het is inderdaad een heel mooi hellingbos (het had groter mogen zijn) Ezio loopt vaak het beekje af (is maar enkeldiep

) Verder hebben we hier rondom wandelmogelijkheden in overvloed en kunnen we vanuit huis b.v. 2 uur wandelen met hooguit 2 x 10 min. dat je langs een weg (verkeer) zou moeten.
In dat opzicht wonen wij ook wel luxe vind ik.[/quote]
Daarom geld uitsparen voor die `dure hekken` en die stomme kleine ´zakdoeken`, en gewoon toestaan de honden hier en daar los te laten zodat er mee GEWANDELD kan worden. Dat is voor iedereen een vriendelijker beleid.
Voorts hier en daar bakken neerzetten waar de zakjes poep in gedeponeerd kunnen worden. Behalve in het buitengebied natuurlijk. Tenslotte is poep iets natuurlijks en dus biologisch afbreekbaar.
Ik neem aan dat je de hond wel gewoon loslaat in het Ravensbos? Want ik zou dat gewoon doen. Kan echt geen kwaad, mits hij onder commando staat. Ik liet mijn honden er gewoon los. Vond het heel jammer voor de ruiters dat ze daar niet mogen paardrijden. Nu kan dat daar ook niet heel goed, want er zijn veel laaghangende takken en veel boom stronken. Maar laat die ruiters dat nou zélf bepalen! Het is daar het enige stuk natuur waar gereden kan worden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen