Nog even los van wat ik van jullie trainers vind....Sabi85 schreef:Ze speelt niet met ons. Apporteren heeft ze een paar keer gedaan. Nu rent ze alleen nog achter de bal aan en komt zonder bal terug. Ze doet niks met speeltjes en trekspelletjes doet ze ook niet.
Ik wil niet persee doorgaan met trainingen en cursussen. Ik wil doen wat voor haar het beste is.
Spel met iets anders dan een speeltje kan ook he
Juno speelt ook niet, gewoon niet vind ze niet leuk.
Wat ik met haar doe is een "voedselparcourtje" zoals dat door mijn trainster genoemd wordt.
Snoepje weggooien, hond haalt snoepje, heel enthousiast weer bij je roepen (eventueel met wegrennen erbij als de hond wat langzaam terugkomt) en opnieuw snoepje weggooien.
Hond weer bijhalen (vergeet niet af en toe ook te belonen voor het bij jou komen).
Je kan hierin variëren door de hond bijvoorbeeld achter jou langs te leiden en opnieuw recht vooruit te gooien, etc.
Hou het gewoon leuk
Als ze het wat moeilijk vind in het begin, gewoon recht vooruit blijven gooien, kies een bepaald punt en mik elke keer daarheen, hond terug bij je belonen - achter je benen langs leiden - weer weggooien in dezelfde richting.
Wanneer ze het snappen kan je meerdere richtingen op gaan mikken
Geen idee of het voor Wilma werkt, maar voor Juno werkt het als een tierelier. Bij Shelly ook, maar bij haar heb ik nog hoop dat ze gaat leren spelen