Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

chihuahua doodgemaakt in den haag

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Re: chihuahua doodgemaakt in den haag

Ongelezen bericht door Gollum »

Nanna schreef:Als het DEZE Chihuahua was, was het dus inderdaad een Stafford :19:
Link staat in de openingspost, lijkt me niet dezelfde hond :19:
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Nanna schreef:Als het DEZE Chihuahua was, was het dus inderdaad een Stafford :19:
Je bent een beetje te enthousiast.
Dit artikel is van april.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Bovendien ligt de Stevinstraat, waar het nu gebeurd is, ongeveer in Scheveningen en de Tarwekamp bij Mariahoeve. Flink ver uit elkaar dus
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Nee het ging om een chihuahua uit de stevinstraat te Scheveningen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Ik zag foto's en die stralen toch zoveel machteloosheid en verdriet uit. Nergens lees je hoe het precies is gegaan, dus het blijft gissen. Heel triest is het wel weer.
blondie
Zeer actief

Chihuahua-paws
Zeer actief

Ja echt machteloosheid zie je ook aan die agente haar gezicht. Wat lijkt me dat moeilijk.

80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Doodgemaakt???

De Stevinstraat ligt om het hoekje bij onze vorige woning. Daar zijn geen rijtjeswoningen, met honden die uit tuintjes ontsnappen. Daar staan villa's, met tuinen. Zeker voor Haagse begrippen. Heel erg triest, maar zo'n kleintje is ook wel zo dood... :ugh:
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Och dat kleine drupke :( Hoe dan ook, welk ras het ook was; het is verschrikkelijk triest voor de eigenaresse. Dat halsbandje met dat bloed, gatsamme zeg.
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Lemuria schreef:
LongFields schreef:Jaja. En al die andere nieuwsberichten waar juist wél gerefereerd wordt aan een "Pittbullachtige" of "Stafford" dan?
Als een Stafford een hond doodbijt is het natuúrlijk een Stafford. Als er 'een grote hond' staat, is het natúúrlijk ook een Stafford. Als het 'een middelmaat hond' was geweest, was het natuurlijk ook een Stafford. Stemmingmakerij, maar dat viel te verwachten :'-)
Ik zou eerder denken dat als het een Stafford is of aanverwante er "Stafford" of "een vechthond" staat.
Als het een Lab., een Bordercollie, koningspoedel of ander "blanke" hond is geweest is het dus gewoon :ugh: "een (grote) hond".

Ik baseer dat op journaal berichten waarin een gekleurde moordenaar altijd "een moordenaar van allochtone afkomst" is.
Een blanke moordenaar is slechts "een moordenaar".
Afbeelding
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

Ja idd als het een staff of pit was had het er lang en breed bij gestaan en had de hond in beslag genomen geweest. Zelfs als daar geen eerdere incidenten mee waren geweest.
Triest voor het hondje en voor de eigenaresse. Zijn helaas weer een hoop fouten gemaakt zo te zien, een boormachine naar een hond gooien gaat echt niet werken hoor :wink:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Cleva schreef:
Gollum schreef:De meeste mensen kunnen echt geen kaas maken van rassen.
Chocola.
Je kunt er geen chocola van maken of je hebt er geen kaas van gegeten. :mrgreen:

ChocolaDE, eigenlijk.
haha oh god ik verhaspel altijd al die gezegdes :mrgreen:
blondie
Zeer actief

monky555 schreef:Ja idd als het een staff of pit was had het er lang en breed bij gestaan en had de hond in beslag genomen geweest. Zelfs als daar geen eerdere incidenten mee waren geweest.
Triest voor het hondje en voor de eigenaresse. Zijn helaas weer een hoop fouten gemaakt zo te zien, een boormachine naar een hond gooien gaat echt niet werken hoor :wink:
We weten niet hoe het is gebeurd. Voor het zelfde geld hebben ze deuren tegenover elkaar en liepen ze op hetzelfde moment de deur uit en klapten ze in elkaar.
Hier vorige keer ook, een los een aan de lijn. Je loopt het hek uit en er komt een kleine grommend met tanden ontbloot op je aangelijnde hond af. Hij hoeft het maar even niet te pikken, verkeerd te reageren je hebt het zelf even niet in de gaten en Leiden is in last.
We hadden het wel in de gaten, maar dan nog weet je niet hoe je jonge hond reageert. Is ook weer nieuw voor hem, een hond die uit het niets even komt vertellen dat hij of zij hem niet leuk vindt :19:
En dan sta je toch met een grote hond, tegenover een kleinere die zelf een confrontatie opzoekt.

En de boormachine werd door omstanders gegooid. Ik kan het me wel voorstellen dat als je twee honden aan de knok ziet gaan dat je van alles probeert. Hier ging er 1 meppen met de musketon van een riem. Hoe fok ik mijn honden meer op :ugh:
Bazin van de grotere hond ging schoenen gooien zo ik lees. Het is gewoon heel triest dat er weer een hondje is doodgebeten. :(:
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

blondie schreef: We weten niet hoe het is gebeurd. Voor het zelfde geld hebben ze deuren tegenover elkaar en liepen ze op hetzelfde moment de deur uit en klapten ze in elkaar.
Hier vorige keer ook, een los een aan de lijn. Je loopt het hek uit en er komt een kleine grommend met tanden ontbloot op je aangelijnde hond af. Hij hoeft het maar even niet te pikken, verkeerd te reageren je hebt het zelf even niet in de gaten en Leiden is in last.
We hadden het wel in de gaten, maar dan nog weet je niet hoe je jonge hond reageert. Is ook weer nieuw voor hem, een hond die uit het niets even komt vertellen dat hij of zij hem niet leuk vindt :19:
En dan sta je toch met een grote hond, tegenover een kleinere die zelf een confrontatie opzoekt.
Ja hier loopt ook zo'n klein rotmokkel rond. De voordeur van het huis waar hij woont staat altijd open en dat hondje gaat bij elke hond, groot of klein, z'n hysterische punt maken. Maar wee je gebeente als die een keer de verkeerde tegenkomt, dan is het natuurlijk de schuld van die andere hond :piew: Ik loop met Izzy altijd maar met een boog om dat ding heen (hij kan in een straal van 300 meter overal opeens opduiken) want Izzy is er gewoon niét van gecharmeerd - en gelijk heeft ze.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Habibi schreef:Raar dat aangifte doen heel moeilijk is/ ontmoedigt wordt lijkt het haast.

Maar dan nu dus dat de politie niets kan doen, omdat er niets geregistreerd is.
Voelt erg dubbel.

Blijkbaar was het van deze hond bekend dat hij niet helemaal betrouwbaar was, als ik het artikel goed lees. In ieder geval onder de buurtbewoners.
Er is verschil tussen aangifte doen en melding doen. Bij hond/hond kun je geen aangifte doen, wel een melding en die worden ook geregistreerd. Daarom wordt hier op het forum ook vaak gezegd, meldt het bij de politie, dan kan er een dossier worden opgebouwd. En dat missen ze hier dus.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Neeltje schreef:
Habibi schreef:Raar dat aangifte doen heel moeilijk is/ ontmoedigt wordt lijkt het haast.

Maar dan nu dus dat de politie niets kan doen, omdat er niets geregistreerd is.
Voelt erg dubbel.

Blijkbaar was het van deze hond bekend dat hij niet helemaal betrouwbaar was, als ik het artikel goed lees. In ieder geval onder de buurtbewoners.
Er is verschil tussen aangifte doen en melding doen. Bij hond/hond kun je geen aangifte doen, wel een melding en die worden ook geregistreerd. Daarom wordt hier op het forum ook vaak gezegd, meldt het bij de politie, dan kan er een dossier worden opgebouwd. En dat missen ze hier dus.
Dat is dus niet waar. Ook als je hond ernstig gebeten is kun je aangiften doen. Politie staat erom bekend dat ze moeilijk doen al is dat niet overal het geval.

wetboek strafrecht http://maxius.nl/wetboek-van-strafrecht/artikel425.
Als een hond een mens aanvalt maar ook een onder zijn hoede staand dier dus als jij met een aangelijnde hond loopt en jou hond wordt gebeten. Heb jij het recht om aangiften te doen en is de politie verplicht deze aangiften op te nemen.

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Het is aangifte (zonder N dus) Toots, ik zag je dat laatst ook al in een ander topic typen. :wink:
Wat een afschuwelijk voorval weer, het arme kleine ding. Ik vind ze ook eng kwetsbaar altijd die hele kleintjes.
Chihuahua-paws
Zeer actief

LongFields schreef:Het is aangifte (zonder N dus) Toots, ik zag je dat laatst ook al in een ander topic typen. :wink:
Wat een afschuwelijk voorval weer, het arme kleine ding. Ik vind ze ook eng kwetsbaar altijd die hele kleintjes.
Je hebt natuurlijk gelijk fijn dat je me er even op wijst.

Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”