Kun je uitleggen waar je tegenaan denkt te gaan lopen bij het aanlijnen?ralblas schreef:Ik heb zinnige dingen gehoord. Van tevoren haar energie kwijt laten raken? Ik weet niet hoe het met andere hondenrassen is maar ik ben eerder uitgeput dan mijn mechelaartje en eenmaal weer thuis denkt ze er weer bij bezoek vol tegen aan te kunnen gaan.
Zelf rustig blijven moet natuurlijk, aanlijnen heb ik nog niet aan gedacht maar lijkt mij heel erg moeilijk. Punt is ook dat ze de kinderen eigenlijk te weinig ziet. Ik zal moeten volhouden , ze is wel erg leergierig, het vreet energie . Het is overigens een echte knuffelhond, nooit agressief naar mensen of andere honden, luistert voortreffelijk, zeker gezien haar leeftijd, maar die kindjes? Overigens kan het nog erger: kinderen die voetballen
Ze is een relatief kleine mechelaar, net 25 kg maar ik hang horizontaal achterover om haar enthousiasme de baas te kunnen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
mechelse herder en kleine kinderen
Moderator: moderatorteam
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: mechelse herder en kleine kinderen
- River8
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 1
Mijn Duitse Herder komt uit een showlijn en is iha een flink stuk minder energiek dan een MH. Maar mijn hond vindt (kleine) kinderen ook leuk in dezelfde mate dat ze andere honden leuk vindt - héél leuk. Zelf denk ik dat het met de energie te maken heeft die kleine kinderen uitstralen, incl het rennen, gillen en zwaaien met de armen. Riv wil gewoon heel graag meespelen en heeft niet door dat ze daar iets te lomp voor is, en nagels en tanden heeftralblas schreef:voor de duidelijkheid: ik ben benieuwd hoe anderen met dit specifieke probleem omgaan en gingen. Ik heb mij niet vergist in de aanschaf van een Mechelaar het is een bewuste keus. Ik ken het ras terdege en weet dat je soms voor verrassingen, lees uitdagingen komt staan. Tot slot Zeta (zo heeft zij) is een schat van een (huis)hond, komt niet uit een werklijn maar dat zegt ook niet alles. (wellicht kwam uit deze bloedlijn een een toverbal)
Nou, dus ik heb besloten dat ze er niet mee mag spelen. Punt. Ik zie het niet als probleem, en ik "ga er niet mee om". Het scheelt voor mij dat ik geen (klein-)kinderen heb, maar ook de buurjongens kunnen wat afstand houden.
Aan de andere kant, morgen gaat Riv een dagje naar Safari en haar kleinkind van 8 komt speciaal voor Riv langs
Riv is nu 2 en rustiger geworden. Maar ik heb ook heel veel tijd gestoken in haar zelfcontrole. Dat ze niet uit dr plaat hoeft te gaan bij dingen die zij leuk vindt. Dat zou ik als ik jou ook was gaan trainen. Komt ten alle tijde van pas, en heeft wel iets meer effect dan boos worden en slaan. Want dan krik je het energie niveau van je hond alleen maar mee op. En dat probeer je juist te vermijden...
- Benthe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Jack Russel - Aantal honden: 1
Ik vind het jammer dat je mijn vraag overslaat? Want nu concludeer ik namelijk wel dat je voor dit ras hebt gekozen zonder doel, en dan kun je nog zoveel gelezen hebben maar ontbreekt het je dus totaal aan kennis mbt het lezen van je eigen hond. En ben je dus ook niet in staat je hond tot rust te kunnen brengen. De hond is dus aangekocht als huishond. Dan heeft Nana wel gelijk en heb je je vergist in het ras. Een hond geestelijk stimuleren krijg je niet door lange wandelingen of ritjes naast de fiets!
Dat creëer je door met je hond te gaan werken. Te investeren in trainingen, speuren, hersenwerken maar bovenal het leren lezen van je hond en haar behoefte, en niet dat wat jij wilt want danhad je geen Mechelaar moeten halen..
Wat doekje met haar behalve lopen/ fietsen?
Dat creëer je door met je hond te gaan werken. Te investeren in trainingen, speuren, hersenwerken maar bovenal het leren lezen van je hond en haar behoefte, en niet dat wat jij wilt want danhad je geen Mechelaar moeten halen..
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Kan de fokker je hier verder nog in adviseren?
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Het is maar een probleem als je het ervaart als een probleem natuurlijk.ralblas schreef:voor de duidelijkheid: ik ben benieuwd hoe anderen met dit specifieke probleem omgaan en gingen. Ik heb mij niet vergist in de aanschaf van een Mechelaar het is een bewuste keus. Ik ken het ras terdege en weet dat je soms voor verrassingen, lees uitdagingen komt staan. Tot slot Zeta (zo heeft zij) is een schat van een (huis)hond, komt niet uit een werklijn maar dat zegt ook niet alles. (wellicht kwam uit deze bloedlijn een een toverbal)
Mijn pup moet ik ook niet bij kinderen laten (zelfs niet bij sommige volwassenen
Mijn oudste hond is ook opletten, dus dan let je gewoon op.... Voetballen mogen ze niet in de tuin (ze is al eens door de ruit gesprongen).
Ik vind nu niet meteen dat de ganse hond en persoon geannalyseerd moet worden, fokker doorgelicht, bloedlijnen uitgeplozen, dagritme overlopen enkel en alleen omdat de hond enthousiast is bij bezoek.
Hallo, het is een mechelaar... Bij een mechelaar zonder enthousiasme zou ik me pas vragen gaan stellen.
Daarnaast is ze 1 jaar oud. Tuurlijk moet die nog springen en gek doen
Dat ze een beetje hyperdepiep is bij volk, tjah, ik ken heel wat mechelaars die een beetje hyperdepiep zijn en je tegen je smoel springen hoor
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
maart schreef:Het is maar een probleem als je het ervaart als een probleem natuurlijk.ralblas schreef:voor de duidelijkheid: ik ben benieuwd hoe anderen met dit specifieke probleem omgaan en gingen. Ik heb mij niet vergist in de aanschaf van een Mechelaar het is een bewuste keus. Ik ken het ras terdege en weet dat je soms voor verrassingen, lees uitdagingen komt staan. Tot slot Zeta (zo heeft zij) is een schat van een (huis)hond, komt niet uit een werklijn maar dat zegt ook niet alles. (wellicht kwam uit deze bloedlijn een een toverbal)
Mijn pup moet ik ook niet bij kinderen laten (zelfs niet bij sommige volwassenen) want die bijt ze kapot. Dus dan komt ze gewoon niet bij de kinderen.
Mijn oudste hond is ook opletten, dus dan let je gewoon op.... Voetballen mogen ze niet in de tuin (ze is al eens door de ruit gesprongen).
Ik vind nu niet meteen dat de ganse hond en persoon geannalyseerd moet worden, fokker doorgelicht, bloedlijnen uitgeplozen, dagritme overlopen enkel en alleen omdat de hond enthousiast is bij bezoek.
Hallo, het is een mechelaar... Bij een mechelaar zonder enthousiasme zou ik me pas vragen gaan stellen.
Daarnaast is ze 1 jaar oud. Tuurlijk moet die nog springen en gek doen![]()
Dat ze een beetje hyperdepiep is bij volk, tjah, ik ken heel wat mechelaars die een beetje hyperdepiep zijn en je tegen je smoel springen hoor
Dat dus inderdaad. Mijn vraag mbt de fokker om hulp vragen was dat van mij uit enkel omdat die meer zicht op de specifieke pup / hond heeft (kan hebben) qua gedrag en mogelijkheden.
- Zamunda
- Zeer actief
Euhmaart schreef:Voetballen mogen ze niet in de tuin (ze is al eens door de ruit gesprongen).
-
maart
- Zeer actief
ja en dan nog in een vakantiehuis. Kun je gaan zeggen dat de ruit kapot is.Zamunda schreef:Euhmaart schreef:Voetballen mogen ze niet in de tuin (ze is al eens door de ruit gesprongen).![]()
![]()
. Stelletje idioten die mechelaars
.
'och, een bal doorheen gegaan?'
'nee, de hond'
- Zamunda
- Zeer actief
'De hond?'maart schreef:ja en dan nog in een vakantiehuis. Kun je gaan zeggen dat de ruit kapot is.Zamunda schreef:Euhmaart schreef:Voetballen mogen ze niet in de tuin (ze is al eens door de ruit gesprongen).![]()
![]()
.
'nee, de hond'
'Ja, de hond.'
'Maar als de hond niet alleen achter kan blijven moet u dat natuurlijk niet doen.'
'Ze was niet alleen. Ze zag alleen een voetbal door de tuin vliegen dus daar moest ze even achteraan.'
*stilte*
In een vakantiehuis ook nog, proest
-
maart
- Zeer actief
Ach, de eerste dag had ze al meteen gesnauwd naar de eigenaar van het huis, dus hij was er wel op voorzien
Maar binnen 2 weken zitten we er weer, het moet zijn dat hij het toch allemaal zo erg niet vond
(ok, Ds is wel maar enkel dat ene jaar meegeweest, de daarop volgende keren is ze thuis gebleven en ook nu blijft ze thuis
)
Maar binnen 2 weken zitten we er weer, het moet zijn dat hij het toch allemaal zo erg niet vond
- Zamunda
- Zeer actief
Hahaha, wat een sujet. Oh, het is dat ik dat hypere niet de hele tijd trek en ik ze de benodigde uitdaging niet structureel kan bieden, maar anders kwam er wel zo'n mormel hoor. Ik zou me echt suf lachen met zo'n mafketel
. Ik hou wel van idioten
.
- Yara
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Mijn mechels zijn ook behoorlijk hyper, komen uit een werklijn maar wij werken er niet mee. Maar in huis zijn ze gewoon rustig en braaf. Ze mogen in huis niet spelen of gek doen dat heb ik ze vanaf het begin aangeleerd en nooit problemen mee gehad. Wij wonen midden in de natuur en ze hebben hier zo'n 30/40 hectare waar ze zich de hele dag kunnen uitleven en dat gaat prima. Ik heb nooit problemen met mijn honden. Ze zijn wel heel enthousiast en druk als er bezoek komt maar als ze even kennis gemaakt hebben is het prima en gaan ze op hun eigen plek liggen en komen ze af en toe even een knuffel halen. Ze zijn heel lief met kinderen en verstandelijk beperkte mensen die hier bijna dagelijks over de vloer komen. Dus het kan wel zonder sporten maar wij steken wel erg veel tijd in de honden en zijn er eigenlijk wel de hele dag ook mee bezig.
Ik zou als je hond echt niet met kinderen kan hem of haar er gewoon bij weg houden. Je moet het ongeluk ook niet willen opzoeken.
Ik zou als je hond echt niet met kinderen kan hem of haar er gewoon bij weg houden. Je moet het ongeluk ook niet willen opzoeken.

- kipo
- Zeer actief
Zamunda schreef:'De hond?'maart schreef:ja en dan nog in een vakantiehuis. Kun je gaan zeggen dat de ruit kapot is.Zamunda schreef:Euhmaart schreef:Voetballen mogen ze niet in de tuin (ze is al eens door de ruit gesprongen).![]()
![]()
.
'nee, de hond'
'Ja, de hond.'
'Maar als de hond niet alleen achter kan blijven moet u dat natuurlijk niet doen.'
'Ze was niet alleen. Ze zag alleen een voetbal door de tuin vliegen dus daar moest ze even achteraan.'
*stilte*
In een vakantiehuis ook nog, proest.
Ik ken een boxer die bijna met bankstel en al door de ruit ging, het is dus niet voorbehouden aan mechelaars.
- Yara
- Zeer actief
ja en dan nog in een vakantiehuis. Kun je gaan zeggen dat de ruit kapot is.
'nee, de hond'
[/quote]
'De hond?'
'Ja, de hond.'
*stilte*
.[/quote]

Ik ken een boxer die bijna met bankstel en al door de ruit ging, het is dus niet voorbehouden aan mechelaars.[/quote]
Nee de bouvier van mijn schoonma sprong dwars door het raam van de voordeur toen de postbode langs kwam toen ze niet thuis waren.
Terwijl die hond echt heel rustig en kalm was en er helemaal geen kwaad in zat. Maar zodra ze van huis waren werd de hond super waaks.
'nee, de hond'
'De hond?'
'Ja, de hond.'
*stilte*
Ik ken een boxer die bijna met bankstel en al door de ruit ging, het is dus niet voorbehouden aan mechelaars.[/quote]
Nee de bouvier van mijn schoonma sprong dwars door het raam van de voordeur toen de postbode langs kwam toen ze niet thuis waren.
Terwijl die hond echt heel rustig en kalm was en er helemaal geen kwaad in zat. Maar zodra ze van huis waren werd de hond super waaks.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
De bouvier van mijn oom sprong dwars door de glas in lood schuifdeuren van de voorkamer naar de achterkamer omdat hij zijn baas hoorde snurkenYara schreef:Nee de bouvier van mijn schoonma sprong dwars door het raam van de voordeur toen de postbode langs kwam toen ze niet thuis waren.'De hond?'ja en dan nog in een vakantiehuis. Kun je gaan zeggen dat de ruit kapot is.
'nee, de hond'
'Ja, de hond.'
*stilte*
In een vakantiehuis ook nog, proest.
Ik ken een boxer die bijna met bankstel en al door de ruit ging, het is dus niet voorbehouden aan mechelaars.
-
ralblas
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): mechelse herderpup geboren 02-07-2014
gek dat niemand op de leeftijd van de hond ingaat: net een jaar. Heb zinnige en terzake doende opmerkingen gehoord en ook mindere. We redden het wel, ondanks dat we niet gaan meedoen aan de Tour de France of de marathon van Rotterdam.
-
maart
- Zeer actief
maart schreef:
Daarnaast is ze 1 jaar oud. Tuurlijk moet die nog springen en gek doen![]()
ralblas schreef:gek dat niemand op de leeftijd van de hond ingaat: net een jaar.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Een hond van een jaar kan ook normaal doen hoorralblas schreef:gek dat niemand op de leeftijd van de hond ingaat: net een jaar. Heb zinnige en terzake doende opmerkingen gehoord en ook mindere. We redden het wel, ondanks dat we niet gaan meedoen aan de Tour de France of de marathon van Rotterdam.
Veel succes met de hond!

-
ralblas
- Vaste gebruiker
nou nou je veronderstelt nogal wat!Sanbeer schreef:Ik vind het jammer dat je mijn vraag overslaat? Want nu concludeer ik namelijk wel dat je voor dit ras hebt gekozen zonder doel, en dan kun je nog zoveel gelezen hebben maar ontbreekt het je dus totaal aan kennis mbt het lezen van je eigen hond. En ben je dus ook niet in staat je hond tot rust te kunnen brengen. De hond is dus aangekocht als huishond. Dan heeft Nana wel gelijk en heb je je vergist in het ras. Een hond geestelijk stimuleren krijg je niet door lange wandelingen of ritjes naast de fiets!
- Zamunda
- Zeer actief
Dan moet je toch zorgvuldiger de posts, waar mensen moeite voor hebben gedaan om te posten, gaan lezenralblas schreef:gek dat niemand op de leeftijd van de hond ingaat: net een jaar. Heb zinnige en terzake doende opmerkingen gehoord en ook mindere.
maart schreef:Daarnaast is ze 1 jaar oud. Tuurlijk moet die nog springen en gek doen![]()
-
ralblas
- Vaste gebruiker
en... dat krijgt ze allemaal!!!Paisley schreef:Een hond van een jaar kan ook normaal doen hoorralblas schreef:gek dat niemand op de leeftijd van de hond ingaat: net een jaar. Heb zinnige en terzake doende opmerkingen gehoord en ook mindere. We redden het wel, ondanks dat we niet gaan meedoen aan de Tour de France of de marathon van Rotterdam.Als ie maar beweging, uitdaging, discipline en sturing krijgt.
Veel succes met de hond!
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Schijnbaar niet genoeg grenzenralblas schreef:en... dat krijgt ze allemaal!!!Paisley schreef:Een hond van een jaar kan ook normaal doen hoorralblas schreef:gek dat niemand op de leeftijd van de hond ingaat: net een jaar. Heb zinnige en terzake doende opmerkingen gehoord en ook mindere. We redden het wel, ondanks dat we niet gaan meedoen aan de Tour de France of de marathon van Rotterdam.Als ie maar beweging, uitdaging, discipline en sturing krijgt.
Veel succes met de hond!

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Of in ieder geval worden die grenzen onvoldoende afgedwongen
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Maar hey... wat weten wij er nu van natuurlijk.. pas 4 werkmechels gehad vanaf pup en 2 dobers...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Yara
- Zeer actief
Een lijntje aan en corrigeren als de hond ongewenst gedrag vertoont werkt denk ik het beste. Ik kocht Yara toen ze 3 was, nooit in huis geweest altijd waakhond op een grote stoeterij geweest en kon ook niet met katten. Volgens de eigenaren zou ze ook de meubels opeten en ze kon niet los.
Ik heb haar in huis de eerste tijd een lijntje aangedaan omdat ze inderdaad achter de katten aanging. Dat was door elke keer te corrigeren heel snel over. Ze sliep even later gewoon samen met de katten op de bank. Buiten ook een paar keer gecorrigeerd op het juiste moment als ze achter een kat aan wilde en daarna was dat ook klaar. Meubels heeft ze nooit aangezeten en ze loopt hier altijd los. Het is denk ik ook maar net hoe je er mee omgaat. Consequent zijn en duidelijk zijn werkt het allerbeste. Wat vandaag niet mag dat mag morgen ook niet en overmorgen niet, gewoon nooit. Steeds blijven herhalen dan valt het kwartje vanzelf. Succes!
Ik heb haar in huis de eerste tijd een lijntje aangedaan omdat ze inderdaad achter de katten aanging. Dat was door elke keer te corrigeren heel snel over. Ze sliep even later gewoon samen met de katten op de bank. Buiten ook een paar keer gecorrigeerd op het juiste moment als ze achter een kat aan wilde en daarna was dat ook klaar. Meubels heeft ze nooit aangezeten en ze loopt hier altijd los. Het is denk ik ook maar net hoe je er mee omgaat. Consequent zijn en duidelijk zijn werkt het allerbeste. Wat vandaag niet mag dat mag morgen ook niet en overmorgen niet, gewoon nooit. Steeds blijven herhalen dan valt het kwartje vanzelf. Succes!

- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Ik denk dat de toon al gezet was door de opmerkingen over herplaatsen en je verslikken in het ras. Niet van jou hoor, maar kan me voorstellen dat TS daardoor in de verdediging schiet en dan minder goed alle berichten leest.malinois schreef:Maar hey... wat weten wij er nu van natuurlijk.. pas 4 werkmechels gehad vanaf pup en 2 dobers...
Dat neemt natuurlijk niet weg dat er door ervaren mensen genoeg zinvolle adviezen zijn gegeven. Ook zijn er vragen aan TS gesteld door o.a. Zamunda over het aanlijnen. Antwoorden daarop zouden kunnen helpen om de meest bruikbare tips er uit te kunnen pikken. Als aanlijnen voor TS een probleem lijkt, is het bijvoorbeeld handig om te weten waarom. Misschien heeft iemand daar wel een oplossing voor.
Ik vind trouwens dat sommige mensen wel erg snel zijn met hun oordeel dat de hond een maatje teveel is. We zijn allemaal wel eens tegen zaken aangelopen bij onze honden denk ik en dan doe je je best om daar een oplossing voor te vinden. Meestal komen mensen er zelf uit, maar een frisse blik kan altijd ideeën geven waar je wat mee kunt. Ergens tegenaan lopen betekent niet dat je de hond niet aan kunt of niet genoeg kunt geven. Zolang iemand bereid is om te leren en te investeren in een hond kom je vaak een heel eind. Als het uiteindelijk toch niet lukt, is het ook geen schande om toe te geven dat de hond een maatje teveel is. Maar misschien is dat hier wel helemaal niet aan de orde.
- Paisley
- Zeer actief
Nou dan zal t wel aan de hond liggenralblas schreef:en... dat krijgt ze allemaal!!!Paisley schreef:Een hond van een jaar kan ook normaal doen hoorralblas schreef:gek dat niemand op de leeftijd van de hond ingaat: net een jaar. Heb zinnige en terzake doende opmerkingen gehoord en ook mindere. We redden het wel, ondanks dat we niet gaan meedoen aan de Tour de France of de marathon van Rotterdam.Als ie maar beweging, uitdaging, discipline en sturing krijgt.
Veel succes met de hond!

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb niks tegen een fysieke correctie maar ik weet wel dat het bij een drukkere jonge hond ook averechts kan werken waardoor de tik die je geeft meer stress en drukte op kan roepen ipv rust geeft.ralblas schreef:nee natuurlijk niet schreeuwen, worden de kinderen twee angstig en een tik is niets mis mee met deze hond.crutz schreef:Met je stem (schreeuwen?) of een tik breng je er geen rust in, maar juist onrust.ralblas schreef:ik gebruik mijn stem om haar tot de orde te roepen, desnoods een tik, en weet daarbij dat zij het niet kwaad bedoelt met haar gespring en gehap (dit happen ervaren wij als volwassen niet als bijten, want dat doet zij niet, een kind wel.Apple schreef:Hoe reageer jij als de hond druk is naar kinderen?
En wat doet de hond in haar enthousiasme?
Zorg dat ze de komende tijd voor contact met de kinderen voldoende energie kwijtgeraakt is. Speuren, lange wandeling etc. En geef haar een taak, iets vasthouden zoals al is genoemd bv.
-
maart
- Zeer actief
en dat vind ik dus niet.Dipsy20 schreef:Hier ook een Mechelse herder uit werklijnen
Ik zal als ik jullie was wat meer op haar gaan zitten en veel strenger optreden laat ze dit gedrag zien gewoon laten merken dat het niet goed is en dat steeds verder uitbouwen ik snap dat het niet leuk is voor de kinderen maar jullie moeten er gewoon boven op blijven zitten
Van mij part zodra de kinderen er zijn een lijntje erom en dan gewoon corrigeren zodra ze aanstalten maakt
Gr Tamara
Een mechel is geen hond om gezellig met de kinderen in de tuin te lopen spelen en paardje te rijden.
Mijn honden heb ik niet om de kinderen te entertainen, dat vinden de honden zelf stom ook trouwens (op 1 na, maar die interesseert het hem gewoon niet wie of wat er aan zijn lijf zit
Waarom moeten honden altijd de dupe zijn van eigenschappen die er door de mensen zelf ingefokt zijn? Je fokt er eerst afstandelijkheid in en dan ga je dat vervolgens gaan corrigeren? Komaan zeg
Geef die hond gewoon een bezigheid apart als de kinderen er zijn en iedereen is tevreden.
- Paisley
- Zeer actief
Zo te horen vindt de hond wel degelijk kinderen leuk, maar is ie gewoon wat te driest.