Zamunda schreef:Kimmie, zijn er afgezien van de omheining nog meer redenen om haar toch niet bij die vriendin te laten? Want op zich valt een omheining wel te regelen binnen zeg zes weken, vooral als dat het enige is wat tussen Suus en een superplek waar ze gek op haar zijn staat. Maar ik heb het idee dat dat niet het enige is, klopt dat? Want stel dat je het hele stuk zou omheinen en Suus zou daar loslopen, dan gaat dat waarschijnlijk toch niet werken omdat er bij die vriendin ook steeds vreemde mensen het terrein op moeten aangezien ze lesgeeft? Of valt dat wel mee?
Maar als het niet zo is dat er nog struikelblokken zijn als het omheind zou zijn, dan lijkt het mij een superoplossing. Maar omdat je er, ondanks de kosten, niet wild enthousiast over bent krijg ik het gevoel dat het toch geen permanente oplossing zou kunnen zijn.
dat gevoel krijg ik dus ook, dat er meer speelt. Dat hoeft Kimmie echt niet allemaal te vertellen, maar uit wat er nu qua tekst staat is het net alsof enkel die paar honderd euro voor het omheinen het probleem is (relatief weinig trouwens voor het degelijk omheinen van 1,5 ha

)
Want als Suus weer herplaatst wordt, terugkomt en dat nog diverse malen zijn de kosten al vele malen hoger dan die paar honderd euro die nu voor een omheining uitgegeven zou moeten worden.
Kimmie vergeet niet dat iedere keer als ze terug komt dat het plaatsen moeilijker gaat zijn, ze heeft er dan iedere keer een vervelende ervaring bij en iedere keer een extra negatief kaartje aan zich hangen, soms is het echt eerlijker voor de hond om ze ondanks dat ze kern gezond is en enkel maar doet waar ze voor gefokt is ze toch te laten gaan, ook dat kan houden van zijn.....
Om deze beslissing te voorkomen is een mecheldame bij ons gebleven, dat was naar alle waarschijnlijkheid ook een draaideur kandidaat geworden, te oud en te grijs voor mensen die echte werk interesse hadden en te veel mechelaar in de pure zin van het woord om als gezellige gezinshond geplaatst te worden.
JA ze is enorm graag bij mensen en is een enorme knuffelkont en JA daarom had ik haar graag een plekje op de bank gegund, maar NEE niet als dat betekend van adres naar adres zwerven.
Nu was ik in staat een aparte ren voor haar en een van mijn reuen te maken, dus kon ze blijven, maar weet ook zeker dat de enige andere optie een permanent afscheid was geweest. Terwijl het voor eigen echt een enorme knuffelkont is die het liefste in je zak kruipt en in combinatie met de juiste reu ook enorm hondvriendelijk, maar vreemden en andere honden (teven of onderdanige reuen denk ik ook wel) daar gaat ze het gevecht gewoon mee aan en voor een serieuze
ook gisteren 2 jaar geleden met een teruggekomen herplaatster van toen net 3 jaar oud de keuze tot inslapen moeten maken, dat was dan een reu, onwijs lief voor eigen maar ook onwijs asociaal naar vreemden en inmiddels volwassen en gegroeid in dat gedrag omdat het niet door de eigenaar erkend was (ik had vanaf 1,5 jaar er voor gewaarschuwd de touwtjes aan te trekken omdat het anders tussen de 3-4 jaar bij mentale volwassenheid goed fout zou gaan), helaas heeft de eigenaar moeten zeggen dat ik gelijk heb gekregen, geloof me, ik had liever geen gelijk gehad.....
Het is dus absoluut niet dat ik niet weet in wat voor situatie je nu zit en wat er speelt, ben juist bang dat het tzt als ze echt mentaal volwassen wordt en nog een aantal adressen heeft gehad een keer echt heel goed fout gaat