Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
welke koeljas of koelvest
Moderator: moderatorteam
- joyce83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
- Aantal honden: 2
welke koeljas of koelvest
Helaas kan ik niet echt vinden wat ik zoek. Welke koeljas of koelvest hebben jullie voor de hond? Waarom dat merk/model? Zit er veel verschil in de jassen dat de ene zwaarder/dikker wordt dan de ander? Zijn er ook jassen die niet zo opzwellen als een koelband?
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Re: welke koeljas of koelvest
Ruffwear swamp cooler heb ik vd week aangeschaft. Zwelt niet op en werkt super. Aangehad tijdens speuren/zoeken in de volle zon en hond irriteerde zich er totaal niet aan (terwijl hij geen jas gewend is) en bleef er heerlijk koel onder aanvoelen.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
HyperKewl. Perfecte pasvorm, niet zwaar wordt dus niet dikker en hond blijft lekker koel.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
Die heb ik ook en ook nog eentje van Hurtta. De ruffwear is fijn dat hij niet zo groot is en ze actief kunnen blijven. De Hurtta bedekt meer en heeft als nadeel dat hij dus meer aanwezig is bij de honden. Beide doen ze hun werk prima.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Die van Hurtta zag ik in de winkel. Ik vond ze erg prijzig. Maar aangezien Skye zwart is zou een lichtblauw vest misschien wel de oplossing zijn voor hem
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Ik heb het koelvest van Hurtta.
Was aan het twijfelen tussen deze en die van ruffwear maar Jack zat bij de ruffwear net tussen 2 maten in en deze zat perfect dus daarom voor deze gegaan.
Ik gebruik hem voor de trainingen met warm weer en na de training in de auto en het werkt echt super.
Het vest zwelt niet op, wordt dus ook niet zwaar en hij kan er gewoon mee zwemmen.

Was aan het twijfelen tussen deze en die van ruffwear maar Jack zat bij de ruffwear net tussen 2 maten in en deze zat perfect dus daarom voor deze gegaan.
Ik gebruik hem voor de trainingen met warm weer en na de training in de auto en het werkt echt super.
Het vest zwelt niet op, wordt dus ook niet zwaar en hij kan er gewoon mee zwemmen.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik heb er ook al jaren een van Ruffwear. Voor gekozen omdat ik altijd te spreken ben over hun producten en in dit geval ook. Ze heeft hem aan in de auto (geen airco) en bij het speuren. Super ding!
De nieuwe Hurtta vesten lijken me ook wel wat, die koelen de borst en tot halverwege de rug.
De nieuwe Hurtta vesten lijken me ook wel wat, die koelen de borst en tot halverwege de rug.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ik heb er een van caldimoni.nl
Wordt niet zwaar of dik en koelt super
Wordt niet zwaar of dik en koelt super

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Deze heb ik dus
En ben blij dat ik ben gaan passen want idd zoals ook bijna overal staat, kies als het met de omtrek kan de langste alleen ik dacht qua meten en maatgeving dat de L te groot zou zijn wat dus niet was.

En ben blij dat ik ben gaan passen want idd zoals ook bijna overal staat, kies als het met de omtrek kan de langste alleen ik dacht qua meten en maatgeving dat de L te groot zou zijn wat dus niet was.

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik heb die van Hurtta, de lange versie. Vind hem toch wel wat aan de zware kant. Die van Ruffwear lijkt me prettiger.
- joyce83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
Ja passen lijkt me ook wel zo handig. Dat dan ook maar in de keuze mee tellen.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik heb de hyperkewl maar dan voor mezelf, voor tijdens motocross. Het koelt wel goed, maar een nat t-shirt aan trekken werkt ook, omdat je maar korte manches rijdt en hem dus regelmatig kan bevochtigen.
Ik heb hem gekregen van iemand die hem in de sahara had gebruikt, al kwam hij er vrij snel achter dat hij het water dat hij bij zich had liever opdronk dan over zijn koelvest gooide
De specificaties zeggen dat hij minimaal 4 uur moet blijven koelen, maar dat ervaar ikzelf niet zo. Na een uurtje rijwind is t wel zo'n beetje gebeurd en wordt de werking snel minder.
Ik heb hem gekregen van iemand die hem in de sahara had gebruikt, al kwam hij er vrij snel achter dat hij het water dat hij bij zich had liever opdronk dan over zijn koelvest gooide

De specificaties zeggen dat hij minimaal 4 uur moet blijven koelen, maar dat ervaar ikzelf niet zo. Na een uurtje rijwind is t wel zo'n beetje gebeurd en wordt de werking snel minder.

-
- Zeer actief
Zit hier ook aan te denken.
Nog goede ervaringen bij een erg langharige hond ?
Iemand enig idee welke fysieke winkel meerdere merken / modellen heeft om te passen ?
En hoe werkt zoiets nou precies dan ?, er gaat water in , en dan ?
Nog goede ervaringen bij een erg langharige hond ?
Iemand enig idee welke fysieke winkel meerdere merken / modellen heeft om te passen ?
En hoe werkt zoiets nou precies dan ?, er gaat water in , en dan ?
Voor zij die aan me twijfelen. Twijfel je meer aan mij dan mij, ik betwijfel het.
Eigenlijk weet ik niet wat ik moet op de wereld, maar ik ben er en ik zit alleen te twijfelen.
Voor alle mensen die twijfelen, kom je daarmee verder, nee ik betwijfel het.
Eigenlijk weet niemand wat je moet op de wereld, maar je bent er en je moet niet zoveel twijfelen.
- fresku
Eigenlijk weet ik niet wat ik moet op de wereld, maar ik ben er en ik zit alleen te twijfelen.
Eigenlijk weet niemand wat je moet op de wereld, maar je bent er en je moet niet zoveel twijfelen.
- fresku
-
- Zeer actief
Er zijn vast wel mensen met langharige honden die hier wat meer over weten toch
?
Ik zou er graag ergens een gaan passen zodat ik weet of dyango dat gefrummel aan zn lijf wel wil
En ik kan me ook voorstellen dat het bij langharige honden misschien minder goed werkt? of gaat broeien of iets ?

Ik zou er graag ergens een gaan passen zodat ik weet of dyango dat gefrummel aan zn lijf wel wil
En ik kan me ook voorstellen dat het bij langharige honden misschien minder goed werkt? of gaat broeien of iets ?
Voor zij die aan me twijfelen. Twijfel je meer aan mij dan mij, ik betwijfel het.
- fresku
- fresku