Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Soms negeert ze me

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

dre
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Soms negeert ze me

Ongelezen bericht door dre »

Sabi85 schreef:Ze speelt niet met ons. Apporteren heeft ze een paar keer gedaan. Nu rent ze alleen nog achter de bal aan en komt zonder bal terug. Ze doet niks met speeltjes en trekspelletjes doet ze ook niet.
Ik wil niet persee doorgaan met trainingen en cursussen. Ik wil doen wat voor haar het beste is.
Nog even los van wat ik van jullie trainers vind....

Spel met iets anders dan een speeltje kan ook he :wink:

Juno speelt ook niet, gewoon niet vind ze niet leuk.
Wat ik met haar doe is een "voedselparcourtje" zoals dat door mijn trainster genoemd wordt.
Snoepje weggooien, hond haalt snoepje, heel enthousiast weer bij je roepen (eventueel met wegrennen erbij als de hond wat langzaam terugkomt) en opnieuw snoepje weggooien.
Hond weer bijhalen (vergeet niet af en toe ook te belonen voor het bij jou komen).
Je kan hierin variëren door de hond bijvoorbeeld achter jou langs te leiden en opnieuw recht vooruit te gooien, etc.
Hou het gewoon leuk :D

Als ze het wat moeilijk vind in het begin, gewoon recht vooruit blijven gooien, kies een bepaald punt en mik elke keer daarheen, hond terug bij je belonen - achter je benen langs leiden - weer weggooien in dezelfde richting.
Wanneer ze het snappen kan je meerdere richtingen op gaan mikken :wink:

Geen idee of het voor Wilma werkt, maar voor Juno werkt het als een tierelier. Bij Shelly ook, maar bij haar heb ik nog hoop dat ze gaat leren spelen :mrgreen:
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Sabi85 schreef: De andere hond kwam naar Wilma toe, daagde haar uit en rende weer weg. Hij kwam zelfs nog een keer terug ondanks het geroep van zijn baasjes. Blijkbaar vond hij het toch leuk.
Die laatste conclusie klopt niet helemaal. Mayke is het type hond die zich makkelijk laat terroriseren door andere honden. Als ze in sociale spanning is beland, luistert ze ook niet naar me als ik roep, ondanks dat ze normaal heel goed luistert. Ze voelt zich niet zeker genoeg om haar pestkop de rug toe te keren - zo zie ik het.
Er zijn maar weinigen die haar signalen echt zien, en het heeft voor mij ook lang geduurd voor ik er achter kwam hoe ze in elkaar zat, maar als ze wordt geplaagd, zoekt ze die hond vaak op om de boel weer te 'lijmen' en gaat heel druk de clown uit lopen hangen. Anderen denken dan gauw dat ze het uitlokt en het leuk vind, maar ik weet wel beter. Als ze op deze manier gepest is, vervalt ze daarna snel in haar jaaggedrag om die spanning af te reageren. Dat zegt voor mij genoeg.
Nu ze ouder en zekerder wordt, zie ik dat ze dat soort wilde jaagspelletjes nooit zelf uitlokt en waar het kan ontloopt.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Paisley schreef:
Sabi85 schreef: De andere hond kwam naar Wilma toe, daagde haar uit en rende weer weg. Hij kwam zelfs nog een keer terug ondanks het geroep van zijn baasjes. Blijkbaar vond hij het toch leuk.
Die laatste conclusie klopt niet helemaal. Mayke is het type hond die zich makkelijk laat terroriseren door andere honden. Als ze in sociale spanning is beland, luistert ze ook niet naar me als ik roep, ondanks dat ze normaal heel goed luistert. Ze voelt zich niet zeker genoeg om haar pestkop de rug toe te keren - zo zie ik het.
Er zijn maar weinigen die haar signalen echt zien, en het heeft voor mij ook lang geduurd voor ik er achter kwam hoe ze in elkaar zat, maar als ze wordt geplaagd, zoekt ze die hond vaak op om de boel weer te 'lijmen' en gaat heel druk de clown uit lopen hangen. Anderen denken dan gauw dat ze het uitlokt en het leuk vind, maar ik weet wel beter. Als ze op deze manier gepest is, vervalt ze daarna snel in haar jaaggedrag om die spanning af te reageren. Dat zegt voor mij genoeg.
Nu ze ouder en zekerder wordt, zie ik dat ze dat soort wilde jaagspelletjes nooit zelf uitlokt en waar het kan ontloopt.
Jouw conclusie ook niet, omdat je het baseert op het gedrag van je eigen hond.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

We weten niets over de hond waar Sabi85 het over heeft. Het had die van mij kunnen zijn.
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Het voedselparcourtje waar dre het over heeft gebruik ik ook geregeld. Laissah vindt het prachtig om achter een voertje aan te mogen rennen. Ik gebruik er ook schijnbewegingen bij.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”