Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kennismakingen op film: hoe/wat/waarom?
Moderator: moderatorteam
-
Manu
Kennismakingen op film: hoe/wat/waarom?
Ondanks herhalingen van de uitleg dat deze filmpjes werden geplaatst omdat het onherkenbaar gedrag was van onze honden, wordt dit topic tegen ons gehouden in andere topics.
Vandaar de keuze het weg te halen.
Iedereen bedankt voor de evaluaties en onderbouwde reacties!
Ik heb er zeer veel aan gehad en ben er dan ook zeker mee aan de slag.
Vandaar de keuze het weg te halen.
Iedereen bedankt voor de evaluaties en onderbouwde reacties!
Ik heb er zeer veel aan gehad en ben er dan ook zeker mee aan de slag.
Laatst gewijzigd door Manu op 12 nov 2015 14:47, 2 keer totaal gewijzigd.
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Re: Kennismakingen op film: hoe/wat/waarom?
Geen idee of ik uberhaupt goed zit hoor 
Het kleine hondje lijkt me een vreselijk zelfverzekerd ding en daar vind ik jullie honden vrij opdringerig eigenlijk. Hoewel Luna die kleine geweldig lijkt te vinden, is Manu hem een beetje aan het blokken en straalt hij vrij veel spanning uit.
Spanning van Luna bij de pointers vind ik niet gek, een heel stel om haar heen waarbij er soms ineens 1 aan haar achterste ruikt en zij dat volgens mij vrij onbeleefd vindt? Degene die naar Sultan snauwt wilde ook niet besnuffeld worden in 1 keer volgens mij. Hij loopt namelijk langs en wil meteen onder de staart. Eigenlijk hetzelfde als wat Luna even daarvoor deed, maar die sprong vooral om, deze snauwt er even bij.
Die snauw van de Rottweiler naar Manu zag ik wel aankomen, ze waren allebei net ff aan het aftasten naar mijn idee. Net als die snauw naar Sultan, die niet gewoon aan het passeren is, maar ff zijn neus in de Rottweiler zijn hol wil steken.
Dat de Rottweiler daarna wel wil spelen kan eraan liggen dat ze daarvoor al kennis gemaakt hebben, dat ze nu niet zo tegenover elkaar staan en beide meer ontspannen zijn. Lijkt mij. Het is niet alleen de Rottweiler die nu speels reageert, Manu ook, dat deed hij in het vorige filmpje niet.
EDIT: De beuk die Manu krijgt zag hij wel aankomen, als de Rottweiler nog een meter of 2 weg is staat Manu al te kijken naar hem. En zodra die andere hond weg is, zie je ook dat hij niet meer ontspannen staat. Waarom die beuk? Misschien vanwege die andere hond,misschien is de rottweiler gewoon lomp grof, maar daarvoor is het wel te ver weg en lastig te zien.
Het kleine hondje lijkt me een vreselijk zelfverzekerd ding en daar vind ik jullie honden vrij opdringerig eigenlijk. Hoewel Luna die kleine geweldig lijkt te vinden, is Manu hem een beetje aan het blokken en straalt hij vrij veel spanning uit.
Spanning van Luna bij de pointers vind ik niet gek, een heel stel om haar heen waarbij er soms ineens 1 aan haar achterste ruikt en zij dat volgens mij vrij onbeleefd vindt? Degene die naar Sultan snauwt wilde ook niet besnuffeld worden in 1 keer volgens mij. Hij loopt namelijk langs en wil meteen onder de staart. Eigenlijk hetzelfde als wat Luna even daarvoor deed, maar die sprong vooral om, deze snauwt er even bij.
Die snauw van de Rottweiler naar Manu zag ik wel aankomen, ze waren allebei net ff aan het aftasten naar mijn idee. Net als die snauw naar Sultan, die niet gewoon aan het passeren is, maar ff zijn neus in de Rottweiler zijn hol wil steken.
Dat de Rottweiler daarna wel wil spelen kan eraan liggen dat ze daarvoor al kennis gemaakt hebben, dat ze nu niet zo tegenover elkaar staan en beide meer ontspannen zijn. Lijkt mij. Het is niet alleen de Rottweiler die nu speels reageert, Manu ook, dat deed hij in het vorige filmpje niet.
EDIT: De beuk die Manu krijgt zag hij wel aankomen, als de Rottweiler nog een meter of 2 weg is staat Manu al te kijken naar hem. En zodra die andere hond weg is, zie je ook dat hij niet meer ontspannen staat. Waarom die beuk? Misschien vanwege die andere hond,misschien is de rottweiler gewoon lomp grof, maar daarvoor is het wel te ver weg en lastig te zien.
-
Manu
Ja, Manu staat gelijk in de houding na die beuk. Dat vond ik wel even spannend.
Bij die kleine vind ik Luna niet speels. Zo doet ze nooit bij andere honden en gezien de spelbuigingen lijkt ze me een soort kalmerende signalen uit te zenden? Ze zal ook nooit een hond zo plots van achter plat drukken. Ze werden heel gespannen van die hond.
Manu kan wel eens blokken maar ook dat doet hij nooit op deze manier, met het over de andere hond heen buigen. Ik vond het zo raar.
Bedankt in ieder geval!
Manu kan opdringerig doen, maar dat verschilt heel erg per hond. Meestal is het kennis maken en gaat hij zijn eigen weg. Vertrouwt hij de hond niet en gaan ze kennismaken met de rest, dan moet hij zich ermee bemoeien. Blokken, mee rennen, hij houdt het in de gaten.
Sultan heeft wat meer moeite met het vinden van die eigen weg
Bij die kleine vind ik Luna niet speels. Zo doet ze nooit bij andere honden en gezien de spelbuigingen lijkt ze me een soort kalmerende signalen uit te zenden? Ze zal ook nooit een hond zo plots van achter plat drukken. Ze werden heel gespannen van die hond.
Manu kan wel eens blokken maar ook dat doet hij nooit op deze manier, met het over de andere hond heen buigen. Ik vond het zo raar.
Bedankt in ieder geval!
Manu kan opdringerig doen, maar dat verschilt heel erg per hond. Meestal is het kennis maken en gaat hij zijn eigen weg. Vertrouwt hij de hond niet en gaan ze kennismaken met de rest, dan moet hij zich ermee bemoeien. Blokken, mee rennen, hij houdt het in de gaten.
Sultan heeft wat meer moeite met het vinden van die eigen weg
- Sulluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
- Aantal honden: 3
Luna heeft, in de 7 jaar dat ik haar heb, nog nooit bonje gehad. Zij regelt altijd alles wel "ff"
. is er spanning tussen honden, gaat zij er wel even tussen door lopen en spelbuigingen maken. Al deed ze dit bij dit kleintje echt extreem? Ze drukte hem bijna plat, dat heb ik nog nooit gezien bij haar. Niet netjes. Normaal gesproken zie ik haar echt als een hele stabiele alpha teef. Zij is dan ook in een hele grote roedel opgegroeid, zonder menselijk contact.
Sultan is een adhd patiënt
, die wilt altijd met alles en iedereen spelen en is hierin wat lomp. Hij komt van de broodfok en ik denk wel eens dat hij hondentaal niet goed snapt. Net zoals dat direct van achter snuffelen en zich dan te pletter schrikken als hij af wordt gesnauwd. Wanneer er spanning is tussen honden, zoekt hij vrolijk andere honden op die wel willen spelen.
Toch, zie ik bij Sultan het dus wel vaak "mis" gaan. Dat hij wordt afgesnauwd. Hij deinst dan altijd terug en wanneer hij een hap krijgt krijst hij en rent hij weg.. Aparte hond, want hij doet hij vaak toch zelf.. Al vond ik die pointer wel een heel kort lontje hebben.
Maar wellicht zie ik het allemaal verkeerd
Ik vond de filmpjes leerzaam en was wel benieuwd naar meningen van mensen die er neutraal in stonden. Uiteraard alleen de filmpjes gepakt, waar er iets gebeurd.
Sultan is een adhd patiënt
Toch, zie ik bij Sultan het dus wel vaak "mis" gaan. Dat hij wordt afgesnauwd. Hij deinst dan altijd terug en wanneer hij een hap krijgt krijst hij en rent hij weg.. Aparte hond, want hij doet hij vaak toch zelf.. Al vond ik die pointer wel een heel kort lontje hebben.
Maar wellicht zie ik het allemaal verkeerd
- Rebble
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ik heb alleen het eerste filmpje gekeken en Izzy zou jullie honden behoorlijk afsnauwen
De één blokkeert, de andere snuffelen...ik vind ze opdringerig. De boxerkruising wordt wat onzeker/vindt het niet helemaal prettig en gaat bij de baas steun zoeken. Ook bij het kleine hondje is het weer blokkeren en opdringerig doen, dat hondje trekt zich er weinig van aan.
Ik vind de beide husky's opdringerig en vooral Manu wil alles regelen en blokkeert veel. Uma gedraagt zich keurig
Ik vind de beide husky's opdringerig en vooral Manu wil alles regelen en blokkeert veel. Uma gedraagt zich keurig

- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Leuk om die filmpjes er zo op te zetten. Ik denk ook vaak over dit soort dingen na. Ik zou wel eens een hondengedragsdeskundige op mijn schouder mee hebben willen die het me dan uit kan leggen.
Ik wil wel eens een poging wagen over wat ik zie, ben benieuwd wat de andere mensen er van vinden.
Filmpje 1:
Ik zie gewoon een aantal honden die elkaar aan het aftasten zijn en voorzichtig met elkaar proberen te spelen.
Filmpje 2:
Dat uitvallen zie ik alsof dat die hond even wilt zeggen dat hij er niet van gediend is en daar reageert Sultan ook weer netjes op.
Filmpje 3:
Ik zie niet dat Manu wordt weggebeukt, maar kan eraan liggen dat het zo ver weg is. Ook nu weer heb ik het idee dat de hond alleen tegen Sultan wilt zeggen dat hij dat niet wilt en Sultan reageert weer netjes.
Filmpje 4:
Ik zie inderdaad honden die aan het spelen zijn.
Ik zie op geen van de filmpjes honden die heftig reageren of situaties waarvan ik denk 'o wat raar'. Wat wel in me op komt, en dat is op helemaal niets gebaseerd, is dat ik er een beetje de kriebels van krijg als een groepje honden om één hond gaat staan. Bv in het eerst filmpje staan soms alle 4 jullie honden die toch wel een beetje een roedeltje zijn om één hond heen. Ik kan me voorstellen dat dat spanning kan oproepen voor die ene hond.
Verder ziet het er in mijn ogen gewoon leuk en normaal uit.
Ik wil wel eens een poging wagen over wat ik zie, ben benieuwd wat de andere mensen er van vinden.
Filmpje 1:
Ik zie gewoon een aantal honden die elkaar aan het aftasten zijn en voorzichtig met elkaar proberen te spelen.
Filmpje 2:
Dat uitvallen zie ik alsof dat die hond even wilt zeggen dat hij er niet van gediend is en daar reageert Sultan ook weer netjes op.
Filmpje 3:
Ik zie niet dat Manu wordt weggebeukt, maar kan eraan liggen dat het zo ver weg is. Ook nu weer heb ik het idee dat de hond alleen tegen Sultan wilt zeggen dat hij dat niet wilt en Sultan reageert weer netjes.
Filmpje 4:
Ik zie inderdaad honden die aan het spelen zijn.
Ik zie op geen van de filmpjes honden die heftig reageren of situaties waarvan ik denk 'o wat raar'. Wat wel in me op komt, en dat is op helemaal niets gebaseerd, is dat ik er een beetje de kriebels van krijg als een groepje honden om één hond gaat staan. Bv in het eerst filmpje staan soms alle 4 jullie honden die toch wel een beetje een roedeltje zijn om één hond heen. Ik kan me voorstellen dat dat spanning kan oproepen voor die ene hond.
Verder ziet het er in mijn ogen gewoon leuk en normaal uit.
-
Manu
Ja, Uma is altijd weg 
Manu ziet het inderdaad als zijn taak de honden weg te houden. Ik zie het steeds meer.. hij luistert gelukkig steeds beter, maar een drukke dag op het losloopgebied vind ik niet leuk meer.
Manu ziet het inderdaad als zijn taak de honden weg te houden. Ik zie het steeds meer.. hij luistert gelukkig steeds beter, maar een drukke dag op het losloopgebied vind ik niet leuk meer.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Sultan en Manu zijn patsers 
En dat kleine ruwharige hondje lijkt me enorm zelfverzekerd. Luna vind 'm zo te zien helemaal geweldig. Misschien wel omdat is zoveel zelfvertrouwen uit straalt?
2e filmpje, ik zie een Sultan die in het passeren even wil snuffelen en een hond die dat geen succes vind en hem dat op een, vind ik, nette manier duidelijk maakt.
Luna voelt zich idd wat ongemakkelijk, maar ze lijkt zich daar wel goed ene houding in te geven. Misschien kan je haar de volgende keer iets eerder roepen dat ze door kan lopen voor ze zich ongemakkelijk voelt?
Filmpje 3 is een beetje zoals filmpje 2. Manu en de rottweiler lijken aan het patsen te zijn, even kijken wie de stoerste is
En Sultan doet niet even passeren maar gelijk die neus richting de staart
In het laatste filmpje lijkt het alsof Manu en de rottweiler bedacht hebben dat spelen beter is ofzo.
Mooie filmpjes om te zien, bovenstaande is mijn mening, zegt dus niks over het waarheidsgehalte
En dat kleine ruwharige hondje lijkt me enorm zelfverzekerd. Luna vind 'm zo te zien helemaal geweldig. Misschien wel omdat is zoveel zelfvertrouwen uit straalt?
2e filmpje, ik zie een Sultan die in het passeren even wil snuffelen en een hond die dat geen succes vind en hem dat op een, vind ik, nette manier duidelijk maakt.
Luna voelt zich idd wat ongemakkelijk, maar ze lijkt zich daar wel goed ene houding in te geven. Misschien kan je haar de volgende keer iets eerder roepen dat ze door kan lopen voor ze zich ongemakkelijk voelt?
Filmpje 3 is een beetje zoals filmpje 2. Manu en de rottweiler lijken aan het patsen te zijn, even kijken wie de stoerste is
Mooie filmpjes om te zien, bovenstaande is mijn mening, zegt dus niks over het waarheidsgehalte
- TessaThomas
- Zeer actief
Ik kreeg bij Luna meer het idee dat ze die hond door de houding idd spannend vond, maar wel op een leuke manier. Hier doen ze zo bij hele zelfverzekerde honden, vooral Tessa kan dan helemaal doordraaien, maar die honden vond zij dan wel echt leuk, dus misschien projecteer ik teveel mijn eigen honden, haha! Dat plat drukken vind ik dan weer niet goed, maar dat is dan ff lastig om te voorkomen. Ik had ze persoonlijk weggeroepen, sowieso als Manu ineens heftiger/anders gedrag vertoond bij die hond en als jullie het idee hadden dat Luna het niet speels bedoelde.
Met die Rottweiler kan je weinig anders dan wachten tot één van de 2 afdruipt, wegroepen in zo'n situatie doe ik nooit. Omdat het daarna gewoon normaal is, is het voor mij ook klaar, dan hoef ik er niks mee.
Sultan loopt er ook bij als een hond die alles leuk vindt, maar soms een beetje ruw in zijn manieren met dat onder de staart duiken. Hier is kennis maken bij de kop beginnen en dan beide honden bij elkaar snuffelen, duikt er 1 zo onder hun staart krijgt die ook op zijn falie. (Alleen proberen ze daarna de kennismaking opnieuw)
Ik zou alleen Manu niet te veel laten bemoeien met de andere honden als hij een hond niet vertrouwt.
Met die Rottweiler kan je weinig anders dan wachten tot één van de 2 afdruipt, wegroepen in zo'n situatie doe ik nooit. Omdat het daarna gewoon normaal is, is het voor mij ook klaar, dan hoef ik er niks mee.
Sultan loopt er ook bij als een hond die alles leuk vindt, maar soms een beetje ruw in zijn manieren met dat onder de staart duiken. Hier is kennis maken bij de kop beginnen en dan beide honden bij elkaar snuffelen, duikt er 1 zo onder hun staart krijgt die ook op zijn falie. (Alleen proberen ze daarna de kennismaking opnieuw)
Ik zou alleen Manu niet te veel laten bemoeien met de andere honden als hij een hond niet vertrouwt.
- TessaThomas
- Zeer actief
Zo ziet hij er ook uit idd en dan snap ik wel dat het vaak fout gaat. Ik vind de pointer geen kort lontje hebben,zet het beeld maar eens stil vlak daarvoor. Hij loopt langs, pointer staat op en krijgt meteen neus onder de staart, zonder aankondiging. Errug brutaalSulluna schreef:Toch, zie ik bij Sultan het dus wel vaak "mis" gaan. Dat hij wordt afgesnauwd. Hij deinst dan altijd terug en wanneer hij een hap krijgt krijst hij en rent hij weg.. Aparte hond, want hij doet hij vaak toch zelf.. Al vond ik die pointer wel een heel kort lontje hebben.
Maar wellicht zie ik het allemaal verkeerdIk vond de filmpjes leerzaam en was wel benieuwd naar meningen van mensen die er neutraal in stonden. Uiteraard alleen de filmpjes gepakt, waar er iets gebeurd.
- Rebble
- Zeer actief
Ik moet wel zeggen dat ik slechte ervaringen heb met (gelegenheids)roedels die opdringerig zijn, Izzy trekt dat erg slecht en heeft dan een erg kort lontje. Ze is duidelijk met haar gesnauw en de honden die alleen lopen begrijpen het vaak prima en laten haar met rust maar honden in een groep die hebben daar vaak maling aan en dat is al een keer goed fout gegaan. Ik ben er dus wel gevoelig voor en zie dit gedrag dan ook echt niet graag.

-
lets have fun
Manu is wel een baasje zeg. Blokken, over hangen, groot maken, opdringen, afsnijden. Niet om lullig te doen, maar ik blijf nooit bij dat soort honden staan want Rufus denkt ook dat hij patsen kan en ik wil dat gewoon niet.
Ik hou hier niet van.
Ik hou hier niet van.
-
Manu
Dit zijn dan ook filmpjes van situaties waar iets "mis" gaat.Rebble schreef:Ik moet wel zeggen dat ik slechte ervaringen heb met (gelegenheids)roedels die opdringerig zijn, Izzy trekt dat erg slecht en heeft dan een erg kort lontje. Ze is duidelijk met haar gesnauw en de honden die alleen lopen begrijpen het vaak prima en laten haar met rust maar honden in een groep die hebben daar vaak maling aan en dat is al een keer goed fout gegaan. Ik ben er dus wel gevoelig voor en zie dit gedrag dan ook echt niet graag.
Dus waar ze sterker reageren op een andere hond of waar de andere hond juist reageert op hen.
Ik vind het wel een eye-opener want vooral de twee mannen kunnen best opdringerig zijn, en ze zijn natuurlijk ook nog eens zo groot. Dus ook deze reactie helpt me beter inzicht te krijgen in mijn hond. Al zie ik natuurlijk ook wel gedrag dat ik niet wil. Ik vind het leuk de betekenis ervan te weten, de gedachte erachter.
Dat het ongewenst is, is voor mij iets dat zeker is.
Heel eerlijk, had ik die kleine hond vrij laat pas gezien omdat mevrouw doorging over haar exclusieve Boxador.
Daarom heb ik hem niet weggeroepen, daarna wel natuurlijk.
- *Skye*
- Zeer actief
Blijven jullie ook echt stil staan in dat soort situaties? Ik deed dat namelijk ook altijd en dat zijn juist de momenten waarop het mis kan gaan. Als we een hond tegenkomen en het gaat echt heel goed en er wordt overduidelijk gelijkwaardig gespeeld blijf ik nog wel eens even staan, maar het liefst loop ik dan met het baasje een eindje op.
Bij een beetje onzeker gesnuffel en zeker met meerdere honden loop ik tegenwoordig meteen door. Ik merk dat nu als ik samen met de buurvrouw en haar hond loop. Onze honden gaan elkaar 'helpen'. Als de een een ding heeft met een hond, staat de ander er meteen bij. Dat roept snel meer spanning op. En als er twee honden bonje krijgen is dat niet leuk, maar nog redelijk op te lossen, maar met een groep honden sta je lekker.
Edit: Niet alle filmpjes staan jullie stil, maar bv bij de eerste 2 hondjes en die groep pointers heb ik het idee dat jullie stil staan.
Bij een beetje onzeker gesnuffel en zeker met meerdere honden loop ik tegenwoordig meteen door. Ik merk dat nu als ik samen met de buurvrouw en haar hond loop. Onze honden gaan elkaar 'helpen'. Als de een een ding heeft met een hond, staat de ander er meteen bij. Dat roept snel meer spanning op. En als er twee honden bonje krijgen is dat niet leuk, maar nog redelijk op te lossen, maar met een groep honden sta je lekker.
Edit: Niet alle filmpjes staan jullie stil, maar bv bij de eerste 2 hondjes en die groep pointers heb ik het idee dat jullie stil staan.
Laatst gewijzigd door *Skye* op 01 jul 2015 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- Rebble
- Zeer actief
Manu schreef:Dit zijn dan ook filmpjes van situaties waar iets "mis" gaat.Rebble schreef:Ik moet wel zeggen dat ik slechte ervaringen heb met (gelegenheids)roedels die opdringerig zijn, Izzy trekt dat erg slecht en heeft dan een erg kort lontje. Ze is duidelijk met haar gesnauw en de honden die alleen lopen begrijpen het vaak prima en laten haar met rust maar honden in een groep die hebben daar vaak maling aan en dat is al een keer goed fout gegaan. Ik ben er dus wel gevoelig voor en zie dit gedrag dan ook echt niet graag.
Dus waar ze sterker reageren op een andere hond of waar de andere hond juist reageert op hen.
Ik vind het wel een eye-opener want vooral de twee mannen kunnen best opdringerig zijn, en ze zijn natuurlijk ook nog eens zo groot. Dus ook deze reactie helpt me beter inzicht te krijgen in mijn hond. Al zie ik natuurlijk ook wel gedrag dat ik niet wil. Ik vind het leuk de betekenis ervan te weten, de gedachte erachter.
Dat het ongewenst is, is voor mij iets dat zeker is.
Heel eerlijk, had ik die kleine hond vrij laat pas gezien omdat mevrouw doorging over haar exclusieve Boxador.
Daarom heb ik hem niet weggeroepen, daarna wel natuurlijk.

- Sulluna
- Zeer actief
Nee, normaal lopen wij door. Maar nu kwamen wij mensen tegen die gingen praten ( luna tussen de pointers, die man wilde gelijk weten waar zij vandaan kwam enzo) en de vrouw met de boxer/lab ook. Maar normaal lopen wij gewoon door. We hebben nog veeel meer filmpjes, waar onze honden gewoon leuk spelen en rennen en waar wij lopen. Maar, die filmpjes zijn gewoon leuk. Gebeurd niks. Juist dit soort momenten, zijn leermomenten*Skye* schreef:Blijven jullie ook echt stil staan in dat soort situaties? Ik deed dat namelijk ook altijd en dat zijn juist de momenten waarop het mis kan gaan. Als we een hond tegenkomen en het gaat echt heel goed en er wordt overduidelijk gelijkwaardig gespeeld blijf ik nog wel eens even staan, maar het liefst loop ik dan met het baasje een eindje op.
- Sulluna
- Zeer actief
Haha, precies dat. Hij is hier in de buurt 1 keer gebeten door een wawa en kwam toen jankend met z'n staart tussen de poten naar mij rennen.TessaThomas schreef:Zo ziet hij er ook uit idd en dan snap ik wel dat het vaak fout gaat. Ik vind de pointer geen kort lontje hebben,zet het beeld maar eens stil vlak daarvoor. Hij loopt langs, pointer staat op en krijgt meteen neus onder de staart, zonder aankondiging. Errug brutaalSulluna schreef:Toch, zie ik bij Sultan het dus wel vaak "mis" gaan. Dat hij wordt afgesnauwd. Hij deinst dan altijd terug en wanneer hij een hap krijgt krijst hij en rent hij weg.. Aparte hond, want hij doet hij vaak toch zelf.. Al vond ik die pointer wel een heel kort lontje hebben.
Maar wellicht zie ik het allemaal verkeerdIk vond de filmpjes leerzaam en was wel benieuwd naar meningen van mensen die er neutraal in stonden. Uiteraard alleen de filmpjes gepakt, waar er iets gebeurd.
Maar ik denk dat hij er ook vrij vaak makkelijk mee weg komt, omdat hij zo beduusd stopt en wegloopt meteen. Bijna zielig
Hij kijkt echt beteuterd.
- kipo
- Zeer actief
Het zou mij niks verbazen als die pointer pijn heeft. Ik vind hem ook wat moeilijk / stram lopen achter als hij na die snauw wegloopt.
Die boxador vindt het volgens mij erg spannend, zo omringd door jullie groepje en dat kleintje is een echte coole kikker, Kita zou ook helemaal flieft op hem zijn en net als Luna reageren.
Bij de rottweiler heb ik het gevoel dat hij jullie reuen niet bij die ridgeback (teef?)in de buurt wil hebben. Waarom hij dan later wel wil spelen weet ik niet.
Verder wat al eerder gezegd is, De huskies zijn best een beetje patsers.
Die boxador vindt het volgens mij erg spannend, zo omringd door jullie groepje en dat kleintje is een echte coole kikker, Kita zou ook helemaal flieft op hem zijn en net als Luna reageren.
Bij de rottweiler heb ik het gevoel dat hij jullie reuen niet bij die ridgeback (teef?)in de buurt wil hebben. Waarom hij dan later wel wil spelen weet ik niet.
Verder wat al eerder gezegd is, De huskies zijn best een beetje patsers.
-
Luna87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Ik zou snel doorlopen als ik jullie tegen zou komen. Mijn Luna houdt hier echt niet van en die zou al borstelend proberen weg te komen *julie-zien-me-niet-jullie-zien-me-niet* of ze zou flink snauwen, vooral naar Manu. Ik vind Manu een patser, Sultan is meer het type die als vreemde op een verjaardag komt en gelijk iedereen 3 zoenen gaat geven, dat vind niet iedereen leuk
Maar, als ik bijvoorbeeld met de hond van mijn zus zou lopen zou ik gerust even blijven staan, die houdt wel van een potje rauzen.
Ik vind de pointer ook geen kort lontje hebben, die is gewoon niet gediend van die neus in zijn reet en laat dat op een nette en uiterst duidelijke manier merken.
Ik vind de pointer ook geen kort lontje hebben, die is gewoon niet gediend van die neus in zijn reet en laat dat op een nette en uiterst duidelijke manier merken.

- *Skye*
- Zeer actief
Kan me voorstellen dat het leuke filmpjes zijn van het spelen, jullie hebben echt een leuk roedeltje zo samen!Sulluna schreef:Nee, normaal lopen wij door. Maar nu kwamen wij mensen tegen die gingen praten ( luna tussen de pointers, die man wilde gelijk weten waar zij vandaan kwam enzo) en de vrouw met de boxer/lab ook. Maar normaal lopen wij gewoon door. We hebben nog veeel meer filmpjes, waar onze honden gewoon leuk spelen en rennen en waar wij lopen. Maar, die filmpjes zijn gewoon leuk. Gebeurd niks. Juist dit soort momenten, zijn leermomenten*Skye* schreef:Blijven jullie ook echt stil staan in dat soort situaties? Ik deed dat namelijk ook altijd en dat zijn juist de momenten waarop het mis kan gaan. Als we een hond tegenkomen en het gaat echt heel goed en er wordt overduidelijk gelijkwaardig gespeeld blijf ik nog wel eens even staan, maar het liefst loop ik dan met het baasje een eindje op.
Soms betrap ik mezelf dat ik er ook in trap. Dan gaan mensen inderdaad met je praten, dan blijf je hangen in een situatie waarvan je eigenlijk weet dat je liever doorloopt. En net op die momenten gebeuren er dingen die je eigenlijk niet zou willen. Gelukkig dat het over het algemeen goed gaat! En in deze situaties gaat het eigenlijk ook gewoon goed toch. Er wordt soms wat te opdringerig kennis gemaakt, er wordt wat gecorrigeerd en daar wordt weer goed op gereageerd. Er gebeurd helemaal niets uiteindelijk. Maar, liep ik daar met Skye zou het of een dolle speelboel worden, of helemaal de andere kant op gaan. Dus denk ik dat ik snel de keuze zou maken om door te lopen als er 4 honden uit 1 roedel zo op Skye af zouden komen.
-
Manu
Ja. In bepaalde situaties kan hij heel erg de baas uit gaan hangen en dat is erger in de groep van 4 dan met zijn tweeën.lets have fun schreef:Manu is wel een baasje zeg. Blokken, over hangen, groot maken, opdringen, afsnijden. Niet om lullig te doen, maar ik blijf nooit bij dat soort honden staan want Rufus denkt ook dat hij patsen kan en ik wil dat gewoon niet.
Ik hou hier niet van.
Hij regelt wie contact met wie heeft, als een vreemde hond met een van de dames wil spelen, wordt die ook geblokt.
Ik stop het wel waar mogelijk, maar toch vraag ik me ergens af hoe erg dat is.
Want ze hebben elkaar. Kijk, hij mag niet tegemoet lopende honden gaan lopen regelen, maar als er een hond aan komt gestormd die midden in de groep duikt, gaat Manu blokken. Is het dan echt zo erg?
Uma loopt wel eens ver vooruit, en als een hond haar komt besnuffelen, gaat Manu ineens ver van me af en naar haar toe. Ik denk om polshoogte te nemen.
Het is een patser, een baasje. Dat is zo.
Ik vraag me dan ook wel eens af of ik nog wel moet gaan lopen op dergelijk gebied. Aan de andere kant, zodra er iets komt dat gaat lijken op een conflict, loopt hij weg en negeert. Hij luistert ook als ik hem weg roep. Al heb ik eigenlijk nog nooit iets gehad dat lijkt op een conflict als hij los loopt, wel aan de lijn.
- Sulluna
- Zeer actief
Maar als hij hond een patser is, dan zou hij toch niet gelijk weg deinzen bij een snauw? Of zie ik dat verkeerd. Ik bedoel het goed hoor, wil het juist heel graag begrijpen 
Ik vind Sultan niet echt een patser, meer lomp en onbegrensd. Hij laat zich altijd corrigeren, hij zal nooit een snauw terug geven of door gaan met die ene hond. Luna is hier duidelijk de baas ook overigens, hij heeft ontzettend gezag voor haar.
Ik vind Sultan op de filmpjes niet netjes, maar niet zo zeer patserig. Meer ongeremd en druk. Maar dat zie ik dan fout?
Dit is toch wel waarom ik die filmpjes wilde laten zien haha, ik krijg er zo een hele andere kijk op. Ik ga ze nog eens bekijken, bedankt voor de reacties!
Ik vind Sultan niet echt een patser, meer lomp en onbegrensd. Hij laat zich altijd corrigeren, hij zal nooit een snauw terug geven of door gaan met die ene hond. Luna is hier duidelijk de baas ook overigens, hij heeft ontzettend gezag voor haar.
Ik vind Sultan op de filmpjes niet netjes, maar niet zo zeer patserig. Meer ongeremd en druk. Maar dat zie ik dan fout?
Dit is toch wel waarom ik die filmpjes wilde laten zien haha, ik krijg er zo een hele andere kijk op. Ik ga ze nog eens bekijken, bedankt voor de reacties!
- *Skye*
- Zeer actief
Het gaat in mijn ogen gewoon goed hoor, ik zou het niet gaan ontlopen, juist jullie niet. Het is een mooi omheind gebied waar je honden lekker los kunnen lopen. Skye kan overal los. Dus als ik mijn twijfels zou hebben over een gebied zou ik gewoon ergens anders heen gaan. Maar als je bij allebei je honden best op moet letten in ander soort gebieden ivm loslopen zou ik gewoon lekker blijven gaan. Het zou anders zijn als je 6x per wandeling je hond uit een gevecht moet plukken.Manu schreef:Ja. In bepaalde situaties kan hij heel erg de baas uit gaan hangen en dat is erger in de groep van 4 dan met zijn tweeën.lets have fun schreef:Manu is wel een baasje zeg. Blokken, over hangen, groot maken, opdringen, afsnijden. Niet om lullig te doen, maar ik blijf nooit bij dat soort honden staan want Rufus denkt ook dat hij patsen kan en ik wil dat gewoon niet.
Ik hou hier niet van.
Hij regelt wie contact met wie heeft, als een vreemde hond met een van de dames wil spelen, wordt die ook geblokt.
Want ze hebben elkaar. Kijk, hij mag niet tegemoet lopende honden gaan lopen regelen, maar als er een hond aan komt gestormd die midden in de groep duikt, gaat Manu blokken. Is het dan echt zo erg?
Uma loopt wel eens ver vooruit, en als een hond haar komt besnuffelen, gaat Manu ineens ver van me af en naar haar toe. Ik denk om polshoogte te nemen.
Ik vraag me dan ook wel eens af of ik nog wel moet gaan lopen op dergelijk gebied. Aan de andere kant, zodra er iets komt dat gaat lijken op een conflict, loopt hij weg en negeert. Hij luistert ook als ik hem weg roep. Al heb ik eigenlijk nog nooit iets gehad dat lijkt op een conflict als hij los loopt, wel aan de lijn.
- Sulluna
- Zeer actief
Hoe jij Sultan ziet, zie ik hem ook. Hoe zou ik dat kunnen sturen? Want dat zou het voor Sultan ook leuker maken, dan hoeft hij niet elke keer bij "mama" te komen uithuilen "ennn niemand vindt mij aardigLuna87 schreef:Ik zou snel doorlopen als ik jullie tegen zou komen. Mijn Luna houdt hier echt niet van en die zou al borstelend proberen weg te komen *julie-zien-me-niet-jullie-zien-me-niet* of ze zou flink snauwen, vooral naar Manu. Ik vind Manu een patser, Sultan is meer het type die als vreemde op een verjaardag komt en gelijk iedereen 3 zoenen gaat geven, dat vind niet iedereen leukMaar, als ik bijvoorbeeld met de hond van mijn zus zou lopen zou ik gerust even blijven staan, die houdt wel van een potje rauzen.
-
Luna87
- Zeer actief
Gewoon doen hoor, volgens mij ben jij prima in staat om alles in goede banen te leiden. Hij patst dan wel, maar hij is niet zozeer uit op rellen. Er zou natuurlijk wel eens een keer de vlam in de pan kunnen slaan, maar ik geloof niet dat het dan ook gelijk uit de hand loopt als je begrijpt wat ik bedoel.Manu schreef:Ja. In bepaalde situaties kan hij heel erg de baas uit gaan hangen en dat is erger in de groep van 4 dan met zijn tweeën.lets have fun schreef:Manu is wel een baasje zeg. Blokken, over hangen, groot maken, opdringen, afsnijden. Niet om lullig te doen, maar ik blijf nooit bij dat soort honden staan want Rufus denkt ook dat hij patsen kan en ik wil dat gewoon niet.
Ik hou hier niet van.

- *Skye*
- Zeer actief
Als Skye los loopt en op honden af gaat dan rent hij er blij op af voor een klein stukje, komt hij in de buurt gaat hij er de laatste meters heel rustig op af, doet zijn hoofd een beetje omlaag, staart is laag, hij kwispelt wat, kijkt eens om naar mij. Tast de situatie van een afstand een beetje af. Soms blijft hij stil staan en wacht hij af, soms loopt hij rustig naar de hond toe, soms komt hij terug naar mij. Hij maakt kennis door eerst met de neuzen elkaar even te besnuffelen. En daarna alsof hij om toestemming heeft gevraagd worden andere lichaamsdelen besnuffeldSulluna schreef:Maar als hij hond een patser is, dan zou hij toch niet gelijk weg deinzen bij een snauw? Of zie ik dat verkeerd. Ik bedoel het goed hoor, wil het juist heel graag begrijpen
Ik zie jullie honden gewoon op de honden af lopen, rechtop, staart omhoog/ normaal, hoofd normaal rechtop. Gewoon alsof ze normaal lopen zoals ze gebouwd zijn. Misschien dat dat als patsen gezien kan worden? Je ziet niet dat ze heel blij zijn om kennis te maken zegmaar.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Sultan is een beetje een sukkel wat manieren betreft. Hij gaat wel netjes weg maar ik geloof niet dat hij snapt wat het triggert 
Manu is een patser. Willemijn had hem al tien keer van die dijk geschoffeld
Ik vind het ook allemaal wat opdringerig. Als mijn honden met z'n allen om één hond gaan staan dringen stuur ik ze weg, ik vind dat te ver gaan.
Voor je het weet snauwt zo'n hond uit onbehagen en heb je gedoe.
Dinthe heeft die neiging ook, die heeft het reuze met zichzelf getroffen en wil dat met iedereen delen. Nou, ehm, nee.
Veel honden zitten niet op dat lollige gedoe te wachten.
Ik vind het ook allemaal wat opdringerig. Als mijn honden met z'n allen om één hond gaan staan dringen stuur ik ze weg, ik vind dat te ver gaan.
Dinthe heeft die neiging ook, die heeft het reuze met zichzelf getroffen en wil dat met iedereen delen. Nou, ehm, nee.
Veel honden zitten niet op dat lollige gedoe te wachten.
-
lets have fun
Ik mijd dat soort gebieden niet. Rufus heeft nu een leeftijd waarop hij niet meer leuk met anderereuen wil spelen. Teven zijn dolletjes maar reuen moeten bij ZIJN teef en ZIJN pup uit de beurt blijven. Hij mag ze dat ook wel kenbaar maken van mij want njist die signalen zijn er om zonder vechtdn dingen duidelijk te maken. Ik denk dus ook niet dat het meteen mis gaat. En toch loop ik stevig door want je hebt niet alleen met je eigen hond te maken er is ook nog een andere hond die van alles kan doenen beslissen waar ik geen invlled op heb. Ik laat mijn honden niet leuk spelen met een gelegenheidsroedel. Ze hebben elkaar dus ik zie de meerwaarde niet. Maar ik mijd die gebieden ook niet.Manu schreef:Ja. In bepaalde situaties kan hij heel erg de baas uit gaan hangen en dat is erger in de groep van 4 dan met zijn tweeën.lets have fun schreef:Manu is wel een baasje zeg. Blokken, over hangen, groot maken, opdringen, afsnijden. Niet om lullig te doen, maar ik blijf nooit bij dat soort honden staan want Rufus denkt ook dat hij patsen kan en ik wil dat gewoon niet.
Ik hou hier niet van.
Als ik alleen Floor zou hebben en ik zou jullie tegen komen zou ik misschien wel blijven staan. Want Fllor valt op grote stoere reuenen slaat meteen aan het flirten. Dan wordt het een hele andere ontmoeting.
-
Luna87
- Zeer actief
Niet denk ikSulluna schreef:
Hoe jij Sultan ziet, zie ik hem ook. Hoe zou ik dat kunnen sturen? Want dat zou het voor Sultan ook leuker maken, dan hoeft hij niet elke keer bij "mama" te komen uithuilen "ennn niemand vindt mij aardig![]()
"

-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Als Akira hier tussen had gestaan had je de poppen aan het dansen gehad, die houdt er niet van om zo begroet te worden en laat dat goed merken ook. Geen gaten, dat doet ze niet maar wel duidelijk aangeven dat dit geen begroeting is. Sultan had even naar haar tanden mogen kijken en met een snauw had ze hem duidelijk gemaakt dat er niet onder de rokken wordt gekeken maar daarna zou ze wel met hem spelen.Marjoleine schreef:Sultan is een beetje een sukkel wat manieren betreft. Hij gaat wel netjes weg maar ik geloof niet dat hij snapt wat het triggert
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso