Mijn schoonouders hebben binnenkort een barbeque met familie, en willen ook graag dat Nykai mee komt. Dat is op zich geen probleem, Nykai kan zich prima gedragen bij familie en rond eten, dus meenemen wil ik hem graag!
Probleem is dat mijn zwager zijn 2 hondjes ALTIJD ook meeneemt. Die kan hij niet thuislaten, zijn zo bang alleen etc. etc. Maar dat zijn hondjes die heel de huiskamer door vliegen, waarop mijn hond erachteraan gaat. Aangezien mijn hond 20 kilo meer weegt,
veegt die prompt dan alles van tafel of rent tegen de visite aan.... zucht....

voor mijn "complete" puber. Nu zie ik dus op tegen een hele avond corrigeren en opletten, en zit er weer niks anders op dan dat ik WEER mijn hond moet thuislaten, omdat hun dat niet "kunnen".
Wat wij al doen is samen een uur wandelen, met alle hondjes bij elkaar, en vervolgens samen naar binnen, maar dat helpt maar heel even. Bij de hond van mijn eigen ouders gaat het juist super, die geeft een snauw aan hem als hij hem te druk vind. Deze honden
hebben minder ervaring in de hondentaal, en grommen dus niet, geven geen indicatie aan Nykai dat hij moet stoppen. Bench voor Nykai neem je ook niet even zomaar mee, 120 lang en erg zwaar pffff.... (daarbij ook niet echt "eerlijk" om hem daar 5 uur in te leggen)
Heeft iemand anders dit ook? Is er in de loop van de tijd een oplossing voor? Nykai is nu 1,5 jaar oud.
Dankje voor je input alvast!