Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Barfen, doe ik het goed ?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Fuzzi
Vaste gebruiker
Aantal honden: 2

Barfen, doe ik het goed ?

Ongelezen bericht door Fuzzi »

Hallo,
Ik kon met de zoekfunctie zo gauw geen antwoord vinden op mijn vraag dus alvast sorry voor het openen van nog een barf-topic :D
Ik heb twee Bodeguero's/terriers en barf ze al geruime tijd. Ik krijg thuis kant en klare barf-mix (vlees, groenten, olie en kruiden van Bellamy). Op aanraden van leden van onze hondenclub mixen we dat af en toe met gekookte aardappels,pasta of rijst waardoor het veel lekkerder lijkt en de honden eten het graag. Ik was daar in het begin skeptisch over omdat ik dacht dat men rauw en gekookt hondenvoer niet mengen mocht omdat de hond hier verterings/maag problemen van krijgt maar ik zou dat verkeerd begrepen hebben :scratch: ..... :o :o :o
Wat denken jullie hiervan ? Is het voor de hond goed om een gekookt ardappeltje door zijn barf vlees te mengen of ben ik verkeerd bezig ???
Nog een andere vraag: ze eten alletwee regelmatig gras. Duidt dit op maagproblemen of is dit normaal voor honden ???
Alvast bedankt voor eventuele antwoorden :D

https://www.flickr.com/gp/124699276@N08/285HZK

Toni
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Barfen, doe ik het goed ?

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik heb altijd begrepen dat aardappel (in grote hoeveelheden) niet goed is voor de hond, deze behoort tot de nachtschade planten. Gekookt of niet maakt dan niet uit maar ik zou het niet doen. Net als rijst en pasta, ik vraag me af wat daarvan de meerwaarde is. Maar goed, ik ben daar een zeur in misschien. Barf zou ik niet aan beginnen als je niet heel goed weet wat je doet. Daarom eten ze hier KVV, dan weet ik zeker dat ze voldoende binnen krijgen.

Gras eten is in dit seizoen vrij normaal, honden vinden dat vaak ook gewoon lekker.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ik zou die hele mix weglaten, voegt niks toe imo.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Habibi »

Inhoudelijk niets te melden over dit onderwerp.

Wel even mijn associaties met de titel... Ik ben nogal een beelddenker, en zag een mens vrolijk barfend op een filmpje voor me. Met dus de vraag of de eettechnieken in orde zijn. :80:
Tsja, je moet maar een kronkel ergens in je kop hebben zitten, zeg maar... :engel:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Habibi schreef:Inhoudelijk niets te melden over dit onderwerp.

Wel even mijn associaties met de titel... Ik ben nogal een beelddenker, en zag een mens vrolijk barfend op een filmpje voor me. Met dus de vraag of de eettechnieken in orde zijn. :80:
Tsja, je moet maar een kronkel ergens in je kop hebben zitten, zeg maar... :engel:
Nee hoor, en hier werd het alleen maar erger van :LOL:
Fuzzi schreef: Ik heb twee Bodeguero's/terriers en barf ze al geruime tijd.

Waarom raden die leden van de hondenclub dat aan? En waarom vind jij het lekkerder lijken?
Je kunt mengen wat je wilt hoor, daar niet van. Ik vraag me in jouw geval alleen af waarom :wink:
Als je volledig barf voert, mag tot 15% daarvan "overigen" zijn, dus geen vlees, vleesbot en orgaan.
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

:mrgreen:
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Tara schreef:En dan lekker over je net nieuw neergelegde kleed heen kotsen waardoor de kringen dus alweer in de rand zitten. :evil:
Nee, gewoon totaal over de flos naar je toe komen rennen omdat er na het poepen nog wat grassprieten uit je poepgat steken en die eruit moehoehoeten :roll: Door jou ja. Nu. Ook al is er net geen boom in de buurt waarvan je een blaadje kunt gebruiken om je klauwen niet vies te maken.

OT: Hier krijgt m'n hond wel eens een aardappel. Met de nadruk op 'wel eens'. Ik zie er namelijk weinig nut van, het is meer vulling en lekker dan wat anders. Maar als ik wat over heb van het avondeten, krijgt ze wel eens een klein stukje.
En gras vreet ze ook naar lieverlee weg.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Koolhydraten toevoegen (waar het op neer komt met aardappelen/pasta/rijst) is op zich prima, het enige nut is dat ze er dikker van worden. Dus als je honden hebt die gevoelig zijn voor dik worden, zou ik het niet doen. Heb je juist honden die gevoelig worden voor mager worden, zou ik het juist wel doen.

Wij voeren onze hond met periodes om die reden rijst bij. Er zijn zat brokken die met gekookte aardappelen werken en pasta is gewoon tarwe over het algemeen. Zolang je hond er niet allergisch voor is, zie ik geen problemen, mits je hond maar voldoende vlees binnen krijgt.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Wat zit er in die kant en klare barfmix en wat zijn de procenten daarvan? Ik zie de meerwaarde van de aardappelen of rijst ook niet, het is niet nodig, maar je kan het wel voeren als je je daar goed bij voelt. Ik weet alleen niet of jouw honden er iets aan hebben. ;)

Wat zit er in die groente, kruiden en olie mix?
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Misschien heb je iets aan dit forum;

http://www.barfplaats.nl/
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja, hier krijgt die grote een brok op basis van aardappel, en hij valt nog steeds niet om :wink: dus het zal wel meevallen, ben wel op zoek naar iets anders maar t valt niet mee. ik geloof wel in t beste van beide werelden, doe je het goed, kan alleen je hond beantwoorden :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”