Dit vat in een paar zinnen wel weer wat ik er van vind.Sulluna schreef:Het maakt mij eigenlijk een soort pissig, dat er zelfs hier nog mensen zeggen het waren jonge honden die nog een mooi leven hadden kunnen hebben. Ja, ik vind het ook zielig voor de honden.. Ik had ze ook liever 16 zien worden.
Máár. Als mijn husky of pointer een hond verscheuren, tot het bot aan toe.. Hierin totaal doorslaan en niet te remmen zijn.. Daarna koeien opjagen en agenten aanvallen.. Sorry, maar dan ben IK degene die ze naar de dierenarts brengt voor een spuitje. Want, ik zou nooit op mijn geweten willen hebben dat dit ooit nog een keer gebeurd.
Ik kon me wel indenken hoe Fajah er bij heeft gelegen in dat weiland, maar na het lezen van dat meer dan terechte stuk van de Lab baas, kan ik echt alleen maar heel blij zijn dat er 2 ingeslapen zijn...
Begrijp ik goed dat er 3 wel herplaatst zijn ?

Ik ben altijd een tegenstander van de RAD geweest en heb een warm plekje in mjn hart voor de "underdog" die de stafford en aanverwanten al jaren zijn, echt waar...maar mag ik hardop gewoon heel blij zijn er 2 dood zijn ? Als het bouviers waren geweest was ik namelijk net zo blij.
En vast hoor...ik zal wel een halve kneus zijn die het hele verhaal over ganging up, soortgenoot die veranderd in prooidier door vluchtgedrag etc TE gemakkelijk vind, en dan maar een hondenkennisloze kneus, maar echt... ik BLIJF me zo intens pissig maken om dit verhaal he...
Ik zou het toch werkelijk niet raar vinden als nauw betrokkenen binnen nu en een paar weken finaal over de zeik vliegen en met een groep mensen verhaal gaan halen bij dit tokken en ze helemaal verrot stampen .
Ik zou ze groot gelijk geven in elk geval en ik zou het ook volkomen begrijpen.
Je zou toch werkelijk hyperventilerend gek worden als JOUW Hond tot het bot toe afgekloven, met geen huid meer op haar rug, ingewanden die eruit liggen en een kop compleet verminkt , in een weilandje lag en dat HUNNIE honden de zielligerds zijn en dat daar godverdomme ook nog uitgebreid media aandacht voor is met een "passend" afscheid ?
Mag die reactie van die Lab eigenaar alstjeblieft gewoon op de voorpagina van het AD ? en mag die reactie even VOLLOP in de media ?
Willen ze op dat pietjepuk journaal, als ze straks met draaiende camera's bij dat debiele circus aanwezig zijn, aub ook even foto's tonen van Fajah en de reactie van de baas ?
Dank u wel alvast.
oh ja... 3 zijn er dus herplaatst?
Wie zegt me dat die lijers niet in Drenthe rondlopen en ik ze tegen kan komen in het bos ?

Hoe zijn die nieuwe baasjes geselecteerd ? En is er opvolging ? Worden die nauwlettend in de gaten gehouden ?
Je zou evt verantwoordelijke besluitvormers die de beesten hebben laten herplaatsen toch in de fik steken als die honden in een andere plaats of provincie NOG een keer zo'n bloedbad aan kunnen richten ?
Echt...wat een land leven we toch in

Die RAD komt hoe dan ook terug, kwestie van tijd en nog een paar dode honden

Structureel een GOEDE oplossing zoeken door een systeem als in DLD in te voeren is te ingewikkeld blijkbaar