Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Beste tondeuse voor poedel
Moderator: moderatorteam
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
- Aantal honden: 1
Beste tondeuse voor poedel
Mijn dames, Ninthe & Noa, moeten er ook aan geloven en onze oude heer, Boris, eigenlijk ook (kruising schnauzer x maltezer), we gaan deels zelf trimmen. Eerst een tafel gekocht, Noa loopt nu half geknipt rond, want na 2 uur vonden we het wel mooi geweest. Zij was moe en wij waren er ook wel klaar mee. Ze moet dus nog een keer afgeknipt worden, maar haar zusje moet ook nog.
De eisen:
- goede kwaliteit
- mogelijkheid tot lang scheren
- sterk
- geschikt voor poedelvacht en halve schnauzervacht
Voorkeur voor bedraad
De aesculaap en andis 2 speed komen regelmatig naar boven. Er zit een best prijsverschil tussen, op zich geen probleem, maar is het het waard? De aesculaap (330€) is ook wel ongeveer de bovengrens van wat we er aan uit willen geven. Het budget is dus semi-onbeperkt.
En wat zijn handige messen/opzetstukken om te gebruiken? Boris heeft nu een vacht van 4cm, zo vinden we hem op zijn leukst. Maar iets korter zal dus waarschijnlijk wel handig zijn, maar zeker niet te kort (12mm is voor Boris te kort, dan is het een doorkijkvacht). En is het handig om lange (stand) messen te kopen of juist lange opzetstukken?
Oftewel, wat is de beste koop? Naar de kerst toe worden ze sowieso door een echte trimmer getrimd, dan mogen ze in toilet, en tussentijds zullen ze waarschijnlijk ook wel eens officieel getrimd worden. Maar als ik zie hoe blij Noa al is dat de vacht er grotendeels af is met deze warmte, dan wil ik ze gewoon zelf bij kunnen houden zodat ze iedere 3/4 weken gedaan worden.
De eisen:
- goede kwaliteit
- mogelijkheid tot lang scheren
- sterk
- geschikt voor poedelvacht en halve schnauzervacht
Voorkeur voor bedraad
De aesculaap en andis 2 speed komen regelmatig naar boven. Er zit een best prijsverschil tussen, op zich geen probleem, maar is het het waard? De aesculaap (330€) is ook wel ongeveer de bovengrens van wat we er aan uit willen geven. Het budget is dus semi-onbeperkt.
En wat zijn handige messen/opzetstukken om te gebruiken? Boris heeft nu een vacht van 4cm, zo vinden we hem op zijn leukst. Maar iets korter zal dus waarschijnlijk wel handig zijn, maar zeker niet te kort (12mm is voor Boris te kort, dan is het een doorkijkvacht). En is het handig om lange (stand) messen te kopen of juist lange opzetstukken?
Oftewel, wat is de beste koop? Naar de kerst toe worden ze sowieso door een echte trimmer getrimd, dan mogen ze in toilet, en tussentijds zullen ze waarschijnlijk ook wel eens officieel getrimd worden. Maar als ik zie hoe blij Noa al is dat de vacht er grotendeels af is met deze warmte, dan wil ik ze gewoon zelf bij kunnen houden zodat ze iedere 3/4 weken gedaan worden.
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Re: Beste tondeuse voor poedel
Ik heb vorig jaar de Andis gekocht voor Jet en dat beviel prima, ik hield haar ook gewoon kort (ca 13 mm). Voor Otto gebruik ik hem ook, de delen van zijn vacht waar geen ondervacht zit (buik, borst, kopje).

Groetjes,
Sandra
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Bruce, engelse buldog
Lilo, cockapoo - Aantal honden: 2
Ik heb een andis 2 speed met opzetkammen van wahl erbij.
Zo kan ik met de vachtlengtes varieren. Ik heb er ook nog een voetenkopje bij gekocht, die was ook makkelijk om de gezichtjes te scheren als ze zo klein zijn. Sinds een paar keer gebruik ik de normale scheerkop pas.
Zo kan ik met de vachtlengtes varieren. Ik heb er ook nog een voetenkopje bij gekocht, die was ook makkelijk om de gezichtjes te scheren als ze zo klein zijn. Sinds een paar keer gebruik ik de normale scheerkop pas.
Groetjes hermelien1989 en gioia

- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Ik heb een Andis 2 speed met Wahl metalen opzetkammen set, ben er zeer tevreden over!

You'll be in my heart... Always...
-
- Zeer actief
Houd Marktplaats in de gaten. Regelmatig zijn er trimsters in opleiding die er geen zin meer in hebben. Ik kocht er er een z.g.a.n. Aesculaap met een aantal extra scheerkoppen. Bevalt prima.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Op FB zijn er ook 2e hands trimartikelen groepen waar veel voorbij komt.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik vind een (draadloze) Heiniger met Andis scheerkoppen erg fijn om mee te werken. De Heiniger zit qua prijs tussenin en de Andis koppen zijn een stuk goedkoper als Aesculap scheerkoppen.
Als ik jou zo hoor dan heb je niet veel koppen nodig, 1 of 2 en dan kun je een opzetkammetset kopen van bijvoorbeeld Wahl, werkt prima op een killitvrije hond.
Op een standaard Aesculap machine passen geen opzetkammen en de langste scheerkop die je kunt kopen is dan 16mm, dat is alleen een loeidure scheerkop, deze is alleen al bijna net zo duur als een hele Andis tondeuse...
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Als ik jou zo hoor dan heb je niet veel koppen nodig, 1 of 2 en dan kun je een opzetkammetset kopen van bijvoorbeeld Wahl, werkt prima op een killitvrije hond.
Op een standaard Aesculap machine passen geen opzetkammen en de langste scheerkop die je kunt kopen is dan 16mm, dat is alleen een loeidure scheerkop, deze is alleen al bijna net zo duur als een hele Andis tondeuse...
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- Domor
- Zeer actief
Bedankt voor de informatie. Omdat we inderdaad geen lang genoege koppen/opzetstukken konden vinden voor de aesculaap zijn we inderdaad uiteindelijk voor de andis 2 super speed gegaan met die set opzetkammen van Wahl. Uiteindelijk heb ik de pups deze ronde toch nog gewoon geknipt met de hand, het was (op het feit na dat ik bij één hond een poot vergeten was en ze daar een week mee gelopen heeft) best wel serieus goed gelukt. Maar de volgende keer toch de tondeuse erover. Eventueel bestellen we de grote opzetkammen van andis, die gaat tot 32mm.
Er was trouwens nog een vraag naar boven gekomen die ik met google er niet uit krijg. Als ik een scheerkop gebruik van 12mm en een opzetkam van 25mm, wordt het dan 25 of 42mm lang geschoren?
Er was trouwens nog een vraag naar boven gekomen die ik met google er niet uit krijg. Als ik een scheerkop gebruik van 12mm en een opzetkam van 25mm, wordt het dan 25 of 42mm lang geschoren?
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Nee dat past niet. Die opzetkammen passen alleen op een 0.5mm, 1.5mm en 1.8mm.
Van Oster heb je metalen opzetkammen tot 50mm, die zijn fijner als de plastic van Andis, glijden makkelijker door het haar.
Van Oster heb je metalen opzetkammen tot 50mm, die zijn fijner als de plastic van Andis, glijden makkelijker door het haar.
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Het is toch vooral persoonlijke voorkeur denk ik. En het prijsverschil zit hem in de kwaliteit, als particulier zou ik niet voor het duurste gaan, als professioneel trimmer wil je dat weer wel.
Zelf vond ik Andis prettiger werken dan Aesculap, veel lichter en ligt daardoor beter in de hand vind ik.
Zelf vond ik Andis prettiger werken dan Aesculap, veel lichter en ligt daardoor beter in de hand vind ik.
- Domor
- Zeer actief
Ok. Bedankt. Dan ga ik ook even kijken voor oster opzetkammen mochten we toch voor langer willen.