Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nieuwe stafford met een mud. Kan dat?
Moderator: moderatorteam
- Cheaks
- nieuw lid
Nieuwe stafford met een mud. Kan dat?
Wij hebben al 11 jaar een kleine witte vuilnisbak (Nino) over de vloer scharrelen die als een kind voor ons is.
Hij is nu echt oud aan het worden en vorig jaar heeft hij een hersenbloeding gekregen waar hij nu weer helemaal bovenop lijkt te zijn gekomen.
Wij zouden graag ook nog een staffordpup willen adopteren maar zijn bang om onze Nino hiermee voor het hoofd te stoten. Het mag nml geheel niet zo zijn dat Nino zich achtergesteld gaat voelen. Wij begrijpen dat in geval van een nieuwe hond wij Nino altijd hetzelfde moeten blijven behandelen en als "de baas in huis" moeten aanstellen.
Zo zullen wij de pup thuis laten als Nino, zoals gewoonlijk, meegaat naar het werk (nee, de pup is niet de heledag/week alleen thuis!) en kan Nino op bed blijven slapen terwijl wij de pup proberen te laten wennen aan een bench. etc. etc.
Wie heeft er ervaring / raad betreft:
- Het accepteren van de pup door Nino
- Het opgroeien van de pup met Nino
- Het rangen en standen gebeuren in dit geval.
- ieder ander advies.
Alvast hartelijke dank.
Miranda
Hij is nu echt oud aan het worden en vorig jaar heeft hij een hersenbloeding gekregen waar hij nu weer helemaal bovenop lijkt te zijn gekomen.
Wij zouden graag ook nog een staffordpup willen adopteren maar zijn bang om onze Nino hiermee voor het hoofd te stoten. Het mag nml geheel niet zo zijn dat Nino zich achtergesteld gaat voelen. Wij begrijpen dat in geval van een nieuwe hond wij Nino altijd hetzelfde moeten blijven behandelen en als "de baas in huis" moeten aanstellen.
Zo zullen wij de pup thuis laten als Nino, zoals gewoonlijk, meegaat naar het werk (nee, de pup is niet de heledag/week alleen thuis!) en kan Nino op bed blijven slapen terwijl wij de pup proberen te laten wennen aan een bench. etc. etc.
Wie heeft er ervaring / raad betreft:
- Het accepteren van de pup door Nino
- Het opgroeien van de pup met Nino
- Het rangen en standen gebeuren in dit geval.
- ieder ander advies.
Alvast hartelijke dank.
Miranda
- majelle
- Zeer actief
Er zijn honden die helemaal opleven bij een nieuwe pup maar het kan ook anders zijn.
Een pup kan heel druk zijn en soms is dat gewoon een beetje teveel voor een oudere hond. Je zou ook kunnen overwegen om te wachten totdat je oude hond er niet meer is, kan ie rustig van zijn oude dag genieten. Pups willen spelen uitdagen e.d en niet elke oude hond kan dat waarderen. Je schreef dat je hond al echt oud aan het worden is nl.
Maar ik weet niet hoe jouw oude hond is natuurlijk. Wat ik gedaan heb is toen de pup kwam gewoon gedaan alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat er nog 1 kwam. Verder kreeg mijn oudere hond als eerste de aandacht, voer ed. Maar mijn oudere hond is 4 jaar.
Als je pup ouder wordt zou hij wellicht de baas (ranghoogste) willen worden, indien dit hem lukt moet jij niet meer je oudere hond voortrekken. maar hen onderling laten bepalen wie de baas is dus wie het eerste aandacht krijgt ed. Anders krijg je ruzie. Dus in dat geval zal je toch de jongste moeten voortrekken.
Ik zou echt goed nadenken of je dit wilt voor je oudere hond maar nogmaals ik ken je hond niet.
groetjes majelle
Een pup kan heel druk zijn en soms is dat gewoon een beetje teveel voor een oudere hond. Je zou ook kunnen overwegen om te wachten totdat je oude hond er niet meer is, kan ie rustig van zijn oude dag genieten. Pups willen spelen uitdagen e.d en niet elke oude hond kan dat waarderen. Je schreef dat je hond al echt oud aan het worden is nl.
Maar ik weet niet hoe jouw oude hond is natuurlijk. Wat ik gedaan heb is toen de pup kwam gewoon gedaan alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat er nog 1 kwam. Verder kreeg mijn oudere hond als eerste de aandacht, voer ed. Maar mijn oudere hond is 4 jaar.
Als je pup ouder wordt zou hij wellicht de baas (ranghoogste) willen worden, indien dit hem lukt moet jij niet meer je oudere hond voortrekken. maar hen onderling laten bepalen wie de baas is dus wie het eerste aandacht krijgt ed. Anders krijg je ruzie. Dus in dat geval zal je toch de jongste moeten voortrekken.
Ik zou echt goed nadenken of je dit wilt voor je oudere hond maar nogmaals ik ken je hond niet.
groetjes majelle
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik zou bij een ouwe kleine hond geen staff pup zetten. Laat dat ouwetje lekker op z'n gemakje van z'n laatste jaren genieten, en als je echt nu al een tweede hond wil, neem dan iets rustigers (volwassen?) en superonderdanigs. Staffies zijn scheten van honden, maar ze snappen volgens mij heel slecht dat niet elke andere hond het leuk vindt om wild te spelen, en voor zo'n bejaard hondje lijkt het me een nachtmerrie, zo'n forse stuiterbal in huis.
Hanneke
Hanneke
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- webjoosting
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Re: Nieuwe stafford met een mud. Kan dat?
Dat begrijp je verkeerd, want dat kun je nu nog niet zeggen. Ten eerste ben jij natuurlijk de baas in huisCheaks schreef:Wij begrijpen dat in geval van een nieuwe hond wij Nino altijd hetzelfde moeten blijven behandelen en als "de baas in huis" moeten aanstellen.

"Eén ding zal de computer nooit kunnen: van de apen afstammen"
<b>Groetjes,
Joost, Bob & Goofy</b>
Ik zou je ouwetje nog wat rust gunnen denk ik. Want al kunnen ze nog zo goed met elkaar overweg, in het begin is het wennen tussen de honden en dat is niet altijd even leuk. Ik denk dat een ouder hondje daar ook niet zo flexibel meer in is.
Ik heb er geen ervaring mee, dus misschien klopt dit niet. Maar ik heb hier vaak vreemde honden over de vloer omdat ik wel eens honden opvang tot ze een eigen baas hebben. En tussen jonge honden valt het wennen ook niet altijd mee in het begin. Dus ik denk dat een oudere hond zeker met een energievolle jonge hond het zwaar gaat krijgen.
Ik heb er geen ervaring mee, dus misschien klopt dit niet. Maar ik heb hier vaak vreemde honden over de vloer omdat ik wel eens honden opvang tot ze een eigen baas hebben. En tussen jonge honden valt het wennen ook niet altijd mee in het begin. Dus ik denk dat een oudere hond zeker met een energievolle jonge hond het zwaar gaat krijgen.
-
- Actief
Wij hebben er ook net (sinds 4maanden) een pup bij en onze oudste is nu bijna 10 jaar.... dit levert eigenlijk nooit problemen op, in totaal nu vijf honden en de ene vind puppies leuker dan de ander, dus dat hebben ze zo in de gaten en spelen gewoon met diegene die het wel leuk vinden en de andere laten ze met rust....
zelfs met de hond die op straat lelijk deed tegen puppies, ging het perfect toen we er zelf eentje bijnamen!!!!
zelfs met de hond die op straat lelijk deed tegen puppies, ging het perfect toen we er zelf eentje bijnamen!!!!
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Toen wij van de zomer Belle kregen, was Chiva ook al 11 jaar. Maar als ik het goed begrijp is Nino altijd de enige hond geweest. Wij hebben altijd 2 of 3 honden gehad, dus Chiva was het gewend. Of je een oudere hond, die altijd alleen is geweest nou een plezier doet met een pup, vraag ik me af. Misschien ken je iemand met een puppy die eens langs wil komen, zodat je kan zien hoe Nino daar op reageert.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
- Moos
- Zeer actief
Hier sluit ik mij ook bij aan. Vrienden van mij hebben vorig jaar een stafford pup gekregen, hardstikke lief beest maar inderdaad een enorme stuiterbal die dacht dat alles en iedereen wilde spelen.Hanneke2 schreef:Ik zou bij een ouwe kleine hond geen staff pup zetten. Laat dat ouwetje lekker op z'n gemakje van z'n laatste jaren genieten, en als je echt nu al een tweede hond wil, neem dan iets rustigers (volwassen?) en superonderdanigs. Staffies zijn scheten van honden, maar ze snappen volgens mij heel slecht dat niet elke andere hond het leuk vindt om wild te spelen, en voor zo'n bejaard hondje lijkt het me een nachtmerrie, zo'n forse stuiterbal in huis.
Hanneke
Zelfs Moos van toen amper een jaar, en zelf een enorm speelbeest, werd af en toe gek van d'r. Ze heeft Moos dan ook meerder male in haar enthousiasme de sloot in geknikkerd tijdens het wandelen (wat Moos maar wat geinig vond, de sukkel

- Cheaks
- nieuw lid
***update***
Dank voor de reacties.
Even een kleine update ter verduidelijking van jullie beeld.
Nino is overdag op kantoor waar nog 2 honden zijn. 1 daarvan is een jong ding waar Nino nogsteeds mee kan ravotten. Als het te lang gaat duren voor Nino dan bijt hij van zich af om te laten merken dat het genoeg is.
Nino is dus eigl. heel goed gewend aan andere honden.
Nino is wel oud maar heeft de geest van een jong beest en is daarom nooit te moe om achter brokjes of botjes aan te rennen. (vast ritueel voor we gaan slapen)
Wat ik bedoel met "Nino is oud aan het worden" is dat hij veel meer slaapt en meer laat merken dat dingen hem soms niet boeien. Hij eet wanneer hij er goed en klaar voor is en niet wanneer wij dat willen. Hij staat op als hij denkt dat het tijd is om naar kantoor te gaan en niet omdat ik met mijn autosleutels sta te rammelen en hij heeft geen zin meer om in de regen naar buiten te gaan. Dat soort dingen dus. Het lijkt meer op eigenwijzigheid dan op de gevolgen van oud worden.
Verder ziet hij er ook uit als een 4 jarige en is hij het tegenovergestelde van een kalende bejaarde hond.
Zoals sommige van jullie zeggen " laat hem genieten van z'n laatste jaren..." . Het zou me niets verbazen als hij mij overleeft.
Wat betreft de rangorde igv. een safford pup:
Nino is altijd alleenheerser geweest in huis en heeft dus alle aandacht kunnen genieten. Wij willen dus niet deze gewoonte gaan veranderen omdat er een nieuwe pup in huis is. Nino zou niets moeten inleveren zelfs als de pup hem gaat domineren.
Enfin. Tot zo ver maar en nog maals bedankt voor de inbreng.
John & Miranda
Even een kleine update ter verduidelijking van jullie beeld.
Nino is overdag op kantoor waar nog 2 honden zijn. 1 daarvan is een jong ding waar Nino nogsteeds mee kan ravotten. Als het te lang gaat duren voor Nino dan bijt hij van zich af om te laten merken dat het genoeg is.
Nino is dus eigl. heel goed gewend aan andere honden.
Nino is wel oud maar heeft de geest van een jong beest en is daarom nooit te moe om achter brokjes of botjes aan te rennen. (vast ritueel voor we gaan slapen)
Wat ik bedoel met "Nino is oud aan het worden" is dat hij veel meer slaapt en meer laat merken dat dingen hem soms niet boeien. Hij eet wanneer hij er goed en klaar voor is en niet wanneer wij dat willen. Hij staat op als hij denkt dat het tijd is om naar kantoor te gaan en niet omdat ik met mijn autosleutels sta te rammelen en hij heeft geen zin meer om in de regen naar buiten te gaan. Dat soort dingen dus. Het lijkt meer op eigenwijzigheid dan op de gevolgen van oud worden.
Verder ziet hij er ook uit als een 4 jarige en is hij het tegenovergestelde van een kalende bejaarde hond.
Zoals sommige van jullie zeggen " laat hem genieten van z'n laatste jaren..." . Het zou me niets verbazen als hij mij overleeft.
Wat betreft de rangorde igv. een safford pup:
Nino is altijd alleenheerser geweest in huis en heeft dus alle aandacht kunnen genieten. Wij willen dus niet deze gewoonte gaan veranderen omdat er een nieuwe pup in huis is. Nino zou niets moeten inleveren zelfs als de pup hem gaat domineren.
Enfin. Tot zo ver maar en nog maals bedankt voor de inbreng.
John & Miranda
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
staffies zijn stuiterballen, maar niet oostindisch doof!!
als jouw nino een aantal keer heeft laten merken dat hij er echt geen zin meer in heeft dan leert de staf het ook wel hoor..
een pup is een pup. ze zullen allemaal druk zijn, maar ga nu geen ander ras nemen om nino te ontlasten.
neem het ras dat je wil of wacht tot nino overleden is en neem dan het ras wat je het liefst wil.
doe geen concessies!!
die nieuwe hond moet langer mee dan dat nino leeft vergeet dat niet!!
als jouw nino een aantal keer heeft laten merken dat hij er echt geen zin meer in heeft dan leert de staf het ook wel hoor..
een pup is een pup. ze zullen allemaal druk zijn, maar ga nu geen ander ras nemen om nino te ontlasten.
neem het ras dat je wil of wacht tot nino overleden is en neem dan het ras wat je het liefst wil.
doe geen concessies!!
die nieuwe hond moet langer mee dan dat nino leeft vergeet dat niet!!

- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: ***update***
Ik ben bang dat je hier een ernstige denkfout maakt. Wanneer je je gaat bemoeien met de rangorde tussen twee honden komen daar geheid problemen van. Als jij er nu een hond bijneemt die 11 jaar jonger is dan je huidige hond is de kans zeer groot dat de jongste hond uiteindelijk boven Nino probeert te komen. De kans is ook groot dat Nino zich hier bij neer legt omdat het hem allemaal niet meer zoveel kan schelen. Als jullie nu tegen deze rangorde in Nino gaan voortrekken zullen er rangordeconflicten gaan ontstaan tussen beide honden. Je gaat dus met andere woorden onnodig problemen creëren.Cheaks schreef: Wat betreft de rangorde igv. een safford pup:
Als je er een pup bij wilt nemen zul je moeten accepteren dat de kans groot is dat Nino lager in rang wordt dan de nieuwe hond. Wil je dat niet accepteren dan zou ik toch echt wachten tot Nino er niet meer is voor je een nieuwe hond aanschaft.
Overigens hoeft het helemaal niet zielig te zijn als Nino lager in rang wordt dan de nieuwe hond. That's life. De meeste honden maken er geen enkel punt van. Wij bazen hebben er vaak meer problemen mee omdat wij leven volgens regeltjes als..... de rechten van de oudste. Honden "denken" niet op die manier en hebben daar dus ook helemaal geen last van

Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

hoe vervelende het ook is, ik zou even geen pup erbij nemen.
Al mijn honden komen binnen als de andere 3 jaar is.
Zelf vind ik voor een hond van 11 die toch ook een medisch verleden heeft en pup te heftig, ik merk het hier mijn oudst is 13 en toen mijn jongste kwam was ze 10, dat kon ze prima aan omdat ik er nog een tussen heb, maar nu merk ik dat ze toch niet zo veel interesse heeft voor de jongste.
De oudste ligt lekker te slapen en lekker oud te wijzen.
Als je een poup nu neemt zou het fout kunnen gaan met je oudste omdat een pup toch aan je oudste gaat trkken enz. om te kunnen spelen.
Is jou oudste nog spels en krachtig genoeg om zijn mannetje te kunnen staan?kan hij de rang orde handhaven?als er een gevecht zou onstaan zou hij dat aan kunnen? dan zou je de gok kunnen wagen, maar wat als....?ik zou het niet doen
je kan ook niet nu bepalen wie de rang hogere gaat worden, al heb ik mijn vermoedens,de pup zal proberen het over te nemen en daar is absoluut niks mis mee, daar moetje niks aan willen veranderen want dan krijgje de echte problemen.
Als de pup de macht wilt over nemen kan dat in 2 manieren of Nico geef de troon zonder problemen af(sommige honden willen niet anders) of wordt er gemanipuleerd of gedreigt of als het niet anders kan gevochten,dat is ook normaal, dus de vraag die je moet stellen aan je zelf is kan Nico dat aan?geestelijk en lichamelijk.
Nogmaals ik benadruk dat je het niet voor hun moet en kan bepalen.
Al mijn honden komen binnen als de andere 3 jaar is.
Zelf vind ik voor een hond van 11 die toch ook een medisch verleden heeft en pup te heftig, ik merk het hier mijn oudst is 13 en toen mijn jongste kwam was ze 10, dat kon ze prima aan omdat ik er nog een tussen heb, maar nu merk ik dat ze toch niet zo veel interesse heeft voor de jongste.
De oudste ligt lekker te slapen en lekker oud te wijzen.
Als je een poup nu neemt zou het fout kunnen gaan met je oudste omdat een pup toch aan je oudste gaat trkken enz. om te kunnen spelen.
Is jou oudste nog spels en krachtig genoeg om zijn mannetje te kunnen staan?kan hij de rang orde handhaven?als er een gevecht zou onstaan zou hij dat aan kunnen? dan zou je de gok kunnen wagen, maar wat als....?ik zou het niet doen
je kan ook niet nu bepalen wie de rang hogere gaat worden, al heb ik mijn vermoedens,de pup zal proberen het over te nemen en daar is absoluut niks mis mee, daar moetje niks aan willen veranderen want dan krijgje de echte problemen.
Als de pup de macht wilt over nemen kan dat in 2 manieren of Nico geef de troon zonder problemen af(sommige honden willen niet anders) of wordt er gemanipuleerd of gedreigt of als het niet anders kan gevochten,dat is ook normaal, dus de vraag die je moet stellen aan je zelf is kan Nico dat aan?geestelijk en lichamelijk.
Nogmaals ik benadruk dat je het niet voor hun moet en kan bepalen.
- Cheaks
- nieuw lid
Hartelijke dank!
Bij deze alvast hartelijke dank voor de reacties.
Er is weer plenty om over na te denken.
J&M

Er is weer plenty om over na te denken.
J&M
- bakker
- geregistreerd lid
bejaarde en pup
Hoi,
Het blijft moeilijk en raden of het goed zal gaan. Zelf had ik een oude Jack Russel (11) en nam daar afgelopen zomer een Westiepup bij. Er is geen ruzie en ook geen rangordeprobleem, de Westie is een heel makkelijke onderdanige hond. Maar wat ik wel heb gemerkt is dat het voor de ouwe Bandit een beetje veel is. De hele dag moet hij in de gaten houden of hij toch vooral maar niets mist, dus het slapen overdag is wel afgelopen. :R
Hij is erg "afgetakeld" sinds de pup er is. Het kost hem enorm veel energie. Eerst had ik moeite om hem niet te dik te laten worden, nu moet hij extra bijgevoerd worden omdat hij binnen 3 maanden 2 kilo was afgevallen. Sinds de komst van Uzzi(pup), is Bandit echt een oude man geworden, de dagen tellen dubbel voor hem, niet door het spelen met Uz, want dat doet hij niet, maar gewoon doordat hij steeds alert moet zijn om zijn plaats in de rangorde hoog te houden( denkt hij).
Wat ook jammer is, is dat ik speciaal met Uz erop uit moet om hem toch te laten spelen met andere honden, want Bandit speelt niet met hem. Als Uzzi gaat spelen op de hei, moet ik Bandit weer in de gaten houden, want die wil bepalen wanneer en met wie er gespeelt wordt
. Dus moet ik er echt regelmatig alleen met Uz op uit zodat hij ook de kans krijgt om met andere honden te spelen zonder dat opa zich overal mee bemoeit :F . Wat Bandit dus weer het gevoel geeft, dat hij wordt achtergesteld.
Vindt je dit allemaal geen probleem, dan kan het heel goed samen, als ik dit van te voren had geweten, had ik nog even gewacht, vooral voor Bandit, het heeft op hem meer impact dan ik gedacht zou hebben.
Groetjes Carla.
Het blijft moeilijk en raden of het goed zal gaan. Zelf had ik een oude Jack Russel (11) en nam daar afgelopen zomer een Westiepup bij. Er is geen ruzie en ook geen rangordeprobleem, de Westie is een heel makkelijke onderdanige hond. Maar wat ik wel heb gemerkt is dat het voor de ouwe Bandit een beetje veel is. De hele dag moet hij in de gaten houden of hij toch vooral maar niets mist, dus het slapen overdag is wel afgelopen. :R
Hij is erg "afgetakeld" sinds de pup er is. Het kost hem enorm veel energie. Eerst had ik moeite om hem niet te dik te laten worden, nu moet hij extra bijgevoerd worden omdat hij binnen 3 maanden 2 kilo was afgevallen. Sinds de komst van Uzzi(pup), is Bandit echt een oude man geworden, de dagen tellen dubbel voor hem, niet door het spelen met Uz, want dat doet hij niet, maar gewoon doordat hij steeds alert moet zijn om zijn plaats in de rangorde hoog te houden( denkt hij).
Wat ook jammer is, is dat ik speciaal met Uz erop uit moet om hem toch te laten spelen met andere honden, want Bandit speelt niet met hem. Als Uzzi gaat spelen op de hei, moet ik Bandit weer in de gaten houden, want die wil bepalen wanneer en met wie er gespeelt wordt

Vindt je dit allemaal geen probleem, dan kan het heel goed samen, als ik dit van te voren had geweten, had ik nog even gewacht, vooral voor Bandit, het heeft op hem meer impact dan ik gedacht zou hebben.
Groetjes Carla.
met een poot van mijn 2 mannen: Bandit en Uzzi!
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: bejaarde en pup
Ik moet er met Tara ook apart op uit. Niet omdat ik haar wil laten spelen met andere honden, want dat kan ze ook als Loeky er bij is. Maar met Tara ga ik fieten om haar energie wat kwijt te kunnen en tegelijkertijd om haar spieren wat toe te laten nemen en haar conditie op te bouwen. Loeky doe ik al een tijdje geen plezier meer met een blokje om aan de fiets.bakker schreef: Wat ook jammer is, is dat ik speciaal met Uz erop uit moet om hem toch te laten spelen met andere honden, want Bandit speelt niet met hem. Als Uzzi gaat spelen op de hei, moet ik Bandit weer in de gaten houden, want die wil bepalen wanneer en met wie er gespeelt wordt. Dus moet ik er echt regelmatig alleen met Uz op uit zodat hij ook de kans krijgt om met andere honden te spelen zonder dat opa zich overal mee bemoeit :F . Wat Bandit dus weer het gevoel geeft, dat hij wordt achtergesteld.
Om te voorkomen dat Loeky zich te kort gedaan voelt (al vraag ik me af of daar uberhaupt sprake van is, ik denk dat het hier eerder gaat om een soort van schuldgevoel bij de baas) ga ik eerst met Loeky wandelen en daarna met Tara fietsen.
Verder blijft de maandagavond van oudsher het trainingsavondje van Loeky. Tara blijft dan per definitie thuis bij de baas. Op die manier zorg ik ervoor dat Loeky niets te kort komt. Geen enkel probleem dus

Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe