Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Puppy bijt..... scheuren in m'n broek

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Puppy bijt..... scheuren in m'n broek

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Ik heb een vraagje over m’n herder, 4 maanden oud, ze is intelligent en leert snel, zit, lig, blijf, volgen, aan de voet, NEE, langzaam maar zeker wordt dit in haar brein gecementeerd, er is toch 1 ding dat me af en toe desperaat maakt. Ze bijt soms nog steeds in de benen, ik blijf dan stil staan en zeg "leave" (honden krijgen hun commando's in het Engels, overgebleven van ZA waar ik gewoond heb) prima, ze laat los en gaat netjes zitten, brave hond en dan..... net als je je been voorwaarts beweegt om verder te lopen springt ze op en bijt in je broekspijp wat vaak in een scheur(tje) resulteert :boos:

iemand een tip hoe ik dit kan voorkomen? of moet ik gewoon geduldig zijn (geen goeie broeken dragen) tot het over gaat? :wachten:
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Re: Puppy bijt..... scheuren in m'n broek

Ongelezen bericht door Lunatic »

mosquito1980 schreef:Ik heb een vraagje over m’n herder, 4 maanden oud, ze is intelligent en leert snel, zit, lig, blijf, volgen, aan de voet, NEE, langzaam maar zeker wordt dit in haar brein gecementeerd, er is toch 1 ding dat me af en toe desperaat maakt. Ze bijt soms nog steeds in de benen, ik blijf dan stil staan en zeg "leave" (honden krijgen hun commando's in het Engels, overgebleven van ZA waar ik gewoond heb) prima, ze laat los en gaat netjes zitten, brave hond en dan..... net als je je been voorwaarts beweegt om verder te lopen springt ze op en bijt in je broekspijp wat vaak in een scheur(tje) resulteert :boos:

iemand een tip hoe ik dit kan voorkomen? of moet ik gewoon geduldig zijn (geen goeie broeken dragen) tot het over gaat? :wachten:
Ik heb geen ervaring met het opvoeden van herders, maar dat herders van achteren aanvallen is normaal heb ik hier geleerd :LOL:
Zonder dollen, als ze na leave netjes gaat zitten kan je haar belonen met good girl en dan een flosje of bijtrolletje geven misschien, dan heeft ze denk ik niet meer zo de neiging om in je been/broek te gaan hangen? Geen idee of het werkt hoor, hopelijk krijg je nog goede tips van herder mensen :ok:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
mosquito1980
Zeer actief

Bedankt allemaal :flower:

Ja, al die dingen doe ik al, ik dacht dat er misschien iemand een super idee had. :idea:
Misschien wat "snoepjes" in m'n broekzak stoppen zodat ik ze bij me heb als ik van m'n werk kom :tongue:
Een nieuwe pup is altijd weer een uitdaging, geen pup is hetzelfde. De laatste keer dat ik er een had is 10 jaar geleden een Labrador die heeft maar een hele korte tijd in de benen gebeten.

De dag dat ik het geduld heb om fotos te plaatsen kunnen jullie mijn 2 doggies zien :I:
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

mosquito1980 schreef: ik dacht dat er misschien iemand een super idee had. :idea:
:idea: ik zou korte broeken gaan dragen :pffff:
mosquito1980
Zeer actief

Safari schreef:
mosquito1980 schreef: ik dacht dat er misschien iemand een super idee had. :idea:
:idea: ik zou korte broeken gaan dragen :pffff:

uuhmm...Korte broeken?? ik zal maar geen foto van mezelf plaatsen :wink:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik heb het net zo opgelost als Lunatic beschrijft.
Overigens ook geen herder maar een jachthond.

Een paar goedkope hesjes (mijn hond hing in mijn truien) om te kunnen afwisselen en wassen.
De winkelhaken naaide ik weer dicht als ze uit de was kwamen :mrgreen:
Je zou misschien, als ze netjes is gaan zitten en daarvoor beloond is, je hond kunnen "afkappen" voor ze weer in je broek gaat hangen bij de volgende stap.
In huis een halsband met eventueel een heel kort lijntje er aan zodat je wat beter grip hebt?

Of haar meenemen door samen de bijtrol vast te houden zodat ze daar in kan blijven bijten ....... als je verder loopt.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

herders zijn ook maar gewoon honden hoor en ook voor herderpuppen is het leuk om in iets bewegends te bijten, vooral als daar reactie op komt.
bijtrolletje in die bek en samen spelen en/of samen verder lopen, gooi een balletje weg om achteraan te gaan, ga op zo'n moment even clikkeren op bekende oefeningetjes of bedenk iets anders om de aandacht te verleggen van je broekspijp naar iets dat wel mag.

ik zou er zelf niet teveel nadruk op leggen, als je hondje weet dat een hoop aandacht verzekerd is door in je broek te hangen, zal ze het zeker langer blijven doen dan nodig is.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”