Even een wat uitgebreider verslagje.
Ik dacht te weten waar ik punten op ging verliezen, maar dat viel 100% mee. Zenuwen vielen wel mee, tot een uurtje voordat we gingen beginnen. Ik moest ook als eerste lopen. Aanmelden was met trainen altijd keurig, nu sprong hij op. Normaal kan hij piepen, maar dat ik na de 1e strek over op een heftige dag. Gisteren was het icm mijn spanning het hele programma. Tijdens het lopen heb ik erg weinig meegekregen, ik deed gewoon maar wat hoorde, maar naar mijn idee was Tay continu aan het springen en rondkijken. En hij volgt altijd scheef en hinderend zonder hand. De zit was zoals hij wel vaker is, hij wordt wat onrustig als ik wegloop, maar blijft keurig zitten. Bij de af geef ik het commando en hij gaat net zo snel als altijd keurig in de af. Alleen dit keer wel boven op mijn voet, waardoor ik mijn voet weg moest trekken bij het weglopen. Achter mijn rug ging hij daardoor dus meteen zitten. Dat was nieuw. Met het trainen had hij wat moeite om na het voorroepen aan de voet te gaan. Nu niet, bij het voorroepen dook hij rechtstreeks aan de voet.
Afleggen aan de zijkant was een ramp, ik leg hem af, neem een paar stappen en hij vloog achter me aan. Oefening kwijt dus. Mocht hem nog wel opnieuw neerleggen en gewoon de oefening afmaken en toen ging het wel redelijk. Behalve bij het hier roepen van de andere hond, toen ging hij zitten en meteen weer af. Erg jammer dus.
We zijn dus geslaagd, met 45 punten

maar bij het bekend maken van de uitslag kreeg ik wel hele grote complimenten. Alles was een hoge zeer goed, tot de af.

Keurmeester was wel helemaal weg van hem en vond mijn voorbrengen echt keurig, dus dat was een leuke opsteker!