Nu ik de week vrij heb ben ik met Loki elke dag met hem naar het park gegaan, waar altijd 2 of 3 hondenuitlaters zijn met hun groep honden. Tussen deze honden kan hij gewoon, daar zitten een paar JR reuen tussen maar dat is geen probleem.
Vorige week was er jongen met een kruising Belgische herder ( Rambo, reu) en belgische herder pup (teef) op het veld ook. Op het eerste moment leek alles goed te gaan, vooral omdat deze reu ook wat groter was maar de vlam sloeg toch in de pan. Een van de hondenuitlaters doet ook begeleiding bij honden (dus soort hondentrainer) en gooide zijn ketting tussen deze honden waardoor Rambo gelijk al wegschoot en kalmeerde maar Loki nog steeds vol opgepompt daar stond. Hij heeft, met mijn goedkeuring natuurlijk, Loki toen op zijn zij gelegd (dmv in nekvel pakken en ook het losse vel aan de zijkant) waarna Loki echt schreeuwde maar uiteindelijk gewoon kalmeerde. Sindsdien had Loki helemaal niks meer gedaan en bleef heel erg netjes bij mij in de buurt, die correctie had redelijk veel impact gehad.
Vandaag waren dus ook weer op het veld en voordat Rambo kwam was hij redelijk ontspannen en deed gewoon zijn eigen dingetje. Toen Rambo kwam had hij eerst gebromd maar daarna is hij gewoon bij mij gebleven en had hem gewoon genegeerd of is hem uit de weg gegaan. Ook daarna kwamen er nog wat kleinere reuen binnen en die had hij ook genegeerd eigenlijk maar hij bleef vooral constant bij mij en probeerde mijn aandacht te krijgen de hele tijd.
Op een gegeven moment kwam een vrouw met een Chi reu aan, ik wilde eigenlijk toen gelijk gaan want we waren daar sowieso al een tijdje en Loki wilde de vorige keer die hond door de opening van de deur op het veldje trekken
En ineens sloeg Loki om, hij werd ontzettend gestressed, liep met zijn staart en oren laag en wilde zich verstoppen. Dit terwijl wij helemaal -niks- gedaan hadden, geen correctie helemaal niks. Het grappige was dan ook nog eens dat hij zich onder de bank verstopte waar net de Chi reu onderzat en hij reageerde er niet eens op. Loki is daarna zelf naar de andere bank gerend waar zijn lijn lag en pakte deze, dus ik ben er maar naar toe gelopen en gevraagd of hij naar huis wilde. Toen was hij ineens heel erg blij en begon te stuiteren en liep mee dus ik heb hem maar meegenomen van het veld af.
Nadat wij het veld af waren en een paar meter gelopen hadden was alle stress ineens weer weg. Ik vond het zo ontzettend raar en de beide hondentrainers begrepen het ook niet echt omdat er gewoon geen indicatie was dat er ook maar iets gebeurd was.
Morgen ga ik gewoon weer met hem naar het veld toe en houd ik hem in de gaten vooral om te kijken of het weer gebeurd maar ik vind het apart dat ineens het omgeslagen was bij hem.