Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Labrador doodgebeten in Katwijk ZH

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Re: Labrador doodgebeten in Katwijk ZH

Ongelezen bericht door Paisley »

Keffend is wat anders dan bijten.

Ik ken heel veel hondjes die keffen, en maar 1 jackrussel die bijt, maar alleen als hij te direct benaderd wordt. Dan hapt hij vrij snel maar niet iets wat een afslachting zou mogen triggeren
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Ik hou er over op. Ik kan blijkbaar niet duidelijk maken wat ik bedoel. Het zij zo.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Denk dat herders daar zelf ook anders in staan. Zo'n Teckel of Deerhound reageert doorgaans heel relaxed dus worden andere honden niet getriggerd. Het klinkt heel stom maar veel honden hebben ook vervelende ervaringen met herders :scratch: Met Border Collies is het nog erger denk ik, er zijn maar weinig honden (buiten andere BC's om) die daar goed mee overweg kunnen. Ze spreken een andere taal en dat eeuwige gedrijf hebben veel honden een hekel aan. Dat zal bij DH's ook zo zijn misschien? Het regelneven-gedrag?
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Maeve schreef:Denk dat herders daar zelf ook anders in staan. Zo'n Teckel of Deerhound reageert doorgaans heel relaxed dus worden andere honden niet getriggerd. Het klinkt heel stom maar veel honden hebben ook vervelende ervaringen met herders :scratch: Met Border Collies is het nog erger denk ik, er zijn maar weinig honden (buiten andere BC's om) die daar goed mee overweg kunnen. Ze spreken een andere taal en dat eeuwige gedrijf hebben veel honden een hekel aan. Dat zal bij DH's ook zo zijn misschien? Het regelneven-gedrag?
Denk dat de meeste DH's net zulke etters zijn als degene die aanblaffen :LOL: Noah is niet voor niks bang voor soortgenoten. Eigenlijk heb ik dan weer nooit problemen met collies, die zijn te druk bezig met balletje/stokje/grassprietje. Heb zelf nog nooit een sluipende BC meegemaakt tenminste. Duitse Herders daarintegen.... :schrik:
Perry en Noah

Afbeelding
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

duitse herder schreef:
Maeve schreef:Denk dat herders daar zelf ook anders in staan. Zo'n Teckel of Deerhound reageert doorgaans heel relaxed dus worden andere honden niet getriggerd. Het klinkt heel stom maar veel honden hebben ook vervelende ervaringen met herders :scratch: Met Border Collies is het nog erger denk ik, er zijn maar weinig honden (buiten andere BC's om) die daar goed mee overweg kunnen. Ze spreken een andere taal en dat eeuwige gedrijf hebben veel honden een hekel aan. Dat zal bij DH's ook zo zijn misschien? Het regelneven-gedrag?
Denk dat de meeste DH's net zulke etters zijn als degene die aanblaffen :LOL: Noah is niet voor niks bang voor soortgenoten. Eigenlijk heb ik dan weer nooit problemen met collies, die zijn te druk bezig met balletje/stokje/grassprietje. Heb zelf nog nooit een sluipende BC meegemaakt tenminste. Duitse Herders daarintegen.... :schrik:
Wow. Nou. Ik wel.
Ze omsingelen mijn auto, en ik durf amper weg te rijden. Moet wel zeggen dat het nu met mijn blauwe auto minder is, dan toen ik een witte had. Ben niet bang voor de honden hoor, maar ben wel bang dat ik ze een keer dood rijd :-(
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Nanna schreef:
blondie schreef: Of in mijn geval de talloze keren dat ik voor dezelfde hondenbezitters weg moest gaan lopen omdat hun kleine honden mijn honden aanvielen, dat vind ik gewoon niet kuis. De happen die mijn honden kregen waren misschien niet zo groot, maar als dat 1x gebeurd verwacht je toch dat een ander zijn hond in het vervolg bij zich gaat houden, dat wordt namelijk wel verwacht van eigenaren met wat grotere honden die het niet leuk vinden als een kleinere ze op die manier aan komt vallen.

En mag ik vragen wanneer jij wist dat wijlen Simone niet met kinderen kon? Dat weet je toch ook pas op het moment dat je het signaleert lijkt mij? Dit is geen steek, maar gewoon omdat jij zelf zei dat Simone niet met kleine kinderen kon, maar dat heb je ooit eens moeten constateren?
Op de eerste plaats heb ik altijd grote honden gehad (Newfoundlander, Deerhound, Collie) en echt nog NOOIT meegemaakt dat die aangevallen werden door kleine honden. Nee, ik lieg het, één keer wel. Toen werd mijn Deerhoundteef door een kleine hond gebeten. Maar in 35 jaar honden houden vind ik dat geen dramatisch aantal. :19:
Toen ik Simone had had ik zelf geen kleine kinderen meer en die kwamen hier ook maar sporadisch op visite. Dus áls het al eens gebeurde hield ik de zaak als een havik in de gaten. Toen ik merkte dat Simone het niks vond (en nee, daarvoor hoeft een hond niet meteen fors uit te vallen en te bijten, daar gaan bij een normale hond meer dan genoeg signalen aan vooraf) heb ik haar bij kleine kinderen weggehouden. Voor alle partijen veel beter ;-)
Die moet je dan wel kunnen lezen (en dat kan jij wel). :8):

Bij bijtincidenten "zomaar uit het niets" kunnen de mensen gewoon vaak niet lezen.
Dat zie je ook aan al die filmpjes op internet van kleine kinderen en honden.
Je ziet een berg signalen, maar degene die filmt hoor je lachen en oh wat schattig zeggen, terwijl ik dan al zit te wachten op de eerste hap :?
Laatst gewijzigd door ranetje op 18 jun 2015 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Valerie schreef:Waar zijn de bewijzen dat het daar werkt?
Hier in Spanje werkt het wel, houders van deze rassen zijn verplicht een ppl license aan te vragen, zijn verplicht een psychologisch onderzoek te ondergaan en iedereen in het gezin die met de hond wandeld moet ook een licensie hebben en een psychologisch onderzoek. Scheelt een heleboel en scheid het kaf van het koren, superwet. Overigens kost de licensie 500 euro
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Cindy52 schreef:
Hier in Spanje werkt het wel, houders van deze rassen zijn verplicht een ppl license aan te vragen, zijn verplicht een psychologisch onderzoek te ondergaan en iedereen in het gezin die met de hond wandeld moet ook een licensie hebben en een psychologisch onderzoek. Scheelt een heleboel en scheid het kaf van het koren, superwet. Overigens kost de licensie 500 euro
Hoe wordt in Spanje bepaald of je een hond hebt waar je een licentie voor nodig hebt?

Ik kan me voorstellen dat het ook een hoop wrijving met zich meebrengt. Wat gebeurt er als iemand een kruisingpup ergens vandaan haalt, en dat deze later wordt bestempeld als licentieverplicht? Wordt deze dan in beslag genomen?
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Cindy52 schreef:
Ik vraag om harde cijfers en onderzoeken. In Nederland is er een onderzoek gedaan die een ton heeft gekost. Op basis van dat onderzoek heeft bv Italië geen RAD aangenomen. Dat is dus een gedegen onderzoek te noemen. Mensen roepen hier van alles maar niemand kan daadwerkelijk aantonen dat het werkt -> als in minder bijtincidenten.
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky

Ongelezen bericht door Sulluna »

Er is helaas een paar uur terug bij mij achter een hond doodgebeten. Het is echt vreselijk.. Er waren kinderen bij, die zijn zo overstuur.
Staff zat in bakfiets, boomer zat met eigenaren bij voordeur en staff springt uit de bakfiets en pakt de boomer. Ze waren met 3 volwassenen maar helaas kregen ze de staff er niet gelijk af en is de hond overleden.. Jeetje, wat een toestand. Ben er wel van onder de indruk pff :( Zo sneu... :(
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Jeetje...
En dat in dezelfde plaats...
Ik kan me inmiddels 'voorstellen' dat de gemiddelde hondenbaasjes in Katwijk helemaal klaarder dan klaar zijn met staffs en
aanverwanten..
En geef ze eens ongelijk... :ugh:
Zit je dan met je hondje bij je eigen huis; wordt je beestje kapot gebeten...
Ik kan me indenken dat mensen inmiddels het idee hebben dat al die honden als een stel linke mafkezen als een ongeleid
projectiel in een vrijstaat leven..

Wat triest dat het zo afgelopen is...
NOG een stap dichter bij een terugkerende RAD - of RAD achtige wetgeving :cry:
Mensen zonder een beetje verstand van zaken gaan zeggen dat die RAD nooit afgeschaft had moeten worden
omdat het daarna helemaal vrijgegeven werd en elke jan lul maar een staff aan kon schaffen zonder gevolgen en dat IS ook veelvuldig
gebeurd jammer genoeg.
Hier loopt tegenwoordig ook een Staff teef rond... van de eigenaresse begrepen dat ze bij vlagen met de handen in het haar zit wat te doen met de hond omdat ze , nu ze de 2 voorbij is, in de lijn hangt, vervelend doet naar andere honden...
U kent de welbekende verhalen.
Allemaal leuk en aardig, maar ik hou Muis er uit de buurt, ondanks dat ze aangelijnd is...
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Sulluna schreef:Er is helaas een paar uur terug bij mij achter een hond doodgebeten. Het is echt vreselijk.. Er waren kinderen bij, die zijn zo overstuur.
Staff zat in bakfiets, boomer zat met eigenaren bij voordeur en staff springt uit de bakfiets en pakt de boomer. Ze waren met 3 volwassenen maar helaas kregen ze de staff er niet gelijk af en is de hond overleden.. Jeetje, wat een toestand. Ben er wel van onder de indruk pff :( Zo sneu... :(
Oh het zal je maar overkomen. :(
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Sulluna schreef:Er is helaas een paar uur terug bij mij achter een hond doodgebeten. Het is echt vreselijk.. Er waren kinderen bij, die zijn zo overstuur.
Geweldig weer. Arme Boomer en eigenaren.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

mercedes2803 schreef:Jeetje...
En dat in dezelfde plaats...
Ik kan me inmiddels 'voorstellen' dat de gemiddelde hondenbaasjes in Katwijk helemaal klaarder dan klaar zijn met staffs en
aanverwanten..
En geef ze eens ongelijk... :ugh:
Zit je dan met je hondje bij je eigen huis; wordt je beestje kapot gebeten...
Ik kan me indenken dat mensen inmiddels het idee hebben dat al die honden als een stel linke mafkezen als een ongeleid
projectiel in een vrijstaat leven..

Wat triest dat het zo afgelopen is...
NOG een stap dichter bij een terugkerende RAD - of RAD achtige wetgeving :cry:
Mensen zonder een beetje verstand van zaken gaan zeggen dat die RAD nooit afgeschaft had moeten worden
omdat het daarna helemaal vrijgegeven werd en elke jan lul maar een staff aan kon schaffen zonder gevolgen en dat IS ook veelvuldig
gebeurd jammer genoeg.
Hier loopt tegenwoordig ook een Staff teef rond... van de eigenaresse begrepen dat ze bij vlagen met de handen in het haar zit wat te doen met de hond omdat ze , nu ze de 2 voorbij is, in de lijn hangt, vervelend doet naar andere honden...
U kent de welbekende verhalen.
Allemaal leuk en aardig, maar ik hou Muis er uit de buurt, ondanks dat ze aangelijnd is...
Hier loopt sinds kort een stiklief mevrouwtje van rond de 70 met een staffteefje van 9 maanden. Ze wilde eigenlijk een klein hondje, maar haar zoon kwam aan met dit herplaatsertje. En het is zo'n lief ding. :roll:

Het is ook een lief ding, nog wel. Ze piest zichzelf onder bij elke vreemde hond en wil heel graag spelen en ze is dikke vrienden met de katten thuis en je hart breekt want je gunt zo'n hondje ook een heerlijk leven.

Ik reageerde nogal bot toen ik haar de eerste keer tegenkwam met die nieuwe hond, zal volgende keer even excuses maken. Maar ik zal wel uitleggen waarom ik er met mijn honden met een boog omheen loop. Met Toto zou het misschien best goed gaan, Jack is ook tot op hoge leeftijd dikke vrienden gebleven met een even oude staffteef die al wat bijtincidenten op haar naam had staan, maar ze was dol op Jack en dat was wederzijds. Maar met mijn ouwe Lilo ga ik geen risico's lopen. Als dat mensje niet tot rede te brengen is en met die hond blijft lopen mot het eerste bijtincident maar een andere teef zijn, niet die van mij. Lilo is geen partij, en ik wil geen dooie hond, en ik wil ook niet in een situatie komen waarbij die andere baas machteloos is en ik die staff moet doodmaken om mijn hond te redden.

Hoe je het in je debiele hoofd haalt om je bejaarde moeder een jonge stafford aan te smeren, daar kan ik ook echt niet bij. :roll:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Robbie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): poedel x golden retriever

Ongelezen bericht door Robbie »

Mijn maag draait hiervan om. Gebeurt dit nou echt zoveel of wordt de 'vechthond' express in een kwaad daglicht gezet. Pfff, ik weet het af en toe niet meer. :denken: zag laatst Cesar Millan met zijn training van zeer gevaarlijke honden, klaar om een spuit te krijgen, probeer ik het negatieve weer een beetje om te buigen. Door dit bericht is het laatse restje begrip weer helemaal om zeep.

Op Omroep Brabant vandaag ook een bericht over een bijtincident afgelopen zondag in Den Bosch. Met een Am. Staff. Baas en kind verwond. In dit geval wilde het meisje de hond aaien en greep haar vanuit het niets. Het forum voor dit bericht ontplofte en is inmiddels gesloten vanwege de oproer tussen voor en tegenstanders.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Robbie schreef:
Mijn maag draait hiervan om. Gebeurt dit nou echt zoveel of wordt de 'vechthond' express in een kwaad daglicht gezet. Pfff, ik weet het af en toe niet meer. :denken: zag laatst Cesar Millan met zijn training van zeer gevaarlijke honden, klaar om een spuit te krijgen, probeer ik het negatieve weer een beetje om te buigen. Door dit bericht is het laatse restje begrip weer helemaal om zeep.

Op Omroep Brabant vandaag ook een bericht over een bijtincident afgelopen zondag in Den Bosch. Met een Am. Staff. Baas en kind verwond. In dit geval wilde het meisje de hond aaien en greep haar vanuit het niets. Het forum voor dit bericht ontplofte en is inmiddels gesloten vanwege de oproer tussen voor en tegenstanders.
Wat erg voor die kinderen. En natuurlijk voor de Boomer.

De hond die in Den Bosch dat kind en zijn baas heeft gegrepen wordt ingeslapen. De baas heeft dat besloten na overleg met de politie.

Las daar dat er al tientallen zware bijtincidenten met Staffords in Brabant gebeuren sinds de RAD is afgeschaft.

Ik ga langzamerhand toch wel een beetje mijn hart vasthouden, hier schieten ze ook als paddestoelen uit de grond. En vaak als eerste hond van de mensen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Dat meen je niet.....werkelijk waar, ik ben er helemaal klaar mee, van mij mogen ze verboden worden.
AfbeeldingAfbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

gonnie schreef:
Robbie schreef:

Wat erg voor die kinderen. En natuurlijk voor de Boomer.

De hond die in Den Bosch dat kind en zijn baas heeft gegrepen wordt ingeslapen. De baas heeft dat besloten na overleg met de politie.

Las daar dat er al tientallen zware bijtincidenten met Staffords in Brabant gebeuren sinds de RAD is afgeschaft.

Ik ga langzamerhand toch wel een beetje mijn hart vasthouden, hier schieten ze ook als paddestoelen uit de grond. En vaak als eerste hond van de mensen.
In Brabant schijnt zich ook steeds meer criminele activiteiten af te spelen , vraag mij af of er een relatie is .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Nanna schreef:
Iedereen die nu zegt dat dat oohoohoohook met een poedel had kunnen gebeuren en dat een uit de bakfiets springende poedel die de boomer bijt precies hetzelfde vergrijp is kom ik persoonlijk voor zijn bek slaan.
Dit type incident lees je alleen maar van vechthonden. Er op los rammen vanuit het niets (doet ie anders nooit) en vasthouden tot de andere hond dood is.
Regering, waar blijven jullie met je strenge maatregelen. Want het moge duidelijk zijn dat dit type hond in verreweg de meeste gevallen gewoon in foute handen zit.
Bij mij was het toch echt wel een bouvier hoor.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Het werd ons laatst kwalijk genomen dat we de straat over staken.
Een man die ons geholpen heeft met het zoeken naar Uma stond met zijn Stafford kruising aangelijnd te praten terwijl de hond er rustig bij zat. Toch staken we op ruime afstand de straat over met onze honden. Later hadden J. en ik het erover dat het misschien wel wat overdreven was en we best eens kunnen proberen te praten terwijl we de honden bij ons hebben.

Maar nee, noem het overdreven. Ik blijf er toch echt bij uit de buurt.
Uma zou in één schudbeweging gewoon dood zijn. Normaal kijk ik naar de lichaamstaal van de hond en kijk ik daarna wat ik ermee doe. Toch ga ik elke Staff of aanverwant uit de weg, wat hij/zij ook uitstraalt.. Sorry hoor maar ik zou echt niet weten wat ik zou moeten doen als een van mijn honden in de bek zou vallen van een Staff.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Daarom, Manu, heb ik in het verleden bewust filmpjes opgezocht van staffords / pitbulls en aanverwanten die een andere hond bijten en wat vastgelegd wordt door buren, straatcamera's etc.
Geen leuke filmpjes, alles behalve, maar ik wilde weten hoe dat eruit ziet, hoe dat eraan toegaat en hoe je ze los krijgt...
dat laatste...ondanks alle filmpjes die ik gezien heb, blijft voor mij een abstract ding jammer genoeg...
Ik heb filmpjes gezien waarbij er 5 volwassenen hartstikke kalm met de honden in hun armen staan, wachten tot ze over willen pakken en dan in een snelle flits de hond kunnen bevrijden, maar dat kan minuten duren.
Ook filmpjes van dikke paniek waarbij er 1 de staff smoort, of er op slaat en beukt, waarbij een ander de andere hond fixeert en vastzet zodat er niet geschud kan worden etc.
Geen filmpje was hetzelfde eigenlijk en onderaan de streep weet ik het jammergenoeg nog steeds niet mocht het me overkomen, laat staan dat het Maarten overkomt als hij met Muis loopt :(:

Ik gok maar zo dat ik geen andere oplossing zou zien dan met een riem de staff wurgen net zo lang tot hij ermee ophoudt, ofmet je sleutelbos de ogen van de staff eruit rossen, of met diezelfde sleutelbos steken waar je steken kunt tot het beest er wederom mee ophoudt.
Maar ga dat maar eens doen als hondenliefhebber als de staff baas er naast staat :ugh:
Oftewel, je mag hopen op een godswonder dat jouw hond het overleeft
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

mercedes2803 schreef: Ik gok maar zo dat ik geen andere oplossing zou zien dan met een riem de staff wurgen net zo lang tot hij ermee ophoudt, ofmet je sleutelbos de ogen van de staff eruit rossen, of met diezelfde sleutelbos steken waar je steken kunt tot het beest er wederom mee ophoudt.
Maar ga dat maar eens doen als hondenliefhebber als de staff baas er naast staat :ugh:
Ik heb met angst staan kijken, ondertussen de Herder proberen de keel van Kier te laten lossen, hoe Des zich over Kier wierp en de staff probeerde los te wrikken van haar poot. En het baasje maar kirren "dat doen ze anders nooit" :roll: Er lagen er twee op de grond waar ik angst voor had, mijn kind die niet nadacht maar deed en mijn hond die aan het gillen was omdat ze geen kant meer op kon. Ik heb ondertussen een breakstick en een busje deo mee, dit nooit meer. En dan heb ik nog deo zonder alcohol genomen omdat ik het ergens nog zielig voor de hond vind maar wel een schrikreactie wil veroorzaken.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Tiny
Zeer actief

Nanna schreef:
Tiny schreef: En dan heb ik nog deo zonder alcohol genomen omdat ik het ergens nog zielig voor de hond vind .
:LOL: Ik vind het trouwens wel heel schattig hoor. Je bent te goed voor deze wereld.
Ik denk soms gewoon te veel na :oeps:
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky

Ongelezen bericht door Sulluna »

Nou, om eerlijk te zijn geloofde ik nooit zo in een aanval uit het niks. Bedoel, er zal heus wel hondentaal voorbij zijn gegaan, voordat er een aanval was. Maar nee, het bestaat dus wel. Een boomer die aan t bedelen is en een staff die hem vanuit de rug aanvalt en kapot scheurt. Bah.

Echt heel sneu! Die vrouw van de staff wel heel erg geschrokken ook hoor. Geen "tokkie" zoals die andere van de OP. Heel behulpzaam en is gebleven en heeft ook echt proberen te helpen het te stoppen. Haar kinderen hebben ook alles moeten zien, dus voor haar ook echt geen pretje.. De staff was overigens wel aangelijnd, tenminste hij zat vast in de bakfiets. Maar hij sprong eruit en sleurde zo die vrouw,kids en bakfiets mee om bij de boomer te kunnen komen. Heel sneu, echt heel sneu.

Ik zou ook niet weten wat te doen als mijn hond gepakt wordt. Zat nog te denken aan peperspray, iemand daar ervaring mee? ( het mag niet I know.. dat ter zijde :) )
marian*
Erelid
Contacteer:

Tiny schreef:
mercedes2803 schreef: Ik gok maar zo dat ik geen andere oplossing zou zien dan met een riem de staff wurgen net zo lang tot hij ermee ophoudt, ofmet je sleutelbos de ogen van de staff eruit rossen, of met diezelfde sleutelbos steken waar je steken kunt tot het beest er wederom mee ophoudt.
Ik heb met angst staan kijken, ondertussen de Herder proberen de keel van Kier te laten lossen, hoe Des zich over Kier wierp en de staff probeerde los te wrikken van haar poot. En het baasje maar kirren "dat doen ze anders nooit" :roll: Er lagen er twee op de grond waar ik angst voor had, mijn kind die niet nadacht maar deed en mijn hond die aan het gillen was omdat ze geen kant meer op kon. Ik heb ondertussen een breakstick en een busje deo mee, dit nooit meer. En dan heb ik nog deo zonder alcohol genomen omdat ik het ergens nog zielig voor de hond vind maar wel een schrikreactie wil veroorzaken.
En dan waren jullie nog met zijn tweeen Tiny. Als ik er alleen voor sta met Kiki zou die het misschien wel niet redden want voor een Staff is ze geen partij.
Afbeelding
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

ik vind het echt rot dat je door een aantal verkeerde honden, gewoon bang voor het ras wordt...

een maand of 2 geleden waren wij aan de wandel toen een man met een zwarte Amstaf kwam aanlopen. Hond liep los, onze honden waren vast. Hond liep heel rustig kuierend naast zijn baasje, maar Pippy hangt al blèrend in de riem als ze een hond ziet en maar uitdagen (denk ik) ...dit doet ze altijd als ze vast zit, los is er niets aan de hand.
Ik heb de man gevraagd of de hond goed luisterde en dat was het geval. Hij liet de hond netjes naast hem zitten en ik snel er langs, met het hart in mijn keel...belachelijk toch? Als het een Golden Retriever was dan had ik niet eens op gereageerd en Pippy gewoon meegetrokken..
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Tiny
Zeer actief

marian* schreef:
Tiny schreef:
En dan waren jullie nog met zijn tweeen Tiny. Als ik er alleen voor sta met Kiki zou die het misschien wel niet redden want voor een Staff is ze geen partij.
Ik ben er ook bang voor.... Daarom ga ik tegenwoordig ook niet meer zonder hulpmiddelen lopen, het geeft een soort van veiligheid. Of het mij in mijn eentje gaat lukken weet ik niet maar dan heb ik wel iets geprobeerd.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Een paar huizen verder wonen mensen met een staff, ik denk dat hij nu een jaar of 2 is.
Ik moet daar langs als ik met de honden uit wil.
Dochtertje heeft nu al een paar keer de voordeur open gedaan omdat er een speeltoestel in de voortuin staat.
Ik heb die hond nu al 2 keer achter me aan gehad en schrik me elke keer te pletter
En de eigenaar maar roepen hij doet niets. Nee nog niet maar vriendelijk kijken doet hij zeker niet.
Hoe moeilijk is het om een grendel op je deur te maken waar een klein kind niet bij kan.
Gisteren zag ik het meisje zelf weer op straat lopen met de vader er achter aan rennend.
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Nou ja, het houdt Gaus wel aan het werk natuurlijk.
Afbeelding
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Sulluna schreef:Nou, om eerlijk te zijn geloofde ik nooit zo in een aanval uit het niks. Bedoel, er zal heus wel hondentaal voorbij zijn gegaan, voordat er een aanval was. Maar nee, het bestaat dus wel. Een boomer die aan t bedelen is en een staff die hem vanuit de rug aanvalt en kapot scheurt. Bah.

Echt heel sneu! Die vrouw van de staff wel heel erg geschrokken ook hoor. Geen "tokkie" zoals die andere van de OP. Heel behulpzaam en is gebleven en heeft ook echt proberen te helpen het te stoppen. Haar kinderen hebben ook alles moeten zien, dus voor haar ook echt geen pretje.. De staff was overigens wel aangelijnd, tenminste hij zat vast in de bakfiets. Maar hij sprong eruit en sleurde zo die vrouw,kids en bakfiets mee om bij de boomer te kunnen komen. Heel sneu, echt heel sneu.

Ik zou ook niet weten wat te doen als mijn hond gepakt wordt. Zat nog te denken aan peperspray, iemand daar ervaring mee? ( het mag niet I know.. dat ter zijde :) )
Daarom ook verbieden. Ook goedbedoelende mensen kunnen deze honden niet aan, dat blijkt wel weer. En waarom zou je een ras willen laten bestaan wat gefokt is om soortgenoten te willen vermoorden? Ik zie daar echt het nut niet van in.
Dat gelul over opvoeding en socialisatie. Waarom bijten (de meeste) andere rassen dan geen honden dood als ze verkeerd opgevoed worden? Ik zeg weg ermee. Het is toch te gek dat andere mensen constant in angst moeten zitten of hun hondje de eerstvolgende wandeling wel gaat overleven....
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”