Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Energique en beloning

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Skittle
Vaste gebruiker

Energique en beloning

Ongelezen bericht door Skittle »

Onze pup krijgt bij de fokker energique KVV. Hier willen wij gewoon mee door gaan. Nu las ik dat je per 2,5 kilo lichaamsgewicht 100 gram kan aanhouden. Als je dit om zou rekenen naar gram per gram lichaamsgewicht kom je op 100 gram voer : 2500 gram lichaamsgewicht = 0,04 gram voer per gram lichaamsgewicht. Zo kun je natuurlijk nauwgezet afmeten wat een pup nodig heeft.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb wat Skittle zal wegen als hij bij ons komt maar laten we een gewicht van 3 kilo nemen. 3000 gram x 0,04 = 120 gram voer per dag. Skittle is straks gewend om 3 keer oer dag voer te krijgen dus verdeel het steeds in 3 delen.

Uiteraard ben ik niet van plan hem dagelijks te wegen maar bv wekelijks. Zeker de eerste maanden gaat natuurlijk hard. Ga ook echt niet op de gram afwegen maar rond af naar een logisch getal.

Buiten dit alles blijft voeren op gevoel en oog natuurlijk belangrijk :mrgreen: Skittle zal echt geen honger lijden of een lopende bijzettafel worden :LOL:

Denk ik op deze manier goed op ben ik (zoals wel vaker) weer te precies en te moeilijk bezig :denken:

Verder had ik vraag over belonen. Skittle gaat dus helemaal geen brokken krijgen. Voor de training moest ik naast een speeltje wat lekkere brokjes meenemen. Iemand nog tips voor een makkelijk, gezonde traktatie alleen voor het trainen? Ben niet meer zo thuis in de merken en soorten. Vroeger had je van die worsten, rode verpakking. Is dat nog wat?
Shari
Zeer actief
Mijn ras(sen): We hebben 4 chihuahuas en een Welsh Corgi Cardigan pup Bruce!
Aantal honden: 5

Re: Energique en beloning

Ongelezen bericht door Shari »

Ik ging altijd ongeveer uit van 40-50 gram per kilo lichaamsgewicht als ze pup zijn... Volwassen is dit geloof ik 20 gram.

Je hebt van farmfood hele lekkere belonings snacks!
Olaf 28-07-2000 01-08-2013
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Gedroogde long of pens en dat in kleine stukjes knippen
Skittle
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Skittle »

Thanks daar ga ik eens naar kijken!
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”