Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Labrador doodgebeten in Katwijk ZH

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Re: Labrador doodgebeten in Katwijk ZH

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Sulluna schreef:Het maakt mij eigenlijk een soort pissig, dat er zelfs hier nog mensen zeggen het waren jonge honden die nog een mooi leven hadden kunnen hebben. Ja, ik vind het ook zielig voor de honden.. Ik had ze ook liever 16 zien worden.

Máár. Als mijn husky of pointer een hond verscheuren, tot het bot aan toe.. Hierin totaal doorslaan en niet te remmen zijn.. Daarna koeien opjagen en agenten aanvallen.. Sorry, maar dan ben IK degene die ze naar de dierenarts brengt voor een spuitje. Want, ik zou nooit op mijn geweten willen hebben dat dit ooit nog een keer gebeurd.
Dit vat in een paar zinnen wel weer wat ik er van vind.
Ik kon me wel indenken hoe Fajah er bij heeft gelegen in dat weiland, maar na het lezen van dat meer dan terechte stuk van de Lab baas, kan ik echt alleen maar heel blij zijn dat er 2 ingeslapen zijn...
Begrijp ik goed dat er 3 wel herplaatst zijn ? :O:

Ik ben altijd een tegenstander van de RAD geweest en heb een warm plekje in mjn hart voor de "underdog" die de stafford en aanverwanten al jaren zijn, echt waar...maar mag ik hardop gewoon heel blij zijn er 2 dood zijn ? Als het bouviers waren geweest was ik namelijk net zo blij.
En vast hoor...ik zal wel een halve kneus zijn die het hele verhaal over ganging up, soortgenoot die veranderd in prooidier door vluchtgedrag etc TE gemakkelijk vind, en dan maar een hondenkennisloze kneus, maar echt... ik BLIJF me zo intens pissig maken om dit verhaal he...

Ik zou het toch werkelijk niet raar vinden als nauw betrokkenen binnen nu en een paar weken finaal over de zeik vliegen en met een groep mensen verhaal gaan halen bij dit tokken en ze helemaal verrot stampen .
Ik zou ze groot gelijk geven in elk geval en ik zou het ook volkomen begrijpen.
Je zou toch werkelijk hyperventilerend gek worden als JOUW Hond tot het bot toe afgekloven, met geen huid meer op haar rug, ingewanden die eruit liggen en een kop compleet verminkt , in een weilandje lag en dat HUNNIE honden de zielligerds zijn en dat daar godverdomme ook nog uitgebreid media aandacht voor is met een "passend" afscheid ?
Mag die reactie van die Lab eigenaar alstjeblieft gewoon op de voorpagina van het AD ? en mag die reactie even VOLLOP in de media ?
Willen ze op dat pietjepuk journaal, als ze straks met draaiende camera's bij dat debiele circus aanwezig zijn, aub ook even foto's tonen van Fajah en de reactie van de baas ?
Dank u wel alvast.

oh ja... 3 zijn er dus herplaatst?
Wie zegt me dat die lijers niet in Drenthe rondlopen en ik ze tegen kan komen in het bos ? :schrik:
Hoe zijn die nieuwe baasjes geselecteerd ? En is er opvolging ? Worden die nauwlettend in de gaten gehouden ?
Je zou evt verantwoordelijke besluitvormers die de beesten hebben laten herplaatsen toch in de fik steken als die honden in een andere plaats of provincie NOG een keer zo'n bloedbad aan kunnen richten ?

Echt...wat een land leven we toch in :U:
Die RAD komt hoe dan ook terug, kwestie van tijd en nog een paar dode honden :ugh: :(: :cry:
Structureel een GOEDE oplossing zoeken door een systeem als in DLD in te voeren is te ingewikkeld blijkbaar :19:
mercedes2803
Zeer actief

Hilde schreef:De media-aandacht is natuurlijk om aandacht te krijgen. Vaak moeten dit soort dingen nou eenmaal via de media omdat er anders geen aandacht voor komt. De zaak kent imo alleen maar verliezers: de eigenaren van de staffords hebben al een aantal keer moeten verhuizen en zij en hun kinderen krijgen bedreigingen en dergelijke. Dat is natuurlijk van de zotte!

Het gaat helemaal niet per se om deze honden. Het gaat om alle honden. Elke hond kan bijten en in dit systeem terecht komen (daar hebben we op het forum voorbeelden van!) en het systeem is gewoon belachelijk. Martin had alleen beter een andere zaak kunnen kiezen.
Vind je dat van de zotte ?
Ik niet hoor...
ALs ze serieus maar 5 seconden medeleven, inlevingsvermogen en medelijden getoond zouden hebben
in plaats van als een stel blatende schreeuwtokken op facebook en in de media tekeer te gaan over hoe zielig HUNNIE wel niet zijn
zou het er vast anders uit hebben gezien, denk je niet ?
Ze hebben "mazzel" gehad dat ze een fatsoenelijk Labrardor-gezin-man-vrouw-kind getroffen hebben..
Ze hadden om mij een baas mogen treffen van het kaliber maffia tuig. :ok:

Toen het gebeurde stond ze al zo ongeveer met haar handen in de zakken , onverschillig te kijken naar haar honden die de ingewanden van die lab eruit stonden te trekken en haar vasttrokken tussen het prikkeldraad en haar poten afkloven.
En daarna hebben ze zich alleen maar van een NOG beroerdere kant laten szien..
Ga er maar even aan staan.... moet je je het plaatje van Fajah even voorstellen bij je eigen hond.
Ik denk overigens dat hetniet de lab baasjes zijn die ze bedreigen hoor ... dat zullen veelal woeste burgers zijn die er in de buurt wonen of iets dergelijks. En dat hebben ze deels over zichzelf afgeroepen door zich zo op te stellen.
Als jij jezelf als een soort onaantastbare honden God opstelt terwijl jouw honden net een andere hond simpelweg gesloopt hebben , dan kun je dat soort reacties - hoe primitief ook - verwachten
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

Tara schreef:
Hilde schreef:De zaak kent imo alleen maar verliezers: de eigenaren van de staffords hebben al een aantal keer moeten verhuizen en zij en hun kinderen krijgen bedreigingen en dergelijke. Dat is natuurlijk van de zotte!
Dat is inderdaad niet zoals het hoort, maar door je arrogant op te stellen en zelfs te provoceren roep je dat natuurlijk wel over jezelf af.
Als die eigenaren hun honden aan de lijn hadden gehouden hadden ze nooit hoeven verhuizen en waren er ook geen bedreigingen geweest.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Dat snap ik nou dus ook niet. Het werkt al jaren daar perfect maar nee we laten gewoon nog wat honden verscheuren. Het is idd geen beet maar scheuren. Ik heb een knokker gehad en dus ook genoeg wonden gezien bij eigen honden maar nooit zo... gewoon nooit!
Ik ben blij dat ze ingeslapen zijn jammer voor ze maar ze merken er toch niks van. Konden ze er iets aan doen nee dat niet maar in verkeerde handen moordmachines en dat blijkt maar weer en dit soort honden valt nou eenmaal zeer vaak in verkeerde handen. Sterker nog als die lab mijn hond geweest was zou ik er mijn doel van gemaakt hebben die honden stuk voor stuk te vinden en ik kan je vertellen dat ze mijn ontmoeting niet zouden overleven.
Slim? Vast niet... maar dat is dan maar zo.
Gaus doet alles voor publiciteit. Toen al die 'geweldige' anti CM actie die totaal het tegenovergestelde bereikte dan wat hij voor ogen had en nu dit weer.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
mercedes2803
Zeer actief

malinois schreef:Dat snap ik nou dus ook niet. Het werkt al jaren daar perfect maar nee we laten gewoon nog wat honden verscheuren. Het is idd geen beet maar scheuren. Ik heb een knokker gehad en dus ook genoeg wonden gezien bij eigen honden maar nooit zo... gewoon nooit!
Ik ben blij dat ze ingeslapen zijn jammer voor ze maar ze merken er toch niks van. Konden ze er iets aan doen nee dat niet maar in verkeerde handen moordmachines en dat blijkt maar weer en dit soort honden valt nou eenmaal zeer vaak in verkeerde handen. Sterker nog als die lab mijn hond geweest was zou ik er mijn doel van gemaakt hebben die honden stuk voor stuk te vinden en ik kan je vertellen dat ze mijn ontmoeting niet zouden overleven.
Gaus doet alles voor publiciteit. Toen al die 'geweldige' anti CM actie die totaal het tegenovergestelde bereikte dan wat hij voor ogen had en nu dit weer.
Dit dus...
en dan schrijf jij het nog netjes...
Ik zou er ook mijn levensdoel van hebben gemaakt en het niet alleen bij die honden hebben gelaten, maar op het openbare net doe ik daar verder geen gedetailleerde uitspraken (meer) over... you never know of het ook echt een keer waarheid wordt in dit land he ?
mercedes2803
Zeer actief

Nanna schreef:Het is een afschuwelijke zaak geweest die landelijke bekendheid heeft gekregen.
Iedereen die er mee te maken heeft gehad is natuurlijk een verliezer, linksom of rechtsom.
Ik hoop dat die hele gedoe toch nog wat positiefs kan voortbrengen: legislatie. Leg de klapkakerij maar aan zéér korte banden, zó kort dat het houden van een dergelijke hond alleen is voorbehouden aan de happy few. De ware liefhebber.

Misschien dat de asiels dan ook wat meer lucht krijgen. Want nu schaft iedere randdebiel zich een 'Tyson' aan die als ie om zich heen gaat bijten mooi mag optiefen.
En voor de honden zelf zou strenge wetgeving ook een zegen zijn.
Amen :ok:
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky

Ongelezen bericht door Sulluna »

*knip* trek me toch maar even terug haha :D
Laatst gewijzigd door Sulluna op 15 jun 2015 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Zouden de eigenaren van de Staffords hier eigenlijk meelezen? :denken:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
mercedes2803
Zeer actief

marian* schreef:Zouden de eigenaren van de Staffords hier eigenlijk meelezen? :denken:
Hoezo ?
en daarna; wat denk je ?

Ik denk het niet...
Hij vond zichzelf de alwetende hondenGodddd dus wat moet je dan op een forum ?
Daarbij, als ik zie hoe ze reageerden op facebook zegt iets me ,dat als ze hier lid zijn, ze in dit topic zeker van
zich zouden hebben laten horen :roll:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

mercedes2803 schreef:
marian* schreef:Zouden de eigenaren van de Staffords hier eigenlijk meelezen? :denken:
Hoezo ?
en daarna; wat denk je ?

Ik denk het niet...
Hij vond zichzelf de alwetende hondenGodddd dus wat moet je dan op een forum ?
Daarbij, als ik zie hoe ze reageerden op facebook zegt iets me ,dat als ze hier lid zijn, ze in dit topic zeker van
zich zouden hebben laten horen :roll:
Ik vroeg het me gewoon af.
Niet dat zij iets met zo'n topic doen in de zin van iets opsteken of zo, maar goed.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
mercedes2803
Zeer actief

Sulluna schreef:*knip* trek me toch maar even terug haha :D
nah goed, jij woont daar...
Enigszins begrijpelijk, maar eigenlijk te bezopen voor woorden
Ik heb mensen op facebook nog veeeeel harder van leer zien trekken tegen ze, en heb nog nergens gelezen dat
hij of vrienden van hem vakkundig al die mensen bij langs zijn gegaan om ze te bedreigen.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Hé maar die man heeft geen houdverbod toch?
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Ik las ergens bij Gaus op de pagina dat de andere 3 elders ondergebracht zijn door justitie en ze niet weten waar.
Dus niet dat ze herplaatst zijn.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Dat zo'n gezin bedreigt word is een ramp voor de kinderen. Maar die lui smeken er ook wel om door openbaar met hun grote schreeuwmuilen vooraan te staan. De hele wereld moet weten hoe geweldig ze zijn met hun honden. Geen spoortje schaamte. Hij is de hondenmaster en het feit dat die monsters een labrador uiteen scheurden... och... hij kon er niks aan doen, hij was er niet bij. Het lag aan haar. Niet aan hem en niet aan zijn troetels.

Wat had 'ie verwacht? Als je zo arrogant, kwaadaardig dom en gespeend van elke vorm van inlevingsvermogen, respect en schaamte bent...
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

mercedes2803 schreef:
Hoezo ?
en daarna; wat denk je ?

Ik denk het niet...
Ik denk het eigenlijk wel. Dit forum wordt door heel veel mensen gelezen zonder dat ze actief mee reageren. Ik heb ook wel eens iets gepost waar ik later op de hondenschool er achter kwam dat mensen het hadden gelezen. Ook heb ik een keer een verhaal op een motorforum gezet van iets wat ik had meegemaakt, en degene die in het verhaal voorkwam werd getipt door iemand die het had gelezen, waardoor hij mee ging lezen en we uit eindelijk zelfs vrienden zijn geworden.
Het kan haast niet anders, of iemand die ze kennen hebben hun erop attent gemaakt dat dit topic bestaat, denk ik.
Maar ik kan me voorstellen dat ze door alle media aandacht geen zin hebben zich in te lezen wat er allemaal over hun geschreven wordt.
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

mercedes2803 schreef:
malinois schreef:Dat snap ik nou dus ook niet. Het werkt al jaren daar perfect maar nee we laten gewoon nog wat honden verscheuren. Het is idd geen beet maar scheuren. Ik heb een knokker gehad en dus ook genoeg wonden gezien bij eigen honden maar nooit zo... gewoon nooit!
Dit dus...
en dan schrijf jij het nog netjes...
Ik zou er ook mijn levensdoel van hebben gemaakt en het niet alleen bij die honden hebben gelaten, maar op het openbare net doe ik daar verder geen gedetailleerde uitspraken (meer) over... you never know of het ook echt een keer waarheid wordt in dit land he ?
Eens.
En zo zit ik helemaal niet in elkaar, maar ik word echt misselijk en verdrietig van het verhaal van de eigenaar van Fajah. Het idee dat dit voor mijn ogen zou gebeuren met een van mijn honden, ik zou mezelf écht niet meer onder controle hebben. Het zou het allerslechtste in me naar boven halen, en als ze dan ook nog eens zo'n herdenkingsdienst zouden aankondigen.. :schrik:

Gaus moet beter nadenken over wanneer hij z'n principes gaat profileren. En dit is NIET het moment dus. Sukkel :ugh:
mercedes2803
Zeer actief

OP facebook wordt het echtpaar Gaus ook weggezet als "vrienden van de eigenaar"
Ach.. ik zeg; met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig he ?
Hij zal straks wel DE hondenschool voor steffuhrds minnend Nederland worden... leuk voor hem...
Het zal wel slecht met de zaken gaan dat hij een "nieuwe markt" aanboort
Schofterig dat hij dat over de rug van een leuke gezinslabrador doet die vel over been, afgekloven en wel met een verminkte kop bij het prikkeldraad
lag toen die honden er klaar mee waren, maar joh...wat boeit dat de steffurds lovurs he?
Paisley
Zeer actief

Ik kan het ook wel wat genuanceerder bekijken; ik kan me voorstellen dat Gaus wil opkomen voor honden die in heel veel gevallen slecht begrepen worden en slachtoffer zijn van hun eigen imago en daardoor in dit soort walgelijke situaties terecht komen. Dat is toch eigenlijk ook te triest voor woorden, al helemaal als je ze persoonlijk kent en ziet hoe ze in de juiste handen goede honden kunnen zijn.
Ik kan me niet voorstellen dat hij dit vanwege economische belangen doet.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Paisley schreef:Ik kan het ook wel wat genuanceerder bekijken; ik kan me voorstellen dat Gaus wil opkomen voor honden die in heel veel gevallen slecht begrepen worden en slachtoffer zijn van hun eigen imago en daardoor in dit soort walgelijke situaties terecht komen. Dat is toch eigenlijk ook te triest voor woorden, al helemaal als je ze persoonlijk kent en ziet hoe ze in de juiste handen goede honden kunnen zijn.
Ach kom roep je Gaus dan begint het te ruiken naar commercie en geld verdienen. Niets mis mee maar die man heeft nu een doelgroep gevonden door vooruit te kiken en weet dat er geld valt te verdienen met dit soort randgevallen .

Eigenlijk kon je het al van verre aan zien komen dat dit een keer zou gebeuren , die foto's van honden behangen met kettingen ,sloten en nog wat van die ongein en al dat geblaat op FB zegt wat over iemand en dat wilde hij laten zien.Over zijn manier van denken en voelen en over zijn honden waarvoor en voor wie die honen gefokt zijn . Nou wil het dat mensen dat niet wilde zien en het statement gewoon even verder is doorgevoerd.
Hij heeft zijn eigen honden gebruikt voor zijn eigen frustratie en nu kan er weer een statement gezet worden hoe erg en hoe slecht de onderkant van de maatshapppij is en met zulke honden en mensen met weing kansen omgegaan word.
In Amerika hele achterbuurten vol met dat volk die hun eigen ellende créeren .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief

Paisley schreef:Ik kan het ook wel wat genuanceerder bekijken; ik kan me voorstellen dat Gaus wil opkomen voor honden die in heel veel gevallen slecht begrepen worden en slachtoffer zijn van hun eigen imago en daardoor in dit soort walgelijke situaties terecht komen. Dat is toch eigenlijk ook te triest voor woorden, al helemaal als je ze persoonlijk kent en ziet hoe ze in de juiste handen goede honden kunnen zijn.
Ach kom roep je Gaus dan begint het te ruiken naar commercie en geld verdienen. Niets mis mee maar die man heeft nu een doelgroep gevonden door vooruit te kiken en weet dat er geld valt te verdienen met dit soort randgevallen .

Eigenlijk kon je het al van verre aan zien komen dat dit een keer zou gebeuren , die foto's van honden behangen met kettingen ,sloten en nog wat van die ongein en al dat geblaat op FB zegt wat over iemand en dat wilde hij laten zien.Over zijn manier van denken en voelen en over zijn honden waarvoor en voor wie die honen gefokt zijn . Nou wil het dat mensen dat niet wilde zien en het statement gewoon even verder is doorgevoerd.
Hij heeft zijn eigen honden gebruikt voor zijn eigen frustratie en nu kan er weer een statement gezet worden hoe erg en hoe slecht de onderkant van de maatshapppij is en met zulke honden en mensen met weing kansen omgegaan word.
In Amerika hele achterbuurten vol met dat volk die hun eigen ellende créeren .
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

En waarom zou hij dat dan juist doen bij honden die zoiets gruwelijks op hun kerfstok hebben? Ik kan me dat gewoon echt niet voorstellen :19:
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

Maeve schreef:
En waarom zou hij dat dan juist doen bij honden die zoiets gruwelijks op hun kerfstok hebben? Ik kan me dat gewoon echt niet voorstellen :19:
Maar hij doet het dus wel, en daaruit blijkt toch wel dat er wat mis is met zijn oordeelsvermogen, in elk geval in deze zaak.
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

jvanringen schreef:
Maeve schreef:
Maar hij doet het dus wel, en daaruit blijkt toch wel dat er wat mis is met zijn oordeelsvermogen, in elk geval in deze zaak.
Inderdaad ja. OF het gaat allemaal om de aandacht, als het niet positief kan dan maar negatief. Of hij kent het verhaal niet, maar dat lijkt me ook heel onwaarschijnlijk. Een andere reden kan ik echt niet bedenken.
Paisley
Zeer actief

Maeve schreef: En waarom zou hij dat dan juist doen bij honden die zoiets gruwelijks op hun kerfstok hebben? Ik kan me dat gewoon echt niet voorstellen :19:
Omdat die niemand anders hebben die voor ze opkomt? Ik noem maar wat hoor, maar ik ken ook honden in het griekse asiel die andere honden versnipperd hebben, en als ik die honden dan in de ogen kijk denk ik ook "Hier heb jij zelf niet om gevraagd" en dan ik daar heel triest van worden. Er borrelt dan ook een gevoel bij me op dat ik voor ze op wil komen, omdat ik weet dat ze die gruwelijke dingen hebben gedaan omdat mensen er verkeerd mee om zijn gegaan.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Maeve schreef:
Omdat het een steeds grotere groep word met meer problemen en daar flink aan te verdienen valt. Ook omdat hij ziet waar het heengaat en wil anticiperen in mee lullen op landelijk niveau en er een slaatje uit slaan financieel .
Zaken zijn zaken of je nu de stier of de koe melkt.
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Paisley schreef:
Maeve schreef: En waarom zou hij dat dan juist doen bij honden die zoiets gruwelijks op hun kerfstok hebben? Ik kan me dat gewoon echt niet voorstellen :19:
Omdat die niemand anders hebben die voor ze opkomt? Ik noem maar wat hoor, maar ik ken ook honden in het griekse asiel die andere honden versnipperd hebben, en als ik die honden dan in de ogen kijk denk ik ook "Hier heb jij zelf niet om gevraagd" en dan ik daar heel triest van worden. Er borrelt dan ook een gevoel bij me op dat ik voor ze op wil komen, omdat ik weet dat ze die gruwelijke dingen hebben gedaan omdat mensen er verkeerd mee om zijn gegaan.
Dat ben ik het wel met je eens hoor. Maar in dat geval is er geen slachtoffer bekend bij jullie. Deze man is landelijk bekend, de zaak heeft landelijk nogal wat aandacht gekregen. Hij moet toch kunnen weten hoe het overkomt dat hij het nu voor de dader gaat opnemen? En daar nog eens extra media aandacht mee genereert? Hoe zoiets aankomt bij de eigenaren van de Lab? Nee die honden hebben hier ook niet om gevraagd maar in dit geval vind ik de verwerking voor de Lab eigenaren eigenlijk wel voor gaan. Deze twee zijn humaan ingeslapen met een spuitje en nu wordt er een rel van gemaakt dat de lichamen niet worden vrijgegeven. Die Lab eigenaren hebben hun hond verscheurd zien worden, daar was uberhaupt niks van over :ugh:

Echt, ook met de wetenschap dat de eigenaren van de twee honden de grote boosdoeners waren kan ik er niet bij dat dit enige steun krijgt. Ik vind het de wereld op z'n kop om je nu druk te maken over 2 honden die humaan zijn ingeslapen na een enorm heftig incident.
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:
bouvierpoedel schreef: Omdat het een steeds grotere groep word met meer problemen en daar flink aan te verdienen valt. Ook omdat hij ziet waar het heengaat en wil anticiperen in mee lullen op landelijk niveau en er een slaatje uit slaan financieel .
Zaken zijn zaken of je nu de stier of de koe melkt.
Volgens mij heeft ie de klapkaakbusiness ook ontdekt. Zat laatst ook al bij Jinek met een Stafford vanwege die neusafbijt-affaire ;-)
Die man heeft veel CM gekeken :engel: . Hij weet hoe het werkt , met die gedode lab aanhangers kan hij niets maar met die emotionele en rationele gemankeerde wel. Daar valt nog wel wat te melken. :mann:
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Maeve schreef: En zo zit ik helemaal niet in elkaar, maar ik word echt misselijk en verdrietig van het verhaal van de eigenaar van Fajah. Het idee dat dit voor mijn ogen zou gebeuren met een van mijn honden, ik zou mezelf écht niet meer onder controle hebben. Het zou het allerslechtste in me naar boven halen, en als ze dan ook nog eens zo'n herdenkingsdienst zouden aankondigen.. :schrik:
Precies hierzo. Ik zou terstond veranderen in een rastypisch-Stafford-houdend-tokkiewijf als er iemand of iets zich in de botte kop haalt aan Izzy te zitten. Terwijl ik verder een keurig persoon ben met een opleiding in de zorgsector. Maar aan mij hadden ze een heel verkeerde gehad. Als het niet op dat moment was, dan had ik achteraf wat georganiseerd. Als iemand met z'n klauwen in z'n zakken onverschillig staat toe te kijken hoe míjn hond verscheurd word...ik krijg al trillende handen als ik dit typ. Kan me nauwelijks voorstellen hoe de eigenaren van Fajah zich moeten hebben gevoeld, en waarschijnlijk nóg voelen. Het zou gvd je hond maar wezen.
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky

Ongelezen bericht door Sulluna »

,,Laat ik heel duidelijk zijn: het bijtincident dat vorig jaar in december heeft plaatsgevonden is natuurlijk afschuwelijk. Helaas gebeuren dit soort dingen. De honden zijn destijds meteen in beslag genomen en kregen een euthanasiestempel op hun hoofd. Hope en Angel waren perfecte dieren, concludeerde ook Martin.

Helaas gebeuren dit soort dingen?? Ja joh, heel normaal dit incident.. Wat een idioot zeg.

,,Wat me ook pijn doet: op de herdenking vanmiddag zijn de lichamen van Hope en Angel niet eens aanwezig. Justitie geeft ze niet vrij en wij moeten het doen met twee foto's."

Wel eens over nagedacht hoe de eigenaren van Fajah afscheid moesten nemen?

"De afgelopen maanden hield Paulus Geijteman, baas van de donderdag afgemaakte staffordshireterriërs Angel en Hope, zich afzijdig van de berichten in de media, maar nu is hij het helemaal zat"

:jank: :jank:

Zie het hele artikel nu hier: http://www.metronieuws.nl/rotterdam/201 ... r-justitie
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Die lui kennen echt geen enkele schaamte hè, ze zien zichzelf echt als slachtoffer :blauwoog:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”