Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Blaffen als wij slapen.
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
Blaffen als wij slapen.
Sinds enkele dagen heeft Amar de vervelende gewoonte om te blaffen als wij slapen. Vaak doet ze dat om een uur 6 's morgens, maar gisteravond begon ze ook al toen wij net goed en wel in bed lagen.
Als een van ons dan naar beneden gaat en haar even te kennen geeft dat dit niet de bedoeling is, is ze wel stil. Maar ze kan dan een paar uur later zo weer beginnen. Iemand enig idee waarom ze dit doet?
Als een van ons dan naar beneden gaat en haar even te kennen geeft dat dit niet de bedoeling is, is ze wel stil. Maar ze kan dan een paar uur later zo weer beginnen. Iemand enig idee waarom ze dit doet?
Is Amar de pup???
Als Hera van mij boven in de bench slaapt ipv bij ons op de slaapkamer dan begint ze ook sosm om een uur of 4:00 uur al met blaffen en piepen en janken.....eerst dacht ik dat ze moest poepen enz dus eruit en dat deed ze dan ook wel maar nu haal ik haar uit de bench (als ze stil is hoor, ik wacht dan bij de deur) en neem haar mee naar de slaapkamer en dna is het goed....dan gaat ze op bed liggen en slaapt ze verder.
Hera wil dus gewoon bij ons zijn......Amar misschien ook????
Of ze zijn gewoon wakker...genoeg slaap gehad en willen wat gaan doen, spelen e.d.
Als Hera van mij boven in de bench slaapt ipv bij ons op de slaapkamer dan begint ze ook sosm om een uur of 4:00 uur al met blaffen en piepen en janken.....eerst dacht ik dat ze moest poepen enz dus eruit en dat deed ze dan ook wel maar nu haal ik haar uit de bench (als ze stil is hoor, ik wacht dan bij de deur) en neem haar mee naar de slaapkamer en dna is het goed....dan gaat ze op bed liggen en slaapt ze verder.
Hera wil dus gewoon bij ons zijn......Amar misschien ook????
Of ze zijn gewoon wakker...genoeg slaap gehad en willen wat gaan doen, spelen e.d.
-
- Zeer actief
Nee, Amar is niet de pup, dat is Senna. Die hoor je niet, alleen als zij denkt dat ze wat hoort. Dan slaat ze aan, maar houdt op een gegeven moment wel weer op.
Ik wil de hond niet op bed hebben. Ten eerste gaan dan de andere honden ook piepen en blaffen, dus zouden ze ook mee moeten.
Ten tweede slaapt onze jongste dochter van een jaar erg slecht, dus die ligt vaak bij ons. Daar kan en wil ik de honden dan niet bij hebben liggen.
Amar heeft het nooit eerder gedaan, ik begrijp niet waarom ze dit doet.
Ik wil de hond niet op bed hebben. Ten eerste gaan dan de andere honden ook piepen en blaffen, dus zouden ze ook mee moeten.
Ten tweede slaapt onze jongste dochter van een jaar erg slecht, dus die ligt vaak bij ons. Daar kan en wil ik de honden dan niet bij hebben liggen.
Amar heeft het nooit eerder gedaan, ik begrijp niet waarom ze dit doet.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
ik ken natuurlijk de situatie niet, maar is het geen kreet van aandacht. Whooper doet het ook als wij naar bed gaan of trouwens ook als wij ff boven zijn bijvoorbeeld. als ik hem gewoon ff laat blaffen houd hij uiteindelijk vanzelf op.
ik lees dat jullie naar beneden gaan om hem te vertellen dat het niet te bedoeling is om te blaffen. je geeft hem dus aandacht
negatieve of positieve aandacht maakt een hond niet uit, ALS het maar aandacht is. probeer het gedrag eens te negeren, kijken of dat helpt. 
ik lees dat jullie naar beneden gaan om hem te vertellen dat het niet te bedoeling is om te blaffen. je geeft hem dus aandacht

groetjes
caroline, whooper en orbis
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ze kon toch ook niet alleen thuisblijven zonder te blaffen? Ik meende dat zij ook een blafband om had dan toch?
Misschien is op de slaapkamer slapen of voor de slaapkamerdeur een optie? Niet op bed maar dat hoeft natuurlijk ook helemaal niet. Mijn hond slaapt nooit op bed maar wel standaard naast mijn bed.
Misschien is ze ook een beetje gestressed omdat bv Senna haar aan het uitdagen is zoals je in het andere topic schrijft. Dan is apart slapen en apart zetten als je uit de kamer bent misschien een optie? Dan heeft ze rust en voelt zich veiliger. Maargoed, dan is ze wel nog meer alleen natuurlijk en als dat het is wordt het misschien juist erger.
Misschien is op de slaapkamer slapen of voor de slaapkamerdeur een optie? Niet op bed maar dat hoeft natuurlijk ook helemaal niet. Mijn hond slaapt nooit op bed maar wel standaard naast mijn bed.
Misschien is ze ook een beetje gestressed omdat bv Senna haar aan het uitdagen is zoals je in het andere topic schrijft. Dan is apart slapen en apart zetten als je uit de kamer bent misschien een optie? Dan heeft ze rust en voelt zich veiliger. Maargoed, dan is ze wel nog meer alleen natuurlijk en als dat het is wordt het misschien juist erger.
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Re: Blaffen als wij slapen.
Bij Luka net hetzelfde, stond ik daar 's nacht naar zijn mand te wijzen, dat was goed fout van me. Ikhad niet mogen teruggaan.tbeast schreef:Sinds enkele dagen heeft Amar de vervelende gewoonte om te blaffen als wij slapen. Vaak doet ze dat om een uur 6 's morgens, maar gisteravond begon ze ook al toen wij net goed en wel in bed lagen.
Heb hem een paar dagen laten blaffen 's avonds en hij kreeg gezellig muziek bij zich. Toen was het over.
Maar hij is er wel vaak 's morgends vroeg.
Nu opeens na drie goeie maanden, is hij 's nachts weer aan het piepen.
Ik moet op me tanden bijten, maar ik ga er niet heen.
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
-
- Zeer actief
Ja Marc, je hebt de goeie voor je. Amar blaft trouwens nooit meer als wij weg zijn, daar zijn we natuurlijk erg blij mee.MARC_S schreef:Ze kon toch ook niet alleen thuisblijven zonder te blaffen? Ik meende dat zij ook een blafband om had dan toch?
We dachten er zelf ook al aan dat Amar een beetje gestressed was. Misschien komt dit inderdaad door de strijd met Senna. Ze bedelt erg om aandacht, hoewel ze dat eigenlijk altijd al deed. Wel is ze net loops geweest.
Ik ga eens met mijn man overleggen hoe hij er over denkt om haar bij ons te laten slapen. Nogmaals, onze baby ligt ook vaak bij ons, ben er wel een beetje huiverig voor.
Daarbij denk ik dat de anderen ook gaan blaffen als we Amar meenemen en de rest niet. Dat doet Senna tenminste wel als we bijv. eerst Amar en Xitan uitlaten. En om nou 3 van die joekels mee naar boven te nemen....
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik vind dat een beetje gevaarlijk. Je gaat namelijk privilege's uitdelen aan eén van de twee honden,die met elkaar in een rangordestrijd verwikkeld zijn. Daarmee beinvloed je de positie's.MARC_S schreef:Misschien is ze ook een beetje gestressed omdat bv Senna haar aan het uitdagen is zoals je in het andere topic schrijft. Dan is apart slapen en apart zetten als je uit de kamer bent misschien een optie? Dan heeft ze rust en voelt zich veiliger. Maargoed, dan is ze wel nog meer alleen natuurlijk en als dat het is wordt het misschien juist erger.
Ik zou dus gewoon maar even doorbijten en oordoppen aanschaffen en hopen dat het hele geblaf van tijdelijke aard is.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

-
- Zeer actief
Zoals ik al zei, Senna begint ook ontzettend te blaffen als we Amar meenemen en haar niet. Toch hoop ik dat het blaffen niet te lang duurt (en te erg wordt), ik geloof niet dat de buren er op zitten te wachten wakkergeblaft te worden.Eline* schreef:Ik vind dat een beetje gevaarlijk. Je gaat namelijk privilege's uitdelen aan eén van de twee honden,die met elkaar in een rangordestrijd verwikkeld zijn. Daarmee beinvloed je de positie's.MARC_S schreef:Misschien is ze ook een beetje gestressed omdat bv Senna haar aan het uitdagen is zoals je in het andere topic schrijft. Dan is apart slapen en apart zetten als je uit de kamer bent misschien een optie? Dan heeft ze rust en voelt zich veiliger. Maargoed, dan is ze wel nog meer alleen natuurlijk en als dat het is wordt het misschien juist erger.
Ik zou dus gewoon maar even doorbijten en oordoppen aanschaffen en hopen dat het hele geblaf van tijdelijke aard is.
Eline, vind jij wel dat we naar Amar toe kunnen gaan om haar te zeggen dat ze zich gedeisd moet houden?
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Even hoor, want ik haal dus de namen van je honden door elkaar..Senna is de pup?tbeast schreef:Zoals ik al zei, Senna begint ook ontzettend te blaffen als we Amar meenemen en haar niet. Toch hoop ik dat het blaffen niet te lang duurt (en te erg wordt), ik geloof niet dat de buren er op zitten te wachten wakkergeblaft te worden.Eline* schreef:Ik vind dat een beetje gevaarlijk. Je gaat namelijk privilege's uitdelen aan eén van de twee honden,die met elkaar in een rangordestrijd verwikkeld zijn. Daarmee beinvloed je de positie's.MARC_S schreef:Misschien is ze ook een beetje gestressed omdat bv Senna haar aan het uitdagen is zoals je in het andere topic schrijft. Dan is apart slapen en apart zetten als je uit de kamer bent misschien een optie? Dan heeft ze rust en voelt zich veiliger. Maargoed, dan is ze wel nog meer alleen natuurlijk en als dat het is wordt het misschien juist erger.
Eline, vind jij wel dat we naar Amar toe kunnen gaan om haar te zeggen dat ze zich gedeisd moet houden?
Om je eerlijk de waarheid te zeggen..ik weet het niet zo goed. In mijn ogen heb je een potientiele tijdbom in huis, in die zin dat je twee teven hebt van ongeveer even oud en even sterk. Als hun dominantie ook nog enigszins overeen komt, heb je dus gewoon eeen erg groot risico op gevechten om een plek in de rangorde. Eén ding is zeker en dat is dat bemoeienissen van jullie met die rangorde het gedoe alleen maar erger maken, of je moet radicaal gaan ingrijpen, wat me in jullie situatie, met kinderen niet gewenst lijkt. Ik zou het dus zelf even laten aanmodderen en me er zoveel mogelijk niet mee bemoeien.

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
- Zeer actief
Nee, ermee bemoeien deden we al niet. Ze zoeken het maar mooi even zelf uit. Als het niet TE erg wordt natuurlijk.
Mijns inziens is Senna erg dominant. Amar is dat eigenlijk helemaal niet. Daarom dacht ik eigenlijk dat het uiteindelijk wel goed zou komen.
Wat de leeftijd van Amar betreft: dat weten we dus niet. Volgens de vorige eigenaar (en die was achteraf volgens mij niet helemaal koosjer) was ze anderhalf.
De dierenarts kon er weinig van zeggen. Aan haar gebit te zien (enorm veel tandsteen) was ze duidelijk ouder. Ook heeft ze hele grote tepels, zodat hij dacht dat ze al eens een nest had gehad. Nu hoeven ze daar niet heel oud voor te zijn, maar het zet je toch aan het denken.
En oja, Senna is de pup. Ze is nu een half jaar.
Mijns inziens is Senna erg dominant. Amar is dat eigenlijk helemaal niet. Daarom dacht ik eigenlijk dat het uiteindelijk wel goed zou komen.
Wat de leeftijd van Amar betreft: dat weten we dus niet. Volgens de vorige eigenaar (en die was achteraf volgens mij niet helemaal koosjer) was ze anderhalf.
De dierenarts kon er weinig van zeggen. Aan haar gebit te zien (enorm veel tandsteen) was ze duidelijk ouder. Ook heeft ze hele grote tepels, zodat hij dacht dat ze al eens een nest had gehad. Nu hoeven ze daar niet heel oud voor te zijn, maar het zet je toch aan het denken.
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Het is afwachten hoe het loopt. Eerlijk gezegd zou ik het allemaal even aankijken en wie weet is Senna over een half jaar gewoon de baas. Als het vechten wordt en blijft, dan zou ik over gaan tot herplaatsen van eén van de twee en niet blijven aanmodderen. Je moet ook om de veiligheid van je kinderen denken die dan tussen twee forse honden kunnen komen tijdens een gevecht.tbeast schreef:Nee, ermee bemoeien deden we al niet. Ze zoeken het maar mooi even zelf uit. Als het niet TE erg wordt natuurlijk.

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zie dat ik erg afwijk van je oorspronkelijke vraag...sorry! Ik zou niet naar beneden gaan om te zeggen dat ze haar waffeltje moet houden, want dan beloon je het blaffen en dat zal dus alleen maar toenemen.tbeast schreef:Zoals ik al zei, Senna begint ook ontzettend te blaffen als we Amar meenemen en haar niet. Toch hoop ik dat het blaffen niet te lang duurt (en te erg wordt), ik geloof niet dat de buren er op zitten te wachten wakkergeblaft te worden.Eline* schreef:Ik vind dat een beetje gevaarlijk. Je gaat namelijk privilege's uitdelen aan eén van de twee honden,die met elkaar in een rangordestrijd verwikkeld zijn. Daarmee beinvloed je de positie's.MARC_S schreef:Misschien is ze ook een beetje gestressed omdat bv Senna haar aan het uitdagen is zoals je in het andere topic schrijft. Dan is apart slapen en apart zetten als je uit de kamer bent misschien een optie? Dan heeft ze rust en voelt zich veiliger. Maargoed, dan is ze wel nog meer alleen natuurlijk en als dat het is wordt het misschien juist erger.
Gewoon negeren.

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
- Zeer actief
Ok Eline, bedankt maar weer voor je adviezen!Eline* schreef:Ik zie dat ik erg afwijk van je oorspronkelijke vraag...sorry! Ik zou niet naar beneden gaan om te zeggen dat ze haar waffeltje moet houden, want dan beloon je het blaffen en dat zal dus alleen maar toenemen.tbeast schreef:Zoals ik al zei, Senna begint ook ontzettend te blaffen als we Amar meenemen en haar niet. Toch hoop ik dat het blaffen niet te lang duurt (en te erg wordt), ik geloof niet dat de buren er op zitten te wachten wakkergeblaft te worden.Eline* schreef:Ik vind dat een beetje gevaarlijk. Je gaat namelijk privilege's uitdelen aan eén van de twee honden,die met elkaar in een rangordestrijd verwikkeld zijn. Daarmee beinvloed je de positie's.MARC_S schreef:Misschien is ze ook een beetje gestressed omdat bv Senna haar aan het uitdagen is zoals je in het andere topic schrijft. Dan is apart slapen en apart zetten als je uit de kamer bent misschien een optie? Dan heeft ze rust en voelt zich veiliger. Maargoed, dan is ze wel nog meer alleen natuurlijk en als dat het is wordt het misschien juist erger.
Gewoon negeren.
Dat negeren gaan we proberen, maar wel erg moeilijk hoor. Ik heb het idee dat de hele buurt kan meegnieten van haar geblaf en gezien haar 'verleden' daarmee, zit ik er natuurlijk niet op te wachten dat de buren nu ook nog eens 's nachts of 's morgens vroeg last van haar hebben.
Herplaatsen? Oh bah, daar moet ik niet aan denken hoor! Voorlopig hoop ik maar dat het allemaal wel goed komt. Als ik Senna goed inschat, neemt zij straks het heft in handen.
Maar dan nog iets: Xitan (de bouvier) is duidelijk de baas bij ons. Senna gaat het gevecht met hem ook vast niet aan, Amar trouwens ook niet. Dat heeft ze 1 keer gedaan, daarna nooit weer. Is het dan toch zo, dat de honden, die lager in rang zijn dan Xitan, weer gaan strijden om het plekje daarna? Snap je wat ik bedoel?
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hoi Inge, iedere hond al heb je er tien moet weten hoe hij tov de andere honden in de roedel staat. Vechten en dan echt vechten zie je juist meer bij het lagere deel van de roedel. De ranghoogsten zijn zelfverzekerd en goed in het duidelijk maken van hun stand. De lagere zijn onzekerder en inconsequent en dus raken eerder in gevecht. Wat doet Xitan als de teven vechten?
Verder had ik ook al wel gedacht aan het verschil in rang wat je gaat creeren als je alleen Amar mee naar boven neemt. Maar als ze al hoger in rang was en duidelijk dominanter was zou het juist goed zijn. daar ging ik een beetje vanuit omdat ze ouder is. Als je denkt dat Senna het over gaat nemen is dat inderdaad heel fout om te doen. Dan lok je Senna uit Amar aan te pakken omdat ze priveleges krijgt die in Senna's ogen meer voor Senna zijn en dus krijgt Amar straf. Verder kan Amar er praatjes door krijgen. Dus inderdaad, doe maar niet
Verder had ik ook al wel gedacht aan het verschil in rang wat je gaat creeren als je alleen Amar mee naar boven neemt. Maar als ze al hoger in rang was en duidelijk dominanter was zou het juist goed zijn. daar ging ik een beetje vanuit omdat ze ouder is. Als je denkt dat Senna het over gaat nemen is dat inderdaad heel fout om te doen. Dan lok je Senna uit Amar aan te pakken omdat ze priveleges krijgt die in Senna's ogen meer voor Senna zijn en dus krijgt Amar straf. Verder kan Amar er praatjes door krijgen. Dus inderdaad, doe maar niet

-
- Zeer actief
Nee, we doen het ook niet. Amar kon het trouwens wel geweten hebben, want afgelopen nacht heb ik haar niet een keer gehoord. Misschien was de vechtpartij tussen de beide dames wel goed.MARC_S schreef:Hoi Inge, iedere hond al heb je er tien moet weten hoe hij tov de andere honden in de roedel staat. Vechten en dan echt vechten zie je juist meer bij het lagere deel van de roedel. De ranghoogsten zijn zelfverzekerd en goed in het duidelijk maken van hun stand. De lagere zijn onzekerder en inconsequent en dus raken eerder in gevecht. Wat doet Xitan als de teven vechten?
Je vroeg wat Xitan doet als de meiden vechten. Hij doet helemaal niets. Laatst hadden ze een schermutseling in huis en toen ging hij even kijken. Daarna draaide hij zich om en ging zijn eigen gang weer.