Mooie lijn
Ze loopt zoals een Labrador doet als het geen ft Labje is.
Goeie "diesel", constant tempo dat heel lang is vol te houden.
Helemaal goed toch?

Ik heb ook een jaar getraind met zo'n type Labje in dezelfde groep.
Het ziet er goed uit.
Moderator: moderatorteam
Haha ja dat is ze echt idd, een beetje een dieseltje. Het gaat allemaal niet supersnel maar ze vindt het wel leuk, en dat is het belangrijkste. Ik zie natuurlijk vaak de honden van samantha in actie en daar moet ik gewoon niet mee vergelijken, niet qua drive en ook niet qua temporanetje schreef:Netjes!!![]()
Mooie lijn
Ze loopt zoals een Labrador doet als het geen ft Labje is.
Goeie "diesel", constant tempo dat heel lang is vol te houden.
Helemaal goed toch?![]()
Ik heb ook een jaar getraind met zo'n type Labje in dezelfde groep.
Het ziet er goed uit.
Drive heeft ze genoeg zo te zien.sbientje schreef:Haha ja dat is ze echt idd, een beetje een dieseltje. Het gaat allemaal niet supersnel maar ze vindt het wel leuk, en dat is het belangrijkste. Ik zie natuurlijk vaak de honden van samantha in actie en daar moet ik gewoon niet mee vergelijken, niet qua drive en ook niet qua tempo![]()
En thanks
Hahah, nee, ik denk niet dat ze door een hek zou rennen iddranetje schreef:Drive heeft ze genoeg zo te zien.sbientje schreef:Haha ja dat is ze echt idd, een beetje een dieseltje. Het gaat allemaal niet supersnel maar ze vindt het wel leuk, en dat is het belangrijkste. Ik zie natuurlijk vaak de honden van samantha in actie en daar moet ik gewoon niet mee vergelijken, niet qua drive en ook niet qua tempo![]()
En thanks
Alleen het tempo is lager.
Voordeel: Minder risico op onaangename blessures![]()
Ik denk dat Pom niet zo snel dwars door een hek gaat maar eerder even rustig nadenkt hoe ze bij het apport kan komen dat aan de andere kant van dat hek ligt.![]()
Lekker rustig aan verder trainen en mooi blijven opbouwen.
Let je er op dat je haar zelf oplossend vermogen niet laat ondersneeuwen?
Ook verloren zoeken blijven oefenen zodat ze haar vermogen om zelf iets op te lossen niet verliest
ja dat laatste doe ik sowieso, en ik oefen veel minder lijnen met afstoppen dan zonder nuranetje schreef:Kan ze tussen die spijlen door?![]()
Dat lukt Ita niet eens.
Die gaat wel door de sloot dan![]()
Zolang Pom niets aan je vraagt bij een verloren zoek en het zelf oplost gaat het goed![]()
En ik zou als je de zitfluit oefent altijd tussendoor een keer helemaal doorsturen in een rechte lijn en daar een training ook mee afsluiten.
Anders heb je het risico dat ze gaat anticiperen.
"er zal zo wel gefloten worden, dus ik loop maar wat langzamer" zoiets.
En dan haal je alle snelheid er uit.
Ook de laatste 10 tallen meters wordt het tempo goed vast gehouden, niks mis mee.sbientje schreef:dit was idd een komfluit, omdat ze de keer daarvoor een beetje bleef hangen. In principe is het niet nodig en ik probeer het ook zo min mogelijk te doen haha, maar soms is het wel handig als extra aanmoediging. bij Pom iig wel
Normaal niet maar soms wel geloof ik ja, ze doet dat nekken ook wel vaker. Niet altijd, maar ze gaat ook als een debieltje te water vaak..ranetje schreef:Ging netjes en snel
Neemt ze water in als ze met een dummy in de bek zwemt?
Ik herken het te lomp te water gaan wel van Rana.sbientje schreef:Normaal niet maar soms wel geloof ik ja, ze doet dat nekken ook wel vaker. Niet altijd, maar ze gaat ook als een debieltje te water vaak..ranetje schreef:Ging netjes en snel
Neemt ze water in als ze met een dummy in de bek zwemt?
Dat is waar.sbientje schreef:Dat waterapport is ook zo fantastisch. Ik zie t ook bij Charlie, die duikt er ook zo wild in. Wel leuk om te zien hoor! Ach ze gaan iig!