Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Buitenlandse honden, 'de nieuwe rashond'
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Buitenlandse honden, 'de nieuwe rashond'
Ik merk wel dat veel honden hier verkloot zijn. Dagen alleen in benches. Cesars sshhhhh en soms erger. Dan nog gigantische verlatingsangst erbij en je bent er wel. Ik wil dat niet. Merk het vooral met staffords en pitbulls. Die worden vaak zo hard aangepakt dat mijn maag er van.omdraait. En dan moeten ze alsnog weg.
- dagmar88
- Zeer actief
laeken schreef:Ik merk wel dat veel honden hier verkloot zijn. Dagen alleen in benches. Cesars sshhhhh en soms erger. Dan nog gigantische verlatingsangst erbij en je bent er wel. Ik wil dat niet. Merk het vooral met staffords en pitbulls. Die worden vaak zo hard aangepakt dat mijn maag er van.omdraait. En dan moeten ze alsnog weg.

Denk dat er meer zitten van mensen die dachten dat het met aai en koetsies wel goed zou komen, omdat "een hond niet vals geboren wordt".
Bedoelde meer dat je met welke opvoeding dan ook het basis karakter niet gaat onderdrukken en dat dat nu juist is waar de meesten niets mee kunnen.
En dan nog komt een herplaats stafford puber er hier niet in.
Ik heb uit een nederlands asiel een heel lief, makkelijk cockertje gehad. Echt zo'n niks mis mee hondje.
Van buitenlandse honden wordt vaak gezegd dat ze zo makkelijk zijn. Ondertussen moeten ze wel 3 dubbel gezekerd uitgelaten worden en kom ik regelmatig oproepjes op fb tegen van weggelopen honden helemaal in paniek en njet benaderbaar. Lijkt ook wel alsof ik het steeds vaker zie. Ken ook iemand met een aantal spaanse honden die door niemand te benaderen zijn behalve door haar. Viel het vrouwtje wel tegen. Dus wat daar dan precies makkelijk aan is?
Dat wij een tekort hebben aan makkelijke nederlandse herplaatshondjes vind ik moeilijk te geloven. Ik zie ze namelijk wel. Alleen worden ze anders aangeboden. Veel meer versnipperd en njet handig op 1 site zoals stichtinghonden. Het zoekt wat lastiger maar ze zijn er naar mijn mening genoeg. Alleen njet handig onder elkaar op 1 bladzijde maar sommige in asiel, sommige op mp sommige op fb sommige via netwerkjes enz.
Bij een nederlandse herplaatser moet je beter weten waar je kunt zoeken en niet alleen maar afgaan op wat er op de site van het asiel staat.
Van buitenlandse honden wordt vaak gezegd dat ze zo makkelijk zijn. Ondertussen moeten ze wel 3 dubbel gezekerd uitgelaten worden en kom ik regelmatig oproepjes op fb tegen van weggelopen honden helemaal in paniek en njet benaderbaar. Lijkt ook wel alsof ik het steeds vaker zie. Ken ook iemand met een aantal spaanse honden die door niemand te benaderen zijn behalve door haar. Viel het vrouwtje wel tegen. Dus wat daar dan precies makkelijk aan is?
Dat wij een tekort hebben aan makkelijke nederlandse herplaatshondjes vind ik moeilijk te geloven. Ik zie ze namelijk wel. Alleen worden ze anders aangeboden. Veel meer versnipperd en njet handig op 1 site zoals stichtinghonden. Het zoekt wat lastiger maar ze zijn er naar mijn mening genoeg. Alleen njet handig onder elkaar op 1 bladzijde maar sommige in asiel, sommige op mp sommige op fb sommige via netwerkjes enz.
Bij een nederlandse herplaatser moet je beter weten waar je kunt zoeken en niet alleen maar afgaan op wat er op de site van het asiel staat.
-
- Zeer actief
Nou dat dus. De ene na de andere herplaatser hier waarvan ik lees dat angst een issue is.lets have fun schreef:Ik heb uit een nederlands asiel een heel lief, makkelijk cockertje gehad. Echt zo'n niks mis mee hondje.
Van buitenlandse honden wordt vaak gezegd dat ze zo makkelijk zijn. Ondertussen moeten ze wel 3 dubbel gezekerd uitgelaten worden en kom ik regelmatig oproepjes op fb tegen van weggelopen honden helemaal in paniek en njet benaderbaar.
Vriendin van me heeft er twee waarvan de ene na een jaar nog steeds wegduikt als haar vriend hem wil aaien. Bij bezoek komt hij niet onder de tafel vandaan en hij bepist zichzelf bij nieuwe situaties en vreemde geluiden. De andere bijt vreemden als ze hem willen aanhalen, ze kunnen niet los en een blokje om is een uitdaging.
Podenco teefje van een vrouw hier in de buurt die al ruim ervaring had met podenco's is weggelopen en pas maanden later terug gevonden.
Ik word een beetje moe van dat ongecompliceerd.
-
- Zeer actief
Wat mij betreft mogen de schijtbakken ook hierheen. Maar vermeld dat dan.Nanna schreef:Ik vind wel dat ze schijtbakken in het land van herkomst moeten laten.
En als je gaat kijken voor je nieuwe hond en hij vertoont grote angst kun je ook nog NEE zeggen hè.
Genoeg adoptanten die niet op een forum zitten en afgaan op wat de stichting hen zegt

Ik herinner me op het forum een adoptiehondje wat volgens de stichting prima met katten kon en op het bijbehorende filmpje zag je dat beest tig keer fixeren.
Dat bedoel ik. Ga niet beweren dat fixerende honden prima met katten kunnen en ga honden die zichzelf bepissen van de angst niet verlegen noemen.
Overigens gebeuren zulke dingen ook ten overvloede bij Belgische (Nederlandse) honden, even voor de duidelijkheid. Maar daarvan wordt niet steeds geroepen dat het ongecompliceerde herplaatsers zijn.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Aantal honden: 2
Ik zie ook genoeg schijtbakken van Hollandse bodem, ik heb ook een buitenlandertje gehad moet er wel bij zeggen zij was nog maar 13 weken toen ze kwam, in het begin was ze wat bangig voor mannen maar na een paar weken was dat ook weg, behalve bij mensen die mank liepen of een hoed op hadden dat heeft wat langer geduurd,dan liep ze met een grote boog er omheen, maar dat zag ik ook andere honden doen, ze is helaas maar 4 jr. geworden , ze was wel het slimste hondje die we tot nu toe gehad hebben.
[quote="-Saskia-"
Ik word een beetje moe van dat ongecompliceerd.[/quote]
Ik ook. Het lijkt ondertussen wel een reclamekreet.
Wanneer iemand denkt een schijtebak een goed leven te kunnen geven moeten ze dat vooral doen hoor. Ik gun iedereen zijn hond. Vind het alleen raar om dan hier te lezen dat je voor een ongecompliceerde hond in het buitenland moet zijn terwijl het juist mijn ervaring irl is dat het net zo goed verklote honden zijn
Ik word een beetje moe van dat ongecompliceerd.[/quote]
Wanneer iemand denkt een schijtebak een goed leven te kunnen geven moeten ze dat vooral doen hoor. Ik gun iedereen zijn hond. Vind het alleen raar om dan hier te lezen dat je voor een ongecompliceerde hond in het buitenland moet zijn terwijl het juist mijn ervaring irl is dat het net zo goed verklote honden zijn

-
- Zeer actief
Hoeveel buitenlandse honden heb jij gehad dan? En wat waren je ervaringen daarmee c.q. wat heb je ervan geleerd?lets have fun schreef:
Edit ivm verklote quote
Laatst gewijzigd door *Wolf* op 04 jul 2015 14:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Klopt. Het gaat er ook niet om dat die hier niet zouden zitten. Het gaat erom dat ze net zo goed daar vandaan komen.Nanna schreef:Dat gebeurt met keurig gefokte rashonden ook hoor. Hele rassen die de pis laten lopen van angst en dat dan 'gereserveerd' noemen.-Saskia- schreef: Ga niet beweren dat fixerende honden prima met katten kunnen en ga honden die zichzelf bepissen van de angst niet verlegen noemen.
- dagmar88
- Zeer actief
lets have fun schreef:Klopt. Het gaat er ook niet om dat die hier niet zouden zitten. Het gaat erom dat ze net zo goed daar vandaan komen.Nanna schreef:Dat gebeurt met keurig gefokte rashonden ook hoor. Hele rassen die de pis laten lopen van angst en dat dan 'gereserveerd' noemen.-Saskia- schreef: Ga niet beweren dat fixerende honden prima met katten kunnen en ga honden die zichzelf bepissen van de angst niet verlegen noemen.

5 jaar geleden vond ik het een stuk makkelijker een nederlands tweedehandsje te vinden.
-
- Zeer actief
Wat mij wel opvalt is dat mensen die niet open t.o. van buitenlandse honden staan en alleen de negatieve kanten wilen zien, zelf altijd een rashond, vaak van pup af aan hebben of zelfs fokken. En waarom dat nou is 

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ik snap het ook niet helemaal. Ik heb nu 2 honden met stamboom en vind ook dat mensen die keuze moeten kunnen maken. Ik snap dat oordelen over andere nooit zo. Wat maakt het uit waar je een hond vandaan haalt of wat voor hond je wilt? Zolang het geen broodfok is, is het toch goed?
Ik hoef nooit mijzelf te verantwoorden waarom ik mijn hond uit het buitenland heb gehaald. Waarom moet dat wel ineens bij een boomloze?
Ik hoef nooit mijzelf te verantwoorden waarom ik mijn hond uit het buitenland heb gehaald. Waarom moet dat wel ineens bij een boomloze?
Ik zeg toch dat ik niemand zijn hond misgun
Ik stoor mij alleen maar aan steeds benoemen als ongecompliseerd.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Absoluut.Nanna schreef:Dat gebeurt met keurig gefokte rashonden ook hoor. Hele rassen die de pis laten lopen van angst en dat dan 'gereserveerd' noemen.-Saskia- schreef: Ga niet beweren dat fixerende honden prima met katten kunnen en ga honden die zichzelf bepissen van de angst niet verlegen noemen.

Wat niet wegneemt dat je een van angst pissende hond niet "verlegen" moet gaan noemen.
Dat is de eventuele toekomstige eigenaar op het verkeerde been zetten.
En dat geldt ook voor die "gereserveerde" rashonden
Uma is een schijtluis. Toch komt een volgende voor mij weer uit het buitenland. Ik zie zoveel leuke buitenlanders, allemaal sociaal, allemaal leuk op hun eigen manier.
Rashonden ook hoor, maar die vind ik vaak toch veeel minder sociaal met andere honden.
Rashonden ook hoor, maar die vind ik vaak toch veeel minder sociaal met andere honden.
Goeie, ik doel dan inderdaad op Nederlandse honden.Heavy schreef:Vind je rashonden minder sociaal dan kruisingen ?Manu schreef:Uma is een schijtluis. Toch komt een volgende voor mij weer uit het buitenland. Ik zie zoveel leuke buitenlanders, allemaal sociaal, allemaal leuk op hun eigen manier.
Of vind je honden geboren in Nederland minder sociaal dan een hond geboren in het buitenland?
Want er komen toch ook rashonden uit het buitenland vind je die dan wel of niet sociaal?
Ik weet zeker dat het komt omdat ze in grote groepen in het asiel leven. Als ik kijk naar de buitenlanders die ik ken spreken ze de taal perfect.
En dan, wat is ongecompliceerd? Dat is voor ieder toch weer anders?
Uma is bang, dat zal voor de een een issue zijn, voor mij helemaal niet. Ze is niet bang voor ons en ontdooit steeds sneller bij bezoek. Dat doen we ook gewoon, bezoek.
Gisteravond was ze mee naar de bbq van vrienden en heeft na wat struinen in de tuin heerlijk liggen slapen.
Maar een vreemde kan haar echt niet zomaar aaien of überhaupt aankijken. Ze is dan echt bang. En als de bel gaat wordt ze al zenuwachtig want dan komt er iemand binnen en dat is eng. Maar goed, wij werken daar met alle liefde aan en vinden de angst niet zo'n probleem als we die 2x per week tegen komen.
Uma's vermissing kwam ook niet door het feit dat zij een bange buitenlandse hond is.
Ik wil geen hond- of mensagressieve hond, absoluut niet. En dat zal voor een ander weer geen probleem zijn. Alleen kunnen zijn, met de kat kunnen, auto rijden, aan de riem lopen, zindelijkheid, allemaal dingen die voor de een veel kunnen betekenen en voor de ander nauwelijks.
In Nederlandse asiel heb ik ook gekeken naar honden maar als ik dan wat leuks zag was het al weg. En ik keek dagelijks. Uma kwam per ongeluk op mijn pad omdat een opvanger alleen bedoeld was om te kijken of ik het überhaupt leuk zou vinden en of het zou werken, een tweede hond.
-
- Zeer actief
Idem hier. Ik heb zelf een herplaatser die met een prachtverhaaltje werd geadverteerd en behoorlijk verknipt bleek te zijn toen ik hem net had. Niemand die beweert dat herplaatsers of rashonden van eigen bodem geen klootzakken kunnen zijn.lets have fun schreef:Ik zeg toch dat ik niemand zijn hond misgunIk stoor mij alleen maar aan steeds benoemen als ongecompliseerd.
Dat bedoel ikManu schreef:En dan, wat is ongecompliceerd? Dat is voor ieder toch weer anders?

En net daarom vind ik het storend dat het woord ongecompliceerd vaak gebruikt wordt. Want daar waar angst voor de ene inderdaad geen probleem is, is dat het voor een ander wel.
Overigens geloof ik best dat zulke honden na wat training en gewenning ongecompliceerde honden wórden. Maar van wat ik zie in mijn omgeving is er nog best wat werk aan bij aankomst.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Er zijn daar ook ongecompliceerde honden. En agressieve honden, en angstige honden, dominante honden, lieve honden, gekke honden, grote honden, kleine honden, zwarte honden, rode honden en ga zo maar door. Dat is het hele punt. Keuze genoeg.lets have fun schreef:Ik zeg toch dat ik niemand zijn hond misgunIk stoor mij alleen maar aan steeds benoemen als ongecompliseerd.
-
- Zeer actief
Nou inderdaad. Als ik nu een lijst zou moeten opstellen van echt ongecompliceerde buitenlandse adoptiehonden, kom ik makkelijk aan de honderd, inclusief pups. Voor Nederlandse adoptiehonden zal dat aantal wel eens een heel stuk lager kunnen uitvallen. Gok dat ik nog niet aan de tien kom.Valerie schreef:Er zijn daar ook ongecompliceerde honden. En agressieve honden, en angstige honden, dominante honden, lieve honden, gekke honden, grote honden, kleine honden, zwarte honden, rode honden en ga zo maar door. Dat is het hele punt. Keuze genoeg.
- ranetje
- Zeer actief
Wat bijzonder..........Manu schreef:Uma is een schijtluis. Toch komt een volgende voor mij weer uit het buitenland. Ik zie zoveel leuke buitenlanders, allemaal sociaal, allemaal leuk op hun eigen manier.
Ik denk dat "rashonden" net zo min gegeneraliseerd kunnen worden als "kruisingen" of "buitenlandse honden" waarbij bij het laatste voornamelijk de rescue honden worden bedoeld?
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wat is daar dan mis mee?*Wolf* schreef:Wat mij wel opvalt is dat mensen die niet open t.o. van buitenlandse honden staan en alleen de negatieve kanten wilen zien, zelf altijd een rashond, vaak van pup af aan hebben of zelfs fokken. En waarom dat nou is
Ik heb niks tegen buitenlanders, alleen is de kans dat ik een buitenlandse herplaatser zal nemen niet zo groot. Ik heb niks met angstige honden... daar kan ik erg slecht tegen en daarnaast ben ik als de dood voor de buitenlandse ziektes. Ben ik nu slecht dan?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Kijk en dat is nu precies de nuance die ik zo vaak mis en die jij nu wel naar voren brengt.Valerie schreef:Er zijn daar ook ongecompliceerde honden. En agressieve honden, en angstige honden, dominante honden, lieve honden, gekke honden, grote honden, kleine honden, zwarte honden, rode honden en ga zo maar door. Dat is het hele punt. Keuze genoeg.lets have fun schreef:Ik zeg toch dat ik niemand zijn hond misgunIk stoor mij alleen maar aan steeds benoemen als ongecompliseerd.
Nonsens. Alleen op fb al zie ik er meer voorbij komen en dan zoek ik niet eens.*Wolf* schreef: Gok dat ik nog niet aan de tien kom.
-
- Zeer actief
Zolang je goed bent voor je honden, wil ik je vergevenmalinois schreef:Ik heb niks tegen buitenlanders, alleen is de kans dat ik een buitenlandse herplaatser zal nemen niet zo groot. Ik heb niks met angstige honden... daar kan ik erg slecht tegen en daarnaast ben ik als de dood voor de buitenlandse ziektes. Ben ik nu slecht dan?

Ik gebruik ook het verkeerde woord. Heavy wees me er al terecht op. Ik bedoel de hond die in NL opgegroeid is.ranetje schreef:Wat bijzonder..........Manu schreef:Uma is een schijtluis. Toch komt een volgende voor mij weer uit het buitenland. Ik zie zoveel leuke buitenlanders, allemaal sociaal, allemaal leuk op hun eigen manier.
Ik denk dat "rashonden" net zo min gegeneraliseerd kunnen worden als "kruisingen" of "buitenlandse honden" waarbij bij het laatste voornamelijk de rescue honden worden bedoeld?
Die gaan over het algemeen anders om met honden dan de Spaanse asielfik. Maar goed, dat is mijn ervaring.
- ranetje
- Zeer actief
Ik denk dat er in Nederland zat rashonden en kruisingen zijn geboren die prima sociaal zijn en ongecompliceerdManu schreef:Ik gebruik ook het verkeerde woord. Heavy wees me er al terecht op. Ik bedoel de hond die in NL opgegroeid is.ranetje schreef:Wat bijzonder..........Manu schreef:Uma is een schijtluis. Toch komt een volgende voor mij weer uit het buitenland. Ik zie zoveel leuke buitenlanders, allemaal sociaal, allemaal leuk op hun eigen manier.
Die gaan over het algemeen anders om met honden dan de Spaanse asielfik. Maar goed, dat is mijn ervaring.
Alleen hoor je daar hier niets over

Tenzij het een een hond is van een forummer, die af en toe zijn geluk over zijn hond laat zien.
Laatst gewijzigd door ranetje op 04 jul 2015 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb het ook alleen over de honden die ik tegen kom tijdens onze wandelingen 
Heavy , ik bedoelde dat je mij wees op mijn woord, en terecht. Het staat er zo wat onduidelijk. Woordkeuze was niet de beste. En anders dan ik bedoelde.
Ik denk er precies over als jij in je laatste post

Heavy , ik bedoelde dat je mij wees op mijn woord, en terecht. Het staat er zo wat onduidelijk. Woordkeuze was niet de beste. En anders dan ik bedoelde.
Ik denk er precies over als jij in je laatste post

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Net zomin als alle buitenlandse honden ongecompliceerd zijn, zijn ze allemaal angstig. De nuance is vaak nogal zoek als het hierom gaat.
De één heeft het over honden die pissend van angst onder de tafel zitten, de ander kent legio voorbeelden van sociale allemansvriendjes. En dat klopt allemaal, en ook alles ertussenin.
Dat er relatief veel ongecompliceerde honden bij zijn - en dan bedoel ik honden die daadwerkelijk ongecompliceerd zijn, en niet degene die ten onrechte als dusdanig worden bestempeld door stichtingen - komt simpelweg omdat het totale aanbod daar vele malen groter is. Je kunt dus selecteren op een ongecompliceerd karakter en dan heb je nog steeds een enorm aanbod.
Ik vind ook dat een goede stichting daar op de eerste plaats betrouwbare informatie over geeft, en honden die inderdaad pissend onder de tafel gaan liggen van angst zou ik zelf ook niet snel naar Nederland halen, tenzij iemand daar specifiek voor kiest.
Overigens vind ik gebrek aan socialisatie niet hetzelfde als een angstige hond. Bij een ongecompliceerde hond zal dit gebrek aan socialisatie in de meeste gevallen gewoon 'ingehaald' kunnen worden, omdat dat honden zijn die flexibel zijn, niet te snel onder de indruk en met voldoende herstelvermogen.
De één heeft het over honden die pissend van angst onder de tafel zitten, de ander kent legio voorbeelden van sociale allemansvriendjes. En dat klopt allemaal, en ook alles ertussenin.
Dat er relatief veel ongecompliceerde honden bij zijn - en dan bedoel ik honden die daadwerkelijk ongecompliceerd zijn, en niet degene die ten onrechte als dusdanig worden bestempeld door stichtingen - komt simpelweg omdat het totale aanbod daar vele malen groter is. Je kunt dus selecteren op een ongecompliceerd karakter en dan heb je nog steeds een enorm aanbod.
Ik vind ook dat een goede stichting daar op de eerste plaats betrouwbare informatie over geeft, en honden die inderdaad pissend onder de tafel gaan liggen van angst zou ik zelf ook niet snel naar Nederland halen, tenzij iemand daar specifiek voor kiest.
Overigens vind ik gebrek aan socialisatie niet hetzelfde als een angstige hond. Bij een ongecompliceerde hond zal dit gebrek aan socialisatie in de meeste gevallen gewoon 'ingehaald' kunnen worden, omdat dat honden zijn die flexibel zijn, niet te snel onder de indruk en met voldoende herstelvermogen.
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
malinois schreef:Wat is daar dan mis mee?*Wolf* schreef:Wat mij wel opvalt is dat mensen die niet open t.o. van buitenlandse honden staan en alleen de negatieve kanten wilen zien, zelf altijd een rashond, vaak van pup af aan hebben of zelfs fokken. En waarom dat nou is
Ik heb niks tegen buitenlanders, alleen is de kans dat ik een buitenlandse herplaatser zal nemen niet zo groot. Ik heb niks met angstige honden... daar kan ik erg slecht tegen en daarnaast ben ik als de dood voor de buitenlandse ziektes. Ben ik nu slecht dan?
Nee hoor.

Maar niet alle honden uit het buitenland zijn angstig en ze zijn ook niet allemaal ziek. Als je je goed inleest, goed informeert, en ook een beetje naar je verstand luistert (en niet alleen naar je hart) kun je hele leuke, ongecompliceerde, gezonde honden uit het buitenland adopteren/in huis halen. Net zo goed als dat je leuke, ongecompliceerde rashonden hebt.
Ik zie het niet zo zwart-wit. Zoek vooral een hond die je aanspreekt, die past bij je wensen, bij je leven. En zorg er goed voor, dat vooral.

- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Juist ja Micron is een ongecompliceerd makkelijk mannetje , terwijl Sien ontzettend angstig was toen ze pas bij Jan woonde en ook niet echt sociaal te noemen was.Valerie schreef:Er zijn daar ook ongecompliceerde honden. En agressieve honden, en angstige honden, dominante honden, lieve honden, gekke honden, grote honden, kleine honden, zwarte honden, rode honden en ga zo maar door. Dat is het hele punt. Keuze genoeg.lets have fun schreef:Ik zeg toch dat ik niemand zijn hond misgunIk stoor mij alleen maar aan steeds benoemen als ongecompliseerd.
Ze is enorm verbeterd hoor maar dat heeft wel wat tijd in beslag genomen.
Spok was ook een heerlijk ventje al was het met hem wat meer oppassen met andere honden , niet dat hij zelf zou beginnen met vechten maar hij had weleens een te grote broek aangetrokken

Ik denk overigens dat sommige honden inderdaad socialer worden doordat ze in grotere roedels leven maar dat geld niet enkel voor buitenlanders denk ik.
Rio is ook sociaal hier in huis naar een loge of opvanger, net als de andere honden, en ik denk dat dat inderdaad mede komt doordat hij dat van jongs af aan gewend is want hij is uiteraard niet in een asiel opgegroeid.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl