Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vanaf wanneer de overstap naar seniorbrok?
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog en Boerboel
Vanaf wanneer de overstap naar seniorbrok?
Ik heb een Boerboel van zes en een Franse bull van 8 jaar. Mijn vraag is, wanneer stap je over op een seniorbrok? En zou ik beide een andere moeten voeren of maakt dat niet zoveel uit?
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
Re: Vanaf wanneer de overstap naar seniorbrok?
mijn opa is 12 en krijgt gewoon nog dezelfde brokken als toen hij jonger was. waarom zou je overstappen?

- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Eens met M@scha. Mijn oudjes hebben nog nooit een dag van hun leven op seniorvoeding gestaan. Tenzij er een concrete aanleiding toe is, zou ik echt niet weten waarom dat moet.
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
inderdaad, misschien als je echt een aanzienlijk energienivo vermindering ziet?

- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Contacteer:
Ik adviseer het hier alleen als ze op een gegeven moment echt nog maar weinig van hun eigen brokken krijgen omdat ze anders aankomen in gewicht.
Het is gewoon een light-voer en sommigen voegen bijv. Glucosamine toe. Maar dat kun je ook eenvoudig zelf geven.
Het is gewoon een light-voer en sommigen voegen bijv. Glucosamine toe. Maar dat kun je ook eenvoudig zelf geven.
Groetjes,
Wendy
Wendy
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog en Boerboel
Ik merk dat na een flinke wandeling er soms wat gemankt wordt. Ook het overeind komen gaat dan wat moeizamer dan anders.M@scha schreef:mijn opa is 12 en krijgt gewoon nog dezelfde brokken als toen hij jonger was. waarom zou je overstappen?
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
moet je dan niet naar de dierenarts ipv seniorbrokken geven?tati schreef:Ik merk dat na een flinke wandeling er soms wat gemankt wordt. Ook het overeind komen gaat dan wat moeizamer dan anders.M@scha schreef:mijn opa is 12 en krijgt gewoon nog dezelfde brokken als toen hij jonger was. waarom zou je overstappen?
of gewoon iets minder flink wandelen?
sam trekt de uren wandelen die hij vroeger deed ook niet meer. en ipv met de fiets naar het veld waar hij los kan lopen gaan we nu met de auto, omdat het fietstochtje van 2km heen en terug al genoeg voor hem is

- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
Zolang ze het goed doen op het huidige voer, zou ik het lekker zo laten.
Zowel bij mijn honden, als katten, heb ik nog nooit seniorenvoeding gegeven.
De enige verandering die ik gemaakt heb is, toen bella door tumoren in dr bekkie geen brokken meer kon kauwen, volledig overgestapt op smuldier. Dat kon ze lekker slobberen
Zowel bij mijn honden, als katten, heb ik nog nooit seniorenvoeding gegeven.
De enige verandering die ik gemaakt heb is, toen bella door tumoren in dr bekkie geen brokken meer kon kauwen, volledig overgestapt op smuldier. Dat kon ze lekker slobberen

Groetjes, Tanja
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
- Aantal honden: 2
Ik heb het ooit eens nagevraagd bij Cavom. Zelfs van hun kwam het advies om een gezonde oude hond op gewone brok te laten en niet op senior voer te zetten. Pas als blijkt dat de hond het niet goed doet op de gewone variant omdat bijv de nieren minder functioneren of de hond echt te dik word of iets dergelijks adviseerden ze over te stappen. Gizmo van bijna 13 krijgt dus geen seniorbrok. Gewoon omdat het in de meeste gevallen helemaal niet nodig is!
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Xena is bijna 14 en krijgt dezelfde kvv als haar kleinzoon Xavi van 4.
Wel krijgt Xena er groenlipmossel overheen voor dr gewrichtjes.
En eens per week gaan konijnenkoppen, penslappen, kipkarkassen, hazenschouders er ook nog met gemak doorheen bij haar.
Wel krijgt Xena er groenlipmossel overheen voor dr gewrichtjes.
En eens per week gaan konijnenkoppen, penslappen, kipkarkassen, hazenschouders er ook nog met gemak doorheen bij haar.
Laatst gewijzigd door malinois op 19 jun 2015 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Hier krijgen ze geen voer aangepast naar de leeftijd. Oké, toen Miep 10 weken was kreeg ze het zachtste uiteindje (en maar een stukje) van een kalkoennek.
Ik vraag me ook altijd af.... wanneer ben je zelf senior, en ga je prut eten???
Ik vraag me ook altijd af.... wanneer ben je zelf senior, en ga je prut eten???
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Mijn ouwetje van 11 krijgt gewoon nog hetzelfde voer als de anderen hier.
Sjefke kreeg destijds ook geen seniorenvoer.
Ik heb altijd het idee dat seniorenvoer niet zo zeer goed is voor de hond als wel voor de portemonnee van de fabrikant.
Sjefke kreeg destijds ook geen seniorenvoer.
Ik heb altijd het idee dat seniorenvoer niet zo zeer goed is voor de hond als wel voor de portemonnee van de fabrikant.
Ja, zoiets denk ik???Kells schreef:Bij een slecht zittend gebit?Marion. schreef:Hier krijgen ze geen voer aangepast naar de leeftijd. Oké, toen Miep 10 weken was kreeg ze het zachtste uiteindje (en maar een stukje) van een kalkoennek.
Ik vraag me ook altijd af.... wanneer ben je zelf senior, en ga je prut eten???![]()
Nou ja, op het moment dat we schoonmoeder Olvarit potjes gaan voeren dan wil ze wel echt dood denk ik.
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Toen ik nog brok voerde hebben de oudere honden ook nooit seniorenbrok gekregen
Gewoon hetgeen wat ze altijd al kregen
Nu vind ik 8 jaar eigenlijk niet oud hoor
Mijn oudste is nu 8 jaar, en ja dat gaat wat strammer nu maar dat komt omdat ze zwaar HD , artrose en spondylose heeft
Zij krijgt net als de andere honden kvv en barf, enig verschil is dat zij er nog primeval en zalmolie bij krijgt
Die seniorenbrokken heb ik altijd grote onzin gevonden, er zit bij de meesten glucosamine bij. Dat kan je zelf ook wel toevoegen en dan kan je t nog doseren ook
Mijn oudste is nu 8 jaar, en ja dat gaat wat strammer nu maar dat komt omdat ze zwaar HD , artrose en spondylose heeft
Zij krijgt net als de andere honden kvv en barf, enig verschil is dat zij er nog primeval en zalmolie bij krijgt
Die seniorenbrokken heb ik altijd grote onzin gevonden, er zit bij de meesten glucosamine bij. Dat kan je zelf ook wel toevoegen en dan kan je t nog doseren ook
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Ds was een jaar of 9 denk ik.
Er zit wel degelijk verschil in trouwens, zie je ook eenvoudig weg op de zak

-
- Zeer actief
Of 8 jaar oud is hangt ook een beetje van het ras of, molossers zijn vaak wat sneller sleets** Angela ** schreef:Toen ik nog brok voerde hebben de oudere honden ook nooit seniorenbrok gekregen

Of ik over stap op senoir voeding weet ik niet, net of er iets op de markt komt is wat op dat moment goed aansluit bij wat goed is voor hem en aansluit bij mijn inzichten

- Tamara/Bayko
- Zeer actief
Daarvoor hoeft het echter geen seniorvoer te zijn. Als het je bijv. te doen is om minder eiwitten, kun je ook gewoon op zoek gaan naar een goed merk of variant met een lager eiwitgehalte waarbij niet in koeienletters het woord 'Senior' op de zak prijkt. Al die 'bijzondere' versies lijken voor veel fabrikanten vooral een goed excuus om een hogere prijs te vragen voor hun product.maart schreef:Ds was een jaar of 9 denk ik.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
het kost me geen cent meerTamara/Bayko schreef:Daarvoor hoeft het echter geen seniorvoer te zijn. Als het je bijv. te doen is om minder eiwitten, kun je ook gewoon op zoek gaan naar een goed merk of variant met een lager eiwitgehalte waarbij niet in koeienletters het woord 'Senior' op de zak prijkt. Al die 'bijzondere' versies lijken voor veel fabrikanten vooral een goed excuus om een hogere prijs te vragen voor hun product.maart schreef:Ds was een jaar of 9 denk ik.

en waarom zou ik een ander merk moeten gaan nemen als het hier prima op gaat

- Tamara/Bayko
- Zeer actief
Ik bedoelde met je/jou even in het algemeenmaart schreef:het kost me geen cent meerTamara/Bayko schreef:Daarvoor hoeft het echter geen seniorvoer te zijn. Als het je bijv. te doen is om minder eiwitten, kun je ook gewoon op zoek gaan naar een goed merk of variant met een lager eiwitgehalte waarbij niet in koeienletters het woord 'Senior' op de zak prijkt. Al die 'bijzondere' versies lijken voor veel fabrikanten vooral een goed excuus om een hogere prijs te vragen voor hun product.maart schreef:Ds was een jaar of 9 denk ik.
Er zit wel degelijk verschil in trouwens, zie je ook eenvoudig weg op de zak![]()
en waarom zou ik een ander merk moeten gaan nemen als het hier prima op gaat

- AnneBP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel - Aantal honden: 3
- Contacteer:
Voor die stijfheid zou ik eerder een supplement bijgeven met glucosamine/chondroitine.
Ik zou ze pas op een senior/light brok zetten als je echt een afname ziet in de activiteit of als ze makkelijker aan gaan komen (hangt natuurlijk vaak samen) en dan wel heel weinig voer moeten krijgen om op gewicht te blijven. Dus dan is het niet leeftijdsgebonden, er zijn legio jongere honden die ook wel gebaat zijn bij een lightbrokje als je de gemiddelde hond over straat ziet lopen
Mijn moeder heeft een jack russell kruising van 13, die is het afgelopen jaar snel aangekomen ondanks dat hij niet meer bewoog en die staat nu dus op een brokje met minder energie. Hun andere hond van 4,5 is volgens haar niet te dik dus die heeft dat niet nodig (zegt ze haha)
Ik zou ze pas op een senior/light brok zetten als je echt een afname ziet in de activiteit of als ze makkelijker aan gaan komen (hangt natuurlijk vaak samen) en dan wel heel weinig voer moeten krijgen om op gewicht te blijven. Dus dan is het niet leeftijdsgebonden, er zijn legio jongere honden die ook wel gebaat zijn bij een lightbrokje als je de gemiddelde hond over straat ziet lopen

Mijn moeder heeft een jack russell kruising van 13, die is het afgelopen jaar snel aangekomen ondanks dat hij niet meer bewoog en die staat nu dus op een brokje met minder energie. Hun andere hond van 4,5 is volgens haar niet te dik dus die heeft dat niet nodig (zegt ze haha)