Ik eh wil even beginnen met het typische konthappen wat een (duitse) herder vaak doet. Hier mijn Bluf met eigen reu, en nee ook mijn reu kon haar gedrag niet waarderen, dus als hij het zat was kon ze hem krijgen ook. Maar onderling, prima, dit flikken bij anderen had ze ook neiging toe, en die vonden het uiteraard doodeng dus NEEE en hier bij me blijven kreeg ze heel vaak te horen. Het ging gewoon niet vond ik zelf, risico te groot dat ze alles te leuk ging vinden en in dit gedrag ging vervallen

En nooit gaatjes bij mijn reu hoor, maar ik kan me zo voorstellen dat als je je eigen hond zo belaagd ziet worden dat je denkt, houd die hond even lekker bij je!
Dan had je ook vaak dit. Enerzijds van angst had ze een vrij grote bek naar andere honden, met name herders. Maar eenmaal dichterbij ging ze dit doen.

En enerzijds onderdanigheid, maar mijn hond wist het ook even niet meer

Dit hondje is overigens later behoorlijk te pakken genomen door een duitse herder, totaal niet ok dat dat gebeurde, die herder was niet onder controle vloog los en takelde haar behoorlijk toe. Voor mijn reu daarna nog steeds geen angst, mijn teefje en zij werden geen vrienden. de angst was te groot verschil tussen mijn reu en teef ook. Hij rustig, zij snel hyper.
En hier zit je niet op te wachten denk ik zo maar als baasje van de andere hond waar op geloerd wordt

Hij loerde destijds op haar in de duinen, omdat ze niet kwam toen ze geroepen werd en zich ver van onze groep begaf..
Hier op strand kwam ze aandenderen zonder baas in vizier, maar wij liepen met een rottweiler die herstellend was van iets.

Finn blokte haar destijds door ertussen in te gaan zitten

Dit is dan wel weer een duidelijke foto waarin de loopse teef het maar wat ok vind dat de reu zich wat macho opstelt

Tot op zekere hoogte dan

Dit was een gevalletje ohoh.. opa en oma op pad met de rottweiler van de zoon. Het was nog een jonge hond en mijn reu pikte vrij veel, maar op een bepaald moment toen ze neus aan neus stonden vond ik het wel welletjes. Dit was de foto vlak erna, de mensen wilden nog verder oplopen samen, en ik vond het wel genoeg zo. Liet hun dus verder lopen en ging wat spelen op het veld tot ze ver genoeg waren om door te lopen.
De eenhapscracker

En verschil groot vs klein

Volledige gebeuren

Van hem

Van haar, de kleine vond dat de reu van haar was

Het is dat ik de kleine en Bluf kende maar...

Het ging niet gezellig

De kleine teef was gek van Finn

Maar het was duidelijk dat de teven elkaar niet zo zagen zitten.

Het is dat Bluf een behoorlijk respect toch had voor die kleine, want tijdens loops zijn kwam de kleine gerust het hek door.. en dat is allemaal goed gegaan. En gelukkig maar, want de buurman deed echt geen poging haar binnen te houden. Ze liet zichzelf uit en liep los, en dat was het.
En toch nu met de nieuwe jonge hond ben ik oh zo voorzichtig met kleine honden en grote bekken.