We overwegen over te stappen met droogvoeding voor onze pup van 13 weken. We denken aan Royal Canin. Bij de dierenwinkel om de hoek was de prijs van Medium Royal Canin 8 euro per kilo. Dit is waanzin. Op Internet vind je via diverse sites prijzen van 4.50 euro per kilo.
Heeft er iemand ervaring met Royal Canin die zo veel goedkoper is dan in een dierenwinkel?
Is dit winstmarge van de winkel of is de voedingsgehalte van de goedkope Royal Canin anders...
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ervaringen met puppy Royal Canin voeding
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
Re: ervaringen met puppy Royal Canin voeding
Ik heb geen ervaring met puppybrok, daar ben ik geen voorstander van.
Maak het voer op wat ik van de fokker meekrijg en daarna meteen over op volwassen brok. Dat bevalt me beter.
Bovendien denk ik dat het hele puppy brok verhaal geld uit de zak klopperij is.
En ik voer alleen persbrok, omdat ik dat persoonlijk prettiger vind.
Daarmee valt Royal Canin sowieso al af.
Dus ik kan je hiermee niet helpen.
Maak het voer op wat ik van de fokker meekrijg en daarna meteen over op volwassen brok. Dat bevalt me beter.
Bovendien denk ik dat het hele puppy brok verhaal geld uit de zak klopperij is.
En ik voer alleen persbrok, omdat ik dat persoonlijk prettiger vind.
Daarmee valt Royal Canin sowieso al af.
Dus ik kan je hiermee niet helpen.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
In het verleden heb ik ook Royal Canin gevoerd. Mogelijk geleid door de veelvuldige reclame werd er verder niet bij nagedacht. Tot ik me er in ging verdiepen. Al snel bleek dat er veel betere brokken te krijgen zijn. Zelf voer ik Wolfsblut waar ik tevreden over ben. Heb ik ook als puppiebrok van dat merk gebruikt. In dit A segment vind je ook Orijen en Taste of the Wild. Vergelijk deze drie maar eens met de ingredienten van Royal Canin.
Kijk eens naar deze link dan kun je de diverse merken goed vergelijken. Als je vragen hebt gewoon even bellen. Van deze eigenaar krijg je goed advies.
Hij woont vlak aan de Nederlandse grens en verstuurt via Nederlandse vervoerders.
http://www.food4pets.be/webshop/17873-hond
Kijk eens naar deze link dan kun je de diverse merken goed vergelijken. Als je vragen hebt gewoon even bellen. Van deze eigenaar krijg je goed advies.
Hij woont vlak aan de Nederlandse grens en verstuurt via Nederlandse vervoerders.
http://www.food4pets.be/webshop/17873-hond
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
- Benthe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Jack Russel - Aantal honden: 1
Persoonlijk vind ik Royal Canin echt rotzooi, ook ik werd jaren gelden geleidt door reclames van hun en voerde zowel hond als katten ermee. Maar beide poepten er erg veel van, zat slecht in de vacht en aten met lange tanden..na diverse merken uit geprobeerd te hebben deden mij katten het goed op carocroq.... Inmiddels geen katten meer..
Toendertijd showde ik nog met katten en ben me gaan verdiepen in voer...hier inmiddels langzaam alles op kvv maar eigenlijk moet je uitproberen. Ee zijn nl dieren die het wel goed doen op RC dus wie zijn wij om te zeggen niet goed. Op internet is voer vrijwel altijd goedkoper er komt bijna geen personeel bij aan te pas dus scheelt al in de kosten.. De voerwijzer geeft je wel een indicatie van de bestanddelen van voer dus het doorlezen ervan is raadzaam. In het begin kon een van mijn honden niet tegen granen en veel eiwit dus moest ik percentages goed vergelijken. De laatste jaren kregen ze hier ook koudgeperste brok en de laatse hond gaat nu over op KVV. Het scheelt hier enorm in de ontlasting en verharing..
Toendertijd showde ik nog met katten en ben me gaan verdiepen in voer...hier inmiddels langzaam alles op kvv maar eigenlijk moet je uitproberen. Ee zijn nl dieren die het wel goed doen op RC dus wie zijn wij om te zeggen niet goed. Op internet is voer vrijwel altijd goedkoper er komt bijna geen personeel bij aan te pas dus scheelt al in de kosten.. De voerwijzer geeft je wel een indicatie van de bestanddelen van voer dus het doorlezen ervan is raadzaam. In het begin kon een van mijn honden niet tegen granen en veel eiwit dus moest ik percentages goed vergelijken. De laatste jaren kregen ze hier ook koudgeperste brok en de laatse hond gaat nu over op KVV. Het scheelt hier enorm in de ontlasting en verharing..
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Ik zou nooit een brok geven waar BHT, BHA en Ethoxyquin in zit. Volgens mij zit in Royal Canin BHT, maar dat zou je op de verpakking moeten controleren. Vooral Ethoxyquin schijnt schadelijk te zijn en inmiddels voor menselijke consumptie verboden, maar het is nog wel toegestaan in diervoeding.
Het hoeft niet en voor die prijs al helemaal niet. Ik gebruik Prins, vrij van synthetische conserveringsmiddelen, smaakstoffen of kleurstoffen. En geperst.
Al met al ben ik van mening dat dit stukken beter voer is dan Royal Canin en nog goedkoper ook.
Er zullen vast betere brokken zijn dan Prins, al helemaal als je het belangrijk vind dat er een hoog vleespercentage in zit. Ik vind dat niet zo heel belangrijk, omdat ik vlees bij voer en mijn honden het prima doen op Prins, inclusief alle opvanghondjes die ik voorbij heb zien komen.
Royal Canin heeft het door veel reclame en sponsoring van honden evenementen het voor elkaar gekregen om een 'naam' te hebben opgebouwd dat het zo'n beetje het beste van het beste is. Ik merk dat daar weinig van over blijft als mensen zich een beetje in voer gaan verdiepen.
Het hoeft niet en voor die prijs al helemaal niet. Ik gebruik Prins, vrij van synthetische conserveringsmiddelen, smaakstoffen of kleurstoffen. En geperst.
Al met al ben ik van mening dat dit stukken beter voer is dan Royal Canin en nog goedkoper ook.
Er zullen vast betere brokken zijn dan Prins, al helemaal als je het belangrijk vind dat er een hoog vleespercentage in zit. Ik vind dat niet zo heel belangrijk, omdat ik vlees bij voer en mijn honden het prima doen op Prins, inclusief alle opvanghondjes die ik voorbij heb zien komen.
Royal Canin heeft het door veel reclame en sponsoring van honden evenementen het voor elkaar gekregen om een 'naam' te hebben opgebouwd dat het zo'n beetje het beste van het beste is. Ik merk dat daar weinig van over blijft als mensen zich een beetje in voer gaan verdiepen.