Waarom mag je geen hond voor de gezelligheid hebben? Ik wilde nu graag een gezellige hond en een deel van de lol van mij op dit moment zit hem wel degelijk in het altijd bij me kunnen hebben van mijn hond. Ga ik een ijsje halen dan neem ik haar mee. Ga ik naar de bouwmarkt dan gaat ze dus ook mee. Ga ik ergens eten dan neem ik haar soms mee en zelfs op bezoek gaat ze vaak mee. Ook naar jou. Dat zou me met een schurende en krakende Duitse Jachtterrier-reu dus niet lukken. Die moest dan altijd thuis blijven en dat zou ook jij niet zo leuk vinden voor en met Hein. Ik vind het heel erg leuk om met een hond op de bijrijdersstoel te zitten omdat dat gewoon kan.Cleva schreef:Ik snap dat zorgeloze niet zo. Ik vind dat een soort hondenbazenpensioen. Dat het je dan vooral geen hoofdbrekens mag kosten want anders is het ergerlijk. Ik heb dat niet. Ik zoek natuurlijk wel naar harmonie maar dat is iets anders dan alleen maar aangepast gedrag.
Makkelijke dingen zijn per definitie weinig waard. Er is namelijk meer te beleven dan alleen maar comfort.
Een hond is voor mij geen meubelstuk dat vooral goed moet passen. Geen wandelaccessoire of gezelligheid in een mandje.
Een overeenkomst met een partner van een andere soort hoort te schuren en te kraken. Daar moet je van beide kanten aan werken.
Als het makkelijk wordt is het brokken ruilen voor gezelschap. Niets mis mee maar daar gaat de hondenhobby voor mij niet over. Dan neem ik wel een cavia.

Verder werk je altijd aan en met je hond. Het is erg generaliserend om een makkelijke hond weg te zetten als een hond waar niks mee gedaan wordt en die geen werk kost. Ik snap deze reactie van jou ook niet helemaal aangezien je zelf erg blij bent met het feit dat Hein mee naar je werk kan, los kan hardlopen langs die vervelende buurthonden en zo goed met het konijn is. Vindt je Hein dan wel wat of had hij net zo goed een cavia kunnen zijn?