Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Labrador doodgebeten in Katwijk ZH

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3

Re: Labrador doodgebeten in Katwijk ZH

Ongelezen bericht door Sulluna »

Voor alle mensen die nog twijfelde hoe deze mensen zijn.. Er is net een discussie los gebarsten op Facebook door hun.. In het openbaar. Heel snel verwijderd maar heb wel screenshots.. Echt bizar hoe deze mensen zijn, zonder enige vorm van schaamte. Ik zal zo eens wat laten zien, aangezien het allemaal gewoon openbaar stond

#edit; toch maar weg gehaald weer. Moet mij niet verlagen tot hun niveau, al was alles wel openbaar.
Laatst gewijzigd door Sulluna op 16 jun 2015 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Sulluna schreef:Voor alle mensen die nog twijfelde hoe deze mensen zijn.. Er is net een discussie los gebarsten op Facebook door hun.. In het openbaar. Heel snel verwijderd maar heb wel screenshots.. Echt bizar hoe deze mensen zijn, zonder enige vorm van schaamte. Ik zal zo eens wat laten zien, aangezien het allemaal gewoon openbaar stond.
was dat op je bent kattuker als? Want daar zag ik haar idd voorbij komen......ik heb het maar niet gevolgd, stelletje tokken zijn het ook
Sulluna
Zeer actief

*knip* ik haal alles wel weg. Is inderdaad niet chic. Maar ik bewaar de sceenshots allemaal. Het geeft letterlijk weer hoe deze mensen zijn en ik ga eens nadenken wat ik hier mee kan doen. Want spijt/schuldgevoel hebben ze elk geval niet.
Laatst gewijzigd door Sulluna op 16 jun 2015 22:33, 2 keer totaal gewijzigd.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Sulluna schreef:Voor alle mensen die nog twijfelde hoe deze mensen zijn.. Er is net een discussie los gebarsten op Facebook door hun.. In het openbaar. Heel snel verwijderd maar heb wel screenshots.. Echt bizar hoe deze mensen zijn, zonder enige vorm van schaamte. Ik zal zo eens wat laten zien, aangezien het allemaal gewoon openbaar stond.
ik ben benieuwd :ugh:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Judith schreef:En toch even die hele discussie buiten beschouwing gelaten.

Ik train inmiddels met Dux bij een gedragstherapeut en die heeft een gedeelte het principe van Gaus. Wij maken ook gebruik van de hal waar een Gausschool lessen geeft. De gedragstherapeut behoort zelf niet tot die school, maar ze werkt er wel mee samen.

En ik moet zeggen, door die training en het inzicht, rust en vertrouwen gaat het al zo ontzettend veel beter met Dux. Ik heb altijd gezegd nooit komt er bij mij een gentle leader, maar wat was ik blij (en niet alleen voor mijzelf) maar ook voor de rust in Dux dat we deze keuze hebben gemaakt. Hij is zoveel beter bereikbaar, veel meer op ons gericht ipv alles wat er in de omgeving liep. We werken met clicker (want dat is het nieuwe principe bij de Gausscholen volgens mij) en wat geeft het Dux een vertrouwen in ons. Ook kleine dingen, hij is echt verknocht aan die clicker.
Ik vind een gentle leader wel van een ander kaliber dan een slipketting/prikband. En Gaus is meegewaaid met de positieve wind zeg maar, maar hij heeft dit niet bedacht ofzo. In het buitenland waren er al heel veel trainers die inzicht brachten in het effect van een positieve aanpak en het reageren op de stresssignalen van je hond in plaats van ze te negeren of zelfs corrigeren, o.a. Turid Rugaas is hier belangrijk in geweest. Gaus had verdomde goed door dat dit de toekomst was en hij een flater zou slaan als hij hier niet in mee zou gaan.
Eefje83
Zeer actief

jemig, ze heeft ook gewoon geen gevoel in dr donder hoor.
Eefje83
Zeer actief

ik weet wel zeker dat ik haar niet tegenkom met die losse staffies, dat is iemand anders, ik weet het nu zeker.Niet dat ik voor die persoon niet een heel stuk omloop hoor, ik hoef haar niet in mijn buurt met die losgeslagen projectielen.
Sulluna
Zeer actief

Ik ga die screenshots denk aan de eigenaren vn Fajah geven. Er komt natuurlijk hoger beroep, wellicht dat dit kan bijdragen. Dat het laat zien dat er geen sprake is van spijt/schaamte/respect.. Dat mensen zelfs worden uitgelachen die het hebben over Fajah.. Dat mensen worden uitgescholden etc. Voor mijn gevoel moet ik er wat mee, het is zo bizar dat zij dit soort dingen zegt in het openbaar, ongelofelijk gewoon.. en dat mag over 3 jaar weer honden... :(
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Sulluna schreef:Ik ga die screenshots denk aan de eigenaren vn Fajah geven. Er komt natuurlijk hoger beroep, wellicht dat dit kan bijdragen. Dat het laat zien dat er geen sprake is van spijt/schaamte/respect.. Dat mensen zelfs worden uitgelachen die het hebben over Fajah.. Dat mensen worden uitgescholden etc. Voor mijn gevoel moet ik er wat mee, het is zo bizar dat zij dit soort dingen zegt in het openbaar, ongelofelijk gewoon.. en dat mag over 3 jaar weer honden... :(
Ik zou ze denk ik eerst vragen of ze dit willen ontvangen. Vind jouw redenatie heel goed maar kan me ook heel goed voorstellen dat ze hier juist niet steeds mee geconfronteerd willen worden. Ik zou gillend gek worden in hun plaats :ugh: Dus misschien eerst ff peilen wat zij er mee willen?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Over 3 jaar is er hopenlijk een wet zoals in Duitsland gehanteerd wordt....gok maar zo dat dan t houden van dit type honden niet meer zo interessant is..
Dat kan nooit lang meer duren.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Waar zijn de bewijzen dat het daar werkt?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Die heb ik in inmiddels 3 topics al laten zien... blijf niet aan de gang.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Sulluna
Zeer actief

Ik heb inmiddels contact met ze en alles doorgestuurd. Hij is er erg blij mee. Zo, bedankt voor de attentie.. ik werd even heel boos maar op deze manier is een stuk chiquer. Ik vind het gewoon onwerkelijk hoe sommige mensen kunnen zijn.. is amper te geloven.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

malinois schreef:Die heb ik in inmiddels 3 topics al laten zien... blijf niet aan de gang.
Ja dag.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Dag! Idd. De vorige keer heb ik zat links opgeschreven toen je hetzelfde vroeg om er vervolgens nooit meer op te reageren.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Maar goed in heel veel Europese landen zijn ze niet meer gewenst. In t kader van 1 Europa zal dat dus gewoon niet lang meer duren dat kun je op je vingers natellen. Lijden de goeien daarmee onder de slechten ja. Maar dat is altijd het geval... en echte liefhebbers kunnen met de duitse regels gewoon dit type hond nemen het voorkomt alleen dat t tokkengeweld dit voor de stoer gaat halen
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

malinois schreef:Maar goed in heel veel Europese landen zijn ze niet meer gewenst. In t kader van 1 Europa zal dat dus gewoon niet lang meer duren dat kun je op je vingers natellen. Lijden de goeien daarmee onder de slechten ja. Maar dat is altijd het geval... en echte liefhebbers kunnen met de duitse regels gewoon dit type hond nemen het voorkomt alleen dat t tokkengeweld dit voor de stoer gaat halen
Van mij mag het er ook komen, maar ben wel benieuwd welke rassen er dan daarna (weer) in opkomst gaan komen en dan hetzelfde zullen ondergaan...
malinois
Zeer actief
Contacteer:

In Duitsland gelden die regels al wat jaartjes en daar is niet echt een verhoging van/bij andere rassen volgens mij. Ik kan daar iig niets over vinden. Ook duitse kennissen niet eigenlijk.
Misschien dat Cleva of Laeken dit weten die wonen er.
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Nanna schreef:
Brigitte schreef:
malinois schreef:Maar goed in heel veel Europese landen zijn ze niet meer gewenst. In t kader van 1 Europa zal dat dus gewoon niet lang meer duren dat kun je op je vingers natellen. Lijden de goeien daarmee onder de slechten ja. Maar dat is altijd het geval... en echte liefhebbers kunnen met de duitse regels gewoon dit type hond nemen het voorkomt alleen dat t tokkengeweld dit voor de stoer gaat halen
Van mij mag het er ook komen, maar ben wel benieuwd welke rassen er dan daarna (weer) in opkomst gaan komen en dan hetzelfde zullen ondergaan...
Zie je in de landen met regelgeving opkomst van 'andere rassen' vraag ik mij opeens af.
Ik heb geen idee, ik zie dat hier in de buurt wel :mrgreen:
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Ik zie ze bij ons helemaal niet. En dan woon ik nog in het enige Bundesland dat geen Listehund kent.
AfbeeldingAfbeelding
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Nanna schreef:
Brigitte schreef:
Zie je in de landen met regelgeving opkomst van 'andere rassen' vraag ik mij opeens af.
En belangrijker leid het echt tot minder bijtincidenten is daar iets over bekend.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Nanna schreef:
Brigitte schreef:
nee, juist een afname. toen ik naar dld emigreerde was die wet er net doorheen en overal in het land werden dit soort honden gedood, door ophanging, verbranding of andere manieren, vreselijk. van een grote hoeveelheid bullmastiff fokkers naar slechts 3 of vier in het hele land! terwijl er destijds in nl rond de 50 fokkers waren.
dat ging trouwens ook over rottweilers, mijn buren hadden er twee maar die hebben ze ook weggedaan omdat ze 400 euro voor de eerste hond aan belasting moesten betalen en meer dan het dubbele voor de 2e per jaar.
ik heb altijd boxerkruisingen gehad natuurlijk :8):
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Tineke schreef:
Nanna schreef:
Brigitte schreef:
En belangrijker leid het echt tot minder bijtincidenten is daar iets over bekend.
Ja ik heb dit al eerder in een ander topic toen opgezocht
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:
Brigitte schreef:
http://www.deine-tierwelt.de
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

malinois schreef:Ja ik heb dit al eerder in een ander topic toen opgezocht
Ik heb dat dan waarschijnlijk gemist :wink: kun je me een linkje geven waar ik dat kan vinden?
En waren er echt minder bijtincidenten in het algemeen of enkel minder met de rassen die onder die regeling vallen.
Want dat lijkt me wel logisch natuurlijk maar als het dan leid tot hogere cijfers met andere rassen/honden heeft het nog weinig zin uiteraard.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Sulluna schreef:Ik heb inmiddels contact met ze en alles doorgestuurd. Hij is er erg blij mee. Zo, bedankt voor de attentie.. ik werd even heel boos maar op deze manier is een stuk chiquer. Ik vind het gewoon onwerkelijk hoe sommige mensen kunnen zijn.. is amper te geloven.
Hebben de mensen van de labrador dan nog te maken met het hoger beroep? Gaan de "daders" tegen de onkostenvergoeding dan ook nog in?

Weet je enerzijds is het goed om een tegengeluid te gaan geven als het gaat om inbeslagname en de tijd dat in beslag genomen honden weggesloten zijn. Maar dit geval is zo extreem, de honden zo volledig out of control, dat het zo stom is van Gaus om n.a.v. dit gebeuren het aan te kaarten.
Toen hier de mechelse herder van een forum lid in beslag was genomen vanwege een hap omdat een kind onverwachts boven op hem viel, dat vind ik betere voorbeelden eerlijk gezegd om dingen mee aan te kaarten, dat is voor bepaalde hondenbezitters ook meer herkenbaar.

In de zin herkenbaar dat de willekeur van inbeslagname dus afhankelijk kan zijn van de mate waarin een "slachtoffer" melding maakt van agressieve hond en afhankelijk van de gemeente waarin je woont er actie word genomen.
blondie
Zeer actief

Nanna schreef:
blondie schreef: Toen hier de mechelse herder van een forum lid in beslag was genomen vanwege een hap omdat een kind onverwachts boven op hem viel, dat vind ik betere voorbeelden eerlijk gezegd om dingen mee aan te kaarten, dat is voor bepaalde hondenbezitters ook meer herkenbaar.
Ik denk dat het maar bitter weinig boeit wat de enkele hondenbezitter er van vindt. De publieke opinie is agressieve bijtende honden helemaal niet vriendelijk gezind; ik denk dat als je een polletje start je al rap te horen van 95% dat er wel een spuit in kan.
Als ik moet raden schat ik nog eerder dat de RAD weer terug komt dan dat bijters derde, vierde of vijfde kansen gaan krijgen....
Ik zou er iig mijn geld niet op zetten en maar eerder uit alle macht zorgen dat mijn honden helemaal niet in dat soort situaties terecht komen.
Nanna we praten volgens mij vaak langs elkaar heen. Of je gaat bewust tegen me in of je snapt echt mijn punt niet, ik weet het niet.

Wat is bijtend en agressief in de publieke opinie zijn ogen. Zorgen dat je hond niet in een situatie terecht komt doen veel mensen. Maar als uitlokking of een schram die ontstaat vanuit een hond die reageert vanuit een schrikreactie of pijn ook al reden kan zijn om een hond in beslag te nemen dan denk ik dat menig hondenbezitter toch eens moet gaan nadenken.
Of in mijn geval de talloze keren dat ik voor dezelfde hondenbezitters weg moest gaan lopen omdat hun kleine honden mijn honden aanvielen, dat vind ik gewoon niet kuis. De happen die mijn honden kregen waren misschien niet zo groot, maar als dat 1x gebeurd verwacht je toch dat een ander zijn hond in het vervolg bij zich gaat houden, dat wordt namelijk wel verwacht van eigenaren met wat grotere honden die het niet leuk vinden als een kleinere ze op die manier aan komt vallen.

En mag ik vragen wanneer jij wist dat wijlen Simone niet met kinderen kon? Dat weet je toch ook pas op het moment dat je het signaleert lijkt mij? Dit is geen steek, maar gewoon omdat jij zelf zei dat Simone niet met kleine kinderen kon, maar dat heb je ooit eens moeten constateren?
blondie
Zeer actief

Nanna schreef:
blondie schreef: Of in mijn geval de talloze keren dat ik voor dezelfde hondenbezitters weg moest gaan lopen omdat hun kleine honden mijn honden aanvielen, dat vind ik gewoon niet kuis. De happen die mijn honden kregen waren misschien niet zo groot, maar als dat 1x gebeurd verwacht je toch dat een ander zijn hond in het vervolg bij zich gaat houden, dat wordt namelijk wel verwacht van eigenaren met wat grotere honden die het niet leuk vinden als een kleinere ze op die manier aan komt vallen.

En mag ik vragen wanneer jij wist dat wijlen Simone niet met kinderen kon? Dat weet je toch ook pas op het moment dat je het signaleert lijkt mij? Dit is geen steek, maar gewoon omdat jij zelf zei dat Simone niet met kleine kinderen kon, maar dat heb je ooit eens moeten constateren?
Op de eerste plaats heb ik altijd grote honden gehad (Newfoundlander, Deerhound, Collie) en echt nog NOOIT meegemaakt dat die aangevallen werden door kleine honden. Nee, ik lieg het, één keer wel. Toen werd mijn Deerhoundteef door een kleine hond gebeten. Maar in 35 jaar honden houden vind ik dat geen dramatisch aantal. :19:
Toen ik Simone had had ik zelf geen kleine kinderen meer en die kwamen hier ook maar sporadisch op visite. Dus áls het al eens gebeurde hield ik de zaak als een havik in de gaten. Toen ik merkte dat Simone het niks vond (en nee, daarvoor hoeft een hond niet meteen fors uit te vallen en te bijten, daar gaan bij een normale hond meer dan genoeg signalen aan vooraf) heb ik haar bij kleine kinderen weggehouden. Voor alle partijen veel beter ;-)
Nou gelukkig maar, misschien ligt het aan het vrijere gebied waar je in woont. Ik had het moeten filmen denk ik de keren dat ik neutraal ergens liep en steevast de zelfde honden op mijn honden af kwamen stieren.
Van tevoren signaleerde jij ook dat Simone kleine kinderen niets aan vond. Dus zet je haar apart. Prima toch.
Mijn honden hebben nooit gebeten naar kinderen, en mijn ene hond keek ik het ook vaak even aan. En die was ook ok met kinderen. Het gaat mij erom dat als je het even niet in de gaten hebt wat er onverwachts gebeurd met gevolgen.

Dat jouw honden nooit zijn aangevallen, of uitgelokt of dat ze niets met uitlokking doen, betekent niet dat anderen er wel mee te maken hebben of krijgen.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Nanna schreef:
blondie schreef:
Dat jouw honden nooit zijn aangevallen, of uitgelokt of dat ze niets met uitlokking doen, betekent niet dat anderen er wel mee te maken hebben of krijgen.
Ik geloof best dat er kleine hondjes zijn die weleens keffen naar grote honden hoor, maar ik schat zomaar dat die ook naar kleine hondjes keffen :engel: En hier loopt ook een groepje wawa's dat er altijd vrolijk er op los tetterend aan komt rennen. Ja, wat kan mij dat nou schelen :19: Ze bijten verder niet en lopen na een hoop gesnuffel gewoon weer door.
Áls ik al honden agressief zie reageren dan zijn dat meestal Rottweilers, herders, Staffords, dat werk. Maar die zitten dan meestal aangelijnd dus dat boeit me dan verder ook niet.
Ik zou zeggen, neem eens een week een Duitse Herder. De keren dat Noah uitgekafferd is, is niet meer op 1 hand te tellen. Sterker nog, als ik naar het strand ga, heb ik altijd wel een (klein) hond die keffend achter Noah aan rent, die dit geheel negeert. Baasjes maar lachen, ow zo grappig om te zien. En steevast volgt er achter: Ze heeft het niet zo op herders. Als je dat weet, dan hou je je hond bij je lijkt mij.
Echt geloof mij, het verbaast mij dat Noah niets terug doet. Zelf word ik er agressiever van dan Noah dat doet :LOL: Dat het jouw niet overkomt, wil niet zeggen dat het andere niet overkomt. Want ik heb nu 14 jaar Duitse Herders en bij elke DH die ik heb gehad, flikken ze het bij :19: . Totaal 3 verschillende dh's gehad.
Perry en Noah

Afbeelding
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

duitse herder schreef:
Nanna schreef:
blondie schreef:
Ik geloof best dat er kleine hondjes zijn die weleens keffen naar grote honden hoor, maar ik schat zomaar dat die ook naar kleine hondjes keffen :engel: En hier loopt ook een groepje wawa's dat er altijd vrolijk er op los tetterend aan komt rennen. Ja, wat kan mij dat nou schelen :19: Ze bijten verder niet en lopen na een hoop gesnuffel gewoon weer door.
Áls ik al honden agressief zie reageren dan zijn dat meestal Rottweilers, herders, Staffords, dat werk. Maar die zitten dan meestal aangelijnd dus dat boeit me dan verder ook niet.
Ik zou zeggen, neem eens een week een Duitse Herder. De keren dat Noah uitgekafferd is, is niet meer op 1 hand te tellen. Sterker nog, als ik naar het strand ga, heb ik altijd wel een (klein) hond die keffend achter Noah aan rent, die dit geheel negeert. Baasjes maar lachen, ow zo grappig om te zien. En steevast volgt er achter: Ze heeft het niet zo op herders. Als je dat weet, dan hou je je hond bij je lijkt mij.
Echt geloof mij, het verbaast mij dat Noah niets terug doet. Zelf word ik er agressiever van dan Noah dat doet :LOL: Dat het jouw niet overkomt, wil niet zeggen dat het andere niet overkomt. Want ik heb nu 14 jaar Duitse Herders en bij elke DH die ik heb gehad, flikken ze het bij :19: . Totaal 3 verschillende dh's gehad.
Helaas kom ik vrijwel alleen maar DH's tegen die denken dat onze Lakeland een stuk speelgoed is dat je naar believen kunt knauwen en in de rondte kunt duwen. En de baasjes staan er dom bij te lachen en zeggen steevast: hij doet niks hoor! Dus je snapt misschien dat wij inmiddels niet meer zo dol zijn op honden die 'niks' doen. Overigens gaat Pol nooit blaffend op andere honden af, blaft ze niet terug naar tetterende wawa's maar loopt gewoon door en probeert ze honden als DH's te ontwijken en te negeren. Dus waaraan wij die opdringerige DH-eer te danken hebben is me een raadsel.

Toegevoegd: bovendien vind ik het geen vergelijk met wat er in Katwijk gebeurd is, want daar was geen sprake van een 'keffer' die de staffords uitkafferde. En al zou dat wel zo zijn geweest, moet zo'n hond dan maar dood? Waarom kunnen die staffords niet hetzelfde doen als ons hondje doet: doorlopen en negeren?
Laatst gewijzigd door 63673J op 17 jun 2015 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”