Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

politie schiet agressieve hond dood

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Re: politie schiet agressieve hond dood

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

sjm schreef:Ik vind het verbazingwekkend hoe makkelijk sommige mensen hierover denken/praten.

Op de een of andere manier denken heel veel mensen op zo'n moment altijd juist te kunnen handelen. Wanneer zo'n moment daar is gaat het vaak ZÓ vreselijk snel, dat je niet eens doorhebt wat er gebeurt. Zie dan maar eens meteen op een effectieve manier in te grijpen zodat het andere hondje (jouw hondje in het ergste geval) het overleeft.

Toen het bij ons gebeurde was het echt in een FLITS dat die andere hond (niet eens een klapkaak, een border terriër x MH met formaat border terriër) Sally in haar zij beet had en maar bleef schudden tot de hele zijkant eraf was. Dit gebeurde in een paar seconde. Zie dan maar eens in je paniek die andere hond te pakken te krijgen terwijl je eigen hond volledig in shock aan de lijn tolt met een zijkant er half aan hangend. Gelukkig was mijn vader er toen bij en die heeft de hond snel in zijn nek en rug kunnen grijpen en weg kunnen smijten. En op dat moment maakt het je NIETS uit hoe die andere hond ervan af komt. Díe hond wil jóuw hondje dood.

Ik vind het beangstigend dat het zo vaak gebeurt. Ik durf met mijn kleintjes niet meer in 't "openbaar" te lopen.
.

Sneeuw is laatst ook gegrepen ( door drie honden stabijna`s) en toch had ik de tegenwoordigheid van geest om erger te voorkomen Van Gils naast me geroepen zodat die zich er niet mee kon bemoeien Sneeuw bij me gehaald ( ze kwam dat was al een bonus) .. de spanning die voelde ik later heus wel maar op dat moment ben ik wel redelijk een ijskonijn hoor :wink: eerst handelen die paniek daar heb ik later wel tijd voor.
die honden zijn een tijdje weggeweest en nu zijn ze weer terug en ik ga er geen moment bij stilstaan dat het nog eens zou kunnen gaan gebeuren en ik ga het in mijn hoofd ook niet groter maken dan het is/was. heeft helemaal geen zin en werkt contraproductief. :U:
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

jvanringen schreef:
dagmar88 schreef:(...)
Geen aangifte kunnen doen omdat de dader niet bekend is, belachelijk.
Dat is ook belachelijk en het is ook onzin dat het niet zou kunnen. Als je op straat in elkaar geslagen wordt door iemand met een bivakmuts op, kun je toch ook aangifte doen al weet je niet wie het is geweest? En als er bij je ingebroken is kun je ook aangifte doen, al weet niet wie de dader is. Het is echt zo'n complete onzin dat dat niet zou kunnen. De politie is de opsporingsinstantie in dit land, de burger hoeft niet eerst zelf de dader te gaan zoeken om vervolgens pas aangifte te kunnen doen. Dat de politie zo'n verhaal ophangt vind ik echt te gek voor woorden. Wat hebben we in vredesnaam aan dat soort politiemensen?
Ik ben het helemaal met je eens en toch werkt het zo, iig hier wel en in andere steden ook vast.
In dit geval http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 0&t=301100 is uiteindelijk de politie die verstand had van honden bij de dader langs geweest, conclusie het was een hele lieve hond en hij hoeft geen muilkorf om, de eigenaar van de border gaf steeds de schuld aan de blaffende hondjes van de vrouw van de gegrepen hond.....zij moet nu maar antiblafbanden kopen voor haar blaffende hondjes :piew:
De rekening word wel betaald, maar dat is dan ook het enige goede wat eruit gekomen is, die hond loopt na tig bijtincidenten nog steeds het bos te terroriseren hier! (Ik ben hem gelukkig nog nooit tegen gekomen)
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

gonnie schreef:Nou ja, ik zou het in ieder geval niet kunnen. En ik zou het ook niet snel doen.
Toen ik gebeten werd door die Duitse Dog werd ik ook niet kwaad en heb hem ook niet geschopt of wat dan ook. Wide hem niet kwader maken.

ik blijf altijd vrij rustig op zo moment.
Ik blijf rustig maar als t moet maak ik de ander af... daarvoor hoef ik niet te krijsen hoor ;)
De x rottweiler die mijn Dusty bijna vermoorde heb ik ook samen met een toevallige automobilist aan de trekhaak gebonden en gewurgt... hij had t erg slecht toen ie losliet en dat was mij een rotzorg al was ie erbij neergevallen jammer dan. Sterker toen hij met lijnenplicht na 2 dagen weer losliep en weer 2 honden te pakken had gehad had ik hem direct overreden als ik hem had zien lopen terwijl ik voorbij reed gok ik...
Gelukkig was de politie me voor en heeft hem in beslag genomen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef:
gonnie schreef:Gewoon alle honden verbieden kunnen ze ook niet dood gebeten worden.

nee, onzin natuurlijk. Maar verbieden gaat toch niet helpen dan zoeken ze wel een ander sterk ras.
klopt, de mensen die het nu lopen te verkloten gaan dan naar een ander ras en die kunnen zo ook wel verpesten hoor, geen probleem...
en ik vraag me dan af wanneer is mijn ras aan de beurt, wanneer moet ik op de vlucht omdat die hersenloze het voor mij verkloten, of wanneer moeten bij voorbeeld mensen met hun Mechelaar onderduiken omdat dat ras wordt misbruikt en wat is het volgende ras dan.....
Iedereen dan maar een Boomertje met nul agressie of gaan we met zijn allen naar Bart Smit voor een variant met batterijene
En daar is al zo vaak over gezegd dat dat niet kan met bijv een mechel of dober. Die zijn nooit gefokt op knokken en bijten heel anders. 2 knokkende mechels of dobers krijg ik alleen nog uit elkaar als t moet wat niet wil zeggen dat t makkelijk is maar zonder sticks of wat dan ook. Maar een ras wat gefokt op doden is niet zo simpel is dat. En dat leer je dus een mechel ook niet. Gewoon niet! Dat blijkt wel anders zou Duitsland overstromen met andere rassen en das gewoon niet zo. Dat is een feit.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

lieke schreef:
S@ndr@ schreef:ja klopt eigenaren aan pakken die de fout in gaan gezien de hoeveelheid die er gesignaleerd worden overal denk ik dat er nog heel veel lopen waar je nooit ellende van hoort en dan gewoon de pineut zijn terwijl pakweg 5 procent van de eigenaren het flink verkloot en alles kaapt met slecht publiciteit :ugh:

Ja, leuk zeg. Moeten er eerst honden verscheurd worden voor er maatregelen genomen kunnen worden. Da's lekker dan.
En die 5 procent? Dat waag ik te betwijfelen. Gebaseerd op eigen ervaringen zou ik eerder zeggen 80% van de eigenaren óf verschrikkelijk naïef zijn óf domweg het gewoon stoer vindt om met een 'gefoarleke steffurt' te lopen.
In mijn buurt lopen pakweg 20 van dit soort honden rond. Gewoon een vinexwijk waar aan 'mijn' kant (koophuizen) het krioelt van de labjes, goldens, hussels, boomers en wat onherleidbare kruisingkjes lopen en aan de andere kant (de huurwoningen) alleen maar ambullen, staffords, pitbulls, dogo's, een enkele rottweiler en boerboel en diverse kruisingen ervan rondlopen.
Helaas voor ons grenzen die huurwoningen direct aan het hondenuitlaatgebied. Diverse eigenaren donderen hun honden gewoon de tuin uit of sturen hun kinderen ermee naar buiten.
Ik moet de laatste anderhalf jaar steeds meer uitwijken naar andere uitlaatgebieden die ik helaas met mijn bejaarde hond(en) alleen maar met de auto kan bereiken omdat het te ver is om te lopen.
Ik heb er zó genoeg van om met klotsende oksels mijn honden uit te laten. Mijn Lyndie beweegt zich voort met een snelheid van ongeveer één meter per minuut en is te groot om onder de arm te nemen. Wat als zij wordt aangevallen?
Wat een paar weken geleden al is gebeurd door die rottweilerteef? Godzijdank heeft zij een verschrikkelijk pak haar wat haar behoedt heeft voor verwondingen en zoonlief heeft de hond eraf gekregen. Maar als het een stafford of pitbull (kruising) is?
Dan lukt dat dus ook niet meer.
En dat gevaar is zeker niet denkbeeldig.
Dus wat mij betreft: wég ermee. Liever vandaag dan morgen.
Jammer voor de verantwoordelijke eigenaar maar die zie ik in mijn buurt alvast niet rondlopen.
Dat is hier dus precies hetzelfde, de wijk is in 2en gedeeld zeg maar, waar ik woon zijn het mindervalide woningen, daar wonen dus veel oudere mensen met leuke vaak kleine hondjes, er woont hier 1 staff en die zit altijd in de tuin met ijzeren hek dat uitkijkt op een hondenveld, dat beest zit zich de hele dag op te naaien en grauwt en hangt in de riem als hij word uitgelaten :ugh:
Dan heb je een sloot en aan de andere kant van de sloot zijn huurwoningen, bijna alle honden die daar wonen zijn staff/pit, boerboel en diverse kruisingen van dat soort, die mensen komen allemaal het bruggetje over om ze hier uit te laten en idd zeker 80% is onverantwoord bezig als het niet meer is!
Ik ben het ook zó zat! Laten ze vandaag nog beginnen met een muilkorf plicht, tot er een andere oplossing gevonden is, is dat iig iets!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
S@ndr@
Zeer actief

malinois schreef:
S@ndr@ schreef:
gonnie schreef:Gewoon alle honden verbieden kunnen ze ook niet dood gebeten worden.

nee, onzin natuurlijk. Maar verbieden gaat toch niet helpen dan zoeken ze wel een ander sterk ras.
klopt, de mensen die het nu lopen te verkloten gaan dan naar een ander ras en die kunnen zo ook wel verpesten hoor, geen probleem...
en ik vraag me dan af wanneer is mijn ras aan de beurt, wanneer moet ik op de vlucht omdat die hersenloze het voor mij verkloten, of wanneer moeten bij voorbeeld mensen met hun Mechelaar onderduiken omdat dat ras wordt misbruikt en wat is het volgende ras dan.....
Iedereen dan maar een Boomertje met nul agressie of gaan we met zijn allen naar Bart Smit voor een variant met batterijene
En daar is al zo vaak over gezegd dat dat niet kan met bijv een mechel of dober. Die zijn nooit gefokt op knokken en bijten heel anders. 2 knokkende mechels of dobers krijg ik alleen nog uit elkaar als t moet wat niet wil zeggen dat t makkelijk is maar zonder sticks of wat dan ook. Maar een ras wat gefokt op doden is niet zo simpel is dat. En dat leer je dus een mechel ook niet. Gewoon niet! Dat blijkt wel anders zou Duitsland overstromen met andere rassen en das gewoon niet zo. Dat is een feit.
nee gewoon gaten zijn natuurlijk wel leuk, je kunt ze pakwerk leren je kunt er een regelrechte ramp van maken als je dat wil, dan gaan ze niet voor de kill dan gaan ze gewoon voor het betere sloop werk, maar hee dat is neit erg, want t hondje leeft dan nog, kun je later nog een keer proberen :Q: .
waar het om gaat is dat dat soort lui er wel een manier op vind om het leuker te maken, de meeste herder reuen zijn helemaal niet zo tolerant naar andere reuen, alleen daar heb je al een leuke ingang........ niet zeggen dat t niet kan..... want naar mijn idee is het heel simpel, er lopen hier al een paar herders in de buurt die ik met alle liefde uit de weg ga, het zijn geen killers misschien, maar er stond er laatst wel eentje Mij te fixeren en als er niet ingegrepen was dan had hij daad bij woord gevoegd. ........ het kan gewoon hoor....... net wat een gek wil stimuleren
malinois
Zeer actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef:
malinois schreef:
S@ndr@ schreef:

nee gewoon gaten zijn natuurlijk wel leuk, je kunt ze pakwerk leren je kunt er een regelrechte ramp van maken als je dat wil, dan gaan ze niet voor de kill dan gaan ze gewoon voor het betere sloop werk, maar hee dat is neit erg, want t hondje leeft dan nog, kun je later nog een keer proberen :Q: .
waar het om gaat is dat dat soort lui er wel een manier op vind om het leuker te maken, de meeste herder reuen zijn helemaal niet zo tolerant naar andere reuen, alleen daar heb je al een leuke ingang........ niet zeggen dat t niet kan..... want naar mijn idee is het heel simpel, er lopen hier al een paar herders in de buurt die ik met alle liefde uit de weg ga, het zijn geen killers misschien, maar er stond er laatst wel eentje Mij te fixeren en als er niet ingegrepen was dan had hij daad bij woord gevoegd. ........ het kan gewoon hoor....... net wat een gek wil stimuleren
Maar die gaan niet om te killen en zijn te ontzetten.
Daar gaat t om die blinde vlek om te killen en niet meer los te krijgen. Die kaakkracht heeft een herder niet: nooit!
Dat leer je dus niet.
En als al die mannen voor herders gaan wordt duitsland daar nu door overspoeld? Nou dat is dus niet zo. Ook niet in Oostenrijk en ook niet in alle andere landen waar klapkaken en aanverwanten of verboden zijn of zware vereisten aan t houden ervan verbonden zijn.
Dus t blijkt uit de praktijk dat t niet zo is.
Ik kom vele malen liever een agressieve herder tegen dan een klapkaak. Met de eerste kan ik nog iets uitrichten met de 2e niet. Dat is t verschil.
En zo speciaal ben ik niet hoor.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Lunatic schreef:
jvanringen schreef:
dagmar88 schreef:(...)
Geen aangifte kunnen doen omdat de dader niet bekend is, belachelijk.
Dat is ook belachelijk en het is ook onzin dat het niet zou kunnen. Als je op straat in elkaar geslagen wordt door iemand met een bivakmuts op, kun je toch ook aangifte doen al weet je niet wie het is geweest? En als er bij je ingebroken is kun je ook aangifte doen, al weet niet wie de dader is. Het is echt zo'n complete onzin dat dat niet zou kunnen. De politie is de opsporingsinstantie in dit land, de burger hoeft niet eerst zelf de dader te gaan zoeken om vervolgens pas aangifte te kunnen doen. Dat de politie zo'n verhaal ophangt vind ik echt te gek voor woorden. Wat hebben we in vredesnaam aan dat soort politiemensen?
Ik ben het helemaal met je eens en toch werkt het zo, iig hier wel en in andere steden ook vast.
In dit geval http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 0&t=301100 is uiteindelijk de politie die verstand had van honden bij de dader langs geweest, conclusie het was een hele lieve hond en hij hoeft geen muilkorf om, de eigenaar van de border gaf steeds de schuld aan de blaffende hondjes van de vrouw van de gegrepen hond.....zij moet nu maar antiblafbanden kopen voor haar blaffende hondjes :piew:
De rekening word wel betaald, maar dat is dan ook het enige goede wat eruit gekomen is, die hond loopt na tig bijtincidenten nog steeds het bos te terroriseren hier! (Ik ben hem gelukkig nog nooit tegen gekomen)

Op dat gebied valt er heel veel te winnen. Doe iedere hond die bij een serieus bijtincident betrokken is gewoon meteen een muilkorf en aanlijnplicht, verbonden aan de hond én de baas.
Dus ook iedere andere hond van de baas muilkorven en bij de bijter een aantekening gekoppeld aan z'n chip. Dan weet je bij een asielhond ook meteen mooi waar je aan begint.
Bewijs achteraf maar dat je je hond/al je honden onder controle hebt zonder korf met een verplichte dure cursus.
Zoals je in het verkeer een EMA, LEMA en EMG hebt afhankelijk van de ernst van de overtreding.
Honden die een ander doodbijten meteen schouwen in combinatie met de baas, een fikse boete + schadevergoeding en weer die cursus(en).
Dan kan daar bepaald worden of de hond met blijvende muilkorfplicht terug kan, naar een andere baas moet of niet geschikt is voor deze maatschappij en moet worden afgemaakt.
Koppel er maar een puntensysteem aan, waar je na een x aantal incidenten van je leven nog geen parkiet meer mag houden. En de hond na een x aantal punten ongeschikt wordt bevonden.
Een landelijk beleid aanhouden kan toch niet zo vreselijk moeilijk zijn :19:

Honden die door stichtingen na tig zware bijtincidenten toch weer worden herplaatst zonder wat te zeggen (ken iemand die door haar herplaatser van oor tot oor opengereten werd, bleek achteraf verre van de eerste keer te zijn en de stichting was kwaad dat ze haar meteen heeft laten inslapen), agressieve honden die door het asiel worden geplaatst bij beginners die een sociale hond zoeken, honden met muilkorfplicht die een gemeente verder vrolijk zonder maatregelen in losloopgebied mogen lopen, honden die maanden van huis zijn door stomme incidentjes, zogenaamd geen aangifte kunnen doen, honden die meerdere honden doodbijten zonder consequenties :piew:
Op het moment slaat het helemaal nergens op, wat een gekloot.
dagmar88
Zeer actief

malinois schreef: Maar die gaan niet om te killen en zijn te ontzetten.
Daar gaat t om die blinde vlek om te killen en niet meer los te krijgen. Die kaakkracht heeft een herder niet: nooit!
Dat leer je dus niet.
En als al die mannen voor herders gaan wordt duitsland daar nu door overspoeld? Nou dat is dus niet zo. Ook niet in Oostenrijk en ook niet in alle andere landen waar klapkaken en aanverwanten of verboden zijn of zware vereisten aan t houden ervan verbonden zijn.
Ik kom vele malen liever een agressieve herder tegen dan een klapkaak. Met de eerste kan ik nog iets uitrichten met de 2e niet. Dat is t verschil.

Natuurlijk zijn die er wel. Een hondje onder de 10 kilo is in 5 seconden dood geschud, dan hoeft er niets vastgehouden te worden.
Hier was het overigens een shiba, die een jonge pup bij de strot greep en niet meer los te krijgen was, ook niet toen de pup al dood was.
Hond liep ik vanaf een maand of vier al omheen omdat er iets niet aan leek te kloppen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:
Dat leer je dus niet.

Natuurlijk zijn die er wel. Een hondje onder de 10 kilo is in 5 seconden dood geschud, dan hoeft er niets vastgehouden te worden.
Hier was het overigens een shiba, die een jonge pup bij de strot greep en niet meer los te krijgen was, ook niet toen de pup al dood was.
Hond liep ik vanaf een maand of vier al omheen omdat er iets niet aan leek te kloppen.
Maar die was er niet af te schoppen denk je? Elke hond van een dergelijk formaar verschil kan een andere hond vermoorden hoeft nog niet eens een knokpartij voor te zijn bij zo'n klein hondje natuurlijk. Wel is t probleem.bij onze oosterburen opgelost door hun regeling. Dan werkt t toch? Ook daar zullen vast nog incidenten zijn maar ook daar ga je steevast torenhoge boetes betalen bij een incident. Ik snap niet dat zoiets simpels niet over te nemen is...
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Rami schreef:

Ik heb helemaal niets tegen sterke rassen. Het gaat om honden die blind voor de kil gaan, zoals je dus ziet in het filmpje in Den Haag.
Dat in combinatie met eigenaren die niet weten waarmee ze lopen, of het wel weten maar het vooral heel erg stoer vinden. Een levensgevaarlijke combinatie, dat is inmiddels meer dan duidelijk. :ugh:

Er zijn wel meer rassen hoor die andere honden hebben doodgebeten.

Die mafketels nemen gewoon een ander pittig ras.
Duitse Pinschers kan je ook zo gek maken hoor.
Als ze kwaad willen kunnen ze ook een klein hondje uit elkaar trekken, een haas is ook een peuleschilletje voor ze.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
S@ndr@
Zeer actief

maar waar houdt t op dan :ugh: ....... maar geen honden meer of alleen benden de 40 cm........
dagmar88
Zeer actief

malinois schreef:
dagmar88 schreef:
Dat leer je dus niet.

Maar die was er niet af te schoppen denk je? Elke hond van een dergelijk formaar verschil kan een andere hond vermoorden hoeft nog niet eens een knokpartij voor te zijn bij zo'n klein hondje natuurlijk. Wel is t probleem.bij onze oosterburen opgelost door hun regeling. Dan werkt t toch? Ook daar zullen vast nog incidenten zijn maar ook daar ga je steevast torenhoge boetes betalen bij een incident. Ik snap niet dat zoiets simpels niet over te nemen is...
Het is maar wat je opgelost wilt noemen. Ondergronds broeit er genoeg, net zoals het hier deed.
"Gevaarlijke" honden worden nog steeds massaal verhandeld en soortgelijke berichten zijn nog steeds aan de orde van de dag in de stad.
Dat er veel minder incidenten zijn komt ook doordat de concentratie honden in het buitengebied veel lager is.
Ik ging met Charlie tot een jaar regelmatig een dagje weg naar duitse vrienden, de één met een bull mastiff en de ander een niet bijzonder vriendelijke pitbull kruising. Zusje van de pitbull kruising woonde al jarenlang in nederland.

http://www.kn-online.de/News/Aktuelle-N ... iergaenger
Achteraf aangepakt en onbekend bij de politie. Heb je er één, dan zet je hem gewoon op naam van je tante in een andere deelstaat.
Dát er aangepakt wordt, dat is het grote verschil met hier.

:19: En nee, de bazen kregen die er niet afgeschopt.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

gonnie schreef:
Rami schreef:

Ik heb helemaal niets tegen sterke rassen. Het gaat om honden die blind voor de kil gaan, zoals je dus ziet in het filmpje in Den Haag.
Dat in combinatie met eigenaren die niet weten waarmee ze lopen, of het wel weten maar het vooral heel erg stoer vinden. Een levensgevaarlijke combinatie, dat is inmiddels meer dan duidelijk. :ugh:

Er zijn wel meer rassen hoor die andere honden hebben doodgebeten.

Die mafketels nemen gewoon een ander pittig ras.
Duitse Pinschers kan je ook zo gek maken hoor.
Als ze kwaad willen kunnen ze ook een klein hondje uit elkaar trekken, een haas is ook een peuleschilletje voor ze.
Ik waag dat toch echt te betwijfelen. Natuurlijk, een ongelukje zit in een klein hoekje en een kwetsbaar miniras als een chihuahua is voor elke hond dood te schudden of te bijten.
Maar grote honden als labradors of rottweilers die uit elkaar worden getrokken door andere rassen dan pitbull en aanverwanten zijn toch echt heel, heel grote uitzonderingen.
Daarbij, in landen als Oostenrijk, Duitsland, Denemarken c.s. waar dit soort rassen op de verboden lijst terecht zijn gekomen, is het aantal 'incidenten' toch drastisch afgenomen.
Mij maak je niet wijs dat een doorsnee herder een zelfde slachting kan aanrichten als een doorsnee pitbull. Of zelfs maar zal wíllen aanrichten. En ja, ik ben echt wel eens een onbetrouwbare (duitse) herder tegengekomen maar die hapte en liet dan los. Vooral als je een schop uitdeelde.
En dat zie ik een pitbull niet doen. Zeker niet die achterlijke kruisingmonsters die ik zie waar hondagressiviteit is gekruist met mensagressieve rassen.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

nou volgens mij had Gerda een DD reu en die werd zo ongeveer een schedeltje minder rijk door een andere DD, en het is toen kantje boord geweest, grote rassen moeten elkaar wel vaker hebben en soms met dodelijke afloop, kan me nog een gevecht herinneren tussen een Duitse herder een een rottweiler reu :ugh: de eigenaren durfde er niet tussen te komen die twee stonden elkaar al veel langer na t leven en het was voor allebei kantje boord :ugh: het bloed lag overal....... maar dat was een gewoon honden gevecht en toen was er nog een facebook en ook weinig tot geen pjoeters. :hmmm: tegenwoordig is alles bekend en wordt het ook uitvergroot, toen gebeurde het gewoon en alleen in je eigen buurt wisten ze het
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Rottweiler staat toch ook in de lijst? Tenminste in Oostenrijk wel bij mijn weten. Die is niet beperkt tot pitbull en stafford ;)
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:
malinois schreef:
dagmar88 schreef:
Dat leer je dus niet.

Het is maar wat je opgelost wilt noemen. Ondergronds broeit er genoeg, net zoals het hier deed.
"Gevaarlijke" honden worden nog steeds massaal verhandeld en soortgelijke berichten zijn nog steeds aan de orde van de dag in de stad.
Dat er veel minder incidenten zijn komt ook doordat de concentratie honden in het buitengebied veel lager is.
Ik ging met Charlie tot een jaar regelmatig een dagje weg naar duitse vrienden, de één met een bull mastiff en de ander een niet bijzonder vriendelijke pitbull kruising. Zusje van de pitbull kruising woonde al jarenlang in nederland.

http://www.kn-online.de/News/Aktuelle-N ... iergaenger
Achteraf aangepakt en onbekend bij de politie. Heb je er één, dan zet je hem gewoon op naam van je tante in een andere deelstaat.
Dát er aangepakt wordt, dat is het grote verschil met hier.

:19: En nee, de bazen kregen die er niet afgeschopt.
Maar op straat zie je ze niet meer... dat lost al heel veel op dus want DAT is t probleem.
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

S@ndr@ schreef:nou volgens mij had Gerda een DD reu en die werd zo ongeveer een schedeltje minder rijk door een andere DD, en het is toen kantje boord geweest, grote rassen moeten elkaar wel vaker hebben en soms met dodelijke afloop, kan me nog een gevecht herinneren tussen een Duitse herder een een rottweiler reu :ugh: de eigenaren durfde er niet tussen te komen die twee stonden elkaar al veel langer na t leven en het was voor allebei kantje boord :ugh: het bloed lag overal....... maar dat was een gewoon honden gevecht en toen was er nog een facebook en ook weinig tot geen pjoeters. :hmmm: tegenwoordig is alles bekend en wordt het ook uitvergroot, toen gebeurde het gewoon en alleen in je eigen buurt wisten ze het
Ik vind het raar dat blinde soortgenoot-agressie wordt vergeleken met doodnormale ruzie tussen honden. Ja, honden kunnen ruzie krijgen. En soms hebben honden een hekel aan één bepaalde soortgenoot. Of zelfs aan sexegenoten. Dat vind ik vrij normaal gedrag. Zelfs die ontzettende sufmuts van een Lyndie heeft toen ze 9 jaar oud was ineens antipathie opgevat voor één doodnormaal ruwharig kruisingteefje dat hier in de buurt kwam wonen.
Twee jaar later (en lichtelijk dementerend) krijgt ze nog steeds rode ogen als ze het stakkerdje tegenkomt. Vind ik dat goed? Nee, uiteraard niet. Ze kan een beste schop onder haar harige artrose-derrière van me krijgen als ze alleen al aanstalten maakt om het mormeltje te mollen. :hmmm:

Maar wat mij ontzettend bang maakt, is die blinde razernij van bepaalde rassen om álles op vier poten te willen verscheuren, en door roeien en ruiten te willen gaan óm dat doel te verwezenlijken. Dat zie ik een valse herder, valse duitse dog of wat voor valse andere hond niet doen. Die lopen niet op straat, al scannend om zich heen om alle soortgenoten naar de eeuwige jachtvelden te jagen.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ik vind de schedel van een soortgenoot afkauwen geen gewone agressie, of ruzie.... ik vind een andere hond bijna doodmaken en het er zelf ook veel meer dood dan levend afbrengen ook geen gewon ruzie, dat is tot de dood er op volgt ...... en dat waren geen vecht honden
dagmar88
Zeer actief

lieke schreef:Dat zie ik een valse herder, valse duitse dog of wat voor valse andere hond niet doen. Die lopen niet op straat, al scannend om zich heen om alle soortgenoten naar de eeuwige jachtvelden te jagen.

Dat is echt grote dikke onzin. Het percentage op het ras/type ligt lager, maar ze zijn er wel zeker.
Hebben andere honden doodgebeten, bijten nu andere honden dood en blijven dat doen wanneer je al je pijlen op één groep blijft richten in plaats van dat de veroorzakers eindelijk eens landelijk aangepakt worden.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

lieke schreef:
Ik vind het raar dat blinde soortgenoot-agressie wordt vergeleken met doodnormale ruzie tussen honden. Ja, honden kunnen ruzie krijgen. En soms hebben honden een hekel aan één bepaalde soortgenoot. Of zelfs aan sexegenoten. Dat vind ik vrij normaal gedrag. Zelfs die ontzettende sufmuts van een Lyndie heeft toen ze 9 jaar oud was ineens antipathie opgevat voor één doodnormaal ruwharig kruisingteefje dat hier in de buurt kwam wonen.
Twee jaar later (en lichtelijk dementerend) krijgt ze nog steeds rode ogen als ze het stakkerdje tegenkomt. Vind ik dat goed? Nee, uiteraard niet. Ze kan een beste schop onder haar harige artrose-derrière van me krijgen als ze alleen al aanstalten maakt om het mormeltje te mollen. :hmmm:

Maar wat mij ontzettend bang maakt, is die blinde razernij van bepaalde rassen om álles op vier poten te willen verscheuren, en door roeien en ruiten te willen gaan óm dat doel te verwezenlijken. Dat zie ik een valse herder, valse duitse dog of wat voor valse andere hond niet doen. Die lopen niet op straat, al scannend om zich heen om alle soortgenoten naar de eeuwige jachtvelden te jagen.
Dat dus. En je (nou ja, ik) zie het niet aankomen. Zonder enige waarschuwing voor de kil gaan. En doorgaan. Of je nu schopt, slaat, wurgt of wat dan ook.
Ik ben voor mezelf overigens niet bang. Ik zie (in mijn buurt althans) meer hond-agressieve dan mens-agressieve honden. Ik loop vaak niet meer lekker omdat ik bang ben dat mijn honden het slachtoffer worden.
Afbeelding
Rami
Zeer actief

dagmar88 schreef:
lieke schreef:Dat zie ik een valse herder, valse duitse dog of wat voor valse andere hond niet doen. Die lopen niet op straat, al scannend om zich heen om alle soortgenoten naar de eeuwige jachtvelden te jagen.

Dat is echt grote dikke onzin. Het percentage op het ras/type ligt lager, maar ze zijn er wel zeker.
Hebben andere honden doodgebeten, bijten nu andere honden dood en blijven dat doen wanneer je al je pijlen op één groep blijft richten in plaats van dat de veroorzakers eindelijk eens landelijk aangepakt worden.
Oh, ze zijn er inderdaad vast wel. En ik vind het ook echt heel vervelend dat goeden (honden en bazen) onder de kwaden (honden en bazen) lijden. Kan alleen voor mezelf spreken en de incidenten die er waren, waren toch echt de pitbull- kruisingen en aanverwanten. En ik zie die agressie, dat aanvallen dus niet aankomen. Zo stoïcijns, uit het niks. Het verrast de baasjes ook vaak, te zien aan de reacties (de hond niet kunnen houden, cq de riem loslaten... :ugh: ).
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Rami schreef:
dagmar88 schreef:

Oh, ze zijn er inderdaad vast wel. En ik vind het ook echt heel vervelend dat goeden (honden en bazen) onder de kwaden (honden en bazen) lijden. Kan alleen voor mezelf spreken en de incidenten die er waren, waren toch echt de pitbull- kruisingen en aanverwanten. En ik zie die agressie, dat aanvallen dus niet aankomen. Zo stoïcijns, uit het niks. Het verrast de baasjes ook vaak, te zien aan de reacties (de hond niet kunnen houden, cq de riem loslaten... :ugh: ).
Dan begint en eindigt de ellende toch echt met de baas/eigenaar, de eigenaren die ik ken, die weten dat hun honden stoïcijns blijven - die weten precies waar ze op moeten letten enz.
Rami
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
Rami schreef:
dagmar88 schreef:

Dan begint en eindigt de ellende toch echt met de baas/eigenaar, de eigenaren die ik ken, die weten dat hun honden stoïcijns blijven - die weten precies waar ze op moeten letten enz.
Ik weet dat ze er zijn hoor. Maar ik kom er helaas heel veel tegen die dat niet zijn. Die echt, echt niet weten waar ze mee lopen. En natuurlijk wil ik het liefst dat die eigenaren aangepakt worden. Maar hoe? :19:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Rami schreef: Oh, ze zijn er inderdaad vast wel. En ik vind het ook echt heel vervelend dat goeden (honden en bazen) onder de kwaden (honden en bazen) lijden. Kan alleen voor mezelf spreken en de incidenten die er waren, waren toch echt de pitbull- kruisingen en aanverwanten. En ik zie die agressie, dat aanvallen dus niet aankomen. Zo stoïcijns, uit het niks. Het verrast de baasjes ook vaak, te zien aan de reacties (de hond niet kunnen houden, cq de riem loslaten... :ugh: ).
:wink: Zoals ik al zei, ik ken er meerdere.

Dat is het heel zelden. Er zit net zo'n opbouw in als bij andere honden, alleen subtieler en sneller.
Ik kan Charlie gecontroleerd uit haar plaat laten gaan alleen door spanning over te brengen en je het op een paar minuten duidelijk maken, met foto's is het helaas niet te doen.
Geen van mijn honden mag normaal gesproken iets met staffords, omdat ik de bazen niet vertrouw. :19: Een riem laat je niet los, al vreet je stoeptegel.
De jongens mogen met heel onderdanige teefjes spelen als ze daar zin in hebben, verder loop ik om of stuur ze weg.
:schrik: Gisteren nog met Charlie en een dubbel zo grote net iets te gespannen staff kruising reu. Heb er een korf omheen geslingerd en me uit de voeten gemaakt.

Zie je het trouwens ook niet aan je eigen honden? Die van mij zien de bui al van ver hangen, veel eerder dan ik. Ik vertrouw altijd blind op hun oordeel, en zij op mama's rokken :F:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

dagmar88 schreef:
ik had er een, zo'n duitse herder die al scannend om zich heen op straat liep om alle kleinere soortgenoten die ze zag naar de eeuwige jachtvelden te helpen.
als ze de kans had gekregen (ja, het was een teef en geen reu om nog maar een vooroordeel uit de wereld te helpen) zou ze dat met veel plezier gedaan hebben, daar deed het feit dat ze die kans niet kreeg niks aan af.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
dagmar88
Zeer actief

renee-uk schreef:
dagmar88 schreef:
ik had er een, zo'n duitse herder die al scannend om zich heen op straat liep om alle kleinere soortgenoten die ze zag naar de eeuwige jachtvelden te helpen.
als ze de kans had gekregen (ja, het was een teef en geen reu om nog maar een vooroordeel uit de wereld te helpen) zou ze dat met veel plezier gedaan hebben, daar deed het feit dat ze die kans niet kreeg niks aan af.
:wink: Ach, dat is bij de oudgedienden toch wel bekend. En ook dat je de enige niet was en jij wel je verantwoording nam.

Ik vind vals trouwens ongepast. Alsof een hond met hond agressie meteen maar een gestoord rotbeest is.
Genoeg agressieve honden die volledig betrouwbaar en voorspelbaar in hun gedrag zijn en wel de juiste sturing/opvoeding krijgen.
Laatst gewijzigd door dagmar88 op 20 jul 2015 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

laeken schreef:Daarin schieten de maatregelen in Nederland echt tekort. De eigenaar van deze hond krijgt waarschijnlijk alleen wat te horen omdat hij zelf in protest zal gaan over het doodschieten van zijn hond. Het gebruik van een vuurwapen zal vele malen meer aandacht krijgen dan het feit dat zijn hond een onschuldige voorbijganger de hond afhandig heeft gemaakt en een heleboel mensen en heel erge set beelden in hun kop heeft gepland. Jammer dat de focus in Nederland altijd verkeerd ligt. De blindegeleidehond die doodgebeten werd door de pitbulls...geloof dat die man gewoon weer zo'n roedel heeft als ik het goed begrepen heb. Is krap een jaar geleden....

Blijkbaar maakt het allemaal geen reet uit in Nederland.
En daar gaat het imo mis ,pak dat nu eens zo gruwelijk aan dat het echt gevoeld wordt en voer dat ook uit.
Hele hoge boetes , kun je die niet betalen haal de computer en Iphones maar weg en voor mijn part ook de tv.
En korten op het salaris of uitkering tot waar mogelijk is , dan rook je dat shaggie maar niet :mrgreen:
Dan valt wellicht enkel de ubertok met wietplantage er buiten ,want die kan het betalen maar ik denk dat je dan heel wat meer bereikt dan met andere methodes.
Laat mensen maar verantwoording op alle vlakken voor hun dieren nemen.
Dan hoef je niet bang te zijn voor de overstap naar andere rassen en die eigenaar met die border die alles bijt wat los en vast zit en de eigenaar met het labje welke laatst een hond doodbeet kun je ook direct aanpakken iets wat me wel zo prettig en eerlijk lijkt.
Ik snap werkelijk niet dat het zo moeilijk moet zijn om echt met maatregelen te komen die hout snijden en waardoor mensen zich weer veiliger op straat gaan voelen en er minder gefokt gaat worden met risicohonden, iets wat me voor sommige rassen zelf ook wel prettig lijkt.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

dagmar88 schreef:
renee-uk schreef:
dagmar88 schreef:
:wink: Ach, dat is bij de oudgedienden toch wel bekend. En ook dat je de enige niet was en jij wel je verantwoording nam.
ik hou gewoon niet zo van dat gegeneraliseer, maar ook dat is vast en zeker wel bekend bij de oudgedienden ;)

en over onder alle omstandigheden die riem vasthouden....
dat zit er zo ingebakken dat je samen met je nieuwe -niet hondagressieve- hondje en je fototoestel in de beek belandt :mrgreen:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
dagmar88
Zeer actief

Tineke schreef:
laeken schreef:Daarin schieten de maatregelen in Nederland echt tekort. De eigenaar van deze hond krijgt waarschijnlijk alleen wat te horen omdat hij zelf in protest zal gaan over het doodschieten van zijn hond. Het gebruik van een vuurwapen zal vele malen meer aandacht krijgen dan het feit dat zijn hond een onschuldige voorbijganger de hond afhandig heeft gemaakt en een heleboel mensen en heel erge set beelden in hun kop heeft gepland. Jammer dat de focus in Nederland altijd verkeerd ligt. De blindegeleidehond die doodgebeten werd door de pitbulls...geloof dat die man gewoon weer zo'n roedel heeft als ik het goed begrepen heb. Is krap een jaar geleden....

Blijkbaar maakt het allemaal geen reet uit in Nederland.
En daar gaat het imo mis ,pak dat nu eens zo gruwelijk aan dat het echt gevoeld wordt en voer dat ook uit.
Hele hoge boetes , kun je die niet betalen haal de computer en Iphones maar weg en voor mijn part ook de tv.
En korten op het salaris of uitkering tot waar mogelijk is , dan rook je dat shaggie maar niet :mrgreen:
Dan valt wellicht enkel de ubertok met wietplantage er buiten ,want die kan het betalen maar ik denk dat je dan heel wat meer bereikt dan met andere methodes.
Laat mensen maar verantwoording op alle vlakken voor hun dieren nemen.
Dan hoef je niet bang te zijn voor de overstap naar andere rassen en die eigenaar met die border die alles bijt wat los en vast zit en de eigenaar met het labje welke laatst een hond doodbeet kun je ook direct aanpakken iets wat me wel zo prettig en eerlijk lijkt.
Ik snap werkelijk niet dat het zo moeilijk moet zijn om echt met maatregelen te komen die hout snijden en waardoor mensen zich weer veiliger op straat gaan voelen en er minder gefokt gaat worden met risicohonden, iets wat me voor sommige rassen zelf ook wel prettig lijkt.
:ok:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”