toots schreef:Mensen die hun honden niet bij zich kunnen roepen of houden.
Hou ze lekker aangelijnd. Het is niet de bedoeling dat ze andere dieren dood bijten of voor overlast zorgen.
In het bos ben je wel degelijk te gast met je hond-en net als de mountainbiker of de fietser.
Ja honden zouden moeten kunnen spelen, rennen, ravotten etc maar niet ten koste van alles.
Dat maak ik nog wel zelf uit of ik ze los of aangelijnd uitlaat. In de wijk altijd aan de lijn maar in het bos toch echt los.
Mijn honden laten joggers, fietsers, wandelaars en Ruiters' met rust. Maar als er een konijntje oversteekt in het stadspark (heet het Schollebos, maar is een park) dan gaan ze er toch echt wel achterna en voor die ene keer in de zoveel tijd ga ik mijn honden niet hun hele leven aangelijnd houden.
Moeten mensen die schattige konijntjes daar maar niet dumpen als ze op vakantie willen.
Maar ik moet zeggen het laatste jaar jagen ze niet echt meer, tenminste ze gaan de bosjes niet meer in.
Tama ziet namelijk niet zo goed meer.
En Jarah heeft wat anders te doen, die ruimt de drollen van andere honden op en eet al het barbequeafval op.
Ze hebben in de tien/elf jaar misschien met zijn drieën drie konijntjes buitgemaakt. Nou daar lig ik niet wakker van.
Daar ga ik ze niet hun hele leven voor aan de lijn houden.