Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Klein hondje bijt baby dood

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: Klein hondje bijt baby dood

Ongelezen bericht door Marjoleine »

jvanringen schreef:Natuurlijk weten we wat er 'gebeurd' is, we weten alleen niet waardóór het is misgegaan. Maar het is duidelijk dat er een kindje is doodgebeten door de terriër van de familie. Honden en kleine kinderen moeten niet samen alleen zijn, en kinderen en licht ontvlambare honden met een sterke neiging tot vasthouden, zoals terriërs, al helemaal niet. Ook niet heel even, gewoon nooit.

O ja, en een Patterdale is klein, 6 tot 10 kilo.
Nouja, maar een Patterdale doodt wel zelfstandig roofwild. Als in vossen en bunzings en dat soort spul.
Ik zou alvast niet blij zijn als zo'n hond me aanviel, het zijn ettertjes. Wat prima is trouwens, daar zijn ze voor gefokt, maar ze zijn het dus wel.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

jvanringen schreef:Natuurlijk weten we wat er 'gebeurd' is, we weten alleen niet waardóór het is misgegaan. Maar het is duidelijk dat er een kindje is doodgebeten door de terriër van de familie. Honden en kleine kinderen moeten niet samen alleen zijn, en kinderen en licht ontvlambare honden met een sterke neiging tot vasthouden, zoals terriërs, al helemaal niet. Ook niet heel even, gewoon nooit.

Dat doet er in de talloze topics waar verlekkerd op wordt gedoken anders ook niet toe.
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

jvanringen schreef:
ranetje schreef:
Bodiris schreef:
twinkeltje schreef:Een Patterdale terriër vindt ik nou niet echt klein en heel veel terriërs zijn best pittig plus dat het ook nog geen engels is en iedereen het vast heel erg vind.
Een hoop verhalen waar veel reacties op komen zijn ook wel apart, dit verhaal misschien ook hoor maar mijn engels is erg slecht
Nou, mijn Engels is prima, en geloof me: aan die tekst is geen touw vast te knopen. Het is een soort opsomming van vage feiten en argumenten die niets met elkaar te maken hebben.
Het "verhaal" betreft in feite allemaal uitspraken van buurtbewoners en van een opa (die net zijn vrouw heeft verloren) en van een tante.
Dat krijg je als je van de politie verder (nog) niets hebt gehoord over wat er nou precies is gebeurd.
Je moet tenslotte wat opschrijven als journalist :8):

Dus niemand weet wat er is gebeurd, alleen dat de baby het niet heeft overleefd.
De moeder was niet thuis, omdat ze naar een familiebijeenkomst was vanwege het overijden van oma(?) en ze kwam heel laat thuis (of heel vroeg de volgende ochtend)
Alleen is bekend dat die hond de baby heeft gebeten (?) en dat het kindje niet meer te redden was al hebben ze dat in het ziekenhuis kennelijk nog wel geprobeerd.

Hoe maak je daar een topic van 24 pagina's van? :denken:

Hooguit van de insinuering dat het geen 24 pagina's zijn omdat het geen stafford betrof?
Daar kan nog lekker een tijdje op gekauwd worden. :ok:
Natuurlijk weten we wat er 'gebeurd' is, we weten alleen niet waardóór het is misgegaan. Maar het is duidelijk dat er een kindje is doodgebeten door de terriër van de familie. Honden en kleine kinderen moeten niet samen alleen zijn, en kinderen en licht ontvlambare honden met een sterke neiging tot vasthouden, zoals terriërs, al helemaal niet. Ook niet heel even, gewoon nooit.

Nog iets wat me opviel: er staat dat het hondje regelmatig 'ontsnapte'. Dat vind ik ook zorgelijk, want het geeft aan dat er niet goed op het hondje werd gelet. Ik begrijp het ook niet, Pol is nog nooit ontsnapt, al zou ze dolgraag willen, want buiten zijn katten, tuinen met kippen, en 4 huizen verderop konijnen los in de achtertuin.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Nouja wat valt er meer over te zeggen dan dat het vreselijk is en dat je honden nooit met kinderen alleen moet laten? Ras maakt geen bal uit dat blijkt maar weer!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
63673J

dagmar88 schreef:

Dat doet er in de talloze topics waar verlekkerd op wordt gedoken anders ook niet toe.
Ik snap niet wat je bedoelt eerlijk gezegd. De 'vasthoudendheid' (letterlijk dus) van Staffords en pitbulls komt van terriërs die er in gefokt zijn. in dit verband maakt het niets uit dat het een klein hondje is, een kleine terriër kan een klein kindje grote schade toebrengen. Het kindje heeft mogelijk niet meer gewogen dan het hondje, maar die hondjes kunnen ook vossen en dassen aan, dus waarom zouden ze een baby niet aankunnen? Ik zeg het misschien een beetje raar, maar je begrijpt wel wat ik bedoel. Als er toezicht was geweest, was het hoogst waarschijnlijk niet gebeurd. Maar als ik het goed begrijp was er dus geen toezicht.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

hoe dan ook dit soort dingen zijn verschrikkelijk, maar ook al een onschuldige baby verwond wordt door een klein hondje zoals ook wel gebeurd , voor altijd blind of zo het zou niet moeten kunnen mensen horen op te letten
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

patterdale bijt kind dood

Pro Stafford liefhebbers moeten hun punt maken omdat een topic over

Staffords bijten Labrador dood

pagina's lang doorgingen er van alles geinsuneerd is ?

Oke... Duidelijk :roll:
Dat we het maar even christal clear hebben met welke intentie dit bericht geplaatst is

- Ik heb me jarenlang in het stafford-liefhebbers-kamp geschaard en neem het de dieren werkelijk niet kwalijk hoor, maar
mag het mij even ontzettend NIET spijten dat ik met mijn Muis van 13 kg en 13 jaar oud inmiddels wel het schijt ervan heb als er bijkans elke week een hond gesloopt wordt door een stafford ?Mag men dan gewoon VRAGEN en HOPEN op regelgeving ?
GOEDE regelgeving wel te verstaan ...

Ik wil eigenlijk wel graag even de namen en rugnummers horen van wie er nu eigenlijk bedoeld worden met die mensen die verlekkerd op de talloze andere topics duiken, misschien hoef ik me dan ook niet zo op te winden over het feit dat een doogebeten kind nu de case is om een punt te maken
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Lemuria schreef:
laeken schreef:Die hond lijkt mij een patterdale.
Dat lijkt mij ook. Niet omdat ik het ras ken, maar omdat dat in de eerste zin van het artikel vermeld wordt.
Ik lees die artikelen nooit dus gemist :engel:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

dagmar88 schreef:
renee-uk schreef: ach toe nou toch.
als het een klapkaak was geweest hadden er al 20 pagina's gestaan.
je gaat me toch niet vertellen dat die verhalen uit de engelse sensatiepers, die hier met regelmaat voor ellenlange topics zorgen, wel to the point zijn :schrik:

:U: Ach ja, zonder een topic te openen weet je toch al wie er weer voorop staan met de grootste tetters, niet gehinderd door enige nuance.

:ugh: Arm ventje, een hel voor de ouders.
Huh? :denken:

Oh, ok dank je :S: :engel:

Er komen zovanzelf toch 20 pagina's :ok: :lol1:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

mercedes2803 schreef:patterdale bijt kind dood

Pro Stafford liefhebbers moeten hun punt maken omdat een topic over

Staffords bijten Labrador dood

pagina's lang doorgingen er van alles geinsuneerd is ?

Oke... Duidelijk :roll:
Dat we het maar even christal clear hebben met welke intentie dit bericht geplaatst is

- Ik heb me jarenlang in het stafford-liefhebbers-kamp geschaard en neem het de dieren werkelijk niet kwalijk hoor, maar
mag het mij even ontzettend NIET spijten dat ik met mijn Muis van 13 kg en 13 jaar oud inmiddels wel het schijt ervan heb als er bijkans elke week een hond gesloopt wordt door een stafford ?Mag men dan gewoon VRAGEN en HOPEN op regelgeving ?
GOEDE regelgeving wel te verstaan ...

Ik wil eigenlijk wel graag even de namen en rugnummers horen van wie er nu eigenlijk bedoeld worden met die mensen die verlekkerd op de talloze andere topics duiken, misschien hoef ik me dan ook niet zo op te winden over het feit dat een doogebeten kind nu de case is om een punt te maken
het doodgebeten kind is niet de case hoor, het gebrek aan over the top reacties is de case en het lijkt me toch niet dat je dat kunt ontkennen.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

Valerie schreef:Het loopt inderdaad voor geen meter. Het is schijnbaar veel leuker om een bepaald type hond de schuld van alles te geven ipv te bedenken dat honden geen disney figuren zijn en ze allemaal kunnen moorden. Ook met een klein hondje ben je niet veilig.
Klopt, maar een klapkaak kan wel sneller zware schade aanrichten aan een kind van 6 dan een jack russel.
De meeste honden kunnen prima met kinderen overweg, maar je heb er ook een paar tussenzitten die kinderen opvreten en niet te vertrouwen zijn met kinderen. :W:
Die kun je beter opsluiten in je slaapkamer als er kinderen op visite komen.
Uiteraard moet er altijd toezicht zijn.
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ik kende dat hele ras niet, dacht dat het zoiets als een Border terrier was, maar heb nou wat filmpjes zitten kijken en ik vind het toch wel heel felle dingen. Beetje vergelijkbaar met de Duitse jachtterriers?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Het zou me niets verbazen dat het een bastaard Patterdale is met wat Klapkaakbloed.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sulluna »

Nou, ik waag mij verder niet aan de discussie.. Beetje apart, om met zo'n heftig krantenartikel even een punt te willen maken.

Jeetje mina, toch vraag ik mij dan altijd af wat er vooraf is gegaan.. ze zeggen wel dat een hond een soort "jaloezie " kan hebben naar een baby.. Maar of dat waar is, geen idee. Elk geval vreselijk.. Het zal je baby maar zo'n. Bah heel naar :(
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Sulluna schreef:Nou, ik waag mij verder niet aan de discussie.. Beetje apart, om met zo'n heftig krantenartikel even een punt te willen maken.

Jeetje mina, toch vraag ik mij dan altijd af wat er vooraf is gegaan.. ze zeggen wel dat een hond een soort "jaloezie " kan hebben naar een baby.. Maar of dat waar is, geen idee. Elk geval vreselijk.. Het zal je baby maar zo'n. Bah heel naar :(
dank je wel...
Dit dus nog een keer

het zal toch je kind zijn... 3 weken oud... waar hebben we het dan over ; 9 maanden gedragen - 3 weken oud en naar het volgende rijk gebeten door een hond
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Het enige punt dat ik wil maken is dat het niet 1 type hond is dat mensen of beesten doodbijt :19: het eindresultaat is niet minder erg omdat het geen pitbull is.
Als er strengere regels nodig zijn dan is het voor alle honden nodig, daar hoeft niet een type voor uitgezonderd te worden.
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

Valerie schreef:Het enige punt dat ik wil maken is dat het niet 1 type hond is dat mensen of beesten doodbijt :19: het eindresultaat is niet minder erg omdat het geen pitbull is.
Als er strengere regels nodig zijn dan is het voor alle honden nodig, daar hoeft niet een type voor uitgezonderd te worden.
met dat argument kun je een hondenras met daarbij de horende karakter eigenschappen gladscheren met zo'n beetje alle dieren, inclusief een konijn.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Volgens mij weet iedereen hier best dat iedere hond schade aan mens en dier kan toebrengen.

Vandaar dat mijn honden gewoon achter een deur die op slot zit gaan als ik visite krijg.

Ik persoonlijk word toch liever door een Chihuahua gebeten dan door een Stafford.
En nog liever door een Pinscher dan door een Duitse Dog.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sulluna »

Iedere hond kan dat doen. Wie beweert dat dit enkel 1 ras is die dat doen? 2 jaar, ongeveer, geleden beet een husky een baby dood in nederland. Verschrikkelijk.

Dat dit topic geen 10 pagina's heeft is eerder omdat er geen discussie over mogelijk is. Is gewoon een vreselijk incident in het buitenland.. niks meer, niks minder. Net als het topic wat ik opende over de staf met haar pups.. ook weinig respons, logisch want ook veel dingen die nog onduidelijk waren en ook geen vervolg verhaal.

Net als dit.. er is veel onduidelijkheid nog , maar helaas is hier ook geen vervolg verhaal, want de baby is overleden en de hond wordt ingeslapen.

Hoe dan ook.. heel triest dat dit soort dingen gebeuren. Echt een nachtmerrie
Hanneke2
Zeer actief

Cleva schreef:De hond in het artikel is niet de hond op de foto.

Overigens is het uitvergrote fanatisme van terriers hetzelfde bij een Stafford als bij een Patterdale. Ze zijn "game".
Nou dat dus he. Ik zal het wel niet mogen zeggen, maar ik vind het 1 pot nat van wat ik van die filmpjes zie. Pakken, vasthouden, en blijven vasthouden en schudden tot het dood is. Laten ze zo'n ienemienie pupje los gaan op een cavia. :ugh: En een dooie vos in een boom hangen en die honden gaan aan die staart hangen en blijven daar gewoon hangen. Blind voor alles en iedereen behalve die prooi. Ook heel veel akelige filmpjes met veel bloed, ik waarschuw maar even, want zo'n vos of das geeft zich niet zomaar gewonnen natuurlijk, en dat zijn dus bloedbaden waar de baas supertrots op is ook al ligt die hond ook flink open.

Ze mogen een slag kleiner zijn dan de geijkte klapkaken, maar al kreeg ik een miljoen toe bliefde ik nog niet zo'n hond, en mijn vooroordelen zijn alleen maar weer bevestigd.

Mijn jagers zagen gisteravond een egeltje lopen. We zijn er naartoe gelopen en op een afstandje blijven kijken (ze hadden graag willen snuffelen maar dan heb ik weer een vlooienplaag :roll:). Ik durf er een kapitaal onder te verwedden dat als ik ze los had gelaten, ze aan die egel zijn gat hadden geroken en Toto had waarschijnlijk een speelbuiging gemaakt. Doet u mij maar mijn disneyhonden, dankuwel.
Hanneke2
Zeer actief

Marco88 schreef:
Valerie schreef:Het enige punt dat ik wil maken is dat het niet 1 type hond is dat mensen of beesten doodbijt :19: het eindresultaat is niet minder erg omdat het geen pitbull is.
met dat argument kun je een hondenras met daarbij de horende karakter eigenschappen gladscheren met zo'n beetje alle dieren, inclusief een konijn.
Marco heeft helemaal gelijk hier. :E:
63673J

Wolfsblut schreef:Het zou me niets verbazen dat het een bastaard Patterdale is met wat Klapkaakbloed.
Het zou mij niets verbazen als het een gewone Patterdale is, zonder 'klapkaakbloed'. Wat Cleva ook zegt: fanatisme en vasthoudendheid zijn terriëreigenschappen. Dat moest ook, het waren armeluishondjes, ongedierteverdelgers op de boerderij: ratten-, fretten-, muizen-, konijnen- en vossendoders. Van oudsher deden ze dat zelfstandig, waarbij de prooi het menu vormde. Weinig prooi was weinig eten en dus voedselconcurrentie, met alle felheid van dien, en daarbij legde ook weleens een hondje uit de roedel het loodje.

Later zijn de hondjes ook voor andere doelen ingezet en moesten ze bijvoorbeeld vossen uitgraven maar mochten hem niet meer doden, dat was voorbehouden aan de jager. Dus moesten ze ook terug te roepen zijn, en veel werkterriërs zijn dat ook. Maar de oorspronkelijke karaktereigenschappen zitten er nog wel degelijk in, dus daar moet je je als eigenaar altijd van bewust zijn.

Stel je nu voor dat mensen de allerfanatiekste terriërs keer op keer selecteren en kruisen met fysiek zeer sterke honden als buldoggen en dergelijke, om een 'optimale' vechthond te krijgen. Dat is wat er is gebeurd (en nog gebeurt) bij het fokken van pitbulls en Amerikaanse staffords, om zo goed mogelijke vechthonden te krijgen. Omdat veel stafford/pitbull-eignaren geen idee hebben van wat ze in huis hebben of het niet willen weten, is dat een recept voor ellende. Een terriër van een kilo of 6 trek je nog wel van een andere hond af, maar een stafford van 35 kilo is een ander verhaal. En een terriër van een kilo of 6 kan een klein kindje enorme schade toebrengen, en het is je taak als eigenaar om ervoor te zorgen dat dat nooit gebeurt.

Patterdales staan bekend om hun extreme 'gameness': fanatieke jagers, eenmaal beet, niet meer loslaten maar doodmaken. Dat hoort bij het ras, dat was/is hun werk. Maar diezelfde eigenschappen kunnen in andere omstandigheden dan de jacht tot enorme ellende leiden, zoals ook in dit geval.

Daarom vind ik het onbegrijpelijk dat er zo slecht op dat hondje werd gelet, wat blijkt uit het feit dat hij de kans kreeg om regelmatig weg te lopen.

Zo vind ik het ook onbegrijpelijk dat er zoveel klapkaakeigenaren rondlopen die geen flauw idee hebben hoe het ras waar ze zo van houden, tot stand gekomen is en welke risico's dat met zich meebrengt. Of het niet willen weten, omdat ze de roze bril van 'socialiseren' op hebben en daar alles door bekijken. Maar ook hún hond is een terriër, met het bijbehorende korte lontje en de bijbehorende felheid en vasthoudendheid. Dat zit in het karakter, maar dat willen ze niet horen want dat past niet in het geromantiseerde beeld dat ze van hun hond hebben. Daarom mag-ie altijd los en wordt er zo vaak geroepen: hij doet niks hoor!

Maar ja, er lopen ook een paar jachthonden bij ons die 'absoluut niet jagen', want 'heel goed gesocialiseerd en opgevoed' zijn. Tot ze er toch een keer vandoor gingen en tot ontzetting van de baas met een dooie fazant aankwamen, of, erger nog, bij een naburige hobbyboerderij een kip grepen, waar de kleinkinderen bij waren. Hoe kan dat nou, dat heeft-ie nog nooit gedaan!

Daarom zou het mij dus niks verbazen als het hier om een gewone originele Patterdale gaat.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Maakt het uit wat voor ras het was. Afspuiten zou ik zeggen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
63673J

Hanneke2 schreef:

Overigens is het uitvergrote fanatisme van terriers hetzelfde bij een Stafford als bij een Patterdale. Ze zijn "game".
Nou dat dus he. Ik zal het wel niet mogen zeggen, maar ik vind het 1 pot nat van wat ik van die filmpjes zie. Pakken, vasthouden, en blijven vasthouden en schudden tot het dood is. Laten ze zo'n ienemienie pupje los gaan op een cavia. :ugh: En een dooie vos in een boom hangen en die honden gaan aan die staart hangen en blijven daar gewoon hangen. Blind voor alles en iedereen behalve die prooi. Ook heel veel akelige filmpjes met veel bloed, ik waarschuw maar even, want zo'n vos of das geeft zich niet zomaar gewonnen natuurlijk, en dat zijn dus bloedbaden waar de baas supertrots op is ook al ligt die hond ook flink open.

Ze mogen een slag kleiner zijn dan de geijkte klapkaken, maar al kreeg ik een miljoen toe bliefde ik nog niet zo'n hond, en mijn vooroordelen zijn alleen maar weer bevestigd.
Wij hebben ook een terriër, maar geen haar op ons hoofd die eraan denkt om haar los te laten gaan op een cavia, of een van de andere dingen te laten doen die je op dat soort filmpjes ziet. Het is altijd de eigenaar die bepaalt wat de hond mag en tot hoever.
Mijn jagers zagen gisteravond een egeltje lopen. We zijn er naartoe gelopen en op een afstandje blijven kijken (ze hadden graag willen snuffelen maar dan heb ik weer een vlooienplaag :roll:). Ik durf er een kapitaal onder te verwedden dat als ik ze los had gelaten, ze aan die egel zijn gat hadden geroken en Toto had waarschijnlijk een speelbuiging gemaakt. Doet u mij maar mijn disneyhonden, dankuwel.
Onze Pol wás los toen ze voor het eerst een egel tegenkwam, en ze heeft ook alleen maar geroken en zich buitensporig verbaasd over dat rare beest, maar verder geen enkele poging gedaan om het te vermoorden.
Laatst gewijzigd door 63673J op 23 jun 2015 07:53, 1 keer totaal gewijzigd.
63673J

Hanneke2 schreef:Ik kende dat hele ras niet, dacht dat het zoiets als een Border terrier was, maar heb nou wat filmpjes zitten kijken en ik vind het toch wel heel felle dingen. Beetje vergelijkbaar met de Duitse jachtterriers?
Ja.
63673J

Dat ben ik met je eens. Maar dat laat onverlet dat er bij bepaalde rassen een hoger risico is op bepaald gedrag en dat je je daar als eigenaar van bewust moet zijn. Maar het is helaas vaak zo dat mensen een hond nemen zonder zich echt te verdiepen in de rasgebonden eigenschappen ervan en hoe je het zou moeten regelen dat ze dat wel doen zou ik echt niet weten.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Hanneke2 schreef:

Mijn honden komen ook weleens een egeltje tegen maar dat grijpen ze niet, ze snuffelen even en gaan verder.

Konijnen, hazen, muizen, ratten en mollen is een ander verhaal.
Al moet ik zeggen het laatste jaar jaagt Tama niet echt meer, al zal ze als er een langs komt nog wel even achteraan gaan, maar niet meer zo fel als vroeger ze is nu binnen twee minuten terug.

Alleen zoekt ze nu wel elke ochtend een kat die onder de auto's zit bij het flat naast ons.
Vanochtend ook weer ik was net een drol aan het oprapen, tegen haar gewoonte in poepte Nikkie op de stoep want het regende en dan wilt ze snel naar binnen, dus ik raap hem op en heb hem net in het zakje toen er onder een auto vlakbij een kat zat en Tama moest dat natuurlijk weer zien. Kon ze nu haast niet houden want had alledrie de lijnen in een hand.
Gelukkig ging het weer goed. Maar elke ochtend is het opletten daar.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

jvanringen schreef:
Hij kan klein zijn maar als ik de karakterbeschrijving lees, is het niet zo'n gemakkelijk hond. Grootte is zo'n 38 cm, dat is niet groot, maar ook niet ienie mini klein.

http://www.hondenrassen.nl/rassen/patterdale-terrier/
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Valerie schreef:Het loopt inderdaad voor geen meter. Het is schijnbaar veel leuker om een bepaald type hond de schuld van alles te geven ipv te bedenken dat honden geen disney figuren zijn en ze allemaal kunnen moorden. Ook met een klein hondje ben je niet veilig.

Ik geloof niet dat je op dit forum veel mensen vindt die er anders over denken :wink:
Ik vertrouw mijn hond voor 99,9 % want het is en blijft een hond.
Weer een vreselijk iets met alleen maar verliezers :jank:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
63673J

Marjoleine schreef:

Nouja, maar een Patterdale doodt wel zelfstandig roofwild. Als in vossen en bunzings en dat soort spul.
Alleen als ze daar de gelegenheid voor krijgen - van de baas dus.
Ik zou alvast niet blij zijn als zo'n hond me aanviel, het zijn ettertjes. Wat prima is trouwens, daar zijn ze voor gefokt, maar ze zijn het dus wel.
Waarom zijn het ettertjes? Ze doen waar ze voor gefokt zijn - door de mens - niet meer en niet minder. Patterdales zijn geweldige honden voor mensen die bereid en in staat zijn om er heel veel mee te doen, want het zijn slimme hondjes en ze barsten van de energie. Jagen hoeft helemaal niet, je kunt ze prima op andere manieren aan hun trekken laten komen, maar als huishondje met weinig uitdaging zijn ze totaal ongeschikt.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”