Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

met spoed tijdelijke opvang gezocht

Hier kan hulp gevraagd worden voor opvang van je hond ( of een hond waar je nauw bij betrokken bent ) bijvoorbeeld voor vakantie, werk, ziekte, noodopvang etc.

Moderator: moderatorteam

Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: met spoed tijdelijke opvang gezocht

Ongelezen bericht door Zamunda »

Hoe denk jij over de optie om te scheiden en haar voorlopig een stabiele basis te geven zodat ze op z'n minst weer kan stabiliseren Kimmie?

Edit: oh, ik zie net dat je scheiden niet mogelijk acht.
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

ik kan haar hier niet scheiden,echt niet.....alles waar ook maar iets kan staan waar ze in kan zitten ligt aan het terrein waar mijn honden lopen,en geloof mij,die zijn niet gek,dan staan er 8 honden voor een plek waar suus zit..

daarnaast heb ik alleen evt stallen,maar daar staan de paarden in,ik kan ook alleen achter op het terrein iets maken,en daar komen óveral mijn honden + paarden.... en dat zou alleen maar dikke stress bij suus en mijn honden opleveren..

enige optie zou zijn dat we hier een vakantie huisje hebben ip,daar zou ze met een reu van mij in kunnen,maar daar woont iemand in met 3 honden!!!

je weet wel,waar ze ook geprobeerd is te koppelen,met haar zusje tessa...aan de voorkant zit hier een weg en sloot,onmogelijk om daar een hond te zetten...

waar ze nu zit is ze mega stabiel het is gewoon thuis komen van weggeweest zijn,echt zoals ze daar zeggen :" alsof ze niet weggeweest is...."

maar daar kan ze verdorie niet blijven,vriendin is ziek,heel ziek en zal alleen maar slechter worden,die hebben al zovaak het erover gehad of ze suus echt niet kunnen houden,ze zijn daar gek op die hond!!

maar soms moet verstand van gevoel ( en liefde voor de hond) het winnen... :(: echt een hele dikke HELAAS!
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Ik wil niet lullig doen maar als die man echt van haar hield had hij wat geregeld. Wedden dat hij als hij weer een huis heeft hij haar niet komt halen. Ik weet dat je mijn reacties vervelend vind en dat begrijp ik ook. Maar ik snap gewoon niet waarom je zelf niet wil inzien dat jij haar enige kans bent. Nee, ze is geen monster. Ze vecht met sommige honden. Ze gromt naar sommige kinderen. Maar wat doet dat af aan vechten en grommen naar kinderen? Golden retrievers die een trap krijgen gillen. Bas rent weg. Jouw enorm krachtige teef waarschuwt nu al op voorhand. Bij een trapbeweging zegt zij feitelijk gewoon, WAAG HET EENS! Ik snap niet dat je dat niet inziet en dat kind dan als geïsoleerd probleem gaat beschouwen. Ik denk dat ze vanaf nu van geen enkel kind een trap accepteert en ik denk dat dat gevaarlijk is. Ik denk ook dat het gevaarlijk is om te testen met welke hond ze wel en met welke ze niet kan. Dan maakt het dus niet meer uit dat het ook goed kan gaan. Immers, daar kom je alleen achter door risico's te nemen die je niet mag nemen bij zo'n rastype.

Ik val je niet aan, snap je zorgen en leef oprecht met je mee. Maar ik denk wel dat je even wakker geschud moet worden. Bas gaat niet weg als ik op straat sta die dag. Die gaat meteen naar een veilige plek en ik regel snel wat. Zo werkt dat als je alles voor je hond over hebt.
Afbeelding
Kimmie

tja dat kan ik niet voor die man verder beslissen natuurlijk of hij wel of niet suus wilde houden,hij belde mij op met de vraag of we suus terug wilde nemen..

misschien zegt een half hondenforum "ik zou haar houden" of "mijn hond zou nooit weggaan"

gezien de 18 herplaatsers die ik hier inmiddels gehad heb,denk ik dat er ook mensen zijn die honden dus níet ten koste van alles houden.

en nogmaals suus is dus 1x terug gekomen doordat iemand teveel ging werken,maar suus verder een prima hond vond...wat kan suus daar dan aan doen?? :denken:

en deze man deed haar weg,niet eens omdat ze gromde naar dat kind ( want daar had deze meneer zelfs begrip voor omdat het kind suus zeer onheus behandelde),maar omdat zijn schoonfamilie en vrouw besloten hadden haar daarop IN TE LATEN SLAPEN....

en dát vond hij dat suus dat niet verdiende,en daar is een knallende bonje over gekomen en daarom is hij uit huis gedonderd!!! als ie nou echt niet om suus gaf was ze vandaag gaan hemelen...

hij zei ook dat ze super lief was voor die kinderen,al die tijd dat ze daar was, en HIJ gaf het kind de schuld niet ik hoor!!! de man zelf zei dat zijn zoontje + schoonfamilie iets hadden gedaan waardoor suus dus van zich af gromde...

en dát vond hij vreselijk en wat kan in hemels naam suus in karakter veranderen ( maw waar kunnen wij aan werken) dat mensen haar niet wegdoen omdat ze ander werk krijgen en ondanks dat ze suus geweldig vinden dan toch voor suus kiezen en haar niet laten vereenzamen,óf dat ze niet ergens zo fout behandeld wordt dat zelfs een mega mens en kind lieve hond zo pijn gedaan wordt dat ze niets anders kan als grommen.

wat zit er dan fout bij suus dat haar dit overkomt??

over de evt hondagressie zijn beide eigenaren niet eens begonnen cq hadden ze geen moeite mee!!
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Kimmie schreef: wat zit er dan fout bij suus dat haar dit overkomt??

Niets. Ze is precies wat jij hebt gefokt; een risicovolle kruising met stevig temperament en een uiterlijk waar verkeerde mensen op af komen.
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Eefje83 »

dagmar88 schreef:

Niets. Ze is precies wat jij hebt gefokt; een risicovolle kruising met stevig temperament en een uiterlijk waar verkeerde mensen op af komen.
nou dat dus.
hopelijk heb je snel een blijvende oplossing.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Vervelend dat ze weer teruggekomen is. Van het verhaal geloof ik eigenlijk niet zo heel veel (een volwassen man die uit huis gezet wordt kan toch wel ergens terecht zonder meteen naar de daklozen opvang te moeten? Familie, vrienden, een hotelletje?). Maar goed feit blijft dat ze weer terug is.

Kan je vriendin haar niet voor een poosje opvangen? Dan kan ze even stabiliseren, kan er rustig gekeken worden hoe ze zich gedraagt en waar de problemen liggen en dan kan er daarna een passend baasje gevonden worden.
Ze lijkt me niet onplaatsbaar, maar denk dat een pas op de plaats en zorgen dat je precies weet wat wel en niet kan bij haar zorgt voor een grotere kans van slagen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

dagmar88 schreef:

Dit idd. Het is gewoon een type hond wat een bepaald type mensen trekt...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
kleine2758
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder

Ongelezen bericht door kleine2758 »

Er zit niets mis bij Suus. Maar ze heeft teveel mee gemaakt in korte tijd nu. Ze heeft gewoon rust en stabiliteit nodig. Anders is er best een grote kans dat het wel mis gaat bij Suus, gewoon omdat het teveel wordt, alles bij elkaar.
En volgens mij kun jij haar die best bieden. Je hebt ruimte genoeg. Bouw een kennel met een gaaswerk erom heen op enige afstand, zodat je eigen honden haar niet kunnen uitdagen of lastigvallen.
laeken
Zeer actief

dagmar88 schreef:

En je krijgt nu precies waarom je dit soort honden niet moet fokken. Wel maak je me ook wat boos. Je geeft aan absoluut niet te kunnen scheiden maar hebt zelf ook zusjes, teven en reuen lopen. Wat ga je doen als die mot krijgen. Kans is er nl. Ga je dan wel scheiden? Je hebt enorm veel land, paarden en waarom kan je dan geen rustplek voor die hond maken? Het is jouw hond en jouw keuze. Ook erger ik me aan je " wat kan die hond er aan doen en wat doet zij fout?" Niks natuurlijk alleen neemt ook niemand zo'n hond zomaar. Dat snap je toch zelf ook wel? Ze is geen golden retriever en dat gaat ze ook niet meer worden.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Kun je niet twee aparte groepen op je land hebben? Een simpele afrastering, elektrische omheining aan beide kanten, evt afwisselen aan welke kant ze lopen...
Kimmie

ja ze kan bij die vriendin,en daar is ze gewoon suus...het is geen rare getraumatiseerde hond ofzo hoor,gewoon uber blije suussie.. :D

en type mensen,jeetje...dit was een stropdassen/kostuum meneer,wat voor "type" moet ik nu weer uit gaan kiezen dan??Word er allemaal niet makkelijker op bij wat voor mens je nog een hond moet plaatsen..( en wat voor tokkie moet ik dan wel niet zijn met 4 van deze kruisingen... :o :o :LOL: )

en hoe het zit met familie/vrienden enz dat zal me nu echt aan mijn dikke poepert roesten...echt als ik dat ook nog eens moet gaan navragen bij familieruzies van mensen die ik amper ken....

nee ik kan niet scheiden hier,haha en ja mega veel land ,maar het land zit zo dat mijn roedel ALTIJD zus zal vinden,en dan suus in haar uppie opgefokt tegen 8 opgefokte honden van mij..neh..doe maar niet

de wei lopen 7 paarden op,ik heb maar 1,5 hectare wei hier....en dat is dus al krapjes... en die staan ook gescheiden,3 hengsten en een merrie enzo...)

als hier onverhoopt bonje tussen de zusjes gata komen zal ik helaas ook moeten herplaatsen,maar deze gaan zo goed ik verwacht dara 0,0 problemen mee,maar dat is wel een risico ja...

ook voor deze is hier GEEN plaats om te scheiden!
laeken
Zeer actief

Ik zou een mooie kennel bouwen. Haar vergezellen met 1 van je reuen. Lekker veel aan haar werken en als ze straks volwassen is een passend en uitermate goed geselecteerd plekje voor haar zoeken. Nu wordt ze verpest. Ze gromt nu nl ook naar kinderen en 1 beet in een nieuwe gezinssituatie wordt nu gewoon haar dood. Zo simpel is het. En elke jonge hond waar zo mee gesold wordt krijgt gedragsproblemen. Ze moet nu niks anders dan een rustige plaats om stabiel te ontwikkelen.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ja, dan niet. Maar geef dan ook de nieuwe baasjes niet de schuld.
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Vecht ze met al je honden of is het er slechts 1? Misschien als het er 1 is zou je kunnen kijken of deze makkelijker te herplaatsen is en dan Suus houden?
Vervelend dat ze zoveel baasjes gehad heeft, vooral gezien haar leeftijd.
Perry en Noah

Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Het is natuurlijk onzin om te zeggen dat je niet kan scheiden met veel grond, het is alleen de vraag in hoeverre je dat zelf wil.
Ik zou haar wel weer ter herplaatsing aanbieden, maar dan wel met een heel erg eerlijk verhaal, niet bij andere honden, niet bij kinderen.
Kimmie

ik kán hier niet scheiden, niet in die mate dat mijn honden haar niet zouden zien/ruiken enz....een hok is zo gebouwd maar een hond over de zeik laten gaan in een kennel omdat er dagelijks 2 groepen honden voorbij komen lijkt mij in geen zins een oplossing...
duitse herder schreef:Vecht ze met al je honden of is het er slechts 1? Misschien als het er 1 is zou je kunnen kijken of deze makkelijker te herplaatsen is en dan Suus houden?
Vervelend dat ze zoveel baasjes gehad heeft, vooral gezien haar leeftijd.
ze vecht met teefjes,en bij Samantha ging het ook niet goed met 1 van haar reuen,dus ik zou hier mijn 4 teven moeten herplaatsen en doe dat maar niet :mrgreen: ,zou niet zonder ze kunnen...

ze zit nu overigens goed en stabiel en ergens waar ze 1000% op haar gemak is,véél meer als dat ik haar hier in een hok zou stoppen...alleen ze kan daar niet blijven voorgoed.
laeken
Zeer actief

Zorg dan in elk geval dat ze daar voor nu even tot rust komt. Ik zeg niet dat je wat verkeerd doet want ik hoopte net zo als jij dat de herplaatsingen zouden slagen. Alleen nu merk je dat het allemaal wat lastiger blijkt dan gehoopt en persoonlijk blijf ik vinden dat je haar makkelijker ziet dan ze waarschijnlijk is.
Afbeelding
Kimmie

nou,kom eens langs en kijk dan hoe je mening is over haar...gewoon zoals ze is,niets stress situatie,gewoon suus zoals suus is... :F:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Cleva schreef:Denk in oplossingen!
Spuit die hond af.

Jesis.

Eerlijk gezegd, ging dit ook door mijn hoofd heen.

Elke keer een andere baas doet de hond ook geen goed. En als ik jou vriendin was geweest had ik het risico niet meer willen nemen met mijn kinderen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Maar waarom kun je niet scheiden met zo enorm veel ruimte dan? Dan moeten ze allemaal maar even ruimte inleveren en 2 aan 2 in kennels oid.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Kimmie schreef:ik kán hier niet scheiden, niet in die mate dat mijn honden haar niet zouden zien/ruiken enz....een hok is zo gebouwd maar een hond over de zeik laten gaan in een kennel omdat er dagelijks 2 groepen honden voorbij komen lijkt mij in geen zins een oplossing...
Maar dan zou je dus ook dat moeten scheiden, ik zou het niet prettig vinden, begrijp me goed, maar er is heus wel een manier om een hond volledig te scheiden, zonder dat ze elkaar echt hoeven te zien. Ruiken vast wel, maar goed dat hoeft niet erg te zijn.
Dus niet kunnen scheiden? Dat geloof ik niet. Maar het is waarschijnlijk niet wenselijk en niet ideaal.
Ik zou op zoek gaan naar mensen van middelbare leeftijd, misschien met volwassen kinderen, die ervaring hebben met één van beide rassen. Die dus ook niet op zondag met fikkie in het park willen lopen.
Lijkt me dat zoiets zeker in Duitsland wel mogelijk moet zijn. Het zal alleen niet vandaag of morgen zijn vrees ik.
Kimmie

agossie suus afspuiten...nou dat zou ik niet kunnen hoor...lief wijffie :love:

en ik kan alleen scheiden als ik er een huis/garage voor haar aanbouw en dat gaat me een beetje tever :wink:

alles is hier een aan een gekoppelde open vlakte aan land waar 7 paarden op lopen een rijbak/stallen en hooi opbergplaats op staan.......
gonnie
Zeer actief

Kimmie schreef:agossie suus afspuiten...nou dat zou ik niet kunnen hoor...lief wijffie :love:

en ik kan alleen scheiden als ik er een huis/garage voor haar aanbouw en dat gaat me een beetje tever :wink:

alles is hier een aan een gekoppelde open vlakte aan land waar 7 paarden op lopen een rijbak/stallen en hooi opbergplaats op staan.......
Kan toch gewoon een kennel bijbouwen? Kan best wel zo gerealiseerd worden dat ze elkaar niet zien toch?

Op een open vlakte moet best wel ruimte zijn voor nog een kennel of gebouwtje waar ze niet uit kan ontsnappen toch?
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
dagmar88
Zeer actief

Kimmie schreef: en type mensen,jeetje...dit was een stropdassen/kostuum meneer,wat voor "type" moet ik nu weer uit gaan kiezen dan??Word er allemaal niet makkelijker op bij wat voor mens je nog een hond moet plaatsen..( en wat voor tokkie moet ik dan wel niet zijn met 4 van deze kruisingen... :o :o :LOL:
Nou, kom op, je weet heus wel wat er bedoeld wordt. Het is niet zomaar "een hond".
Bij een goede baas en die liggen bij dit type nu eenmaal niet voor het oprapen, dat wist je vooraf.
:19: Ik heb ook al jaren dat type hond en Laeken heeft ze gehad, het is heus niet alsof je als aso weggezet wordt.
M'n honden komen wel zonder uitzondering van óf een bij de beesten af asociale fokker, óf baas van hetzelfde soort. Voor hetzelfde geld hadden ze daar weer bij gewoond.
Risico van het vak, en altijd voor de rekening van hond helaas.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef:
malinois schreef:Maar waarom kun je niet scheiden met zo enorm veel ruimte dan? Dan moeten ze allemaal maar even ruimte inleveren en 2 aan 2 in kennels oid.

Nee, dan kun je ze daarna niet meer samen hebben.
Het is al een wonder dat je 8 rottweilers en kruisingen daarvan los bij elkaar kunt hebben. Ik zou daar geen enkel risico mee nemen want voor je het weet heb je 8 Suuzen.
Daar heb je ook gelijk in... nou dan 1 apart, afscheiding zodat er geen honden 5 meter omtrek in de buurt kunnen komen desnoods met een schapennet met stroom...
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ik merk dat je het gewoon niet wil. Dat is je goed recht. Ik kon in een appartement mijn honden nog scheiden als er een loops was. Als Cleo en Eva waren gaan vechten had ik ze ook gewoon gescheiden. Waar een wil is is een weg. Verder vind ik het dan dus wat oneerlijk allemaal. Mijn wijfie maar ondertussen. En blijkbaar hadden haar vorige baasjes ook geen zin om in oplossingen te denken. Dan houdt het op. Zou je haar inslapen ipv je honden scheiden? Want dan mag je van een ander ook niks verwachten en dan is er misschien ook wel helemaal geen oplossing. Met Bas kan ze niet en hier komen kinderen. Denk dat het gros van de goede hondenbaasjes op voorhand al teveel bezwaren zal zien.

Je geeft aan dat ze met je hele roedel mat maar je geeft ook aan dat ze best met honden kan alleen niet alle. Ik vind echt dat je raar bezig bent. Je brengt haar naar Samantha maar bij jou kan ze alleen als ze helemaal uit het zicht van je roedel woont...Ik snap er niks meer van.
Afbeelding
Kimmie

gonnie schreef:
Kan toch gewoon een kennel bijbouwen? Kan best wel zo gerealiseerd worden dat ze elkaar niet zien toch?

Op een open vlakte moet best wel ruimte zijn voor nog een kennel of gebouwtje waar ze niet uit kan ontsnappen toch?
mijn honden leven vrij en in een roedel dus ik heb geen kennels,de gebouwen die hier staan zijn stallen en daar staan paarden in...welke ik schijnbaar ook niet behoor te hebben,hahaha...grappig....

ik had wel een zeer goede scheidings mogelijkheid dat is ons gastenhuisje...daar zitten nu ook 3 honden geheel gescheiden van mijn honden in,maar goed die op straat zetten voor suus is ook weer zowat ,we hebben wel geprobeerd suus daar in de roedel te krijgen dan had ze daar mogen blijven wonen,maar tessa zag suus niet zitten. :mrgreen:

had daar niemand nu in gezeten dan had ik suus daarin gedaan samen met 1 reu van mij en dan had ze een huis tuin, en dan had ze egwoon 'in huis' gezeten ,suus heeft ook nog nooit in een kennel gezeten ,alleen nog maar in huis bij mensen,geen idee of ze ook wel in een kennel kán zitten ,met zoveel prikkels ( honden zou ze hoe dan ook horen) om haar heen.

ze zit nu toch prima,gewoon in een gezinnetje ,ze kwam vandaag gewoon weer 'thuis' ,alsof ze ff op vakantie was geweest.

en gratis aandragen?? hondje vorige keer terug halen heeft ons een dikke 400 euro gekost,2 x ritje van 600 km gemaakt... zo gratis is het allemaal niet... :neenee:
gonnie
Zeer actief

Kimmie schreef:
gonnie schreef:

mijn honden leven vrij en in een roedel dus ik heb geen kennels,de gebouwen die hier staan zijn stallen en daar staan paarden in...welke ik schijnbaar ook niet behoor te hebben,hahaha...grappig....

ik had wel een zeer goede scheidings mogelijkheid dat is ons gastenhuisje...daar zitten nu ook 3 honden geheel gescheiden van mijn honden in,maar goed die op straat zetten voor suus is ook weer zowat ,we hebben wel geprobeerd suus daar in de roedel te krijgen dan had ze daar mogen blijven wonen,maar tessa zag suus niet zitten. :mrgreen:

had daar niemand nu in gezeten dan had ik suus daarin gedaan samen met 1 reu van mij en dan had ze een huis tuin, en dan had ze egwoon 'in huis' gezeten ,suus heeft ook nog nooit in een kennel gezeten ,alleen nog maar in huis bij mensen,geen idee of ze ook wel in een kennel kán zitten ,met zoveel prikkels ( honden zou ze hoe dan ook horen) om haar heen.

ze zit nu toch prima,gewoon in een gezinnetje ,ze kwam vandaag gewoon weer 'thuis' ,alsof ze ff op vakantie was geweest.

en gratis aandragen?? hondje vorige keer terug halen heeft ons een dikke 400 euro gekost,2 x ritje van 600 km gemaakt... zo gratis is het allemaal niet... :neenee:
Nou, ik had het toch niet aangedurfd om haar weer bij dat gezinnetje terug te plaatsen, ook al is het maar tijdelijk, als het toch ineens misgaat zou ik mezelf niet meer in de spiegel aan kunnen kijken.

Als ik zo omhoog zou zitten met een hond die niet met elke hond samen kan leven of bij een andere baas naar kinderen gegromd heeft zou ik haar in laten slapen. Er wordt nu in korte tijd met haar gesold, dan daarheen dan weer terug dan weer weg. Ik zou er gek van worden.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Cleva schreef:Wat moet je trouwens in godesnaam met zeven paarden?
Ik steek er geen vinger voor uit. Je hebt je eigen rotzooi gemaakt, ruim het zelf maar op.
Al houd ze honderd paarden, zijn jouw zaken toch niet en ik heb nergens gelezen dat ze jou om hulp gevraagt heeft.
Plaats reactie

Terug naar “Tijdelijke opvang gevraagd !”