Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Alfy's agility topic - 13/08: eerste B1 punten!
Moderator: moderatorteam
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Alfy's agility topic - 16/05: Eerste Utje in Cuijk!
Van harte! Die heb je maar mooi binnen 

Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- suzan25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog
Super
Gefeliciteerd

- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Thanks
volgende wedstrijd is in Utrecht, om de hoek zo ongeveer. Kijken wat we er daar van bakken
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Alfy's agility topic - 16/05: Eerste Utje in Cuijk!
Inmiddels hele mooie foto's binnen gekregen van Erich Snijder, erg blij mee! Helaas te groot om hier te kunnen plaatsen
Maar via de link in m'n onderschrift (Facebookpagina Makso's Stars) wel te zien.
Programma qua wedstrijden en workshops:
- 25 mei: URV Utrecht
- 12 juni: KC Zoys avond
- 20 juni: KVVP
- 5 juli: KC Culemborg
- 16 juli: Teamwork tijdens zomer agility festival
- 8 augustus: workshop Roy Fonteijn
- 22 augustus KC Zoys
Vanaf augustus moet ik nog even kijken, eind september volgens mij Purmerend nog en dan eind november St. Oedenrode. In oktober is het een beetje crisis qua wedstrijden als je een A hond hebt die niet Belgisch of geen border collie is.

Programma qua wedstrijden en workshops:
- 25 mei: URV Utrecht
- 12 juni: KC Zoys avond
- 20 juni: KVVP
- 5 juli: KC Culemborg
- 16 juli: Teamwork tijdens zomer agility festival
- 8 augustus: workshop Roy Fonteijn
- 22 augustus KC Zoys
Vanaf augustus moet ik nog even kijken, eind september volgens mij Purmerend nog en dan eind november St. Oedenrode. In oktober is het een beetje crisis qua wedstrijden als je een A hond hebt die niet Belgisch of geen border collie is.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Vandaag laatste training voor de wedstrijd in Utrecht aanstaande maandag. Hij liep als een trein, zocht mooi de toestellen zelf op en lette erg netjes op
Maken nu ook vorderingen met de Franse wissels na een horde (die vindt hij en ook ik nog erg lastig) en de out. Ook kort gaat steeds netter.
Kortom: erg blij. Benieuwd hoe het maandag gaat

Kortom: erg blij. Benieuwd hoe het maandag gaat

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Fijn zo'n les voor een wedstrijd! Veel succes maandag 

- KarinW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
- Aantal honden: 1
Succes maandag
- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Vandaag wedstrijd bij de URV in Utrecht. We hadden er in ieder geval droog weer bij, altijd fijn!
Gestart met de jumping. Alfy en ik waren als 2e dus in ieder geval geen tijd om zenuwachtig te zijn. Was een racerondje met één lastig stukje. Eerste stuk liep Alfy erg mooi, ik zag en voelde vooral goed dat we hier op getraind hadden. Liep super! Daarna de palen... hij vond echt dat er maar 10 stonden. Tot 2x toe. Uiteindelijk besloten geen druk te zetten en doorgelopen dus een disk. Het stukje met de wissel daarna maakte ik een puinbende van, ook nog. Alfy top, ikzelf een heel stuk minder dus.
Vast parcours was een rondje met een lastige start: een schutting in een rechte lijn achter de starthorde waar ze niet overheen mochten. Ze moesten namelijk eerst linksaf de tunnel door. Ik denk dat inmiddels heel Utrecht weet dat mijn hond Alfy heet maar hij ging niet de schutting op, net niet. Daarna heerlijk rondje met de wissels zoals ik ze gepland had. Maar weer die pokkepalen, deze keer kon hij maar tot 1 (1e keer) en tot 8 (2e keer) tellen. Weer doorgelopen, ondertussen denkend dat dit toch wel een trainingspuntje gaat worden. Vervolg ging weer lekker, mooie raakvlakken ook dus happy. Wel een disk.
Spel stonden weer die palen in. Veel advies gekregen om die over te slaan en een heel ander rondje te lopen maar eigenwijs als ik ben, dit niet verkend en ook niet gedaan. Start ging super, zo goed dat ik bijna vergat om de bocht om te gaan na de rechte lijn. Klassieke wissel met extra rondje van Alfy op de wip (nog een trainingspunt) en daarna de palen. Veel hulp maar hij liep ze wel! Daarna het rondje lekker uitgelopen met als resultaat maximale aantal punten en de 6e tijd en dus een 6e plaats. Trots!
Komende weken maar eens die palen weer wat vaker doen, niet zozeer de insteek want dat gaat wel goed maar tot 12 tellen vindt hij lastig. Ach, hebben we weer wat te trainen!
Edit: filmpje van vandaag
Gestart met de jumping. Alfy en ik waren als 2e dus in ieder geval geen tijd om zenuwachtig te zijn. Was een racerondje met één lastig stukje. Eerste stuk liep Alfy erg mooi, ik zag en voelde vooral goed dat we hier op getraind hadden. Liep super! Daarna de palen... hij vond echt dat er maar 10 stonden. Tot 2x toe. Uiteindelijk besloten geen druk te zetten en doorgelopen dus een disk. Het stukje met de wissel daarna maakte ik een puinbende van, ook nog. Alfy top, ikzelf een heel stuk minder dus.
Vast parcours was een rondje met een lastige start: een schutting in een rechte lijn achter de starthorde waar ze niet overheen mochten. Ze moesten namelijk eerst linksaf de tunnel door. Ik denk dat inmiddels heel Utrecht weet dat mijn hond Alfy heet maar hij ging niet de schutting op, net niet. Daarna heerlijk rondje met de wissels zoals ik ze gepland had. Maar weer die pokkepalen, deze keer kon hij maar tot 1 (1e keer) en tot 8 (2e keer) tellen. Weer doorgelopen, ondertussen denkend dat dit toch wel een trainingspuntje gaat worden. Vervolg ging weer lekker, mooie raakvlakken ook dus happy. Wel een disk.
Spel stonden weer die palen in. Veel advies gekregen om die over te slaan en een heel ander rondje te lopen maar eigenwijs als ik ben, dit niet verkend en ook niet gedaan. Start ging super, zo goed dat ik bijna vergat om de bocht om te gaan na de rechte lijn. Klassieke wissel met extra rondje van Alfy op de wip (nog een trainingspunt) en daarna de palen. Veel hulp maar hij liep ze wel! Daarna het rondje lekker uitgelopen met als resultaat maximale aantal punten en de 6e tijd en dus een 6e plaats. Trots!
Komende weken maar eens die palen weer wat vaker doen, niet zozeer de insteek want dat gaat wel goed maar tot 12 tellen vindt hij lastig. Ach, hebben we weer wat te trainen!
Edit: filmpje van vandaag
- KarinW
- Zeer actief
Re: Alfy's agility topic - 25/05: URV
Hoor weer veel paal probleempjes bij iedereen.
Maar weer hard op oefenen komende tijd.
- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Bij Alfy is het een niet geheel onbekend probleem. Hij heeft eerder geweigerd om de palen goed te doen, toen zat er een blokkade in z'n rug. Dus als hij stelselmatig de palen uitkomt, betekent dat meestal dat we weer richting osteopaat moeten. Gisteren op de training vond ik hem nog steeds niet heel stabiel, maar ik was met handlen ook niet optimaal (te abrupt weg, op verkeerde moment versnellen). Dus we kijken het even aan en anders maar weer richting Dieren voor de mening van Martine.KarinW schreef:Hoor weer veel paal probleempjes bij iedereen.
Gisteren wel erg lekker getraind, wissels gingen super! Scoopen gaan we samen beter door krijgen en de lijnen gaan steeds een beetje vloeiender. Ook heel gaaf om te zien dat Alfy en ik qua niveau nu aan gaan sluiten bij de meer ervaren A lopers en dezelfde parcoursen/opdrachten krijgen. Besefte toen pas hoeveel we gegroeid zijn de afgelopen maanden

- KarinW
- Zeer actief
Weet nog steeds niet wat dat schoppen inhoud hihi, lees het vaak bij jou hihi
Heerlijk he als je zo groeit samen! Dat heb ik nu ook met Levi
Heerlijk he als je zo groeit samen! Dat heb ik nu ook met Levi
- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Afgelopen paar trainingen gingen heerlijk! Hij gaat steeds beter vooruit en zelfstandig werken. Paaltjes gaan goed, hopelijk morgen in Amersfoort ook.
- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Alfy's agility topic - 12/06 Zoys
Nou... niet onze avond gisteravond 
Vast parcours was een pittig rondje, tekenend ook dat er bij de large geen Utjes gevallen zijn. Voor Alfy en mij werd dit rondje lastiger gemaakt door een hoop gekloot aan de start met de tijdwaarneming, waardoor we lang moesten wachten. Uiteindelijk concentratie weg, start ging nog wel maar het stukje rondom de palen was echt een zooitje. Daarna na de palen wel weer opgepakt en dat ging weer goed maar rotgevoel overgehouden net na het lopen. Inmiddels na een nacht slapen en het filmpje terugkijken zitten er mooie stukken bij, kan je zien waar we op trainen en weet ik waar mijn numero 1 trainingspunt ligt (palen).
Jumping was een racerondje, lekker op afstand en vooruit werken. Ging super tot de band, die gaf ik net te laat aan waardoor hij er full speed onderdoor ging richting de tunnel. Daar kon ik hem net uithouden maar vervolgens zag hij de band wel. Toegegeven: hij sprong hem schitterend, heb hem daarna meteen beloond met de tunnel. In de tunnel een glijpartij waardoor ik de horde erna niet aangaf. Rest van het rondje wel uitgelopen met bij poging 3 ook netjes de palen. Al met al geen slecht rondje.
Trainingspunten nemen we mee naar Spijkenisse volgende week. Filmpjes volgen nog, was erg blij dat er gefilmd was want je ziet heel goed terug wat er fout gaat.

Vast parcours was een pittig rondje, tekenend ook dat er bij de large geen Utjes gevallen zijn. Voor Alfy en mij werd dit rondje lastiger gemaakt door een hoop gekloot aan de start met de tijdwaarneming, waardoor we lang moesten wachten. Uiteindelijk concentratie weg, start ging nog wel maar het stukje rondom de palen was echt een zooitje. Daarna na de palen wel weer opgepakt en dat ging weer goed maar rotgevoel overgehouden net na het lopen. Inmiddels na een nacht slapen en het filmpje terugkijken zitten er mooie stukken bij, kan je zien waar we op trainen en weet ik waar mijn numero 1 trainingspunt ligt (palen).
Jumping was een racerondje, lekker op afstand en vooruit werken. Ging super tot de band, die gaf ik net te laat aan waardoor hij er full speed onderdoor ging richting de tunnel. Daar kon ik hem net uithouden maar vervolgens zag hij de band wel. Toegegeven: hij sprong hem schitterend, heb hem daarna meteen beloond met de tunnel. In de tunnel een glijpartij waardoor ik de horde erna niet aangaf. Rest van het rondje wel uitgelopen met bij poging 3 ook netjes de palen. Al met al geen slecht rondje.
Trainingspunten nemen we mee naar Spijkenisse volgende week. Filmpjes volgen nog, was erg blij dat er gefilmd was want je ziet heel goed terug wat er fout gaat.
- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
En het filmpje:
De samenvatting: ik heb wel eens beter gehandled

De samenvatting: ik heb wel eens beter gehandled

- MirjamV
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog
- Aantal honden: 2
Niet slecht hoor, zitten inderdaad mooie stukken tussen!
Jammer van de band maar verder netjes gelopen!
Jammer van de band maar verder netjes gelopen!
- KarinW
- Zeer actief
Zitten goede stukken tussen hoor!
Jammer dat het niet zo wilde volgende keer weer beter
Jammer dat het niet zo wilde volgende keer weer beter
- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Alfy's agility topic - 20/06 KVVP
Vandaag naar Spijkenisse. Heerlijk getraind afgelopen woensdag, perfecte palen op allerlei soort insteken en keurig afgemaakt. Ook de band sprong hij keurig dus met vertrouwen gestart.
Jumping: ik was er niet bij, Alfy was er niet bij. Verkeerd neergezet bij de start waardoor de 3e horde ineens echt uit de lijn stond. Daarna iets te gemakkelijk handlen (en een te hoge arm, oeps) waardoor weigering 2. Als kers op de taart stapte ik volledig verkeerd bij de palen waardoor weigering 3 en disk. Palen lukte daarna sowieso niet meer dus besloten die maar te laten voor wat ze waren... laatste lijn wel erg lekker gelopen.
Vast parcours: leuk en uitdagend parcours (sowieso vandaag erg leuke parcoursen, compliment aan de keurmeester!). Begon echt heel goed met een gelukt Ketsker (of zoiets, het leek er in ieder geval op) en weer netjes vooruit werken, kunnen wisselen zoals gepland. Daarna weer de palen... deze keer insteek. Weer mijn fout: teveel willen helpen. Ook nu weer niet kunnen herstellen (ging er de 2e en 3e keer na resp. 10 en 9 palen uit) dus doorgelopen. Disk geaccepteerd, daarna het rondje wel heel lekker uitgelopen, voelde goed.
Spel: ren-je-rot met 1 wat lastigere wissel. Ook weer palen erin, als toestel 18 dus had verzonnen (was een tijd-fout-uit) dat ik voor 17 punten ging. Wederom vliegende start, wissel ging super. Meteen een leerpuntje om aan de 'out/om' te gaan werken want die vindt Alfy nog erg lastig, moest meelopen en dat kostte wat tijd. Bij horde 17 was ik al teveel met de palen bezig, vergat te handlen dus hij liep er langs af. Dom! Alsnog horde genomen en de palen ingestuurd... en hij deed ze wel! Even helemaal uit m'n dak toen hij klaar was (tot groot vermaak van de toeschouwers
) en de laatste 3 hordes keurig gelopen. Erg happy met dit rondje, wat ons ook nog eens een 4e plaats en een mooie beker heeft opgeleverd.
Filmpjes volgen morgen
Voor de mensen met een goed analytisch vermogen: tips op wat ik verkeerd/anders doe bij de palen op deze filmpjes zijn welkom. Hij kan ze echt prima maar ik doe ergens iets waardoor hij in de war raakt. Gaat dan met name om waar hij eruit schiet (rond de 10e paal).
Jumping: ik was er niet bij, Alfy was er niet bij. Verkeerd neergezet bij de start waardoor de 3e horde ineens echt uit de lijn stond. Daarna iets te gemakkelijk handlen (en een te hoge arm, oeps) waardoor weigering 2. Als kers op de taart stapte ik volledig verkeerd bij de palen waardoor weigering 3 en disk. Palen lukte daarna sowieso niet meer dus besloten die maar te laten voor wat ze waren... laatste lijn wel erg lekker gelopen.
Vast parcours: leuk en uitdagend parcours (sowieso vandaag erg leuke parcoursen, compliment aan de keurmeester!). Begon echt heel goed met een gelukt Ketsker (of zoiets, het leek er in ieder geval op) en weer netjes vooruit werken, kunnen wisselen zoals gepland. Daarna weer de palen... deze keer insteek. Weer mijn fout: teveel willen helpen. Ook nu weer niet kunnen herstellen (ging er de 2e en 3e keer na resp. 10 en 9 palen uit) dus doorgelopen. Disk geaccepteerd, daarna het rondje wel heel lekker uitgelopen, voelde goed.
Spel: ren-je-rot met 1 wat lastigere wissel. Ook weer palen erin, als toestel 18 dus had verzonnen (was een tijd-fout-uit) dat ik voor 17 punten ging. Wederom vliegende start, wissel ging super. Meteen een leerpuntje om aan de 'out/om' te gaan werken want die vindt Alfy nog erg lastig, moest meelopen en dat kostte wat tijd. Bij horde 17 was ik al teveel met de palen bezig, vergat te handlen dus hij liep er langs af. Dom! Alsnog horde genomen en de palen ingestuurd... en hij deed ze wel! Even helemaal uit m'n dak toen hij klaar was (tot groot vermaak van de toeschouwers

Filmpjes volgen morgen

- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
En hier het filmpje van gisteren:
Die palen he... jammer. Zeker het VP was verder een erg lekker rondje vond ik zelf
Die palen he... jammer. Zeker het VP was verder een erg lekker rondje vond ik zelf

-
- Zeer actief
Filmpjes zonder geluid gekeken, dus kijk alleen naar je lichaamstaal. Bij de jumping zie ik veel abrapte armbewegingen die er voor zorgen dat Alfy voor de sprong wegdraaid en het lijkt alsof die niet meer op lijn staat. Ook stap je vrij abrupt opzij als je na een lange lijn van richting wil veranderen. Door je arm dan uit te houden, ondersteunen met een vooruit en dan langzaam meer afstand neemt van je hond zullen de meeste honden keurog de lijn nemen.
Bij de palen zit je zoals ik het zie veel te dicht op je hond bij de laatste paken en duw je hem eigenlijk zelf uit de palen. Geef hem zowel bij de insteek als tijdens de palen zelf meer ruimte, dat doe je bij het spel wel en dan zie je dus dat ze wel alle twaalf genomen worden.
Verder zit er een lekker tempo in, dus nog even trainen op die palen, het zwaaien met die armen verminderen en je hondje durven te laten gaan, dan vlieg je zo die A door. Maar vooral lekker lol houden samen
Bij de palen zit je zoals ik het zie veel te dicht op je hond bij de laatste paken en duw je hem eigenlijk zelf uit de palen. Geef hem zowel bij de insteek als tijdens de palen zelf meer ruimte, dat doe je bij het spel wel en dan zie je dus dat ze wel alle twaalf genomen worden.
Verder zit er een lekker tempo in, dus nog even trainen op die palen, het zwaaien met die armen verminderen en je hondje durven te laten gaan, dan vlieg je zo die A door. Maar vooral lekker lol houden samen

Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
@Sita
Die arm is een bekend probleem en trainingspunt. Het is al minder maar idd nog te veel dus daar moet ik echt op gaan letten :ohja:
Dat van die palen zou goed kunnen en zou ook verklaren waarom het eigenlijk steeds slechter gaat en in het spel wel lukt. Spel loop ik echt voor de fun en daar ging ik er al van uit dat het niet ging. Ik loop er idd dicht op en bij het spel niet. Waarschijnlijk loop ik op de training ook anders. Thanks voor het meekijken!
Die arm is een bekend probleem en trainingspunt. Het is al minder maar idd nog te veel dus daar moet ik echt op gaan letten :ohja:
Dat van die palen zou goed kunnen en zou ook verklaren waarom het eigenlijk steeds slechter gaat en in het spel wel lukt. Spel loop ik echt voor de fun en daar ging ik er al van uit dat het niet ging. Ik loop er idd dicht op en bij het spel niet. Waarschijnlijk loop ik op de training ook anders. Thanks voor het meekijken!
- KarinW
- Zeer actief
Zaten toch leuke stukjes tussen!
Je weet zelf ook waar de trainingspunten zitten, dat is handig en ook fijn.
Je weet zelf ook waar de trainingspunten zitten, dat is handig en ook fijn.
- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind zelf dat het grotendeels goed gaat. Om de A uit te komen is het nu echt nog aan de aandachtspunten werken en dan moet het lukken!
- KarinW
- Zeer actief
Daarom gaat helemaal goed komen!
- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat sowieso!KarinW schreef:Daarom gaat helemaal goed komen!

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ach, die A klasse... Csiva hangt er ook nog steeds in door stomme foutjes of pechjes
Boeiend 

-
- Zeer actief
Als die palen goed gaan, dan komen die U'tjes in een rap tempo. Maar niets mis om even wat langer in die A klasse te blijven. Met Rowan was ik in 4 wedstrijden gepromoveerd naar de B1, achteraf had ik liever wat langer in de A willen blijven. Alleen al voor mijzelf om het parcours goed te kunnen verkennen, lijnen te zien en gewoon om meer ervaring op te doen. Natuurlijk is het leuk om te kunnen zeggen dat je zo de A uit bent, maar er zitten ook wel wat nadelen aan vind ik.

- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Dit is wel precies mijn dilemma. Aan de ene kant zou ik het heel gaaf vinden om te promoveren naar de B & heb ik in de A zoiets van: ik wil ieder rondje zo goed mogelijk lopen. Ik vind het lastig om bewust disken te lopen bijv. (onbewust gaat dat helemaal prima gelukkig). Aan de andere kant zijn er nog zoveel dingen die we samen moeten leren en ik vraag mij af of dat in de A niet beter kan dan in de B.Sita schreef:Als die palen goed gaan, dan komen die U'tjes in een rap tempo. Maar niets mis om even wat langer in die A klasse te blijven. Met Rowan was ik in 4 wedstrijden gepromoveerd naar de B1, achteraf had ik liever wat langer in de A willen blijven. Alleen al voor mijzelf om het parcours goed te kunnen verkennen, lijnen te zien en gewoon om meer ervaring op te doen. Natuurlijk is het leuk om te kunnen zeggen dat je zo de A uit bent, maar er zitten ook wel wat nadelen aan vind ik.
Afgelopen woensdag wel weer heerlijk getraind. Bewust gelet op wat ik doe met de palen en als ik er niet te dicht op loop, dan pakt hij ze feilloos. Ga ik er dichter oplopen springt hij eruit. Insteek ook maar meteen gekeken wat hij aankan en daar verbaasde hij me echt

Volgende week Culemborg. Het wordt wel bloedje, bloedje heet dus ben benieuwd...
- KarinW
- Zeer actief
Goed bezig!
Dat heb ik inderdaad ook, lastig vinden bewust een Disk te lopen.
Zou ik wel moeten doen door hem terug te zetten bij de start.
Ja hier volgende week Kaatsheuvel wordt erg warm dat weekend.
Dat heb ik inderdaad ook, lastig vinden bewust een Disk te lopen.
Zou ik wel moeten doen door hem terug te zetten bij de start.
Ja hier volgende week Kaatsheuvel wordt erg warm dat weekend.
-
- Zeer actief
Bewust een disk lopen zou ik ook niet kunnen. Heb ik ook nog nooit gedaan. Ik probeer uit elk rondje het beste te halen, zo zit ik nu eenmaal ik elkaar. En onbewust een disk lopen is zo gebeurd
Fijn dat het palen issue is opgehelderd. Nu jezelf daar aan herinneren bij je rondje!

Fijn dat het palen issue is opgehelderd. Nu jezelf daar aan herinneren bij je rondje!

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ik ben ook niet goed n bewuste disken lopen. Enige wat ik wel doe is dat als we al een foutje hebben, dingen herstellen. Bij 1 fout zet ik dr rustig terug op t raakvlak. 1 fout is toch geen U meer dus dan maakt t weinig meer uit