Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

politie schiet agressieve hond dood

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: politie schiet agressieve hond dood

Ongelezen bericht door laeken »

S@ndr@ schreef:Heel kort, bij het RAD waren de honden het slachtoffer en degene die de prijs betaalde niet de MENS en dat is nu net wat er aan mankeert :hmmm: pak de mens maar aan...........
Daar gaat het sowieso mank heel vaak. Ik ben sowieso van mening dat als je hond een andere hond doodbijt jij als baas gewoon verantwoordelijk gehouden moet worden en ook dito aangepakt moet worden. Ik heb ook lijers van honden gehad en had het volkomen terecht gevonden dat ik me moest komen verantwoorden als een van die honden echt een andere hond of mens had toegetakeld. Mijn hond, mijn schuld.

Daarin schieten de maatregelen in Nederland echt tekort. De eigenaar van deze hond krijgt waarschijnlijk alleen wat te horen omdat hij zelf in protest zal gaan over het doodschieten van zijn hond. Het gebruik van een vuurwapen zal vele malen meer aandacht krijgen dan het feit dat zijn hond een onschuldige voorbijganger de hond afhandig heeft gemaakt en een heleboel mensen en heel erge set beelden in hun kop heeft gepland. Jammer dat de focus in Nederland altijd verkeerd ligt. De blindegeleidehond die doodgebeten werd door de pitbulls...geloof dat die man gewoon weer zo'n roedel heeft als ik het goed begrepen heb. Is krap een jaar geleden....

Blijkbaar maakt het allemaal geen reet uit in Nederland.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

gewoon per aanval, per hond 5000 euro boete( waarvan de helft naar de eigenaar van het slachtoffer gaat als schade vergoeding), kan je het niet bestalen dan ga je de bak maar in, kun je daar werken voor kost en inwoning en schade vergoeding tot je schoon voor bent. klaar eerst even een paar keer iemand als voorbeeld stellen denk dat het makkelijke denken dan heel snel over is
S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef:gewoon per aanval, per hond 5000 euro boete( waarvan de helft naar de eigenaar van het slachtoffer gaat als schade vergoeding), kan je het niet bestalen dan ga je de bak maar in, kun je daar werken voor kost en inwoning en schade vergoeding tot je schoon voor bent. klaar eerst even een paar keer iemand als voorbeeld stellen denk dat het makkelijke denken dan heel snel over is
Nee hoor. Want mensen denken mij gebeurt dat niet. Ik soosjaliseer toch goed? Verreweg de meesten staan met dom openhangende monden toe te kijken als Killa de maltezer van de buurvrouw vanuit het niets te grazen neemt. Kun je leuk daarna een boete opleggen maar wat heeft buurvrouw aan dat geld als haar geliefde Snowy dood is en dat ook nog op een manier die ze nooit meer van haar netvlies krijgt.
Ik zeg gewoon verbieden die hap.
als je het verbied wordt het een status symbool, en pak maar een paar mensen op - waarvan de hond heeft gevochten of gemoord- en stel ze maar als voorbeeld, ik denk dat het wel afschrikt en de goeden hebben helemaal niets te vrezen :wink:
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

S@ndr@ schreef:
Nanna schreef:
S@ndr@ schreef:gewoon per aanval, per hond 5000 euro boete( waarvan de helft naar de eigenaar van het slachtoffer gaat als schade vergoeding), kan je het niet bestalen dan ga je de bak maar in, kun je daar werken voor kost en inwoning en schade vergoeding tot je schoon voor bent. klaar eerst even een paar keer iemand als voorbeeld stellen denk dat het makkelijke denken dan heel snel over is
Nee hoor. Want mensen denken mij gebeurt dat niet. Ik soosjaliseer toch goed? Verreweg de meesten staan met dom openhangende monden toe te kijken als Killa de maltezer van de buurvrouw vanuit het niets te grazen neemt. Kun je leuk daarna een boete opleggen maar wat heeft buurvrouw aan dat geld als haar geliefde Snowy dood is en dat ook nog op een manier die ze nooit meer van haar netvlies krijgt.
Ik zeg gewoon verbieden die hap.
als je het verbied wordt het een status symbool, en pak maar een paar mensen op - waarvan de hond heeft gevochten of gemoord- en stel ze maar als voorbeeld, ik denk dat het wel afschrikt en de goeden hebben helemaal niets te vrezen :wink:
Dat gaat in heel veel gevallen al niet! Ik weet ook niet wie de eigenaar is van de staffords die Luna gegrepen hebben, het enige wat ik dacht toen ze eindelijk vrij was, was wegwezen, ik ga daar niet nog eens met die vent in discussie voor zijn gegevens en zo het risico lopen dat die honden nog een keer op Luna konden klappen! Dus ik denk dat 9 van de 10 niet gestraft worden omdat je gewoon niets van die mensen weet!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Lunatic schreef: Dat gaat in heel veel gevallen al niet! Ik weet ook niet wie de eigenaar is van de staffords die Luna gegrepen hebben, het enige wat ik dacht toen ze eindelijk vrij was, was wegwezen, ik ga daar niet nog eens met die vent in discussie voor zijn gegevens en zo het risico lopen dat die honden nog een keer op Luna konden klappen! Dus ik denk dat 9 van de 10 niet gestraft worden omdat je gewoon niets van die mensen weet!

:wink: Vaak ook wel. In parken en losloopgebieden is het al lastiger, maar binnen een wijk gaan dat soort dingen als een lopend vuurtje.
Ik ken 3 honden die bij elkaar 5 anderen dood hebben gebeten, nog één waarbij een bejaard staffordje er niet meer bovenop is gekomen.
Bazen waren bekend en zijn alsnog niet verantwoordelijk gehouden voor wat ze hebben aangericht.
Dat wel consequent doen geeft al een duidelijk signaal af.

:roll: Hoe het bij jou is gegaan zint me ook niets hoor. Zelfs al is een dier voor de wet een ding, je hebt schade.
Geen aangifte kunnen doen omdat de dader niet bekend is, belachelijk.
S@ndr@
Zeer actief

je kunt bijna niet je dat doen of er is iemand die een foto of een filmpje heeft, mocht ik ook nog eens voor die situatie staan dan ga ik ook foto`s maken, foon is vaak wel bij de hand, als er mensen zijn vragen of ze foto`s willen maken voor de politie als je die tegenwoordigheid van geest hebt . je hoeft er echt maar een paar flink aan te pakken en dat soort dingen gaat ook als een lopend vuurtje.
Mensen doen waar ze mee weg komen, lukt dat niet ( en je stevent na zoiets af op een persoonlijk failliet) dan is de lol er snel vanaf.
100% zal het nooit zijn, maar stel dat je de helft pakt en dat het bekend wordt, zodat de rest een stukje voorzichtiger wordt.... denk dat er dan al heel veel te winnen valt
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

dagmar88 schreef:
Lunatic schreef: Dat gaat in heel veel gevallen al niet! Ik weet ook niet wie de eigenaar is van de staffords die Luna gegrepen hebben, het enige wat ik dacht toen ze eindelijk vrij was, was wegwezen, ik ga daar niet nog eens met die vent in discussie voor zijn gegevens en zo het risico lopen dat die honden nog een keer op Luna konden klappen! Dus ik denk dat 9 van de 10 niet gestraft worden omdat je gewoon niets van die mensen weet!

:wink: Vaak ook wel. In parken en losloopgebieden is het al lastiger, maar binnen een wijk gaan dat soort dingen als een lopend vuurtje.
Ik ken 3 honden die bij elkaar 5 anderen dood hebben gebeten, nog één waarbij een bejaard staffordje er niet meer bovenop is gekomen.
Bazen waren bekend en zijn alsnog niet verantwoordelijk gehouden voor wat ze hebben aangericht.
Dat wel consequent doen geeft al een duidelijk signaal af.

:roll: Hoe het bij jou is gegaan zint me ook niets hoor. Zelfs al is een dier voor de wet een ding, je hebt schade.
Klopt ook wel, normaal weten mensen wel wie waar ongeveer woont e.d. maar werkelijk niemand kent deze man en/of zijn honden, ik vermoed en hoop het ergens ook, dat die man hier op visite is geweest en ze nog even uitliet voor ze weer naar huis gingen. Dat zou inhouden dat ik ze nooit meer tegen kom en dat is heel fijn, het lost niks op natuurlijk want wie weet wat die honden in hun eigen buurt uitvreten :ugh:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

De RAD-regeling kan toch gewoon worden ingevoerd als het gekoppeld is met een DNA-test? Dan hoeven onschuldige boxerr-labradorkruisingen daar niet onder te leiden.
Ik vind het persoonlijk van de zotte dat er éérst slachtoffers moeten vallen vooraleer er ingegrepen kan worden. Wat mij betreft mag er gisteren nog paal en perk worden gesteld aan bepaalde hondenrassen en kruisingen daarvan.
Als ik alleen al in mijn buurt kijk: gewoon in de wijk je hond uitlaten is tegenwoordig spitsroeden lopen want ik kom op elke straathoek (meestal loslopende!) staff- en pitbullhonden tegen. En meestal nog engere kruisingen ervan. Ook nog uitgelaten vaak door kinderen of blowende pubers.
Vraag maar aan Samantha, die durft haar honden niet meer uit te laten bij mij in de buurt.

Ik word er doodziek van. Ik was ook vreselijk tegen de RAD omdat ik het een verschrikkelijk oneerlijke wet vond. Maar inmiddels ben ik zo ver dat ik direct ga tekenen als er een petitie ervoor komt. :ugh:
Afbeelding
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sulluna »

Filmpje op hart van nederland gezien.. Echt, petje af voor de agenten. Die doen er alles aan om de hond vast te houden, zonder angst.. Heel bijzonder wel, echt petje af!

Ik verbaas mij wel, dat mensen bij voorbaat al zeggen dat wanneer hun hond verscheurd wordt, zij die hond niet zouden kunnen steken oid. Ik heb dan nooit een mes bij mij, maar stél dat ik dat heb.. Dan zou ik het in zo'n situatie gebruiken. Ik heb 1 keer een gevecht van leven of dood mee gemaakt, en ik heb er een heuse knokpartij van gemaakt. Heb die hond met mijn vuisten gestompt en met mijn voeten geschopt.. Zo hard, dat hij dus 2 seconde los liet en de andere hond kan weg rennen. Waarna ik de hond vast hield aan zijn staart.. Toen kwamen er andere aanrennen, die de hond die gebeten was optilde en de andere hond aanlijnde. Overigens ging het hier om een kleinere labrador ( die later een hersentumor bleek te hebben, was een stalhond) , een stafford zou ik nooit kunnen houden.
Ik zou er zeker weten álles aan doen om mijn hond te redden, ook als daar zoiets vreselijks voor nodig is als een mes. ( nogmaals, ik heb nooit een mes maar hypothetisch gezien) Mijn honden gaan door het vuur voor mij, zij vertrouwen mij en ik durf te wedden als hier een inbreker komt die mij wat aan wilt doen, mijn honden mij helpen. Wanneer zij in nood zitten, zal ik dus ook helpen. Tot het einde, met alles wat ik kan.

Nu hoop ik sowieso zoiets nooit, maar dan ook nooit, mee te hoeven maken. Want dan moet ik het toch zonder wapens doen, want die heb ik niet, en met mijn 48kg zal dat nog een hele opgave zijn. Helaas, lopen hier wel veel hond agressieve honden.. Maar wel altijd aan de lijn.. Mijn grote angst is, dat er 1 een keer van de lijn schiet. Dan vrees ik niet veel goeds voor de honden die zij tegenkomen.
dagmar88
Zeer actief

lieke schreef:De RAD-regeling kan toch gewoon worden ingevoerd als het gekoppeld is met een DNA-test? Dan hoeven onschuldige boxerr-labradorkruisingen daar niet onder te leiden.
Ik vind het persoonlijk van de zotte dat er éérst slachtoffers moeten vallen vooraleer er ingegrepen kan worden. Wat mij betreft mag er gisteren nog paal en perk worden gesteld aan bepaalde hondenrassen en kruisingen daarvan.
Als ik alleen al in mijn buurt kijk: gewoon in de wijk je hond uitlaten is tegenwoordig spitsroeden lopen want ik kom op elke straathoek (meestal loslopende!) staff- en pitbullhonden tegen. En meestal nog engere kruisingen ervan. Ook nog uitgelaten vaak door kinderen of blowende pubers.
Vraag maar aan Samantha, die durft haar honden niet meer uit te laten bij mij in de buurt.

Ik word er doodziek van. Ik was ook vreselijk tegen de RAD omdat ik het een verschrikkelijk oneerlijke wet vond. Maar inmiddels ben ik zo ver dat ik direct ga tekenen als er een petitie ervoor komt. :ugh:
Nee, niet als je weet hoe die werkt. Een boxer kan in het dna ook al een stafford/terrier overlap hebben.
Die 5 dode honden die ik noemde zijn alle 5 niet door staffords of aanverwanten doodgebeten. Het bejaarde staffordje wel.
Rond de tijd van de afschaffing van de RAD liepen bij ons in de buurt meerdere mens bijtende en hond dodende stamboom bullterriers.
Je hebt veel meer aan een systeem waar dat soort lul de behangers gewoon nergens meer mee wegkomen.
Daar gaat voor iedereen een preventieve werking van uit.
:wink: Met een nieuwe pitbullwet blijven de huidige honden gewoon waar ze zijn. Bazen die het nu allemaal zal jeuken veranderen heus niet, dus ook dan moet het de komende 15 jaar nog eerst mis gaan.
Sulluna
Zeer actief

Cleva schreef:
Sulluna schreef:Heb die hond met mijn vuisten gestompt en met mijn voeten geschopt...
Heel goed. Dat is beter dan andersom.
Nou ja, probeerde gewoon duidelijk te maken dat ik er álles aan deed om die andere hond te kunnen redden. Dat zou ik dus doen, alles wat ik kan om de hond te redden. Dat kleintje heeft het ook gered, met heel wat hechtingen en gaten. Maar wel gered.
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

lieke schreef:De RAD-regeling kan toch gewoon worden ingevoerd als het gekoppeld is met een DNA-test? Dan hoeven onschuldige boxerr-labradorkruisingen daar niet onder te leiden.

Nou zo denk ik er ondertussen ook over!
Er komen er hier ook steeds meer bij, van de week alweer 3 puppen zien lopen, nu nog schattig natuurlijk maar straks? En idd kinderen die met dat kaliber hond lopen, echt niet normaal....
En de pitbullreu waar ik al vaker over geschreven heb, die altijd losloopt en patst e.d. ik ben hem al een tijdje niet tegen gekomen gelukkig *klopt af* maar ik heb alvan verschillende mensen gehoord dat die hond er een nieuwe hobby bij heeft, alle honden bespringen en berijden, laatst werd iemand die ik ken daar boos over en zei haal je hond eraf en lijn hem aan, zij een klein chineens vrouwtje liep ermee en durfde dat dus niet te doen :80: ze geeft de riem aan die man en zegt doe jij het maar, dan gaat er toch echt iets goed mis he, als je je eigen hond niet durft te pakken en aanlijnen, dan weet je dat het geen lieverdje is en toch gooi je hem elke dag weer los :piew:

En ja dan hou ik mijn hart vast, want zeker Doran, maar ook de meiden pikken dat niet, dUs die zullen van zich af snauwen......en dan? :schrik:
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

Sulluna schreef:Filmpje op hart van nederland gezien.. Echt, petje af voor de agenten. Die doen er alles aan om de hond vast te houden, zonder angst.. Heel bijzonder wel, echt petje af!

Ik verbaas mij wel, dat mensen bij voorbaat al zeggen dat wanneer hun hond verscheurd wordt, zij die hond niet zouden kunnen steken oid. Ik heb dan nooit een mes bij mij, maar stél dat ik dat heb.. Dan zou ik het in zo'n situatie gebruiken. Ik heb 1 keer een gevecht van leven of dood mee gemaakt, en ik heb er een heuse knokpartij van gemaakt. Heb die hond met mijn vuisten gestompt en met mijn voeten geschopt.. Zo hard, dat hij dus 2 seconde los liet en de andere hond kan weg rennen. Waarna ik de hond vast hield aan zijn staart.. Toen kwamen er andere aanrennen, die de hond die gebeten was optilde en de andere hond aanlijnde. Overigens ging het hier om een kleinere labrador ( die later een hersentumor bleek te hebben, was een stalhond) , een stafford zou ik nooit kunnen houden.
Ik zou er zeker weten álles aan doen om mijn hond te redden, ook als daar zoiets vreselijks voor nodig is als een mes. ( nogmaals, ik heb nooit een mes maar hypothetisch gezien) Mijn honden gaan door het vuur voor mij, zij vertrouwen mij en ik durf te wedden als hier een inbreker komt die mij wat aan wilt doen, mijn honden mij helpen. Wanneer zij in nood zitten, zal ik dus ook helpen. Tot het einde, met alles wat ik kan.

Nu hoop ik sowieso zoiets nooit, maar dan ook nooit, mee te hoeven maken. Want dan moet ik het toch zonder wapens doen, want die heb ik niet, en met mijn 48kg zal dat nog een hele opgave zijn. Helaas, lopen hier wel veel hond agressieve honden.. Maar wel altijd aan de lijn.. Mijn grote angst is, dat er 1 een keer van de lijn schiet. Dan vrees ik niet veel goeds voor de honden die zij tegenkomen.
Ik heb ook nooit een mes of ander wapen bij me, nu nog steeds niet, ik zou ook niet weten of ik zou (kunnen) steken? Je reageert op dat moment heel erg op instinct en een mes trekken hoort bij mij niet bij instinctief gedrag, ik zou spontaan vergeten dat ik dat ding in m'n zak had denk ik.

Ik heb ook gevochten voor wat ik waard was en dat is met mijn brakke lijf en 60 kilo normaal ook niet zoveel, maar je staat er versteld van hoe snel en sterk je op zo'n moment bent! Gelukkig schoot mij het wurgen met een riem, wat ik hier gelezen had te binnen en heb ik de grote er zo afgekregen, ik denk dat dat het beste werkt, van schoopen en slaan worden ze alleen maar vasthoudender geloof ik :ugh:
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

dagmar88 schreef:

Nee, niet als je weet hoe die werkt. Een boxer kan in het dna ook al een stafford/terrier overlap hebben.
Die 5 dode honden die ik noemde zijn alle 5 niet door staffords of aanverwanten doodgebeten. Het bejaarde staffordje wel.
Rond de tijd van de afschaffing van de RAD liepen bij ons in de buurt meerdere mens bijtende en hond dodende stamboom bullterriers.
Je hebt veel meer aan een systeem waar dat soort lul de behangers gewoon nergens meer mee wegkomen.
:wink: Met een nieuwe pitbullwet blijven de huidige honden gewoon waar ze zijn. Bazen die het nu allemaal zal jeuken veranderen heus niet, dus ook dan moet het de komende 15 jaar nog eerst mis gaan.
En nog veel langer want er blijven pups bijkomen! Hoe vreselijk ik het ook vind voor jou en alle andere baasjes die wel hun verantwoording nemen, de enige manier om dit te stoppen is dan toch al die rassen en kruisingen in beslag nemen en er een verbod op gooien, anders veranderd er echt helemaal niks :(
S@ndr@
Zeer actief

Lunatic schreef: En nog veel langer want er blijven pups bijkomen! Hoe vreselijk ik het ook vind voor jou en alle andere baasjes die wel hun verantwoording nemen, de enige manier om dit te stoppen is dan toch al die rassen en kruisingen in beslag nemen en er een verbod op gooien, anders veranderd er echt helemaal niks :(
en dan braaf of niet, gewoon afspuiten, nou heerlijk dan.
alle mensen die het gewoon wel goed doen, heel jammer dan
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 20 jul 2015 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Sulluna
Zeer actief

Lunatic schreef: Ik heb ook nooit een mes of ander wapen bij me, nu nog steeds niet, ik zou ook niet weten of ik zou (kunnen) steken? Je reageert op dat moment heel erg op instinct en een mes trekken hoort bij mij niet bij instinctief gedrag, ik zou spontaan vergeten dat ik dat ding in m'n zak had denk ik.

Ik heb ook gevochten voor wat ik waard was en dat is met mijn brakke lijf en 60 kilo normaal ook niet zoveel, maar je staat er versteld van hoe snel en sterk je op zo'n moment bent! Gelukkig schoot mij het wurgen met een riem, wat ik hier gelezen had te binnen en heb ik de grote er zo afgekregen, ik denk dat dat het beste werkt, van schoopen en slaan worden ze alleen maar vasthoudender geloof ik :ugh:
Ja klopt, maar je instinct neemt het over van je hersenen. Tenminste zo ging dat bij mij. Als je een hond het hoort uitkrijsen van de pijn en overal bloed ziet, bij mij sloeg dat een stop door.. Mocht ik ooit in zo'n situatie nog een keer komen, hoop ik ook dat ik beter kan nadenken en de hond kan wurgen met een riem. Maar ik moet eerlijk zeggen, dat als zij met hun kop gaan schudden je denk ik daar ook best wat kracht voor nodig hebt.. Ik ben totaal niet sterk en klein van stuk, dus geen idee of ik dat kan. Ik heb overigens ook geen wapen bij me, en dat ga ik ook nooit doen. Ben daar niet echt het type voor haha. Maar ik zou best een breakstick op zak willen hebben, al weet ik niet of ik daar rustig genoeg voor ben om dat te gebruiken.
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Dat er iets moet veranderen ben ik het mee een, en heel snel ook. Ik ben er zo klaar mee.
Vorige week is de staff van de overkant ontsnapt, rende in een rechte lijn naar de voortuin waar ik met Kier altijd zit :schrik: Dat beest heeft dus wel degelijk de intentie om te gaan vechten met mijn hond anders neemt ze wel een andere route om heen te gaan. En de twee BM's aan de andere kant zien ook steeds kans om te ontsnappen, nou zijn die nog redelijk sociaal maar ik zie ze liever niet op mijn hond afstormen. En allemaal omdat de kinderen de poort open laten staan, ik kan er met mijn pet niet bij dat je niet oplet als je zulke honden hebt. Alleen man durft nog zonder breakstick te gaan lopen, hij spreekt ze ook steeds aan als hij het ziet maar het helpt allemaal niet. Nog even en ik kan met een rugzak vol "wapens" mijn hond uit gaan laten :ugh:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Lunatic schreef:
dagmar88 schreef:

En nog veel langer want er blijven pups bijkomen! Hoe vreselijk ik het ook vind voor jou en alle andere baasjes die wel hun verantwoording nemen, de enige manier om dit te stoppen is dan toch al die rassen en kruisingen in beslag nemen en er een verbod op gooien, anders veranderd er echt helemaal niks :(

Mwah, met een nieuwe RAD-regeling verandert er genoeg. Want in de oude RAD-regeling waren boomloze c.q. kruisinghonden verbodenen konden in beslag genomen worden.
Alleen stamboomhonden waren toegestaan. Met uitlaten moest je dus een (kopie) stamboom meenemen anders kon je hond op straat in beslag genomen worden.
Dus al die puppenproducerende broodfokkers raakten hun pups aan straatstenen niet kwijt want mensen waren heus niet zo gek om 300 of 400 gulden neer te tellen met het risico de hond binnen de kortste keren weer kwijt te raken.
Dus het was ook beter voor de honden zélf. Die werden niet meer als broedmachine gebruikt om de vakantie of nieuwe inrichting van Miep-op-de-hoek te bekostigen. En de pups hoefden niet meer in handen te vallen van sukkels met het intellect van een amoebe of mafketels die het wel stoer vonden om met een vechtmachine over straat te lopen.
Met die constante stroom van aanwas van misselijke kruisingen zijn er alleen maar verliezers in de hondenwereld: de daders die in handen vallen sociaal en intellectueel gemankeerden die ze uitbuiten én de slachtoffers die aan veters worden gescheurd.
Win-win zou ik dus zeggen bij de herinvoering van de RAD.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Nou ja, ik zou het in ieder geval niet kunnen. En ik zou het ook niet snel doen.
Toen ik gebeten werd door die Duitse Dog werd ik ook niet kwaad en heb hem ook niet geschopt of wat dan ook. Wide hem niet kwader maken.

ik blijf altijd vrij rustig op zo moment.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Sulluna
Zeer actief

gonnie schreef:Nou ja, ik zou het in ieder geval niet kunnen. En ik zou het ook niet snel doen.
Toen ik gebeten werd door die Duitse Dog werd ik ook niet kwaad en heb hem ook niet geschopt of wat dan ook. Wide hem niet kwader maken.

ik blijf altijd vrij rustig op zo moment.
En eigenlijk is dat ook beter, ik was toen ( 5 jaar terug) niet rustig door al het bloed en gekrijs.. Ik vind het alleen maar super knap, als mensen dan rustig kunnen blijven. Ik hoop het nooit meer mee te maken, want ik ben dus niet goed in dat soort heftige dingen.
Daarom ook petje af voor die agenten, die hebben echt hun best gedaan om het te stoppen.
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

S@ndr@ schreef:
Lunatic schreef: En nog veel langer want er blijven pups bijkomen! Hoe vreselijk ik het ook vind voor jou en alle andere baasjes die wel hun verantwoording nemen, de enige manier om dit te stoppen is dan toch al die rassen en kruisingen in beslag nemen en er een verbod op gooien, anders veranderd er echt helemaal niks :(
en dan braaf of niet, gewoon afspuiten, nou heerlijk dan.
alle mensen die het gewoon wel goed doen, heel jammer dan
Daarom zeg ik ook duidelijk dat ik het vreselijk vind voor de goede baasjes!
Maar het valt gewoon niet te ontkennen dat er heel veel niet goede tussen lopen en dan zijn andere honden de pineut, dat vind ik minstens net zo erg als dat de tot dan toe onschuldige klapkaken de pineut zijn! Maar weet jij een andere oplossing, de duitse manier is al tig keer genoemd, maar die zie ik ook zo snel niet komen en of al die slechte baasjes zich daar wat van aan gaan trekken?
Ik heb niet de ideale oplossing jammer genoeg, maar dat er iets moet gebeuren staat als een paal noven water!
S@ndr@
Zeer actief

ja klopt eigenaren aan pakken die de fout in gaan gezien de hoeveelheid die er gesignaleerd worden overal denk ik dat er nog heel veel lopen waar je nooit ellende van hoort en dan gewoon de pineut zijn terwijl pakweg 5 procent van de eigenaren het flink verkloot en alles kaapt met slecht publiciteit :ugh:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Gewoon alle honden verbieden kunnen ze ook niet dood gebeten worden.

nee, onzin natuurlijk. Maar verbieden gaat toch niet helpen dan zoeken ze wel een ander sterk ras.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
S@ndr@
Zeer actief

gonnie schreef:Gewoon alle honden verbieden kunnen ze ook niet dood gebeten worden.

nee, onzin natuurlijk. Maar verbieden gaat toch niet helpen dan zoeken ze wel een ander sterk ras.
klopt, de mensen die het nu lopen te verkloten gaan dan naar een ander ras en die kunnen zo ook wel verpesten hoor, geen probleem...
en ik vraag me dan af wanneer is mijn ras aan de beurt, wanneer moet ik op de vlucht omdat die hersenloze het voor mij verkloten, of wanneer moeten bij voorbeeld mensen met hun Mechelaar onderduiken omdat dat ras wordt misbruikt en wat is het volgende ras dan.....
Iedereen dan maar een Boomertje met nul agressie of gaan we met zijn allen naar Bart Smit voor een variant met batterijene
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

dagmar88 schreef:(...)
Dat is ook belachelijk en het is ook onzin dat het niet zou kunnen. Als je op straat in elkaar geslagen wordt door iemand met een bivakmuts op, kun je toch ook aangifte doen al weet je niet wie het is geweest? En als er bij je ingebroken is kun je ook aangifte doen, al weet niet wie de dader is. Het is echt zo'n complete onzin dat dat niet zou kunnen. De politie is de opsporingsinstantie in dit land, de burger hoeft niet eerst zelf de dader te gaan zoeken om vervolgens pas aangifte te kunnen doen. Dat de politie zo'n verhaal ophangt vind ik echt te gek voor woorden. Wat hebben we in vredesnaam aan dat soort politiemensen?
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

gonnie schreef:Gewoon alle honden verbieden kunnen ze ook niet dood gebeten worden.

Ik heb helemaal niets tegen sterke rassen. Het gaat om honden die blind voor de kil gaan, zoals je dus ziet in het filmpje in Den Haag.
Dat in combinatie met eigenaren die niet weten waarmee ze lopen, of het wel weten maar het vooral heel erg stoer vinden. Een levensgevaarlijke combinatie, dat is inmiddels meer dan duidelijk. :ugh:
Afbeelding
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Ik vind het verbazingwekkend hoe makkelijk sommige mensen hierover denken/praten.

Op de een of andere manier denken heel veel mensen op zo'n moment altijd juist te kunnen handelen. Wanneer zo'n moment daar is gaat het vaak ZÓ vreselijk snel, dat je niet eens doorhebt wat er gebeurt. Zie dan maar eens meteen op een effectieve manier in te grijpen zodat het andere hondje (jouw hondje in het ergste geval) het overleeft.

Toen het bij ons gebeurde was het echt in een FLITS dat die andere hond (niet eens een klapkaak, een border terriër x MH met formaat border terriër) Sally in haar zij beet had en maar bleef schudden tot de hele zijkant eraf was. Dit gebeurde in een paar seconde. Zie dan maar eens in je paniek die andere hond te pakken te krijgen terwijl je eigen hond volledig in shock aan de lijn tolt met een zijkant er half aan hangend. Gelukkig was mijn vader er toen bij en die heeft de hond snel in zijn nek en rug kunnen grijpen en weg kunnen smijten. En op dat moment maakt het je NIETS uit hoe die andere hond ervan af komt. Díe hond wil jóuw hondje dood.

Ik vind het beangstigend dat het zo vaak gebeurt. Ik durf met mijn kleintjes niet meer in 't "openbaar" te lopen.
Sulluna
Zeer actief

Toch, realistisch is het niet echt, zou een soort cursus ofzo verplicht moeten zijn voordat je honden kan houden.. of een vergunning ofzo. Zoals je ook bij gevaarlijke reptielen enzo ziet. Die mag je ook niet zo maar houden.

En dan gewoon voor elke hond, dan wordt het lastiger om een hond te nemen en wellicht denken mensen dan wat beter na voordat zij een hond aanschaffen.

Maar ja.. Zie zoiets niet gebeuren.
dagmar88
Zeer actief

Lunatic schreef:
dagmar88 schreef:

Nee, na een overgangsregeling blijven er geen pups bij komen. Ze zullen nog wel regelmatig geboren worden, maar worden verstopt of in beslag genomen.
Van honden die je niet ziet kun je geen last hebben.
De honden die er nu rondlopen daar gaan ze hoe dan ook niets mee doen, dat gebeurt gewoon niet.
:U: Hierna zie ik het wel weer. Dan maar geen nieuwe kans hondje voor de verandering.

Ik ken persoonlijk geen honden die doodgebeten zijn door staffords. Dat oudje dus wel toegetakeld en dat is haar met haar hoge leeftijd en een eerder hersenbloedinkje waarvan ze nog aan het herstellen was fataal geworden, terwijl het zelf een pittig teefje was dat met haar verantwoordelijke baas op geloof 13 jaar nooit problemen had veroorzaakt :blauwoog:
Ik wil niet dat mijn honden doodgebeten of beschadigd worden, of dat nu door een stafford kruising, mastino, duitse herder of shiba is.

Toen ik op de basisschool zat liepen we met geknepen billen vanwege de 3 uitbrekende rottweilers in de straat, een mechelse linkerd die uitgelaten werd door kleine kinderen die het reuze lollig vonden dat ons schnauzertje gebeten werd, zwitserse herder die een vriendje het ziekenhuis in beet.
Valse broodfok dalmatiërs die massaal cadeau gedaan werden aan mensen die net kop en staart wisten te onderscheiden.
Allemaal in dezelfde wijk.
Een van de rottweilers werd uitgelaten met twee mensen en twee riemen tegelijk, lag thuis vastgebonden aan de kachel omdat hij de bazen opvrat. Iedere zoveel jaar hadden ze een nieuwe en zodra die volwassen werd hadden ze weer hetzelfde probleem en oh zo'n verdriet wanneer er weer één afgespoten werd...
Later liep ik nog nat achter de oren (net 18) met een angst agressieve tosa kruising herplaats puber van 60 kilo, volkomen legaal.
Tijdens z'n socialisatie kort aangelijnd en met muilkorf. Z'n bazen waren bang van hem en hadden hem aan iedere idioot meegegeven, met het advies hem klein te houden door hem te mishandelen tot hij onder zich zou pissen.
Met een heel klein beetje pech had hij bij een ander wel een peuter van z'n driewieler getrokken of hond gesloopt.
lieke
Zeer actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef:ja klopt eigenaren aan pakken die de fout in gaan gezien de hoeveelheid die er gesignaleerd worden overal denk ik dat er nog heel veel lopen waar je nooit ellende van hoort en dan gewoon de pineut zijn terwijl pakweg 5 procent van de eigenaren het flink verkloot en alles kaapt met slecht publiciteit :ugh:

Ja, leuk zeg. Moeten er eerst honden verscheurd worden voor er maatregelen genomen kunnen worden. Da's lekker dan.
En die 5 procent? Dat waag ik te betwijfelen. Gebaseerd op eigen ervaringen zou ik eerder zeggen 80% van de eigenaren óf verschrikkelijk naïef zijn óf domweg het gewoon stoer vindt om met een 'gefoarleke steffurt' te lopen.
In mijn buurt lopen pakweg 20 van dit soort honden rond. Gewoon een vinexwijk waar aan 'mijn' kant (koophuizen) het krioelt van de labjes, goldens, hussels, boomers en wat onherleidbare kruisingkjes lopen en aan de andere kant (de huurwoningen) alleen maar ambullen, staffords, pitbulls, dogo's, een enkele rottweiler en boerboel en diverse kruisingen ervan rondlopen.
Helaas voor ons grenzen die huurwoningen direct aan het hondenuitlaatgebied. Diverse eigenaren donderen hun honden gewoon de tuin uit of sturen hun kinderen ermee naar buiten.
Ik moet de laatste anderhalf jaar steeds meer uitwijken naar andere uitlaatgebieden die ik helaas met mijn bejaarde hond(en) alleen maar met de auto kan bereiken omdat het te ver is om te lopen.
Ik heb er zó genoeg van om met klotsende oksels mijn honden uit te laten. Mijn Lyndie beweegt zich voort met een snelheid van ongeveer één meter per minuut en is te groot om onder de arm te nemen. Wat als zij wordt aangevallen?
Wat een paar weken geleden al is gebeurd door die rottweilerteef? Godzijdank heeft zij een verschrikkelijk pak haar wat haar behoedt heeft voor verwondingen en zoonlief heeft de hond eraf gekregen. Maar als het een stafford of pitbull (kruising) is?
Dan lukt dat dus ook niet meer.
En dat gevaar is zeker niet denkbeeldig.
Dus wat mij betreft: wég ermee. Liever vandaag dan morgen.
Jammer voor de verantwoordelijke eigenaar maar die zie ik in mijn buurt alvast niet rondlopen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”