Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

politie schiet agressieve hond dood

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Brigitte
Zeer actief

Re: politie schiet agressieve hond dood

Ongelezen bericht door Brigitte »

laeken schreef:Dat heb ik ook hoor Brigitte. Ik laat Bas ook niet verscheuren. Bas is een zorgeloos hondje met een krakkemikkige bouw. Ze weegt 5 kilo en het enige wat ze doet is piepen als ze pijn heeft. Ze mankt, heeft 2 pootjes die niet in orde zijn. Een lange rug met uitstekende wervels en een scheve bek met minitanden. Mijn partner zei gisteren nog dat als dit met Bas zou gebeuren hij een stoeptegel los zou trekken en die hond de kop in zou slaan. Klinkt erg maar wat jij met Buffel hebt hebben wij met Bas.
Ja nou precies en idd een Phantom, Sjon en Whisper die zullen zich wel even kunnen redden maar een Bas heeft geen schijn van kans dat kan zo gebeurd zijn daar zou ik ook niet aan moeten denken. En Buffel doet gewoon niets, die zou ik echt moeten 'redden' die heeft al een keer de stukken uit zijn lijf laten bijten en het enigste wat hij wil is weg rennen..
Toen ik Dapper, Cleo en Eva nog had wist ik dat die niet 123 dood zijn. Dan zou ik kalmer blijven. Bij Bas is het eigenlijk zo dat ik een dreigende hond al hardhandig op andere gedachten moet brengen. 1 beet en twee keer schudden en Bas is dood. Dat gaan we domweg niet laten gebeuren.
Alle 4 de mannen hier kijken totaal niet om naar kleine hondjes, ook niet als die gaan uitvallen of wat dan ook, heerlijk ze kijken allemaal zo van :oeps: haha, Phantom en Sjon zijn bezeten op hun buurmeisje een Dwergkees die iedere dag door de kier van ons raam met ze staat te vozen :mrgreen: en de buurjongen een Yorkie met een grote mond hebben ze alleen zoiets bij van :pffff: ik ben daar echt heel blij om. Ze zullen ook bij een grote hond niet zelf beginnen met vechten, ze vallen niet uit naar andere honden, kijken wel maar lopen gewoon netjes mee maar ik weet wel dat op Buffel na de andere als ze aangevallen worden echt wel zullen terug vechten en mijn enige angst daarmee is dus dat ik heel bang ben dat ik dan als enigste tussen 2 vechtende honden sta. Ik kan mijn hond ontzetten en hem los krijgen idn maar dan moet de andere eigenaar ook wel wat doen en helpen en dat merk ik hier als er iets is dat dat dus vrijwel niet gebeurd, het is 9 van de 10x het staat erbij en kijkt ernaar of ze gaan hun eigen hond lopen schoppen en slaan..
Laatst een man met een newfoundlander, een kuvash en een herder. Los in een winkel. Ik zeg, wil jij je honden even wegroepen? Waarom? Nou, omdat ik dat wil.... Wat is er dan met je hondje aan de hand? Ik weer, ze kan bang worden en dan grommen. Sommige honden pikken dat niet. Zegt die kerel, dan leren ze haar dat wel af...Mijn mond viel open....
Dat is toch te bezopen voor woorden :piew: zo'n vent zou je toch een onwijze holschop willen geven.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

laeken schreef: Laatst een man met een newfoundlander, een kuvash en een herder. Los in een winkel. Ik zeg, wil jij je honden even wegroepen? Waarom? Nou, omdat ik dat wil.... Wat is er dan met je hondje aan de hand? Ik weer, ze kan bang worden en dan grommen. Sommige honden pikken dat niet. Zegt die kerel, dan leren ze haar dat wel af...Mijn mond viel open....
Dat is een klassieker hoor. Maar andersom ook. Als ik Coda bij me roep omdat ik weet dat ze soms chagrijnig kan doen omdat ze meent haar pup te moeten beschermen, is het antwoord vrijwel altijd: "Lamaargaanjoh! Daar leren ze van!" :19: :scratch:
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Leanne »

En precies zo als jullie Brigitte en Laeken het met jullie honden ervaren, zo ervaar ik het met Ti Jay.
Ti Jay oogt als een grote sterkte hond(72 cm en 58 kilo maakt best indruk). En zijn ego is even groot als hijzelf.
Maar als puntje bij paaltje komt is het maar een arme kloot, aangezien hij vrijwel meteen een epileptische aanval krijgt.
Maar een van de ruigere gasten hier lijkt er op de een of andere manier wel op uit te zijn om een gevecht te zien tussen Ti Jay en zijn Stafford.
Ik loop van de week en kom hem tegen, dan denk ik al kut, het zal toch niet.
Vervolgens blijf ik even staan om te kijken waar hij heen wilt, en hij loopt een paadje in, dus ik dacht mooi zo.
Ik loop door, ik loop voorbij het paadje en hij staat stil in het pad, en komt direct achter me aan.
Ti Jay is dan al over de zeik, want de honden kunnen elkaar niet luchten of zien.
Zijn hond hangt ook schuimbekkend in de lijn.
En als ik dan die kop van die vent zie :kotz: :gvd:
Een smile van oor tot oor, hij heeft er duidelijk veel plezier van :piew: . Ik zeg waar slaat dit nou op? ga je me nou echt serieus staan opwachten?
Nee hij moest er toevallig even zijn, yeah right, in een leeg pad.
Een paar huizen voorbij het paadje wonen mijn schoonouders, daar ben ik direct achterom gelopen.
Ik ben zo bang dat hij op een dag "per ongeluk" de riem uit zijn handen laat vallen of zo, ik zie hem er echt voor aan in ieder geval.
Ik voel me in dergelijke situaties zo machteloos, omdat Ti Jay gewoon geen kans gaat krijgen om zich te verdedigen :ugh:
Het liefste zou ik die man als ik hem tegenkom de situatie van Ti Jay uitleggen, maar dat durf ik ook niet.
Ben bang dat hij dan helemaal vrij spel denkt te hebben. Nu denkt hij misschien nog dat ook zijn hond best een zware kluif aan Ti Jay kan hebben.
Afbeelding
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Brigitte schreef:
blondie schreef:Deze hond zat aan de lijn volgens mij, maar de baas (bazin?) hield hem niet en waarschijnlijk passeerden ze elkaar te dicht waardoor de hond kon happen.
Om een of andere reden passeren mensen elkaar vaak erg dicht bij, of lopen met de honden recht op elkaar af en missen alle signalen die de honden elkaar geven.
Zelf koos/kies ik er liever altijd voor om op straat even een bocht te maken en de honden naast me te hebben lopen bij andere tegemoet komende honden. En daaruit voort komt ook dat ik liever niet heb dat honden zoveel lijn krijgen om elkaar te besnuffelen op straat. Of uit te vallen aan een flex e.d.. Maar dat schijnt toch voor veel mensen eerder uitzondering dan regel te zijn :19:
Ik snap dat ook niet, ik houd mijn honden met zijn 2en ook niet daarom loop ik er altijd maar met één tegelijk en die kan ik prima aan. Hier loopt een vrouw met een Berner reu die hem ook niet kan houden en ook nog eens een veel te los zittende halsband om heeft dus als hij een hond ziet rukt hij zich eruit of ze valt weer eens, dat is echt zo'n dominante klere reu die nu al 3x tegenover een hond van mij heeft gestaan, normaal als ik haar zie loop ik snel de andere kant op maar de laatste keer ging ze zelf hier een bruggetje over dus ik denk mooi schiet ik een straat in bleek ze ineens achter me te staan :roll: was ze weer terug achter me aan gelopen en ja hoor hop daar kwam hij aan op Whisper af dus ik wacht rustig en op het moment dat hij de aanval in zet trap ik hem vol tegen zijn kop en grijp hem in zijn hoofd/nekvel en trek hem omhoog en met mijn andere hand hou ik Whisper bij zijn halsband uit. Dus ik sta met 2 honden en godzijdank deed Whis niets en kon ik die op afstand houden komt ze op haar dooie gemakje aan lopen ja hij is aan het puberen bla bla ik zeg kom godverdomme die klote hond van je overpakken :gvd: oh oh ik dacht dat het wel ging :piew: ik zeg puberen het is gewoon een tering hond en je hebt nu al 3x geluk dat ik een gevecht kan tegenhouden, koop godverdomme een goede slipketting en zorg dat je hem vasthoud want de volgende keer heb je echt een keer een probleem. Oh oh ja ja en meer kwam er niet uit :roll:

Als er dus een gevecht had gekomen dan hadden de mensen dus alleen die Pitbullachtige gezien die die lieve schattig pluizige uitziende Berner wil vermoorden :roll:
Heb het vaker gezien dan me lief is: softe dame die zo'n schattig bernerreutje als een baby behandelt en een monster creëert.
Wat dan eindigde in een spuit voor de berner... :cry:

Ik passeer andere honden nooit rakelings en als mensen te nonchalant reageren doe ik net alsof Jorla een agressief beest is. :lol1:
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Leanne schreef:En precies zo als jullie Brigitte en Laeken het met jullie honden ervaren, zo ervaar ik het met Ti Jay.
Ti Jay oogt als een grote sterkte hond(72 cm en 58 kilo maakt best indruk). En zijn ego is even groot als hijzelf.
Maar als puntje bij paaltje komt is het maar een arme kloot, aangezien hij vrijwel meteen een epileptische aanval krijgt.
Maar een van de ruigere gasten hier lijkt er op de een of andere manier wel op uit te zijn om een gevecht te zien tussen Ti Jay en zijn Stafford.
Ik loop van de week en kom hem tegen, dan denk ik al kut, het zal toch niet.
Vervolgens blijf ik even staan om te kijken waar hij heen wilt, en hij loopt een paadje in, dus ik dacht mooi zo.
Ik loop door, ik loop voorbij het paadje en hij staat stil in het pad, en komt direct achter me aan.
Ti Jay is dan al over de zeik, want de honden kunnen elkaar niet luchten of zien.
Zijn hond hangt ook schuimbekkend in de lijn.
En als ik dan die kop van die vent zie :kotz: :gvd:
Een smile van oor tot oor, hij heeft er duidelijk veel plezier van :piew: . Ik zeg waar slaat dit nou op? ga je me nou echt serieus staan opwachten?
Nee hij moest er toevallig even zijn, yeah right, in een leeg pad.
Een paar huizen voorbij het paadje wonen mijn schoonouders, daar ben ik direct achterom gelopen.
Ik ben zo bang dat hij op een dag "per ongeluk" de riem uit zijn handen laat vallen of zo, ik zie hem er echt voor aan in ieder geval.
Ik voel me in dergelijke situaties zo machteloos, omdat Ti Jay gewoon geen kans gaat krijgen om zich te verdedigen :ugh:
Het liefste zou ik die man als ik hem tegenkom de situatie van Ti Jay uitleggen, maar dat durf ik ook niet.
Ben bang dat hij dan helemaal vrij spel denkt te hebben. Nu denkt hij misschien nog dat ook zijn hond best een zware kluif aan Ti Jay kan hebben.
Jezes...Kun je geen melding maken bij een wijkagent ofzo? Ik bedoel, als hij een smile van oor tot oor heeft, is het opzettelijk getreiter en zou ik het oppakken als bedreiging. Dat zou ik die vent ook zo uitleggen. Misschien dat hij dan wat minder happig is...?
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

Lemuria schreef:
Jezes...Kun je geen melding maken bij een wijkagent ofzo? Ik bedoel, als hij een smile van oor tot oor heeft, is het opzettelijk getreiter en zou ik het oppakken als bedreiging. Dat zou ik die vent ook zo uitleggen. Misschien dat hij dan wat minder happig is...?
Daar ben ik hier thuis nog een beetje over in discussie over wel of niet de wijkagent aanspreken.
Mijn man zegt juist dat als ik dit ga doen, de "bink" zich wellicht nog ruiger gaat voelen, omdat we de 'politie op hem afsturen"
Zo'n figuur lijkt het mij ook wel. Ik realiseer me ook dat de wijkagent er verder niks aan zal kunnen doen.
Ja die man aanspreken, maar dan heb je het ook gehad. Ik verwacht niet dat deze man daarvan onder de indruk zal zijn.
Ik kan slechts aangifte gaan doen omdat een man staat te lachen als onze honden elkaar verbaal aan het slachten zijn.

Het goede nieuws is dat mensen die naast mijn schoonouders wonen vertelde dat hij misschien verhuizen gaat.
Ik hoop het zo :cheer:
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

marian* schreef:
Ik kan me heel goed voorstellen dat je het als echte liefhebber van dit soort honden knap zat wordt dat er steeds meer gekken met een hond lopen die ze als het erop aan komt niet aan kunnen met vreselijke ongelukken als gevolg .
Iedere keer als er ergens weer een berichtje komt heb ik gewoon buikpijn en dan denk ik van nee laat het aub geen Pitbull of wat dan ook zijn terwijl je het zelf eigenlijk al 9 van de 10x weet :(:

Ik snap niet wat er nou zo lastig is aan gewoon je hond aan de lijn houden, en zeker zo'n type als dit. Ik zou Phantom en Whisper makkelijk los kunnen laten lopen, die luiteren prima en spreken prima de hondentaal maar ik doe het niet, nooit zal ik het doen. Los gaan ze lekker met elkaar gewoon op mijn werk met een veilig hek erom heen, veilig voor hun en voor andere honden. En ik vind het niet erg om mijn leven erop aan te passen en dat ik niet in het bos kan lopen op zondagmiddag want ik hoef dat ook niet zo nodig, ik ben denk ik minder sociaal dan mijn honden :mrgreen: . Ik hoef ze niet zo nodig los te laten in de duinen of op de hei en ik heb ook niet het idee dat ze dat nou zo enorm missen. Ze krijgen hun beweging wel op een andere manier.
Laatst gewijzigd door Brigitte op 18 jul 2015 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Goldylocks
Zeer actief
Mijn ras(sen): labradors !
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Goldylocks »

Dat hoop ik ook voor jou Leanne, en verder ben ik "blij"dat er weer zo,n "incident"op hart van nederland is geweest. Wat een drama weer en hoeveel drama s moeten er nog komen voordat er eens maatregelen worden getroffen zoals bv : een verbod op alles wat op een vechthond lijkt.

Ik heb wel eens verteld toch over mn vakantie in Denemarken en hoe relaxed ik het vond: gewoon kunnen lopen daar om het feit te weten dat er niet zulke honden daar zijn .Gewoon niet.
Wie treurt om gisteren,geniet niet vandaag.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Waarom nou tyfusbeesten? Kunnen die honden er wat aan doen dat ze doen waar ze ooit voor gefokt zijn?

Hun bazen moeten gewoon beter opletten.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Nanna schreef:Als alle vechthonden nou een baasje als Bri hadden zouden mensen het niet van die tyfusbeesten vinden....
Nou er zijn er nog wel een paar op het forum hoor, die er zorgvuldig mee omgaan :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Tara schreef:
laeken schreef: Laatst een man met een newfoundlander, een kuvash en een herder. Los in een winkel. Ik zeg, wil jij je honden even wegroepen? Waarom? Nou, omdat ik dat wil.... Wat is er dan met je hondje aan de hand? Ik weer, ze kan bang worden en dan grommen. Sommige honden pikken dat niet. Zegt die kerel, dan leren ze haar dat wel af...Mijn mond viel open....
"En omdat ik dáár dus geen zin in heb vraag ik je om je honden even bij je te roepen. Ik hoef het toch godverdomme niet voor je uit te spellen?"
Sommige mensen vragen er ook gewoon om. :roll:

Zo herkenbaar helaas. :ugh: Mijn Silka (geen doetje maar wel al 14 jaar) werd laatst lastige gevallen door een erg opdringerige (en loslopende) pit-bull-achitge hond. Op mijn: "Wil je haar bij je houden?" werd schouderophalend gereageerd.
Totdat Sil (aangelijnd overigens) het niet meer pikte en haar tanden liet zien. Dat werd een robbertje vechten waarbij het speeksel van de pit-bull-achtige alle kanten op vloog. Het is dat Sil zoveel haar heeft anders had ze echt gaatjes gehad.
Ik loop soms echt met samengeknepen billen. Want ik heb ook nog de kleintjes. En die zijn echt helemaal geen partij...
Afbeelding
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Brigitte schreef:
marian* schreef:
Ik kan me heel goed voorstellen dat je het als echte liefhebber van dit soort honden knap zat wordt dat er steeds meer gekken met een hond lopen die ze als het erop aan komt niet aan kunnen met vreselijke ongelukken als gevolg .
Iedere keer als er ergens weer een berichtje komt heb ik gewoon buikpijn en dan denk ik van nee laat het aub geen Pitbull of wat dan ook zijn terwijl je het zelf eigenlijk al 9 van de 10x weet :(:

Ik snap niet wat er nou zo lastig is aan gewoon je hond aan de lijn houden, en zeker zo'n type als dit. Ik zou Phantom en Whisper makkelijk los kunnen laten lopen, die luiteren prima en spreken prima de hondentaal maar ik doe het niet, nooit zal ik het doen. Los gaan ze lekker met elkaar gewoon op mijn werk met een veilig hek erom heen, veilig voor hun en voor andere honden. En ik vind het niet erg om mijn leven erop aan te passen en dat ik niet in het bos kan lopen op zondagmiddag want ik hoef dat ook niet zo nodig, ik ben denk ik minder sociaal dan mijn honden :mrgreen: . Ik hoef ze niet zo nodig los te laten in de duinen of op de hei en ik heb ook niet het idee dat ze dat nou zo enorm missen. Ze krijgen hun beweging wel op een andere manier.
Ik begrijp precies wat je bedoeld.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Nanna schreef:
ranetje schreef:
Nanna schreef:Als alle vechthonden nou een baasje als Bri hadden zouden mensen het niet van die tyfusbeesten vinden....
Nou er zijn er nog wel een paar op het forum hoor, die er zorgvuldig mee omgaan :wink:
Ja, ik weet het, zo bedoel ik het ook niet. Maar geef toe dat de naam van dit type hond slecht is. Door de bazen die maar wat aanklootviolen.
Ik zeg verbied de fok maar. Verreweg de meeste mensen zitten er helemaal niet op te wachten.
:ok:
Ik denk dat je er niet bent met een verbod op de fok.

Het Duitse systeem zou misschien toch wel beter werken.?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Ik kom liever een klapkaak tegen met Madam als met Baco, Madam til ik zo op en Baco zal zich wel redden maar ik zit daar allemaal niet op te wachten, Baco stroopt zijn mouwen al op bij een labrador :wink: ik denk niet dat het altijd dom of onwetend is, ze weten dat ze een sterk ras hebben en dat ze niet snel verliezen alleen dat je het zo wilt spelen met een ander zijn hond dat verbaasd me, blijkbaar zijn er heel veel asociale mensen :19:
Afbeelding
Goldylocks
Zeer actief

het is eigenlijk toch al erg gesteld dat mensen al moeten gaan denken in trands van : mijn hond zou eventueel wel een pittbull aanval af kunnen slaan. of mijn hondje kan ik bij een eventuele aanval onder mn jas steken, :(

de omgekeerde wereld toch? :ugh:
Goldylocks
Zeer actief

Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Goldylocks schreef:het is eigenlijk toch al erg gesteld dat mensen al moeten gaan denken in trands van : mijn hond zou eventueel wel een pittbull aanval af kunnen slaan. of mijn hondje kan ik bij een eventuele aanval onder mn jas steken, :(

de omgekeerde wereld toch? :ugh:
:ok:
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik heb het filmpje gezien en de hond kwam doelbewust terug om nog even het hondje te grijpen.
als je dat ziet kan ik niet begrijpen dat er nog steeds mensen zijn die zeggen dat staffies en aanverwante kruisingen niet gevaarlijk zijn voor andere honden. natuurlijk heb je ook uitzonderingen, maar als ik kijk in mijn omgeving van de ernstig zwaargewonde en dode honden die ik ken zijn het in alle gevallen de saffies en aanverwante kruisingen die daar verantwoordelijk voor zijn.
ellen
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

ellen en de birmanen schreef:ik heb het filmpje gezien en de hond kwam doelbewust terug om nog even het hondje te grijpen.
als je dat ziet kan ik niet begrijpen dat er nog steeds mensen zijn die zeggen dat staffies en aanverwante kruisingen niet gevaarlijk zijn voor andere honden. natuurlijk heb je ook uitzonderingen, maar als ik kijk in mijn omgeving van de ernstig zwaargewonde en dode honden die ik ken zijn het in alle gevallen de saffies en aanverwante kruisingen die daar verantwoordelijk voor zijn.
ellen
:roll: Het zijn de bazen die daar verantwoordelijk voor zijn.
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Ik vind het echt vreselijk om te lezen dat hier zoveel mensen dagelijks bang zijn om hun honden uit te laten. Dit is toch niet normaal meer? Ik ben echt dankbaar dat ik midden in de rimboe woon en nooit een hond tegen kom. Ik zou ook niet voor mijzelf instaan mocht er een hond mijn honden proberen dood te maken. Ik zou er alles aan doen om ze te redden.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Maeve schreef:Dat is een klassieker hoor. Maar andersom ook. Als ik Coda bij me roep omdat ik weet dat ze soms chagrijnig kan doen omdat ze meent haar pup te moeten beschermen, is het antwoord vrijwel altijd: "Lamaargaanjoh! Daar leren ze van!" :19: :scratch:
Ik had het vandaag nog.
Ik loop daar met een groep van zes honden, iemand is er met een Mechel teefje met een kort lontje.
Dinthe loopt het jonge spul te beschermen, ik wil dat niet. Want die is vergelijkbaar en ik zit niet te wachten op een ruzie omdat die teef vindt dat ze het even moet regelen en Dinthe vindt dat ze op moet zouten. Dus ik verbied het. Maar: Laat maar gaan hoor, daar leren ze van!
Nou, ehm, als het fout gaat en er hangen drie wetters in je teefje is het niet meer lollig.
Maar mensen blijven dat volhouden hoor: Nee! Is goed voor haar!
Dus ik blijf terugroepen en mensen verdwijnen dan al mompelend dat ik niks van honden snap.

Echt :piew:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Yara schreef:Ik vind het echt vreselijk om te lezen dat hier zoveel mensen dagelijks bang zijn om hun honden uit te laten. Dit is toch niet normaal meer? Ik ben echt dankbaar dat ik midden in de rimboe woon en nooit een hond tegen kom. Ik zou ook niet voor mijzelf instaan mocht er een hond mijn honden proberen dood te maken. Ik zou er alles aan doen om ze te redden.
Ik kom al jaren niet meer in losloop gebied, eerst omdat ik zelf een hond had die overal veters van zou maken - maar nu omdat ik de rust waardeer, en de zorgen niet meer wil hebben, want zelfs als mijn en hun honden het niet doen, loper er altijd nog weer van die 2 beners te roeptoeteren ja die van mij is de baas hoor, die regelt het wel :ugh: nu moet je wel je hond losmaken hoor, anders dan gaat ie wel grommen ,.... O dat kunnen ze prima zelf uitmaken hoor, :ugh: ......... De rust is tegenwoordig zo heerlijk" geen domme opmerkingen meer heel bevrijdend" .

wat me meer zorgen baart is dat mensen elkaar op straat de ruimte niet geven, kijk naar de hond aan de andere kant als die klaar staat om aan te vallen ga de andere kant op, een straatje in of geef zoveel mogelijk ruimte- houdt je hond heel en laat niet alles aan de baas aan de andere kant over, dat scheelt echt gaten .
moet er wel iets bij lopen dat ook echt bereid is niet los te laten :hmmm:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Allemaal onvrede en frustratie en niet alleen via honden maar op meerdere vlakken in de maatschappij.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
AnneBP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnneBP »

Als ik dit allemaal zo lees kom ik er altijd behoorlijk goed vanaf, ik kom bijna nooit van die rare figuren tegen en hier in het dorp wijkt iedereen voor elkaar uit (zeker als ik met 3 honden aankom en zij me eerder zien). Staffords en aanverwanten lopen hier maar een paar rond en die heb ik nog nooit los zien lopen.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

ellen en de birmanen schreef:ik heb het filmpje gezien en de hond kwam doelbewust terug om nog even het hondje te grijpen.
ellen
En anders zijn er wel mensen die er wel mee om kunnen gaan en dan vervolgens doen alsof de hele wereld dat ook kan zodat zij zulke honden kunnen blijven houden. Ondanks dat die honden zelf ook vaak de klos zijn omdat ze veel te vaak bij de verkeerde persoon terecht komen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Tara schreef:
ellen en de birmanen schreef:ik heb het filmpje gezien
Welk filmpje? Er staan toch alleen maar links naar foto's hier?
Staat op de site van HvN .
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:
iones schreef:
ellen
En anders zijn er wel mensen die er wel mee om kunnen gaan en dan vervolgens doen alsof de hele wereld dat ook kan zodat zij zulke honden kunnen blijven houden. Ondanks dat die honden zelf ook vaak de klos zijn omdat ze veel te vaak bij de verkeerde persoon terecht komen.
Of lekker makkelijk roepen dat als iedereen zijn hond vasthoudt er niets aan de hand is. Nou, als mijn honden loslopen is er OOK niets aan de hand hoor. :19:
Feit blijft staan dat er veel teveel ongelukken gebeuren met vechthonden, doordat hun eigenaren te stom zijn. Of juist die agressie wel lekker vinden.
In deze maatschappij is gewoon geen plaats voor mormels die bij iedere fout van hun baas hun kans schoon zien en de eerste de beste passerende hond grijpen en doden.
:U: Als ik Charlie los laat lopen is er ook niets aan de hand, maar ik heb me maar aan te passen aan alle gajegoddelijkegang gebied mensen met hun niet luisterende vervelende kakhonden.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Vervelende kakhonden zijn hier gelukkig alleen vervelend. Misschien een grom, misschien een snauw, maar ze zullen in een stuk weer terug keren naar hun baas.
Ik zou hondagressie echt heel vervelend vinden als het mijn eigen hond zou zijn.

Ik woon natuurlijk in Den Haag en toch heb ik geen last van Staffords. Het zijn eigenlijk weer die hele kleintjes die zich grommend en snauwend tussen mijn aangelijnde honden gooien. Gebeurt ook nooit wat mee.
Goldylocks
Zeer actief

dagmar88 schreef:
ellen
:roll: Het zijn de bazen die daar verantwoordelijk voor zijn.
natuurlijk zijn het de bazen.Maar wat heb je als eigenaar van een doodgebeten hond daaraan dat te weten.Of denk je dan "nou dat scheelt,het was niet die hond zn schuld. Gewoon een soort wapenvergunning bij deze honden verplichten.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Kom toch liever een kakhond tegen dan een hond die de mijne verwondt of zelfs doodbijt.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”