Zou zou je het kunnen omschrijven.cornelia schreef:Eigenlijk is dit betoog 1 grote "geweten susser".bouvierpoedel schreef: Maar wat is er nu zo verschrikkelijk erg als een bepaalde groep honden wil gebruiken omdat ze graag een medicijn willen hebben om te kunnen leven of iets langer.
We blijven ook vlees eten terwijl we het niet eens zijn met de vleesindustrie. Ook blijven we goedkope kleding kopen ook al weten we dat er mensen voor uitgebuit worden.
We hebben ook allemaal honden die we houden op onze eigen manier en op onze voorwaarden uit egoistische motieven.
Ook rijden we op paarden op onze eigen egoistische motieven en sussen ons met de gedachte dat we er goed voor zijn en dat we het uit liefde doen.
Niemand dwingd je om medicijnen te slikken of ergens gebruik van te maken als daar dieren/mensenleed achter zit ,waarom zou je het een ander dan wel ontzeggen.?
"Het is nu 1 x zo, we kunnen er niets aan doen, wij zijn zo, we kunnen niet anders, we hebben het ook nodig, wij zijn eigenlijk heel zwak en laf bovendien, wij zijn nu eenmaal egoïstische wezens". Enfin, niet persoonlijk naar jou BP want het is een vrij algemene denkwijze, vind ik. Ik doe er net zo hard aan mee. Maar wel vaak met een ongemakkelijk gevoel. Toegeven dat we niet helemaal deugen maakt het nog niet goed. Het sussen lijkt minder effect te hebben. De gedachte "maar is het allemaal wel zo ?" komt steeds vaker op. "Kunnen we de wereld (ons zelf) echt niet veranderen ?".
En dan krijg ik de volgende "sus" gedachte; "als Ebola (of iets anders) flink heeft huisgehouden en 80% van ons soort is de pijp uit gaan ze het vast anders en beter doen”. Hoe naïef kun je zijn, ik weet het.
Maar waarom zou ik een ander wat moeten ontzeggen als die door honden geteste medicijnen wil ontwikkelen/hebben. Als ik niet verder wil bij punt B wil niet zeggen dat een ander ook maar moet stoppen bij punt B en niet verder gaan naar C of D.
Ik vind heel veel dingen niet leuk maar maak er wel gebruik van net als heel veel mensen het niet leuk van mij vinden .
Waarom al die verboden of inperkingen.?
Niet leuk voor die honden maar HÉ ook niet leuk voor die mensen die daar wel door kunnen blijven leven en als ze dood gaan ook niet leuk.
Stel jij wil geen gebruik maken van bv een baviaan of varkenshart als de jouwe het heeft begeven. Maar moet jouw man, kind of moeder dat dan ook maar laten of dat jij de keus voor ze gaat maken.?