Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond aangevallen dader gezocht -> Lelystad

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Hond aangevallen dader gezocht -> Lelystad

Ongelezen bericht door Valerie »

Afbeelding

Dit is het resultaat van de wandeling vanmorgen in het Zuigerplasbos in Lelystad, waar Lizzy gebeten werd door een Border Collie, genaamd Flits. Het echtpaar loopt daar (bijna) elke dag rondom het water. Maar voelt zich niet verantwoordelijk.

OPROEP: Kent iemand in Lelystad een man die met een Border Collie genaamd Flits altijd in de Zuigerplas loopt? Vandaag is onze Lizzy door deze hond aangevallen en gebeten. Ik liep met Lizzy en Evie en Ghalia aan de lijn, vlak bij de parkeerplaats. De Border Collie gaat liggen en loert. Het is een smal pad, je kunt niet uitwijken. Saartje en Nina blaffen en ik wil gewoon doorlopen. Dan schiet de hond achter mij langs en grijpt Lizzy. Ze heeft bijtwonden. Ik spreek de man aan en hij zegt dat ik mijn honden moet leren niet te blaffen, waarop ik zeg dat blaffen toch niet zo erg is. Dan reageert hij heel fel en zegt dat zijn hond dat wel erg vindt.
Een paar jaar geleden is onze Farah ook zomaar uit het niets door dezelfde hond gebeten. De man reageerde toen ook al heel onaangenaam. Ik heb hem en zijn vrouw er later op aangesproken en zijn vrouw reageerde heel laconiek en zei tegen de hond: 'Het moet niet gekker worden, Flits'. Verder werd toen ontkend dat hun hond gebeten zou hebben, maar onze Farah liep altijd de andere kant op als we hem weer tegenkwamen.
Kent iemand deze man? Vaak loopt hij samen met zijn vrouw, het is een wat ouder echtpaar. Ik heb aangifte gedaan bij de politie, ik word daarover nog teruggebeld, maar het betrof geen pitt-bull en ook heeft de man zijn hond niet tot bijten aangezet. De politie heeft mij teruggebeld, heeft een notitie gemaakt en daar moet ik het mee doen.

Bron
Laatst gewijzigd door Valerie op 07 jul 2015 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Re: Hond aangevallen dader gezocht

Ongelezen bericht door rose »

Akelig zeg, veel sterkte!
lieveheersbeestje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door lieveheersbeestje83 »

Wat ontzettend akelig (en achterlijke reactie van de baas). Hopelijk vind je hun gegevens en neemt de politie gepaste actie. Heel veel beterschap en sterkte.
Afbeelding
------Groetjes Prana-----
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Wat naar.
Afbeelding
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Het moet toch niet gekker worden hè... Jeetje zeg!

Hopelijk worden de mensen snel gevonden.
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

Tjeetje wat erg weer en vreselijk die onverantwoordelijkheid van de eigenaars van de hond.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief

Tara schreef:Wat sneu zeg. Fijne eigenaars ook.
Ik vind het alleen wel wonderlijk dat als je al een slechte ervaring met zo'n hond hebt gehad, het je nogmaals overkomt dat je je hond laat grijpen. Ik geloof toch niet dat ik daar nog op zou hebben gewacht eigenlijk. Zo'n hond had van mij toch echt een been moeten passeren.
Die hond schijnt al flink wat incidenten op zijn naam te hebben :19: schijnbaar kan dat gewoon.
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Je wilt niet weten hoe vaak wij van hondenbaasjes horen; het kan zijn dat hij bang is voor je hond want hij is gebeten/ gepakt/ aangevallen door een border collie.
Robbie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): poedel x golden retriever

Ongelezen bericht door Robbie »

Wat een akelige, arrogante mensen bestaan er toch, bah bah!
Ik hoop dat je een spoor van ze kunt oppakken. Het bericht wordt goed gedeeld op facebook zag ik.
Veel beterschap voor Lizzy :flower:
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Bizar zeg. Vreemde reactie van de eigenaar ook. Geen idee wat je daar tegen moet doen? Ja zelf het heft in handen nemen want blijkbaar is er verder niemand die er iets aan kan doen?
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Hij is weer fijn :ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ja vreselijk, ik ken de hond gelukkig niet.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Yara schreef:Bizar zeg. Vreemde reactie van de eigenaar ook. Geen idee wat je daar tegen moet doen? Ja zelf het heft in handen nemen want blijkbaar is er verder niemand die er iets aan kan doen?
Precies, bij asocialen is dat de beste oplossing. Zorg er echter voor dat het niemand ziet en zorg voor betrouwbare handlangers.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

:ugh: De border heeft flink gehapt :ugh:
Ik loop daar niet en ken daar dus ook geen mensen of honden. Maar als dit echt de reactie van de politie is "Ik heb aangifte gedaan bij de politie, ik word daarover nog teruggebeld, maar het betrof geen pitt-bull en ook heeft de man zijn hond niet tot bijten aangezet. De politie heeft mij teruggebeld, heeft een notitie gemaakt en daar moet ik het mee doen."
Dan snap ik daar ook niets van. Aangifte is dan blijkbaar melding geworden. En het lijkt mij dat als dezelfde hond andere honden ook lastig valt dat meerdere mensen daar op een bepaald moment melding van zouden moeten maken toch, en dat er een dossier is van een border collie die in dat gebied meerdere honden heeft aangevallen :19:
Als het een ander ras was geweest had de politie wel wat gedaan?

Belachelijke reactie van die mensen ook trouwens, want ik ga er hier vanuit gezien de strakke huid van de hond dat op het moment van gebeuren de wonden ook al zichtbaar waren. Hun loslopende hond vliegt aangelijnde hond aan en ze halen hun schouders op en lopen weg. En ze komen er blijkbaar ook mee weg omdat hun gegevens (nog) niet bekend zijn.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik vind het alleen wel wonderlijk dat als je al een slechte ervaring met zo'n hond hebt gehad, het je nogmaals overkomt dat je je hond laat grijpen. Ik geloof toch niet dat ik daar nog op zou hebben gewacht eigenlijk. Zo'n hond had van mij toch echt een been moeten passeren.

Dat gaat soms best wel moeilijk een andere hond blokken terwijl je er een paar aan de lijn hebt.
Ik kreeg het ook niet voor elkaar om die Duitse Dog bij Jarah weg te houden.

Mijn honden draaien zich dan helemaal om me heen uit angst en dan kan ik niet veel meer doen.
De laatste keer waren ze slimmer en gingen ze zelf achter me staan. Hahaha, en toen was ik de klos.
Laatst gewijzigd door gonnie op 03 jul 2015 06:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja blaffen is ook heel erg :scratch: wat een achterlijke reactie zeg, hopen dat hij opgespoord wordt en dat iemand het aan zijn verstand kan peuteren dat dit gedrag niet kan :blauwoog:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Jemig, dat zijn flinke wonden en een hele nare plaats zo op de buik :ugh:
gonnie schreef: Dat gaat soms best wel moeilijk een andere hond blokken terwijl je er een paar aan de lijn hebt.

De enige keer dat ik een hond niet heb kunnen blokken was met een border collie kruising.
Dook vol op mijn hond, die stond te snuffelen met z'n achterste naar hem toe.
:schrik: Ik dacht wel even in te kunnen grijpen, maar dat beest was echt gestoord en liet mij geen vinger meer bewegen zonder heel naar te intimideren
Pas toen reageerde mijn hond, gelukkig.
:wink: Die had het natuurlijk ook gedaan, volgens de eigenaresse die een eeuwigheid later aan gesloft kwam. Hij "keek verkeerd uit z'n ogen".
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Wat een rotplek om te bijten ook :ugh:
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Tara schreef:
Gonnie schreef:Dat gaat soms best wel moeilijk een andere hond blokken terwijl je er een paar aan de lijn hebt.
Ik zou dan ook rustig ("Blijf!") mijn honden losgelaten hebben om de aanvaller op andere gedachten te brengen. Bovendien lag deze Border Collie al van te voren te fixeren. Het kán dus niet als een verrassing zijn gekomen dat hij in de aanval ging.
Nouja, eigenlijk gaan 9 van de 10 Border Collies die ik tegen kom wel liggen en fixeren op een afstand. En zodra ik dichterbij kom gaan ze al loerend met een ruime boog om ons heen.
Ik had zelf dan ook niet verwacht dat je hond aan gort gebeten zou worden.

Belachelijke reactie van de politie trouwens.
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

lekker dan.... :roll:

Misschien een oproepje in het Lelystadse sufferdje of er meer baasjes dit hebben meegemaakt?

sterkte :roos:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

blondie schreef::ugh: De border heeft flink gehapt :ugh:
Ik loop daar niet en ken daar dus ook geen mensen of honden. Maar als dit echt de reactie van de politie is "Ik heb aangifte gedaan bij de politie, ik word daarover nog teruggebeld, maar het betrof geen pitt-bull en ook heeft de man zijn hond niet tot bijten aangezet. De politie heeft mij teruggebeld, heeft een notitie gemaakt en daar moet ik het mee doen."
Dan snap ik daar ook niets van. Aangifte is dan blijkbaar melding geworden. En het lijkt mij dat als dezelfde hond andere honden ook lastig valt dat meerdere mensen daar op een bepaald moment melding van zouden moeten maken toch, en dat er een dossier is van een border collie die in dat gebied meerdere honden heeft aangevallen :19:

Belachelijke reactie van die mensen ook trouwens, want ik ga er hier vanuit gezien de strakke huid van de hond dat op het moment van gebeuren de wonden ook al zichtbaar waren. Hun loslopende hond vliegt aangelijnde hond aan en ze halen hun schouders op en lopen weg. En ze komen er blijkbaar ook mee weg omdat hun gegevens (nog) niet bekend zijn.
Nou heb ik m'n twijfels of die opmerking wel gemaakt is hoor, want ook ik kon geen aangifte doen, alleen meldig en dat waren wel degelijk 2 staffords! Het gaat er om dat je geen idee heb wie die mensen zijn en waar ze wonen en ja ik weet het dat weet je met inbrekers ook niet, maar zo word het wel gezegd.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Valerie
Zeer actief

Het was een smal weggetje dus ze konden de tegenliggers niet ontwijken. Ik had dat beest ook een trap gegeven maar je moet wel zo assertief zijn.
Ze hebben het doorgestuurd aan de Flevopost. Er zijn wel al mensen die een idee hebben wie het kunnen zijn. Ik ben benieuwd of ze het in elk geval voor elkaar kunnen krijgen dat ze betalen.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Valerie schreef:Het was een smal weggetje dus ze konden de tegenliggers niet ontwijken. Ik had dat beest ook een trap gegeven maar je moet wel zo assertief zijn.
Ze hebben het doorgestuurd aan de Flevopost. Er zijn wel al mensen die een idee hebben wie het kunnen zijn. Ik ben benieuwd of ze het in elk geval voor elkaar kunnen krijgen dat ze betalen.
Na een paar keer dierenarts word je wel assertief, ik wel iig. Ik moest net nog een herder wegbrullen die Mika wilde grijpen. Die herder had net een ander hondje gegrepen (ik was net te laat bij dat hondje) en toen kwam ze op ons af. Ja doeiii :S:
Valerie
Zeer actief

Daarom heeft Jigzy een politielijn. Dan kun je makkelijk een klets geven met een musketonhaak. Maar goed dan moet je het wel zien aankomen.
Valerie
Zeer actief

Ik heb het ook niet zo op border collies. Maar ik zie ze vaak genoeg fixeren zonder zulke gaten te maken.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik weet dat je het ook dan niet altijd kunt voorkomen en het wordt nog moeilijker als je 3 honden aan de lijn bij je hebt.

Smal bospad.
Wie van de drie wil hij pakken?
Je bent er (veilig?) voorbij ...............
Dan schiet de hond achter mij langs en grijpt Lizzy
............... en dan gebeurt het alsnog.

Ik weet van mezelf dat ik het met 3 honden niet zou redden door ze in zit te zetten en die border een rottrap verkopen.
Want je houdt hem niet weg bij 3 honden tegelijk en het beest gaat heus niet zitten wachten op de volgende trap.
En de baas werkt niet bepaald mee.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Ik liep met Lizzy en Evie en Ghalia aan de lijn
Saartje en Nina blaffen
Dus dan waren het 2 loslopende honden bij haar die blaften ofzo?

Met 5 honden bij je is het ook wel lastig een aanvallende hond weg te krijgen.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Manu schreef:
Ik liep met Lizzy en Evie en Ghalia aan de lijn
Saartje en Nina blaffen
Dus dan waren het 2 loslopende honden bij haar die blaften ofzo?

Met 5 honden bij je is het ook wel lastig een aanvallende hond weg te krijgen.
Oeps ja, dat zijn met elkaar nog meer honden
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Lunatic schreef:

Nou heb ik m'n twijfels of die opmerking wel gemaakt is hoor, want ook ik kon geen aangifte doen, alleen meldig en dat waren wel degelijk 2 staffords! Het gaat er om dat je geen idee heb wie die mensen zijn en waar ze wonen en ja ik weet het dat weet je met inbrekers ook niet, maar zo word het wel gezegd.
Ik heb het nu een paar keer opgezocht, het verschil tussen melding en aangifte. Maar het blijft me toch wat onduidelijk.
Bij aangifte schijnt dat je wilt dat de politie actief op zoek gaat naar de dader en/of dat de aangever de dader gestraft wil zien. Bij een rechter denk ik, dat is volgens mij gebeurd bij het incident in Katwijk
Melding is het bekend maken bij de politie dat er zaken in een buurt of met een persoon gebeuren die de orde verstoren. Bij meerdere meldingen moet de orde verstoorder aangesproken worden door politie of wijkagent.

Wat ik me dan wel afvraag is dat als jouw hond schade maakt, je volgens de Nederlandse wetgeving je verplicht bent de schade te betalen. Maar vaak genoeg hoor je dat mensen dat weigeren, of gewoonweg zichzelf niet bekend maken.

Ik denk ook dat het gemeente afhankelijk is in hoeverre de politie reageert. Hier is na het incident met de labrador de gemeente wet aangepast, dus ik gok zomaar dat bij meldingen de politie het hier niet op zijn beloop gaat laten of mensen wegwimpelt.
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

blondie schreef:
Lunatic schreef:

Ik heb het nu een paar keer opgezocht, het verschil tussen melding en aangifte. Maar het blijft me toch wat onduidelijk.
Bij aangifte schijnt dat je wilt dat de politie actief op zoek gaat naar de dader en/of dat de aangever de dader gestraft wil zien. Bij een rechter denk ik, dat is volgens mij gebeurd bij het incident in Katwijk
Melding is het bekend maken bij de politie dat er zaken in een buurt of met een persoon gebeuren die de orde verstoren. Bij meerdere meldingen moet de orde verstoorder aangesproken worden door politie of wijkagent.

Wat ik me dan wel afvraag is dat als jouw hond schade maakt, je volgens de Nederlandse wetgeving je verplicht bent de schade te betalen. Maar vaak genoeg hoor je dat mensen dat weigeren, of gewoonweg zichzelf niet bekend maken.

Ik denk ook dat het gemeente afhankelijk is in hoeverre de politie reageert. Hier is na het incident met de labrador de gemeente wet aangepast, dus ik gok zomaar dat bij meldingen de politie het hier niet op zijn beloop gaat laten of mensen wegwimpelt.
Nou ik zou wel willen dat ze actief naar de eigenaar/honden zoeken, hij moet gewaarschuwd worden en een muilkorfplicht zou met dit soort honden zeker niet misstaan, de schade vergoed krijgen zou een mooie bonus zijn dan! (Dit geld ook voor de bijtende border natuurlijk)
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”