Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Woof washer
Moderator: moderatorteam
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
- Aantal honden: 1
Woof washer
lijkt me ideaal!! Hondenzwembad vinden ze niks, tuinslang is paniek.. dit ziet er wel briljant uit
http://woofwasher360.com/
http://woofwasher360.com/

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Re: Woof washer
Lijkt mij een vreselijk onhandig ding
Je hond daar helemaal doorheen laten gaan
Je hond daar helemaal doorheen laten gaan
- Sas
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
wat een dom ding... als ze voor de tuinslang niet blijven staan dan hiervoor ook niet hoor 

- Sas
- Zeer actief
de sproeier vinden ze ook al niks. Klote beesten.
Ik wil zwemhonden.
(maar dan niet zo een die op een wandeling in oktober ook op het eind nog even de sloot inspringt
Ik wil zwemhonden.
(maar dan niet zo een die op een wandeling in oktober ook op het eind nog even de sloot inspringt

-
- Zeer actief
- Contacteer:
mijn zwemhonden houden ook niet van wassen.. helaas hebben ze dan pech want we doen het gewoon. Desnoods bind ik ze vast 

- Sas
- Zeer actief
wassen is het me niet eens om te doen, gewoon beetje afkoelen met die ellendige dagen die er aan komen.

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Lijkt me ook helemaal niks. Ik zie al voor me hoe ik met dat ding in mijn hand de tuin wordt doorgesleept, omdat ze niet willen blijven staan en dan niet weg kunnen door dat gekke ding.
Heb je dit niet in de buurt?

Laatst eens geprobeerd en het is heel handig

- Sas
- Zeer actief
da`s meer om ze echt te wassen lijkt me?
Ik zoek eigenlijk iets van een waterspelletje voor honden die niet van zwemmen en water houden
Ik zoek eigenlijk iets van een waterspelletje voor honden die niet van zwemmen en water houden

- Eefsel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Doe ik met Joep ook! Ideaalveertje schreef:Lijkt me ook helemaal niks. Ik zie al voor me hoe ik met dat ding in mijn hand de tuin wordt doorgesleept, omdat ze niet willen blijven staan en dan niet weg kunnen door dat gekke ding.

Evelien en Joep

Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020

Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020
Dat staat midden in de Diebo in Nieuwegein, ik dacht het eens te proberen en Manu heeft de hele winkel bij elkaar gejoeld en gegildveertje schreef:Lijkt me ook helemaal niks. Ik zie al voor me hoe ik met dat ding in mijn hand de tuin wordt doorgesleept, omdat ze niet willen blijven staan en dan niet weg kunnen door dat gekke ding.
[img]http://www.joostvoesenek.nl/images/DSCN ... edium).JPG[/ img]

Hij kreeg steeds meer publiek

- veertje
- Zeer actief
Ja, al kan je ook alleen water kiezen om ze even af te spoelen.
Een bak water met brokjes? Frolic zinkt en dan moeten ze met hun neus in het water om ze eruit te vissen. Bij Biry (zwemhond) konden we meteen vrij veel water gebruiken, maar bij Joris (absoluut geen zwemhond) moesten we het wat opbouwen met steeds een beetje meer water.
Een bak water met brokjes? Frolic zinkt en dan moeten ze met hun neus in het water om ze eruit te vissen. Bij Biry (zwemhond) konden we meteen vrij veel water gebruiken, maar bij Joris (absoluut geen zwemhond) moesten we het wat opbouwen met steeds een beetje meer water.
Dit is misschien wel leuk: http://www.boerenwinkel.nl/nl/product/9 ... -ice-ballsSas schreef:da`s meer om ze echt te wassen lijkt me?
Ik wil dat ook gaan aanschaffen voor die van mij. Ijsballen die ze door een parcours kunnen rollen. Lekker met een snoepje erin of een smaakje aan het ijs.
- veertje
- Zeer actief
Manu schreef:Dat staat midden in de Diebo in Nieuwegein, ik dacht het eens te proberen en Manu heeft de hele winkel bij elkaar gejoeld en gegildveertje schreef:Lijkt me ook helemaal niks. Ik zie al voor me hoe ik met dat ding in mijn hand de tuin wordt doorgesleept, omdat ze niet willen blijven staan en dan niet weg kunnen door dat gekke ding.
[img]http://www.joostvoesenek.nl/images/DSCN ... edium).JPG[/ img]
Laatst eens geprobeerd en het is heel handig![]()
Hij kreeg steeds meer publiek

Had er een bakje bij gezet, misschien had je wat kunnen verdienen aan zijn zangkunsten

- Sas
- Zeer actief
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Vochtige koude doek om je hond wikkelen?
-
- Zeer actief
- Contacteer:
gewoon in de schaduw houden. Van nat worden koelen ze ook neit erg af hoor, althans, die van mij niet.. ja wel op dat moment maar daarna zijnz e nat en dan gaat het allemaal broeien in die vacht, dus ik droog ze altijd af tot ze min of meer droog zijn
Plus dat ze zich helemaal de tering zwemmen dus dan lopen ze nog te hijgen

- Sas
- Zeer actief
daar heb je wel een punt sbientje.
Ach..ik kan ze altijd nog opsluiten in de koude kelder of de wc, op een of andere manier is die bij ons altijd heeeel koel
Ik zal mijn idee van waterpret maar laten varen (leuke woordkeuze) , het is meer mijn pret dan die van de honden.
Ach..ik kan ze altijd nog opsluiten in de koude kelder of de wc, op een of andere manier is die bij ons altijd heeeel koel

Ik zal mijn idee van waterpret maar laten varen (leuke woordkeuze) , het is meer mijn pret dan die van de honden.

Wat ik met Tirsa altijd deed was even op pakken, tot aan haar buik in het water en er weer uit. De rug nat maken heeft inderdaad 0,0 nut, werkt alleen tegendraads dat ze het daarna veel warmer hebben. Lotje is gewoon verstandig, die gaat binnen onder de ventilator liggen i.p.v. Tirsa die buiten in de zon ging liggen bakken.
- Hailfall
- Zeer actief
Dat is een leuk idee, ben bij Loki alleen bang dat hij met zo'n ding gaat sjouwen als wij dat binnen hebben en dan met zo'n bal op bed gaat liggen.Manu schreef:Dit is misschien wel leuk: http://www.boerenwinkel.nl/nl/product/9 ... -ice-ballsSas schreef:da`s meer om ze echt te wassen lijkt me?
Ik wil dat ook gaan aanschaffen voor die van mij. Ijsballen die ze door een parcours kunnen rollen. Lekker met een snoepje erin of een smaakje aan het ijs.
Maar voor buiten in de tuin bij mijn schoonouders is het wel een leuk idee.
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
Wat bij Zorro een verschil van dag en nacht maakt is een dunne natte handdoek op zijn rug, als een soort cape vastgemaakt onder zijn halsband. Ik lees hier op het forum altijd dat dat niet zou werken omdat het gaat broeien maar in de praktijk zie ik hier een hond die van sjokken naar sprinten gaat door zijn handdoekje. Zijn zwarte vacht wordt dan niet meer zo loeiheet en het verdampen van de natte handdoek onttrekt warmte.
En inderdaad, lekker laten snorkelen naar Frolic en met de voeten in een badje laten staan werkt ook prima verkoelend. En samen naar het water, bij koeler weer aanleren dat ze daar dingetjes uit apporteren. Eerst heel ondiep en dat steeds uitbreiden. Zorro is vorig jaar op zo'n 13e opeens een enthousiast zwemmer geworden, maar alleen als ik wat in het water gooi, dus geen gezwem in Oktober hier
Dalí durft sinds dit jaar tot aan zijn buikje
en dat is eigelijk genoeg.
En inderdaad, lekker laten snorkelen naar Frolic en met de voeten in een badje laten staan werkt ook prima verkoelend. En samen naar het water, bij koeler weer aanleren dat ze daar dingetjes uit apporteren. Eerst heel ondiep en dat steeds uitbreiden. Zorro is vorig jaar op zo'n 13e opeens een enthousiast zwemmer geworden, maar alleen als ik wat in het water gooi, dus geen gezwem in Oktober hier

- veertje
- Zeer actief
Als we ze verplicht laten afkoelen gieten we water op de buik, in de oksels en achter de oren. Vooral bij Biry zijn dat de enige plekken waar water de huid kan bereiken.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Inderdaad hoe dat 'broeien' zou werken, heeft ook nooit iemand me kunnen uitleggen. Ik heb me met natte kleding in ieder geval nooit warmer gevoeld, zal met een hond ook wel zo zijnLothian schreef:Wat bij Zorro een verschil van dag en nacht maakt is een dunne natte handdoek op zijn rug, als een soort cape vastgemaakt onder zijn halsband. Ik lees hier op het forum altijd dat dat niet zou werken omdat het gaat broeien maar in de praktijk zie ik hier een hond die van sjokken naar sprinten gaat door zijn handdoekje. Zijn zwarte vacht wordt dan niet meer zo loeiheet en het verdampen van de natte handdoek onttrekt warmte.

Water koelt, ook een natte vacht.

-
- Zeer actief
- Contacteer:
nou dat water blijft hier gewoon tussen het haar zitten en dan warmt het op? en het dampt er dus niet uit, of althans, niet directPaisley schreef:Inderdaad hoe dat 'broeien' zou werken, heeft ook nooit iemand me kunnen uitleggen. Ik heb me met natte kleding in ieder geval nooit warmer gevoeld, zal met een hond ook wel zo zijnLothian schreef:Wat bij Zorro een verschil van dag en nacht maakt is een dunne natte handdoek op zijn rug, als een soort cape vastgemaakt onder zijn halsband. Ik lees hier op het forum altijd dat dat niet zou werken omdat het gaat broeien maar in de praktijk zie ik hier een hond die van sjokken naar sprinten gaat door zijn handdoekje. Zijn zwarte vacht wordt dan niet meer zo loeiheet en het verdampen van de natte handdoek onttrekt warmte.![]()
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
Dat zal wel veel schelen, Zorro heeft geen bijzonder dikke vacht 

-
- Zeer actief
- Contacteer:
dat denk ik wel ja.. hier hebben ze (nou ja vooral Pom) een dikke, dubbele vacht.. dat droogt gewoon voor geen meterLothian schreef:Dat zal wel veel schelen, Zorro heeft geen bijzonder dikke vacht
- Paisley
- Zeer actief
Als water opwarmt, moet het zijn warmte ergens vandaan halen. Uit je hond.sbientje schreef:nou dat water blijft hier gewoon tussen het haar zitten en dan warmt het op? en het dampt er dus niet uit, of althans, niet directPaisley schreef:Inderdaad hoe dat 'broeien' zou werken, heeft ook nooit iemand me kunnen uitleggen. Ik heb me met natte kleding in ieder geval nooit warmer gevoeld, zal met een hond ook wel zo zijnLothian schreef:Wat bij Zorro een verschil van dag en nacht maakt is een dunne natte handdoek op zijn rug, als een soort cape vastgemaakt onder zijn halsband. Ik lees hier op het forum altijd dat dat niet zou werken omdat het gaat broeien maar in de praktijk zie ik hier een hond die van sjokken naar sprinten gaat door zijn handdoekje. Zijn zwarte vacht wordt dan niet meer zo loeiheet en het verdampen van de natte handdoek onttrekt warmte.![]()
En uit eindelijk wordt je hond droog en in de tijd van opdrogen is er warmte onttrokken voor de verdamping.
Maar goed zoals ik zei - ik heb me in natte kleren nog nooit warmer gevoeld dan in droge kleren. Denk dat als je er zo over nadenkt, dat je moet concluderen dat het nergens op slaat.
Ik zie het in de praktijk ook niet. Mijn honden hijgen acuut minder als ze nat zijn. Ze worden actiever en frissen er zichtbaar van op.

-
- Zeer actief
- Contacteer:
ja hier ook, als ze zwemmen, dat vinden ze heerlijk. Het gaat meer om de fase daarna. Als ik ze de hele middag in het water laat vinden ze ook lekker hoor, lekker koel. En heb je nog nooit gehad dat je kleren kleddernat waren en dat alles aan je lijf plakt en knetterplakkerig wordt en je liever droog zou zijn? ik namelijk wel, heel vaak zelfsPaisley schreef:Als water opwarmt, moet het zijn warmte ergens vandaan halen. Uit je hond.sbientje schreef:nou dat water blijft hier gewoon tussen het haar zitten en dan warmt het op? en het dampt er dus niet uit, of althans, niet directPaisley schreef:Inderdaad hoe dat 'broeien' zou werken, heeft ook nooit iemand me kunnen uitleggen. Ik heb me met natte kleding in ieder geval nooit warmer gevoeld, zal met een hond ook wel zo zijnLothian schreef:Wat bij Zorro een verschil van dag en nacht maakt is een dunne natte handdoek op zijn rug, als een soort cape vastgemaakt onder zijn halsband. Ik lees hier op het forum altijd dat dat niet zou werken omdat het gaat broeien maar in de praktijk zie ik hier een hond die van sjokken naar sprinten gaat door zijn handdoekje. Zijn zwarte vacht wordt dan niet meer zo loeiheet en het verdampen van de natte handdoek onttrekt warmte.![]()
En uit eindelijk wordt je hond droog en in de tijd van opdrogen is er warmte onttrokken voor de verdamping.
Maar goed zoals ik zei - ik heb me in natte kleren nog nooit warmer gevoeld dan in droge kleren. Denk dat als je er zo over nadenkt, dat je moet concluderen dat het nergens op slaat.
Ik zie het in de praktijk ook niet. Mijn honden hijgen acuut minder als ze nat zijn. Ze worden actiever en frissen er zichtbaar van op.

en hoezo moet verdampen van water warmte uit de hond halen? je kan net zo goed zeggen dat die warmte van buitenaf komt en de hond geisoleerd van koelere lucht is door dat waterfilmpje tussen de haren
- Paisley
- Zeer actief
Ja maar niet omdat ik dan het te warm heb in mijn natte kleren, en lekker afkoel als ze droog zijn. Het is vervelend omdat het plakt, schuurt en onbehaaglijk zit.sbientje schreef:En heb je nog nooit gehad dat je kleren kleddernat waren en dat alles aan je lijf plakt en knetterplakkerig wordt en je liever droog zou zijn? ik namelijk wel, heel vaak zelfs![]()
Ik had een heel verhaal getypet over warmtegeleiding, faseovergangen, energie in verschillende vormen, blablabla en toen dacht ik: Tis vakantie! Laat maarsbientje schreef: en hoezo moet verdampen van water warmte uit de hond halen? je kan net zo goed zeggen dat die warmte van buitenaf komt en de hond geisoleerd van koelere lucht is door dat waterfilmpje tussen de haren