Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Labrador doodgebeten in Katwijk ZH
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Re: Labrador doodgebeten in Katwijk ZH
En dan de reacties van sommige, zijn vast vrienden van die Geyteman. Iemand zei dat die Labrador misschien wel vals was en dat ze daarom aangevallen was, en weer een ander dat ze misschien wel geblaft had.
Die zijn echt niet wijs, maar ja, als Martin Gaus het al een beetje goedpraat dan denken ze zeker dat het zo is.
Die zijn echt niet wijs, maar ja, als Martin Gaus het al een beetje goedpraat dan denken ze zeker dat het zo is.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Op een vergelijkbare manier is er een keer iets bij mij teruggekomen. Ik had iets hier neergezet en hoorde later dat degenen die in mijn verhaal voorkwamen het te horen hadden gekregen van een medeforumlid. Of ze lid zijn geworden weet ik niet maar dingen zingen dus rond.Paisley schreef:Ik denk het eigenlijk wel. Dit forum wordt door heel veel mensen gelezen zonder dat ze actief mee reageren. Ik heb ook wel eens iets gepost waar ik later op de hondenschool er achter kwam dat mensen het hadden gelezen. Ook heb ik een keer een verhaal op een motorforum gezet van iets wat ik had meegemaakt, en degene die in het verhaal voorkwam werd getipt door iemand die het had gelezen, waardoor hij mee ging lezen en we uit eindelijk zelfs vrienden zijn geworden.mercedes2803 schreef:Hoezo ?marian* schreef:Zouden de eigenaren van de Staffords hier eigenlijk meelezen?
en daarna; wat denk je ?
Ik denk het niet...
Het kan haast niet anders, of iemand die ze kennen hebben hun erop attent gemaakt dat dit topic bestaat, denk ik.
Maar ik kan me voorstellen dat ze door alle media aandacht geen zin hebben zich in te lezen wat er allemaal over hun geschreven wordt.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
",,Natuurlijk ben ik er kapot van. Mijn dochter ook. Haar hondenvriendinnetje Hope, met wie ze is opgegroeid, is vermoord door justitie. En dat terwijl er nog een zaak in hoger beroep loopt. Dat kan toch zomaar niet? Dat is in strijd met de wet. Donderdag belde ik naar de opvang waar Hope en Angel tot die tijd verbleven. De man aan de andere kant van lijn vertelde mij doodleuk: 'die zijn al dood. Wilt u nog meer weten?' Wat me ook pijn doet: op de herdenking vanmiddag zijn de lichamen van Hope en Angel niet eens aanwezig. Justitie geeft ze niet vrij en wij moeten het doen met twee foto's."Sulluna schreef:,,Laat ik heel duidelijk zijn: het bijtincident dat vorig jaar in december heeft plaatsgevonden is natuurlijk afschuwelijk. Helaas gebeuren dit soort dingen. De honden zijn destijds meteen in beslag genomen en kregen een euthanasiestempel op hun hoofd. Hope en Angel waren perfecte dieren, concludeerde ook Martin.
Helaas gebeuren dit soort dingen?? Ja joh, heel normaal dit incident.. Wat een idioot zeg.
,,Wat me ook pijn doet: op de herdenking vanmiddag zijn de lichamen van Hope en Angel niet eens aanwezig. Justitie geeft ze niet vrij en wij moeten het doen met twee foto's."
Wel eens over nagedacht hoe de eigenaren van Fajah afscheid moesten nemen?
"De afgelopen maanden hield Paulus Geijteman, baas van de donderdag afgemaakte staffordshireterriërs Angel en Hope, zich afzijdig van de berichten in de media, maar nu is hij het helemaal zat"
![]()
![]()
Zie het hele artikel nu hier: http://www.metronieuws.nl/rotterdam/201 ... r-justitie
En terwijl hij dit zegt denkt hij geen seconde aan de Labrador en wat die eigenaren hebben moeten doormaken?

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
ik vind het zowieso bijzonder dat hij dus wel wist waar de honden waren, dat is toch geheim?
Kijk als het advies niet bindend is kan het OM er dus aan voorbij gaan en toch laten inslapen.
Maar bij hoger beroep zou ook deze daad uitgesteld moeten worden. Dus ik kan best begrijpen dat ze verbolgen zijn als dat het verhaal is.
Maar ze moeten niet zo enorm in de slachtofferrol gaan zitten, dat recht hebben ze verspeeld toen ze die honden los lieten lopen.
En heel eerlijk??Dat vind ik van iedere eigenaar die zijn hondagressieve hond los laat lopen, als er dan iets gebeurd niet achteraf gaan mauwen.
En al helemaal niet in de media.Had je maar je verantwoording moeten nemen.Vind ik.
Kijk als het advies niet bindend is kan het OM er dus aan voorbij gaan en toch laten inslapen.
Maar bij hoger beroep zou ook deze daad uitgesteld moeten worden. Dus ik kan best begrijpen dat ze verbolgen zijn als dat het verhaal is.
Maar ze moeten niet zo enorm in de slachtofferrol gaan zitten, dat recht hebben ze verspeeld toen ze die honden los lieten lopen.
En heel eerlijk??Dat vind ik van iedere eigenaar die zijn hondagressieve hond los laat lopen, als er dan iets gebeurd niet achteraf gaan mauwen.
En al helemaal niet in de media.Had je maar je verantwoording moeten nemen.Vind ik.
- Sulluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Echt he.. Bizar. Op zijn facebook staat openbaar een filmpje.. Daar in zie je het afscheid van hem en zijn honden. Hij heeft dus wel de mogelijkheid gehad om afscheid te nemen, toen de honden nog leefde.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Die mot ie niet (want die verdient beyer dan hij) dus kijkt ie niet naarbouvierpoedel schreef:Die man heeft veel CM gekekenNanna schreef:Volgens mij heeft ie de klapkaakbusiness ook ontdekt. Zat laatst ook al bij Jinek met een Stafford vanwege die neusafbijt-affairebouvierpoedel schreef: Omdat het een steeds grotere groep word met meer problemen en daar flink aan te verdienen valt. Ook omdat hij ziet waar het heengaat en wil anticiperen in mee lullen op landelijk niveau en er een slaatje uit slaan financieel .
Zaken zijn zaken of je nu de stier of de koe melkt.. Hij weet hoe het werkt , met die gedode lab aanhangers kan hij niets maar met die emotionele en rationele gemankeerde wel. Daar valt nog wel wat te melken.

Ik vind t te zot voor woorden. Had al niks met die hele schijnheil maar nu helemaal niks meer... bah...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ESS
Wil je nog iets beroerder worden kijk dan op RTV Rijnmond nieuws. Janken en een nieuwsgierig meisje wat nog wel even wat traantjes moet persen.thom schreef:Kotsmisselijk word ik ervan.
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
- Sulluna
- Zeer actief
Maakt hij nou serieus de vergelijking met een Jack russel die bijt?Veenmug schreef:Wil je nog iets beroerder worden kijk dan op RTV Rijnmond nieuws. Janken en een nieuwsgierig meisje wat nog wel even wat traantjes moet persen.thom schreef:Kotsmisselijk word ik ervan.

- Sulluna
- Zeer actief
Apart.. een wawa schop je zo van je hond af. Is totaal niet te vergelijken. Ik heb liever 4 jacks die mijn hond aanvallen dan 1 hond boven de 30 kg hoor. Maar goed, het zal welNanna schreef: Dat wordt hier op het forum ook gedaan hoor. Dat het vergrijp hetzelfde is, of het nou een wawa is die bijt of een beer van een Mastino.

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Nee. Het is wel hetzelfde als een labrador een hond dood bijt of als een staff dat doet. Alleen de staff wordt alsnog vermoord ondanks de testen goed zijn en de labrador + eigenaar krijgen geen sanctie.
-
- Zeer actief
Ja, en hij vergeleek ze ook met chihuahua's en nog wat rassen, ze kunnen allemaal bijten zei hij.Sulluna schreef:Maakt hij nou serieus de vergelijking met een Jack russel die bijt?Veenmug schreef:Wil je nog iets beroerder worden kijk dan op RTV Rijnmond nieuws. Janken en een nieuwsgierig meisje wat nog wel even wat traantjes moet persen.thom schreef:Kotsmisselijk word ik ervan.![]()
Die Martin Gaus is waus. Alsof er alleen gebeten is.
Moet nog zien dat een chihuahua een labrador verscheurt.
Groetjes Gonnie.
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Toch denk ik dat een Labrador over het algemeen minder schade aanricht hoor.Valerie schreef:Nee. Het is wel hetzelfde als een labrador een hond dood bijt of als een staff dat doet. Alleen de staff wordt alsnog vermoord ondanks de testen goed zijn en de labrador + eigenaar krijgen geen sanctie.
Maarre, maakte Gaus die vergelijking met een Russell/Chihuahua?

-
- Zeer actief
Valerie schreef:Nee. Het is wel hetzelfde als een labrador een hond dood bijt of als een staff dat doet. Alleen de staff wordt alsnog vermoord ondanks de testen goed zijn en de labrador + eigenaar krijgen geen sanctie.
Het was niet de eerste keer he dat er een hond is doorgebeten door een hond van Geijteman.
Na de eerste keer dat een van die honden een hond doodbeet moest Siërra een muilkorf om en de anderen honden aangelijnd, hij is zelf in gebreke gebleven.
Natuurlijk is het erg dat deze twee honden afgemaakt zijn maar hij heeft het toch echt aan zichzelf te danken.
Misschien had hij ook eens wat meer berouw kunnen tonen.
En neem me niet kwalijk maar als mijn honden een hond zo erg toetakelen dan breng ik ze zelf wel naar de dierenarts, want dan wil ik ze zelf niet meer hebben.
Groetjes Gonnie.
- Valerie
- Zeer actief
Dood = dood toch? Meer dan dood kan niet. En toch krijgt die labrador niet eens aan aanlijngebodMaeve schreef:Toch denk ik dat een Labrador over het algemeen minder schade aanricht hoor.Valerie schreef:Nee. Het is wel hetzelfde als een labrador een hond dood bijt of als een staff dat doet. Alleen de staff wordt alsnog vermoord ondanks de testen goed zijn en de labrador + eigenaar krijgen geen sanctie.

-
- Zeer actief
Ik denk dat als 6 Labradors net zo tekeer zouden gaan als die Staffords er vast hetzelfde gehandeld was.
En ik denk dat het er ook aan ligt wat voor officier van justitie je treft. Of je een hondenliefhebber treft of iemand die al de pest aan honden heeft.
Het is volgens mij ook verschillend per gemeente.
Misschien had de gemeente Katwijk er wel genoeg van na diverse klachten over die honden en was deze aanval de druppel die de emmer over liet lopen.
En ik denk dat het er ook aan ligt wat voor officier van justitie je treft. Of je een hondenliefhebber treft of iemand die al de pest aan honden heeft.
Het is volgens mij ook verschillend per gemeente.
Misschien had de gemeente Katwijk er wel genoeg van na diverse klachten over die honden en was deze aanval de druppel die de emmer over liet lopen.
Groetjes Gonnie.
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
True, maar ik heb serieus nog nooit gehoord over een Labrador die een hond doodbeet. Dat verschil is toch ook best te verklaren? Labradors zijn geselecteerd op een zachte beet want wild mag niet beschadigd worden, Staffords en aanverwanten zijn jaren geselecteerd op juist die kaakkracht. Wat mij betreft mag elke hond dezelfde straf krijgen bij gelijke schade hoor, maar deze buitenproportionele schade heb ik echt nog nooit van gehoord en ik kan het me ook niet zo goed voorstellen bij zes retrievers bijvoorbeeld.Valerie schreef:Dood = dood toch? Meer dan dood kan niet. En toch krijgt die labrador niet eens aan aanlijngebodMaeve schreef:Toch denk ik dat een Labrador over het algemeen minder schade aanricht hoor.Valerie schreef:Nee. Het is wel hetzelfde als een labrador een hond dood bijt of als een staff dat doet. Alleen de staff wordt alsnog vermoord ondanks de testen goed zijn en de labrador + eigenaar krijgen geen sanctie.
- Valerie
- Zeer actief
- Sulluna
- Zeer actief
Ja maar dat is dus niet waar. De honden zijn de officiële testen niet door gekomen.. De testen die daarna door Gaus zijn gedaan wel. De 3 honden die de officiële testen wel zijn door gekomen, worden niet ingeslapen maar herplaatst.Valerie schreef:Nee. Het is wel hetzelfde als een labrador een hond dood bijt of als een staff dat doet. Alleen de staff wordt alsnog vermoord ondanks de testen goed zijn en de labrador + eigenaar krijgen geen sanctie.
Hij vergelijkt letterlijk dat het ook een Jack russel had kunnen overkomen die beet. Hij vergelijkt het letterlijk, kijk maar op rtv. Nou een hondje van 6 kg met een hond van dik 20kg vergelijken, kan echt niet..
- Sulluna
- Zeer actief
precies, mij boeit het ras niet. Als een husky roedel zo tekeer was gegaan als deze roedel, had ik precies hetzelfde nodig gevonden. Het ras boeit mij niet, het incident wel. Al waren het schattig fluffy poedels, zal mij een worst zijn.Nanna schreef:Jawel, laatst heeft een Lab Rakker doodgebeten, zoek er maar eens op op het forum.
Dat was een ' first offender' maar die had van mij zeker een muilkorfgebod gekregen. En als dat met voeten getreden zou worden en hij greep nog een hond met de dood tot gevolg dan mocht er van mij evenzovlot een roze spuit in.
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Oh, die had ik niet gelezen. JemigNanna schreef:Jawel, laatst heeft een Lab Rakker doodgebeten, zoek er maar eens op op het forum.
Dat was een ' first offender' maar die had van mij zeker een muilkorfgebod gekregen. En als dat met voeten getreden zou worden en hij greep nog een hond met de dood tot gevolg dan mocht er van mij evenzovlot een roze spuit in.

- Sulluna
- Zeer actief
Nee hoor, bij iedere eerste keer dat een hond dermate agressiviteit laat zien volgt alleen een waarschuwing. Enkel bij uitzonderingen niet. Er komt namelijk een deskundige kijken bij uw hond en wanneer er geen agressief gedrag is bij de hond is het bij de eerste keer alleen een waarschuwing. Bij een 2e keer zal er opnieuw een hondengeleider komt en zal de burgemeester van de woonplaats een muilkorf en aanlijngebod aanvragen. Wanneer er meerdere keren herhaling is volgt inbeslagname.Maeve schreef:Oh, die had ik niet gelezen. JemigNanna schreef:Jawel, laatst heeft een Lab Rakker doodgebeten, zoek er maar eens op op het forum.
Dat was een ' first offender' maar die had van mij zeker een muilkorfgebod gekregen. En als dat met voeten getreden zou worden en hij greep nog een hond met de dood tot gevolg dan mocht er van mij evenzovlot een roze spuit in.Ja, daarmee heb ik net zo weinig medelijden als deze honden. Bizar dat dit blijkbaar wel gewoon kan.
( rijksoverheid, staat allemaal beschreven).
Dus de lab van rakker heeft, zoals ieder ras, de waarschuwing gekregen. Wanneer het nogmaals gebeurd dan volgen er consequenties. De honden van dit topic hadden al een hele lijst aan waarschuwingen staan. Daarnaast was dit een zeer heftig incident, waarbij niet alleen een hond is verscheurd maar ook koeien en agenten zijn aangevallen.
Dat gepiep over het ras. Een labrador die 2 keer de mist in gaat krijgt net zo goed een muilkorfplicht. Sterker nog, er is hier een labrador met muilkorfplicht, die geen hond heeft doodgebeten maar wel heeft gevochten met honden en letsel heeft toegebracht. Katwijkers zullen hem wel kennen, is een bruine bij de rijnsoever.
- Valerie
- Zeer actief
De sancties zijn niet rechtlijnig en dat is dus het hele punt. Kijk bv naar de husky's die in beslag werden genomen na het doodbijten van een kat. Het is compleet willekeurig en daar moet wat aan gedaan worden.Sulluna schreef:Nee hoor, bij iedere eerste keer dat een hond dermate agressiviteit laat zien volgt alleen een waarschuwing. Enkel bij uitzonderingen niet. Er komt namelijk een deskundige kijken bij uw hond en wanneer er geen agressief gedrag is bij de hond is het bij de eerste keer alleen een waarschuwing. Bij een 2e keer zal er opnieuw een hondengeleider komt en zal de burgemeester van de woonplaats een muilkorf en aanlijngebod aanvragen. Wanneer er meerdere keren herhaling is volgt inbeslagname.Maeve schreef:Oh, die had ik niet gelezen. JemigNanna schreef:Jawel, laatst heeft een Lab Rakker doodgebeten, zoek er maar eens op op het forum.
Dat was een ' first offender' maar die had van mij zeker een muilkorfgebod gekregen. En als dat met voeten getreden zou worden en hij greep nog een hond met de dood tot gevolg dan mocht er van mij evenzovlot een roze spuit in.Ja, daarmee heb ik net zo weinig medelijden als deze honden. Bizar dat dit blijkbaar wel gewoon kan.
( rijksoverheid, staat allemaal beschreven).
Dus de lab van rakker heeft, zoals ieder ras, de waarschuwing gekregen. Wanneer het nogmaals gebeurd dan volgen er consequenties. De honden van dit topic hadden al een hele lijst aan waarschuwingen staan. Daarnaast was dit een zeer heftig incident, waarbij niet alleen een hond is verscheurd maar ook koeien en agenten zijn aangevallen.
Dat gepiep over het ras. Een labrador die 2 keer de mist in gaat krijgt net zo goed een muilkorfplicht. Sterker nog, er is hier een labrador met muilkorfplicht, die geen hond heeft doodgebeten maar wel heeft gevochten met honden en letsel heeft toegebracht. Katwijkers zullen hem wel kennen, is een bruine bij de rijnsoever.
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Ik heb inmiddels de hele filmhandel en alles bekeken. Natuurlijk hartverscheurend, dat schattige kwispelende pupje waarbij de ''baas'' jankend afscheid neemt. (En hij zegt dat hij geen afscheid kon nemen? Waar zijn die beelden dan van???)
Die man heb ik 0,0 medelijden mee. Dat pupje weet niet beter en dat is akelig. Maar het is gebeurd en die labrador is aan stukken gescheurd.
Hopelijk gaan die lui ooit beseffen dat ZIJ die honden hoogstpersoonlijk om zeep hebben gejaagd, en niemand anders. ZIJ moesten zo nodig een complete roedel houden, ZIJ moesten zo nodig al die honden los laten lopen, ZIJ moesten zo nodig geen riemen meenemen en ZIJ hebben het incident laten gebeuren. Alleen omdat ze zelf zo arrogant waren dat ze dachten Ceasar 2.0 te moeten spelen. Idioten!
Die man heb ik 0,0 medelijden mee. Dat pupje weet niet beter en dat is akelig. Maar het is gebeurd en die labrador is aan stukken gescheurd.
Hopelijk gaan die lui ooit beseffen dat ZIJ die honden hoogstpersoonlijk om zeep hebben gejaagd, en niemand anders. ZIJ moesten zo nodig een complete roedel houden, ZIJ moesten zo nodig al die honden los laten lopen, ZIJ moesten zo nodig geen riemen meenemen en ZIJ hebben het incident laten gebeuren. Alleen omdat ze zelf zo arrogant waren dat ze dachten Ceasar 2.0 te moeten spelen. Idioten!

- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
PLING...het kwartje valt ineens na de laatste alinea van jouw linkSulluna schreef:,,Laat ik heel duidelijk zijn: het bijtincident dat vorig jaar in december heeft plaatsgevonden is natuurlijk afschuwelijk. Helaas gebeuren dit soort dingen. De honden zijn destijds meteen in beslag genomen en kregen een euthanasiestempel op hun hoofd. Hope en Angel waren perfecte dieren, concludeerde ook Martin.
Helaas gebeuren dit soort dingen?? Ja joh, heel normaal dit incident.. Wat een idioot zeg.
,,Wat me ook pijn doet: op de herdenking vanmiddag zijn de lichamen van Hope en Angel niet eens aanwezig. Justitie geeft ze niet vrij en wij moeten het doen met twee foto's."
"De afgelopen maanden hield Paulus Geijteman, baas van de donderdag afgemaakte staffordshireterriërs Angel en Hope, zich afzijdig van de berichten in de media, maar nu is hij het helemaal zat"
![]()
![]()
Zie het hele artikel nu hier: http://www.metronieuws.nl/rotterdam/201 ... r-justitie
"Hij strijdt al 7 jaar tegen hoe het nu gaat, allerlei honden worden ten onrechte afgemaakt volgens Gaus"
Weet je wat het is met die smerige zuigstengel met zijn slijmerige kutstemmetje ?
Hij is gewoon al fokking 7 jaar nijdig en pissig dat HIJ als hondengod niet geraadpleegd wordt bij het schouwen en testen van honden nav een
bijtincident !
Wedden ?
Na de afschaffing van de RAD dacht hij natuurlijk in 1 klap binnen te zijn tot aan zijn laatste snik...
Die dacht dat ze van staatswege hem wel even zouden gaan benaderen in de nieuwe regelingen die gingen gelden voor honden die andere honden sloopten.
Ik heb die klootzak in de jaren VOOR het afschaffen van de RAD amper gehoord...
Nee...toen hoorde je hem niet

Hij had zich toen eens moeten laten horen, toen er duizenden honden onder de oude RAD wetgeving om de
KATSE-FLAUWE-KUL in geslapen werden, -puur op basis van hun uiterlijk !

Honden werden alleen geschouwd op hun uiterlijk en op basis daarvan ingeslapen, niet op basis van hun gedrag na een falende test of na het slopen van een buurhond.
Nee, toen hoorde je die stink Gaus niet...hij kon er tenslotte geen grijpstuiver aan verdienen toen er massaal honden ingeslapen werden ZONDER enige test, daar was geen eer te behalen voor de hondengod van Nederland.

Na het afschaffen van de RAD rook hij zijn kans en meneer grijpt het slopen - gewoon regelrecht slopen - van de Labrador Fajah aan om zijn gram te halen.
Zo... dat was mijn voorspellende - PLING - kwartje moment
Schuimbekken, dat ga ik er van

* waar zijn de handgranaat en bommenwerper smiley's als je nodig hebt ? *
- Liesbeth
- Zeer actief
Ik heb de indruk dat jij een hekel aan MG hebtmercedes2803 schreef:PLING...het kwartje valt ineens na de laatste alinea van jouw linkSulluna schreef:,,Laat ik heel duidelijk zijn: het bijtincident dat vorig jaar in december heeft plaatsgevonden is natuurlijk afschuwelijk. Helaas gebeuren dit soort dingen. De honden zijn destijds meteen in beslag genomen en kregen een euthanasiestempel op hun hoofd. Hope en Angel waren perfecte dieren, concludeerde ook Martin.
![]()
![]()
"Hij strijdt al 7 jaar tegen hoe het nu gaat, allerlei honden worden ten onrechte afgemaakt volgens Gaus"
Weet je wat het is met die smerige zuigstengel met zijn slijmerige kutstemmetje ?
Hij is gewoon al fokking 7 jaar nijdig en pissig dat HIJ als hondengod niet geraadpleegd wordt bij het schouwen en testen van honden nav een
bijtincident !
Wedden ?
Na de afschaffing van de RAD dacht hij natuurlijk in 1 klap binnen te zijn tot aan zijn laatste snik...
Die dacht dat ze van staatswege hem wel even zouden gaan benaderen in de nieuwe regelingen die gingen gelden voor honden die andere honden sloopten.
Ik heb die klootzak in de jaren VOOR het afschaffen van de RAD amper gehoord...
Nee...toen hoorde je hem niet![]()
Hij had zich toen eens moeten laten horen, toen er duizenden honden onder de oude RAD wetgeving om de
KATSE-FLAUWE-KUL in geslapen werden, -puur op basis van hun uiterlijk !![]()
Honden werden alleen geschouwd op hun uiterlijk en op basis daarvan ingeslapen, niet op basis van hun gedrag na een falende test of na het slopen van een buurhond.
Nee, toen hoorde je die stink Gaus niet...hij kon er tenslotte geen grijpstuiver aan verdienen toen er massaal honden ingeslapen werden ZONDER enige test, daar was geen eer te behalen voor de hondengod van Nederland.![]()
Na het afschaffen van de RAD rook hij zijn kans en meneer grijpt het slopen - gewoon regelrecht slopen - van de Labrador Fajah aan om zijn gram te halen.
Zo... dat was mijn voorspellende - PLING - kwartje moment
Schuimbekken, dat ga ik er van![]()
![]()
![]()
* waar zijn de handgranaat en bommenwerper smiley's als je nodig hebt ? *

Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- mercedes2803
- Zeer actief
Nou.... behalve dat ik het een zemelaar eerste klas vind en ook niet veel op met zijn theorietjes en ideetjes
Had ik nooit echt wat "tegen" de man hoor, ik kon er zelfs nog naar kijken op televisie en grinnikte dan wat.
Maar nu hij zich zo uitgesproken heeft in deze zaak ?
Ik kotssssssssss ervan, echt waar..
Ik "vo;lg" dit hele verhaal al vanaf het begin en ben daar woest over...
als ik dan dat gezemel van die Gaus lees ?
Echt... ik hoop dat hij een vlooienplaag over zich uitgestort krijgt
Beneden alle peil - op alle fronten en dat je dat op je 22 e onbezonnen doet, oke...het is je vergeven
Maar met zijn "aanzien" die hij toch links en rechts nog wel geniet, zijn ervaring en zijn leeftijd je achter zulks scharen over de rug van een
aan stukken getrokken, gesloopt, verminkte, afgekloven labrador ?
Echt, ik hoef de naam de komende 60 jaar niet meer te hhhoren of ik zal al schuimbekkend vertellen wat ik van het stuk onbenul vind.
Had ik nooit echt wat "tegen" de man hoor, ik kon er zelfs nog naar kijken op televisie en grinnikte dan wat.
Maar nu hij zich zo uitgesproken heeft in deze zaak ?
Ik kotssssssssss ervan, echt waar..
Ik "vo;lg" dit hele verhaal al vanaf het begin en ben daar woest over...
als ik dan dat gezemel van die Gaus lees ?
Echt... ik hoop dat hij een vlooienplaag over zich uitgestort krijgt

Beneden alle peil - op alle fronten en dat je dat op je 22 e onbezonnen doet, oke...het is je vergeven
Maar met zijn "aanzien" die hij toch links en rechts nog wel geniet, zijn ervaring en zijn leeftijd je achter zulks scharen over de rug van een
aan stukken getrokken, gesloopt, verminkte, afgekloven labrador ?
Echt, ik hoef de naam de komende 60 jaar niet meer te hhhoren of ik zal al schuimbekkend vertellen wat ik van het stuk onbenul vind.
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
MG kwam ook tijdens de RAD op voor klapkaken, maar dat deed hij toen een stuk minder luidruchtig. Ook in die tijd heeft hij voor een hoop honden een toekomst gebleken omdat hij net dat laatste positieve zetje gaf om tussen wel en niet ingeslapen de keuze voor niet inslapen te maken. En dat heeft hij altijd gratis gedaan (en nog steeds).
Ik ben niet per se een MG-fan (geen fan van de man, wel fan van de methode in principe) en de hondenschool waar ik nu train is ook geen MG-hondenschool meer omdat ze niet zo vastgehouden wilden worden in hun manier van werken (de basis is nog altijd MG, alleen het is verder verbreed).
Ik ben niet per se een MG-fan (geen fan van de man, wel fan van de methode in principe) en de hondenschool waar ik nu train is ook geen MG-hondenschool meer omdat ze niet zo vastgehouden wilden worden in hun manier van werken (de basis is nog altijd MG, alleen het is verder verbreed).
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
MG heeft van iemand anders trainingsmethode ook alleen maar zijn eigen draai en stempeltje gedrukt.Net het zelfde als het weer wat de weerman voorspeld niet van weerman is.Of dat Henny Huisman al de verrasingverrassingggg ook uit eigen zak betaald.
Hij wil graag de leader of the pack zijn en daar heeft hij nu zijn eigen roedeltje en spreekstoel voor gevonden.Niets verrasssend aan hoor.
Hij wil graag de leader of the pack zijn en daar heeft hij nu zijn eigen roedeltje en spreekstoel voor gevonden.Niets verrasssend aan hoor.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- mercedes2803
- Zeer actief
Cleva schreef:Ik wel. In zijn tijd als tros-coryfee stond hij wekelijks honden een gekneusd strot te bezorgen.mercedes2803 schreef: Had ik nooit echt wat "tegen" de man hoor
Iedereen van veertig of ouder weet hoe hij vroeger op honden tekeer ging. Pats! Gewoon een ruk aan een slipketting waarmee de hond een dubbele salto achterover maakte. Of het nou een pup van 6 maanden was die op een kinderbeentje reed of een herplaatser van 7 jaar die schapen iets te lief vond. Altijd alleen maar dat gehengst aan die slipketting.
Met de korte klap even een hond van gedachten laten veranderen en dan weer door naar de volgende. Een Cesar Millan avant la lettre.
En nee, hoor, dat was toen niet normaal. Namelijk.
Ik grúw echt van die schurk.
Ja, eens...maar wij keken dat thuis amper, dus gelukkig heb ik er weinig van gezien.
Ik weet waar hij voor stond en ik weet ook dat het een keutel is die draait naar het hem goeddunkt is.
Hij bewoog fijn mee op de trend dat 'straffen' niet de manier is, maar dat je met een klikker of beloning een stuk verder komt met een hond en dat een band dan gesmeed is op basis van vertrouwen, niet op basis van angst.
Dat bedoelde ik ook met dat ik het niet met zijn theorietjes eens was.
Maar het was niet bepaald dat ik zijn bloed wel drinken kon; - tot de afgelopen dagen.
Voorheen vond ik het zo'n peter-Jan-Rens-achtige zieligerd waar ik altijd om hinneken moest als ik hem weer eens wis en waarachtig zag zemelen op televisie, nu vind ik alles van hem wat hierboven staat