Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

politie schiet agressieve hond dood

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: politie schiet agressieve hond dood

Ongelezen bericht door laeken »

Klinkt super maar dan gaan we weer keihard honden afmaken. Mensen kunnen betalen en verantwoordelijkheid nemen. Wat gaat er dan gebeuren met honden. Precies, die worden massaal gedumpt en niemand durft ze nog te nemen. In de VS is een asiel nog soort van aansprakelijk. Gevolg is, honden met enige problemen worden afgemaakt. Baknijd is genoeg reden om niet te herplaatsen. Als een hondenbaas 5000 euro moet dokken als Rex gaatjes maakt dumpt Rex meteen als hij hapt of een keer gaat matten met een reu. En dan? Heeft gehapt naar een mens of hond, einde verhaal. Nieuwe....

Dus ik denk dat aansprakelijkheid veel meer dode honden gaat geven dan een verbod. Dan vallen tien honden per jaar onder de RAD die geen pitbull zijn en worden er per kaar 100 superlieve pitbulls afgemaakt. Vreselijk maar te overzien en vaak eigen schuld van de baasjes.

Maar bij boetes, schadevergoeding en aansprakelijkheid dumpt half Nederland zijn hond als ze bang worden dat er wat kan gebeuren. Of dat wenselijk is vraag ik me echt af. Wie durft dan nog een hond te helpen?
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

laeken schreef:Klinkt super maar dan gaan we weer keihard honden afmaken. Mensen kunnen betalen en verantwoordelijkheid nemen. Wat gaat er dan gebeuren met honden. Precies, die worden massaal gedumpt en niemand durft ze nog te nemen. In de VS is een asiel nog soort van aansprakelijk. Gevolg is, honden met enige problemen worden afgemaakt. Baknijd is genoeg reden om niet te herplaatsen. Als een hondenbaas 5000 euro moet dokken als Rex gaatjes maakt dumpt Rex meteen als hij hapt of een keer gaat matten met een reu. En dan? Heeft gehapt naar een mens of hond, einde verhaal. Nieuwe....

Dus ik denk dat aansprakelijkheid veel meer dode honden gaat geven dan een verbod. Dan vallen tien honden per jaar onder de RAD die geen pitbull zijn en worden er per kaar 100 superlieve pitbulls afgemaakt. Vreselijk maar te overzien en vaak eigen schuld van de baasjes.

Maar bij boetes, schadevergoeding en aansprakelijkheid dumpt half Nederland zijn hond als ze bang worden dat er wat kan gebeuren. Of dat wenselijk is vraag ik me echt af. Wie durft dan nog een hond te helpen?
Dan hou je dus verantwoordelijke eigenaren over die zorgen dat hun hond niet in de problemen komt, en zo hoort het :ok: dat kan wat hondenlevens kosten omdat ze massaal gedumpt worden maar dat moet dan maar, beter als weer een RAD achtig iets.
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

billy schreef:
Tineke schreef:
laeken schreef:Daarin schieten de maatregelen in Nederland echt tekort. De eigenaar van deze hond krijgt waarschijnlijk alleen wat te horen omdat hij zelf in protest zal gaan over het doodschieten van zijn hond. Het gebruik van een vuurwapen zal vele malen meer aandacht krijgen dan het feit dat zijn hond een onschuldige voorbijganger de hond afhandig heeft gemaakt en een heleboel mensen en heel erge set beelden in hun kop heeft gepland. Jammer dat de focus in Nederland altijd verkeerd ligt. De blindegeleidehond die doodgebeten werd door de pitbulls...geloof dat die man gewoon weer zo'n roedel heeft als ik het goed begrepen heb. Is krap een jaar geleden....

Blijkbaar maakt het allemaal geen reet uit in Nederland.
En daar gaat het imo mis ,pak dat nu eens zo gruwelijk aan dat het echt gevoeld wordt en voer dat ook uit.
Hele hoge boetes , kun je die niet betalen haal de computer en Iphones maar weg en voor mijn part ook de tv.
En korten op het salaris of uitkering tot waar mogelijk is , dan rook je dat shaggie maar niet :mrgreen:
Dan valt wellicht enkel de ubertok met wietplantage er buiten ,want die kan het betalen maar ik denk dat je dan heel wat meer bereikt dan met andere methodes.
Laat mensen maar verantwoording op alle vlakken voor hun dieren nemen.
Dan hoef je niet bang te zijn voor de overstap naar andere rassen en die eigenaar met die border die alles bijt wat los en vast zit en de eigenaar met het labje welke laatst een hond doodbeet kun je ook direct aanpakken iets wat me wel zo prettig en eerlijk lijkt.
Ik snap werkelijk niet dat het zo moeilijk moet zijn om echt met maatregelen te komen die hout snijden en waardoor mensen zich weer veiliger op straat gaan voelen en er minder gefokt gaat worden met risicohonden, iets wat me voor sommige rassen zelf ook wel prettig lijkt.
Dit dus :ok:
Alles mee eens maar het dikgedrukte nog erger mee eens, laat een aso eigenaar van een klapkaak of border of mechelaar of wat dan ook maar opdraaien voor wat zijn hond veroorzaakt, je moet het omdraaien als je een hond niet in de hand hebt en hij veroorzaakt iets gaat het je heel wat kosten. :wink:
Ja maar dan ben je toch te laat, en wie gaat die kutbaas aangeven? Als iemand het kan filmen heb je mazzel, maar hoeveel honden zijn er niet aan stukkies gebeten zonder dat het in de publiciteit is gekomen?

Achteraf bestraffen werkt niet, dan pak je alleen de dommige mensen die dachten dat het zo'n leuke gezinshond was en degenen die toevallig breed in de media komen.

Ik weet van iemand wiens hond in de eigen tuin door twee pitbullachtigen is vermoord. Is nooit in de krant gekomen. Een bevriend klein podencomixje werd gepakt door een staffmix en lag helemaal open en heeft het overleefd, en nul aangifte, nul publiciteit.

Ik ben ook niet naar de politie gestapt toen Toto opengehapt werd door een enge hond. Als het een klapkaak was geweest had ik dat ook niet gedaan. Zulk tokkievolk ontloop ik liever, anders heb ik dalijk stenen door mijn ruiten of sturen ze die hond de volgende keer gericht op Toto af. Ik ben bang voor dat soort mensen. En ik ben ervan overtuigd dat wat we lezen aan stukgebeten honden, de top van de ijsberg is. En daarom werkt achteraf bestraffen niet. Omdat het asociale tokkenvolk ermee weg komt.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
laeken
Zeer actief

Ik weet dus niet wat ik beter vind. Honden wegwerpartikelen maken zoals in de VS helpt honden ook niet. Pups bijten niet. Maken geen schade. En de meeste mensen proberen het dan gewoon opnieuw. Eerste hond was niet goed, poging twee. Dan worden er nog steeds massaal pitbulls verkocht en gefokt. De VS is mijn grote anti voorbeeld helaas. Schadeclaims en gezeik. Toch worden daar elke dag extreem veel pitbulls gefokt en vermoord. Elke dag. Nergens lopen zoveel pitbulls en gaan zoveel pitbulls dood als in het land waar iedereen elkaar aanklaagt en laat betalen. Waar asiels verantwoordelijk zijn voor wat ze plaatsen en waar eigenaars verantwoordelijk zijn voor hun honden. Ze leven daarnaast daardoor in kennels en aan kettingen in tuinen. Er wordt niet mee gewandeld etc. Toch heb je daar de meeste rotzooi random dit ras. En de meeste pitbulls.
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Hanneke2 schreef:
billy schreef:
Tineke schreef:
laeken schreef:Daarin schieten de maatregelen in Nederland echt tekort. De eigenaar van deze hond krijgt waarschijnlijk alleen wat te horen omdat hij zelf in protest zal gaan over het doodschieten van zijn hond. Het gebruik van een vuurwapen zal vele malen meer aandacht krijgen dan het feit dat zijn hond een onschuldige voorbijganger de hond afhandig heeft gemaakt en een heleboel mensen en heel erge set beelden in hun kop heeft gepland. Jammer dat de focus in Nederland altijd verkeerd ligt. De blindegeleidehond die doodgebeten werd door de pitbulls...geloof dat die man gewoon weer zo'n roedel heeft als ik het goed begrepen heb. Is krap een jaar geleden....

Blijkbaar maakt het allemaal geen reet uit in Nederland.
En daar gaat het imo mis ,pak dat nu eens zo gruwelijk aan dat het echt gevoeld wordt en voer dat ook uit.
Hele hoge boetes , kun je die niet betalen haal de computer en Iphones maar weg en voor mijn part ook de tv.
En korten op het salaris of uitkering tot waar mogelijk is , dan rook je dat shaggie maar niet :mrgreen:
Dan valt wellicht enkel de ubertok met wietplantage er buiten ,want die kan het betalen maar ik denk dat je dan heel wat meer bereikt dan met andere methodes.
Laat mensen maar verantwoording op alle vlakken voor hun dieren nemen.
Dan hoef je niet bang te zijn voor de overstap naar andere rassen en die eigenaar met die border die alles bijt wat los en vast zit en de eigenaar met het labje welke laatst een hond doodbeet kun je ook direct aanpakken iets wat me wel zo prettig en eerlijk lijkt.
Ik snap werkelijk niet dat het zo moeilijk moet zijn om echt met maatregelen te komen die hout snijden en waardoor mensen zich weer veiliger op straat gaan voelen en er minder gefokt gaat worden met risicohonden, iets wat me voor sommige rassen zelf ook wel prettig lijkt.
Dit dus :ok:
Alles mee eens maar het dikgedrukte nog erger mee eens, laat een aso eigenaar van een klapkaak of border of mechelaar of wat dan ook maar opdraaien voor wat zijn hond veroorzaakt, je moet het omdraaien als je een hond niet in de hand hebt en hij veroorzaakt iets gaat het je heel wat kosten. :wink:
Ja maar dan ben je toch te laat, en wie gaat die kutbaas aangeven? Als iemand het kan filmen heb je mazzel, maar hoeveel honden zijn er niet aan stukkies gebeten zonder dat het in de publiciteit is gekomen?

Achteraf bestraffen werkt niet, dan pak je alleen de dommige mensen die dachten dat het zo'n leuke gezinshond was en degenen die toevallig breed in de media komen.

Ik weet van iemand wiens hond in de eigen tuin door twee pitbullachtigen is vermoord. Is nooit in de krant gekomen. Een bevriend klein podencomixje werd gepakt door een staffmix en lag helemaal open en heeft het overleefd, en nul aangifte, nul publiciteit.

Ik ben ook niet naar de politie gestapt toen Toto opengehapt werd door een enge hond. Als het een klapkaak was geweest had ik dat ook niet gedaan. Zulk tokkievolk ontloop ik liever, anders heb ik dalijk stenen door mijn ruiten of sturen ze die hond de volgende keer gericht op Toto af. Ik ben bang voor dat soort mensen. En ik ben ervan overtuigd dat wat we lezen aan stukgebeten honden, de top van de ijsberg is. En daarom werkt achteraf bestraffen niet. Omdat het asociale tokkenvolk ermee weg komt.
Maar is ieder incident een tokkie dat denk ik niet hoor en ja toch zal je ergens moeten beginnen, nu krijgen mensen steeds nul dus dan doe je geen aangifte en dat werkt dan ook weer door.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

GrethavW schreef:
laeken schreef:Ik vind het vooral ontzettend vervelend dat er niks gedaan kan worden zonder dat daar onschuldige mensen en dieren de dupe van worden.
Kijk, ik gun iedereen zijn hond. Als ik morgen een pitbull vind aan een boom dan heb ik misschien morgen een.pitbull. Zo simpel werkt dat bij mij. En toch zou ik willen dat ze niet meer geboren hoeven worden. Van mij mag morgen elke pitbull steriel worden en over 10 jaar ben je er praktisch vanaf. Jammer, er is wel vaker een ras uitgestorven. Spijtig voor de liefhebbers maar als je echt van dit ras houdt kijk je verder dan je Fik op de bank. Als jij vindt dat je recht hebt op een Pitbull ten koste van zoveel asielhonden, vechthonden, misbruikte pitbulls, mishandelde pitbulls en ook hun slachtoffers. Daar kunnen die honden niks aan doen.

Als mijn lievelingsras de pitbull was dan was ik nog steeds voor een fokverbod. Jouw hond tegen 10 honden met een kutleven omdat ze ook dat ras zijn.

Het is gewoon een rotprobleem. Ze brengen geld op, trekken mensen aan en hun ouders zijn superhonden. Zolang dat zo is worden ze massaal gefokt.
Maar hier ben ik het ook helemaal mee eens hoor.
Ik ben helemaal voor een fokverbod en een castratieplicht.
Mijn angst is niet dat dit soort rassen uitsterven, maar dat ik mijn hond kwijt raak.
:U: als je kunt zorgen dat je hond geen andere honden opvreet kun je ook zorgen dat die niet dekt of gedekt wordt.
Wie weet wat ik aan gedrag (ook binnen de roedel) met castreren naar de pleuris help. Pups komen er ook met baarmoeder en intacte reu echt niet.
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Ik lees hier nou al een paar keer "nou lekkere hondenliefhebber ben je dan" als je voor radicale maatregelen ben zoals een totaal klapkakenverbod of terugkeer van de rad.
Ik hou van honden.. echt waar, maar ik hou het allermeest van mijn eigen honden :19:
Als ik dit verhaal lees en die foto's zie ( en dan kijk ik het filmpje nog niet eens.. ) dan zie ik gewoon voor me dat ik daar op de stoep zit en mijn kleine Mica zich zwaargewond naar mijn schoot sleept voor steun en daar dood gaat :jank: Nachtmerries krijg ik ervan!

Zolang ik steeds op mijn hoede moet zijn voor een reeks mafketels die weigeren hun hond aan de lijn te houden of gewoon terug te roepen als ik daar om vraag blijf ik ervoor dit hele ras zo snel mogelijk te verwijderen uit het straatbeeld en zal ik elke petitie tekenen, ongeacht hoeveel goede verantwoorde bazen daar dan ook de dupe van worden..

En je kan niet anders dan toegeven dat de meeste forumleden met dit soort honden niet echt representatief zijn voor de gemiddelde klapkaakeigenaar. Die komen hier namelijk niet want die interesseren zich minder dan niets voor hun ras. Als het maar stoer, breed en afschrikwekkend is :kotz:
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

laeken schreef:Klinkt super maar dan gaan we weer keihard honden afmaken. Mensen kunnen betalen en verantwoordelijkheid nemen. Wat gaat er dan gebeuren met honden. Precies, die worden massaal gedumpt en niemand durft ze nog te nemen. In de VS is een asiel nog soort van aansprakelijk. Gevolg is, honden met enige problemen worden afgemaakt. Baknijd is genoeg reden om niet te herplaatsen. Als een hondenbaas 5000 euro moet dokken als Rex gaatjes maakt dumpt Rex meteen als hij hapt of een keer gaat matten met een reu. En dan? Heeft gehapt naar een mens of hond, einde verhaal. Nieuwe....

Bij een nieuwe rad worden er ook keihard honden afgemaakt , of ze nu wel of niets gedaan hebben.
Zelf denk ik niet dat als mensen gedwongen worden verantwoordelijkheid te nemen voor hun dier ze snel in herhaling vallen qua fouten.
Denk niet dat het gezinnetje wat meende een leuke gezinshond te hebben welke de mist inging nog een keer voor hetzelfde type hond gaat in de hoop op beter.
Buiten dat zou het denk ik ook eens handig zijn om houdverboden te gaan opleggen bij mensen die echt steevast de fout ingaan.
Met maatregelen wat maar een ras betreft voorkom je niet dat de naïevelingen of onverschillige mensen die een boerboel aanschaffen zonder te weten waar ze aan beginnen of om de boel te terroriseren aangepakt kunnen worden. Met maatregelen voor ieder ras en hond gelijk kan je dat wel ondervangen.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Hoeveel dode honden hebben die klapkaken dan op hun geweten ivt andere type honden.?
Hoor ook dat andere type honden of rassen honden hebben kapot gebeten. En hoord een bepaald % niet gewoon bij de realiteit.? Klinkt hard maar zo zit de werkelijkeid wel in elkaar net als dodelijke ongevallen op het werk of op de weg.
Ga je nu klapkaken verbieden ,fokverboden ,houders vergunningen uitdelen of weet ik al niet dan blijven er nog doden vallen.
Wel minder maar hé dan komt een andere groep weer aan de beurt.
Hoor niemand over mensagressieve honden of dat iemand al aan het uitrekenen is hoeveel % van de honden die wild om zeep helpen een jachthond is en er daar ook maar de doodstraf op staat en houders verbod of een RAD.

Je zou de wildfok aan kunnen pakken van bepaalde rassen of xsingen met een verbod en daarnaast gewoon 1 wet die geld voor iedere eigenaar en zijn hond . Of je Lab/Wawa of klapkaak nu word dood gemaakt door een klapkaak of je wawa door een poedel/teckel of Herder door een Deense dog . Maakt toch ook allemaal geen fuck uit ,resultaat en uitkomst blijft hetzelfde met verdriet en ellende en angst.
Is allemaal niet zo moeilijk hoor maakt je hond schade of vallen er doden dan ben je gewoon aansprakelijk ongeacht wat het slachtoffer of dader nu voor een ras/bastaard is.
Kan morgen ook een klapkaak en wat andere rassen xsen wat lijkt op een schattig schoothondje of jachthond ,en dan.??
Bepaalde rassen buiten het klapkaak gebeuren moet je ook niet op elkaar pleuren omdat je gestoorde killers krijgt.
Wat dan als 2 klapkaken in elkaar klappen en 1 word aan stukken getrokken , is er dan geen schuldige.?
Of een herder sloopt een klapkaak.?
Zorg gewoon dat iedereen aansprakelijk word voor wat zijn hond uitvreet , zet er hoge boetes op en vergoedingen van schade en dat je hond kwijt raakt bij erge gevallen.
Je kunt nu ook naar de rechter toestappen omdat het geloof ik valt onder ceviel recht.?
Je kunt de klapkaak er wel tussenuit vissen als de boosdoener maar hé daarna is er wel een andere groep die graag een ras/ type hond zag verdwijnen of aan banden gelegt.
Je verlegt de grens voor een ander maar weer een ander rekt die grens ook even op voor jou.
Alle Wawa's ook maar aan het gas omdat ze in vingers hebben gehangen of in kindermuiltjes.?
Niet alleen de groep met klapkaken zijn aso's er is een hele grote groep van hondeneigenaren aso ,kijk maar naar de gevallen van overlast met blaffen en stront en overal hun hond los laten lopen en iedere winkel/gebied binnen stappen terwijl het niet mag.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Tineke
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Hoeveel dode honden hebben die klapkaken dan op hun geweten ivt andere type honden.?
Hoor ook dat andere type honden of rassen honden hebben kapot gebeten. En hoord een bepaald % niet gewoon bij de realiteit.? Klinkt hard maar zo zit de werkelijkeid wel in elkaar net als dodelijke ongevallen op het werk of op de weg.
Ga je nu klapkaken verbieden ,fokverboden ,houders vergunningen uitdelen of weet ik al niet dan blijven er nog doden vallen.
Wel minder maar hé dan komt een andere groep weer aan de beurt.
Hoor niemand over mensagressieve honden of dat iemand al aan het uitrekenen is hoeveel % van de honden die wild om zeep helpen een jachthond is en er daar ook maar de doodstraf op staat en houders verbod of een RAD.

Je zou de wildfok aan kunnen pakken van bepaalde rassen of xsingen met een verbod en daarnaast gewoon 1 wet die geld voor iedere eigenaar en zijn hond . Of je Lab/Wawa of klapkaak nu word dood gemaakt door een klapkaak of je wawa door een poedel/teckel of Herder door een Deense dog . Maakt toch ook allemaal geen fuck uit ,resultaat en uitkomst blijft hetzelfde met verdriet en ellende en angst.
Is allemaal niet zo moeilijk hoor maakt je hond schade of vallen er doden dan ben je gewoon aansprakelijk ongeacht wat het slachtoffer of dader nu voor een ras/bastaard is.
Kan morgen ook een klapkaak en wat andere rassen xsen wat lijkt op een schattig schoothondje of jachthond ,en dan.??
Bepaalde rassen buiten het klapkaak gebeuren moet je ook niet op elkaar pleuren omdat je gestoorde killers krijgt.
Wat dan als 2 klapkaken in elkaar klappen en 1 word aan stukken getrokken , is er dan geen schuldige.?
Of een herder sloopt een klapkaak.?
Zorg gewoon dat iedereen aansprakelijk word voor wat zijn hond uitvreet , zet er hoge boetes op en vergoedingen van schade en dat je hond kwijt raakt bij erge gevallen.
Je kunt nu ook naar de rechter toestappen omdat het geloof ik valt onder ceviel recht.?
Je kunt de klapkaak er wel tussenuit vissen als de boosdoener maar hé daarna is er wel een andere groep die graag een ras/ type hond zag verdwijnen of aan banden gelegt.
Je verlegt de grens voor een ander maar weer een ander rekt die grens ook even op voor jou.
Alle Wawa's ook maar aan het gas omdat ze in vingers hebben gehangen of in kindermuiltjes.?
Niet alleen de groep met klapkaken zijn aso's er is een hele grote groep van hondeneigenaren aso ,kijk maar naar de gevallen van overlast met blaffen en stront en overal hun hond los laten lopen en iedere winkel/gebied binnen stappen terwijl het niet mag.
:ok: :ok:
Afbeelding

laeken
Zeer actief

Klopt helemaal Kees, maar dat kan je erbij doen. Ik vind sowieso dat verboden en regels vervelend zijn. Ik zeg wel veel maar in de praktijk weet ik ook niet wat ik het liefst zou zien en wat ik echt een oplossing vind. Wel merk ik dat veel mensen in Nederland bang zijn en last hebben van. En dat is in Duitsland toch veel minder.
Maar je hebt volkomen gelijk dat dat dan gewoon andere honden worden en dat het inherent is aan het houden van honden dat er gevochten en zelfs gedood wordt. Hier is het een Dog waar je voor op moet passen. Geen klapkaak. En ik ben als de dood voor die dog. Mijn wandelingen gaan nooit langs dat huis en ik loop daar alleen als wij met z'n tweeën lopen. Dan heb ik het gevoel dat we die hond nog op andere gedachten kunnen brengen. Denk overigens dat dat meer een gevoel dan realiteit is. Die hond heeft onze buurhond al eens te grazen gehad. Kwam de weg over rennen, greep de Jack Russel en begon ermee te vegen. Eigenaars gaan ook wel eens op die dog liggen en vaak kunnen ze hem niet houden. Maargoed, dat is gewoon een Duitse Dog. Tot zover de klapkaken inderdaad.

En ik vind ook dat mensagressief gedrag verwerpelijker is. Hoewel ik wel denk dat dat niet zo makkelijk escaleert. Hond vs hond is veel meer geaccepteerd en daar wordt door de politie ook vrijwel niks mee gedaan. Bijt je hond een mens flink dan komen er wel degelijk maatregelen. Direct. Dat is iets waar ik wel een groot verschil zie.

En het erbij halen van chihuahua's is niet sterk als argument. Ik denk dat er lang zoveel niet bijten als gesteld wordt en ik denk dat als ze bijten en er is een kras je dat ook zo moet inschalen. Een kras is niet erg. Een kras krijg je ook van de kat. Dus al zouden chihuahua's de meest agressieve rashond zijn van het moment, dan nog is dat niet zo'n groot probleem. Dat moet je wel in zijn verband blijven zien.

Ik misgun ook niemand zijn of haar hond. Ik wil ook helemaal geen RAD meer of andere gekke rasgebonden maatregelen. Maar ik wil ook niet dat er een ras bestaat wat het meest mishandelde ras ter wereld is en waar ik zelf ook absoluut grote angst voor heb. De baas hond combinaties, het vasthouden van dat ras en de drive van dat ras om andere honden aan te vallen. Dat vind ik een verwerpelijke fokkerij.

Wij roepen allemaal om het hardst dat karakter hoog staat bij hondenfokkerij. We moeten op karakter letten en dieren met karakterissues uitsluiten voor de fokkerij. Een bange hond mag je niet mee fokken. Een agressieve hond mag je niet mee fokken. Waarom fokken we dan wel met dieren waarvan de ouders het op hun soortgenoten gemunt hebben? Dat hoort dan ineens bij het ras. Waarom fokken we dan niet met loeders van rottweilers? Prima voor bewaking, super eenkennig, scherp en heftig in hun basiskarakter. Dat laatste accepteren we niet maar we dekken wel met een pitbull die constant op scherp staat naar zijn medesoortgenoten.... :ugh:

Dus vat mijn stukjes op zoals ze bedoeld zijn. Gedachtes. Want ik ben de laatste die vind dat er honden gedood moeten worden omdat ze een ras zijn. En ik ben ook de laatste die echt pro maatregelen is die dieren kwellen. Dus wat mij betreft zou het door mentaliteit en publieke opinie moeten veranderen. Je moet geen ras willen wat de hond van je buren kapot wil vechten. Je moet geen honden willen fokken uit scherpe ouderdieren met enorm veel vechtlust. Helaas werkt het zo niet.

En ik geef wel toe dat ik blij ben dat ik in Duitsland woon en weinig last van deze honden heb. Ik woonde voor de RAD in Roermond. Daar werd een 12 jarige Airdale terrier op een parkeerplaats verscheurd door 2 ontsnapte pitbulls. Dat waren mijn eerste pitbull-ervaringen. Daarna kocht een Chinese dame een rednose ala Daddy. Die bestond toen nog niet overigens. Hond heb ik zien opgroeien. En een andere hond is ook van die hond de dupe geworden. Een bastaardje van 10 kilo. Van een kennis van ons. Daarna was de hond meteen gecastreerd en gemuilkorfd. Iets later kwam de RAD.

Ik vraag me echt af of de RAD niet gewoon had moeten blijven. De opstartproblemen waren al weg, de hele werking werd al stabieler. Natuurlijk ging er heel veel verkeerd maar nu zijn er DNA testen. Dan is het snipsnap en je weet al wat. Hou die honden een week vast maximaal. Zou je die RAD netjes en efficiënt uitvoeren dan was denk ik nu de helft van de asielhonden er niet geweest, een groot deel van de doorgeefhonden er niet geweest, een hele hoop ellende rondom dit ras er niet geweest en was er 99% minder mee gefokt in Nederland. Hoe goed zou dat geweest zijn voor heel veel zielige honden?

Want daar zit voor mij de basis. Ik ben niet eens zozeer tegen het ras maar tegen alles wat er bij komt kijken. Deze honden zijn meer dan een ras. Ze zijn een extreme accessoire helaas. Ze horen bij een imago. En ze zijn door extreem de dupe van. Dat alleen al zou ik willen afremmen.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Nanna schreef:
Marco88 schreef:
Brigitte schreef:
Rami schreef:
Nee hoor, mensen zoals jij, dus de wel verantwoordelijke hondenbazen, die nooit of te nimmer met dit soort vreselijke incidenten te maken hebben, zullen heus wel buiten schot blijven. Het gaat namelijk om de eigenaren, niet om de honden. Tenminste, ik zou het toejuichen als daar de nadruk op ligt. Maar dan ook streng en zonder verzachtende omstandigheden of uitwegen.
nee hoor, ik werk al 15 jaar in een asiel en heb de RAD en hoe oneerlijk die was van dichtbij meegemaakt. Ben bij zat schouwingen geweest waarbij honden de doodstraf kregen die nog nooit een vlieg hadden kwaad gedaan. Ik heb zelf een hond gehad die met 7 weken binnen kwam en linea recta op de dodenlijst werd bijgeschreven. De asiels zaten nl tijdens de RAD ook vol want ze mochten niet herplaatst worden en minimaal een jaar zijn om geschouwd te kunnen worden. Samen met mijn toenmalige baas heb ik kunnen afspreken Elektra illegaal in huis te nemen. Ik kon haar niet laten inslapen, Tank heb ik kunnen laten schouwen voor een hoop geld want ook die zou er gewoon onder vallen. En dan ook nog moeten lezen neem maar gewoon leuke honden pleur toch op ik heb geweldig leuke honden ik hoef geen andere en ja tuurlijk moet er iets gebeuren maar ik wordt soms ook wel strontziek van de zogenaamde hondenliefhebbers hier. Zolang het maar niet in je eigen straatje komt is het prima en dat er dan een aantal gewoon leuke honden kapot gemaakt moeten worden nou ja jammer maar helaas dat is dan maar zo het zijn gelukkig toch niet mijn leuke honden :piew:
RAD was inderdaad oneerlijk, maar wees eerlijk, er moet wel iets gebeuren om het overschot pits in asielen terug te dringen naar normale proporties , en het aantal pits of (kruisingen) weg te houden bij verkeerde en onverantwoordelijke mensen.
Nou, dat dus. Ik denk dat mensen die verantwoordelijk met hun hond omgaan niets te vrezen hebben. Schat ook dat niemand de rad terug wil. Maar dat er wat moet gebeuren (en ik denk dat dat niet meer lang duurt) is evident. Eigenlijk wacht ik op het eerste op straat doodgebeten kind. Net zoals toen dat vlak voor de rad gebeurde. Dat zal de zaak in een stroomversnelling brengen. En ik denk ook dat afspraken hard nodig zijn.

jullie hebben het rode zinnetje niet gelezen?
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

laeken schreef:Ik vind het vooral ontzettend vervelend dat er niks gedaan kan worden zonder dat daar onschuldige mensen en dieren de dupe van worden.
Kijk, ik gun iedereen zijn hond. Als ik morgen een pitbull vind aan een boom dan heb ik misschien morgen een.pitbull. Zo simpel werkt dat bij mij. En toch zou ik willen dat ze niet meer geboren hoeven worden. Van mij mag morgen elke pitbull steriel worden en over 10 jaar ben je er praktisch vanaf. Jammer, er is wel vaker een ras uitgestorven. Spijtig voor de liefhebbers maar als je echt van dit ras houdt kijk je verder dan je Fik op de bank. Als jij vindt dat je recht hebt op een Pitbull ten koste van zoveel asielhonden, vechthonden, misbruikte pitbulls, mishandelde pitbulls en ook hun slachtoffers. Daar kunnen die honden niks aan doen.

Als mijn lievelingsras de pitbull was dan was ik nog steeds voor een fokverbod. Jouw hond tegen 10 honden met een kutleven omdat ze ook dat ras zijn.

Het is gewoon een rotprobleem. Ze brengen geld op, trekken mensen aan en hun ouders zijn superhonden. Zolang dat zo is worden ze massaal gefokt.

ik snap wel wat je zegt, maar het heeft geen zin. dan zijn de pitjes weg en hebben we morgen mechelaarXboerboel als hot item.
Afbeelding
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

M@scha schreef:

ik snap wel wat je zegt, maar het heeft geen zin. dan zijn de pitjes weg en hebben we morgen mechelaarXboerboel als hot item.
Denk het niet, als bepaalde rassen een fokverbod wordt op ingesteld, gaat de Boerboel onder andere daar waarschijnlijk ook onder vallen.
En je weet ook niet zeker dat pitjes dus maar ''vervangen'' worden door een ander ras type.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

laeken schreef:Klopt helemaal Kees, maar dat kan je erbij doen. Ik vind sowieso dat verboden en regels vervelend zijn. Ik zeg wel veel maar in de praktijk weet ik ook niet wat ik het liefst zou zien en wat ik echt een oplossing vind. Wel merk ik dat veel mensen in Nederland bang zijn en last hebben van. En dat is in Duitsland toch veel minder.
Maar je hebt volkomen gelijk dat dat dan gewoon andere honden worden en dat het inherent is aan het houden van honden dat er gevochten en zelfs gedood wordt. Hier is het een Dog waar je voor op moet passen. Geen klapkaak. En ik ben als de dood voor die dog. Mijn wandelingen gaan nooit langs dat huis en ik loop daar alleen als wij met z'n tweeën lopen. Dan heb ik het gevoel dat we die hond nog op andere gedachten kunnen brengen. Denk overigens dat dat meer een gevoel dan realiteit is. Die hond heeft onze buurhond al eens te grazen gehad. Kwam de weg over rennen, greep de Jack Russel en begon ermee te vegen. Eigenaars gaan ook wel eens op die dog liggen en vaak kunnen ze hem niet houden. Maargoed, dat is gewoon een Duitse Dog. Tot zover de klapkaken inderdaad.

En ik vind ook dat mensagressief gedrag verwerpelijker is. Hoewel ik wel denk dat dat niet zo makkelijk escaleert. Hond vs hond is veel meer geaccepteerd en daar wordt door de politie ook vrijwel niks mee gedaan. Bijt je hond een mens flink dan komen er wel degelijk maatregelen. Direct. Dat is iets waar ik wel een groot verschil zie.

En het erbij halen van chihuahua's is niet sterk als argument. Ik denk dat er lang zoveel niet bijten als gesteld wordt en ik denk dat als ze bijten en er is een kras je dat ook zo moet inschalen. Een kras is niet erg. Een kras krijg je ook van de kat. Dus al zouden chihuahua's de meest agressieve rashond zijn van het moment, dan nog is dat niet zo'n groot probleem. Dat moet je wel in zijn verband blijven zien.

Ik misgun ook niemand zijn of haar hond. Ik wil ook helemaal geen RAD meer of andere gekke rasgebonden maatregelen. Maar ik wil ook niet dat er een ras bestaat wat het meest mishandelde ras ter wereld is en waar ik zelf ook absoluut grote angst voor heb. De baas hond combinaties, het vasthouden van dat ras en de drive van dat ras om andere honden aan te vallen. Dat vind ik een verwerpelijke fokkerij.

Wij roepen allemaal om het hardst dat karakter hoog staat bij hondenfokkerij. We moeten op karakter letten en dieren met karakterissues uitsluiten voor de fokkerij. Een bange hond mag je niet mee fokken. Een agressieve hond mag je niet mee fokken. Waarom fokken we dan wel met dieren waarvan de ouders het op hun soortgenoten gemunt hebben? Dat hoort dan ineens bij het ras. Waarom fokken we dan niet met loeders van rottweilers? Prima voor bewaking, super eenkennig, scherp en heftig in hun basiskarakter. Dat laatste accepteren we niet maar we dekken wel met een pitbull die constant op scherp staat naar zijn medesoortgenoten.... :ugh:

Dus vat mijn stukjes op zoals ze bedoeld zijn. Gedachtes. Want ik ben de laatste die vind dat er honden gedood moeten worden omdat ze een ras zijn. En ik ben ook de laatste die echt pro maatregelen is die dieren kwellen. Dus wat mij betreft zou het door mentaliteit en publieke opinie moeten veranderen. Je moet geen ras willen wat de hond van je buren kapot wil vechten. Je moet geen honden willen fokken uit scherpe ouderdieren met enorm veel vechtlust. Helaas werkt het zo niet.

En ik geef wel toe dat ik blij ben dat ik in Duitsland woon en weinig last van deze honden heb. Ik woonde voor de RAD in Roermond. Daar werd een 12 jarige Airdale terrier op een parkeerplaats verscheurd door 2 ontsnapte pitbulls. Dat waren mijn eerste pitbull-ervaringen. Daarna kocht een Chinese dame een rednose ala Daddy. Die bestond toen nog niet overigens. Hond heb ik zien opgroeien. En een andere hond is ook van die hond de dupe geworden. Een bastaardje van 10 kilo. Van een kennis van ons. Daarna was de hond meteen gecastreerd en gemuilkorfd. Iets later kwam de RAD.

Ik vraag me echt af of de RAD niet gewoon had moeten blijven. De opstartproblemen waren al weg, de hele werking werd al stabieler. Natuurlijk ging er heel veel verkeerd maar nu zijn er DNA testen. Dan is het snipsnap en je weet al wat. Hou die honden een week vast maximaal. Zou je die RAD netjes en efficiënt uitvoeren dan was denk ik nu de helft van de asielhonden er niet geweest, een groot deel van de doorgeefhonden er niet geweest, een hele hoop ellende rondom dit ras er niet geweest en was er 99% minder mee gefokt in Nederland. Hoe goed zou dat geweest zijn voor heel veel zielige honden?

Want daar zit voor mij de basis. Ik ben niet eens zozeer tegen het ras maar tegen alles wat er bij komt kijken. Deze honden zijn meer dan een ras. Ze zijn een extreme accessoire helaas. Ze horen bij een imago. En ze zijn door extreem de dupe van. Dat alleen al zou ik willen afremmen.
Ja het is een cultuurtje binnen een groep van houders van een bepaald type hond.
In Amerika zie je het wat uitvergroter en alhoewel niet op de zelfde schaal gaat het hier ook die kant op.
Tuurlijk roep je wat in je angst,boosheid en hulpeloosheid ,doen we allemaal. Maar het strekt meestal verder dan dat als je regeltjes gaat verzinnen voor een selectief groepje of cultuurtje . Dan zijn er ook mensen geschaad en de lul die ook zo'n type hond heeft maar er wel goed op letten.

Je zou kunnen beginnen met al dat type honden in asiels in te laten slapen en niet meer bemiddelen.
Honden fokken van dat type aan banden leggen en zonder stamboom verbieden.
Daarnaast gewoon voor iedere hond ongeacht ras/bastaard dezelfde regels net als op de stoep schijten niet uitmaakt wat voor hond dat doet.
Een RAD of torenhoge belastingen daar het je niet alleen de slechte mee maar ook de goede houders . Je kunt mensen en honden niet gaan straffen op wat zij ooit kunnen gaan doen.
Je gaat mensen met een bepaald type auto ook geen bon geven omdat ze ooit te hard kunnen gaan rijden.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Tuurlijk moet er iets gebeuren......

Wat dan?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

iones schreef:Tuurlijk moet er iets gebeuren......

Wat dan?
Dat de gewone burger zich gaat bewapenen met stroomstootapparaten met een dodelijke dosis?
Zodat je weer redelijk veilig over straat kunt met je goedsul.
En een verbod op tere hondjes.... :F:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

kooi schreef:

Wat dan?
Dat de gewone burger zich gaat bewapenen met stroomstootapparaten met een dodelijke dosis?
Ik denk dat er dan ook qua mensen wel een reductie gaat komen :Q:
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef:
kooi schreef:

Wat dan?
Ik denk dat er dan ook qua mensen wel een reductie gaat komen :Q:
Nou, kijk eens aan. Win-win :LOL:
Exit tokkenbaas.... :tongue:
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Wat dan?
Heel simpel, zoals ze het in Duitsland hebben geregeld ;)
Afbeelding
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Lizzie. schreef:

Wat dan?
Ik denk dat je met een soortgelijk systeem als een vuurwapenvergunning al een heel eind komt.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

En toch, welke regels er ook komen, ik denk dat er ten alle tijden een hoop honden de dupe van zullen zijn! De duitse manier klinkt goed, maar ik denk dat een hoop mensen geen torenhoge belasting willen betalen en bewijs van goed gedrag willen of kunnen inleveren.....hoppa weer duizende honden in het asiel of gedumpt....
Ik snap ook niet dat ze na de RAD niet meteen met veel strengere regels zijn gekomen, dan was het nooit zo de spuigaten uitgelopen!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
bouvierpoedel
Zeer actief

Lunatic schreef:En toch, welke regels er ook komen, ik denk dat er ten alle tijden een hoop honden de dupe van zullen zijn! De duitse manier klinkt goed, maar ik denk dat een hoop mensen geen torenhoge belasting willen betalen en bewijs van goed gedrag willen of kunnen inleveren.....hoppa weer duizende honden in het asiel of gedumpt....
Ik snap ook niet dat ze na de RAD niet meteen met veel strengere regels zijn gekomen, dan was het nooit zo de spuigaten uitgelopen!
Die aantallen komen nu ook in het asiel en word er door de meeste weer een pup aangeschaft.
Dus maakt ook niet veel uit , gelijk de spuit erin dan bij binnenkomst.
M@scha
Zeer actief

Lizzie. schreef:

Wat dan?

wat laeken volgens mij al eerder aangaf mis je in NL wel de mentaliteit van de Duitsers. ze houden zich graag aan de regeltjes én hebben een enorme angst/afkeer van onze rassen. die combinatie maakt het redelijk handhaafbaar.
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

bouvierpoedel schreef:
Lunatic schreef:En toch, welke regels er ook komen, ik denk dat er ten alle tijden een hoop honden de dupe van zullen zijn! De duitse manier klinkt goed, maar ik denk dat een hoop mensen geen torenhoge belasting willen betalen en bewijs van goed gedrag willen of kunnen inleveren.....hoppa weer duizende honden in het asiel of gedumpt....
Die aantallen komen nu ook in het asiel en word er door de meeste weer een pup aangeschaft.
Ben ik met je eens, ook over die spuit, beter meteen inslapen dan maanden aan je lot overgelaten te worden!

Ik vind sowieso dat de wetgeving vwb dieren veranderd moet worden, een dier is een levend wezen met gevoel en geen ding! Misschien dat de straffen voor dierenmishandeling dan ook eens flink omhoog kunnen, daar moeten ze maar eens mee beginnen denk ik! Geen idee of in andere landen dieren ook als ding gezien worden eigenlijk, weet iemand dit?
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

M@scha schreef:
Lizzie. schreef:

Wat dan?

wat laeken volgens mij al eerder aangaf mis je in NL wel de mentaliteit van de Duitsers. ze houden zich graag aan de regeltjes én hebben een enorme angst/afkeer van onze rassen. die combinatie maakt het redelijk handhaafbaar.
Dat zal ook zeker meespelen, respect is hier ver te zoeken!
Dat wordt volgens mij ook wel veroorzaakt omdat ze goed zijn in regeltjes opleggen, maar de naleving ervan stelt 0,0 voor, dus waarom zou je je eraan houden dan, aldus de meeste mensen?!?
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Lunatic schreef:
bouvierpoedel schreef:
Ben ik met je eens, ook over die spuit, beter meteen inslapen dan maanden aan je lot overgelaten te worden!

Ik vind sowieso dat de wetgeving vwb dieren veranderd moet worden, een dier is een levend wezen met gevoel en geen ding! Misschien dat de straffen voor dierenmishandeling dan ook eens flink omhoog kunnen, daar moeten ze maar eens mee beginnen denk ik! Geen idee of in andere landen dieren ook als ding gezien worden eigenlijk, weet iemand dit?

In Oostenrijk is het in Salzburgerland veranderd en is een hond geen ding meer.
Of het in de rest van Oostenrijk ook al aangepast is weet ik niet.
Ga eens kijken of ik daar wat van kan vinden.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Zeer interessante link over gevaarlijke honden.
http://www.gevaarlijkehonden.info/vecht ... feiten.php
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Wolfsblut schreef:Zeer interessante link over gevaarlijke honden.

Die vond ik ook toen ik naar de regelgeving in Oostenrijk zocht.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Tineke
Zeer actief

Wolfsblut schreef:Zeer interessante link over gevaarlijke honden.

Deze site staat echt vol met onzin neergepend door een dame die zich de titel biologe heeft toegeëigend zonder daarvoor naar school te zijn geweest.

Ik pik er even dit uit ,echt totale onzin dus.

Bedenk dat een hond die een gevaar is voor andere honden ook gevaarlijk is voor kinderen. Dit geldt niet alleen voor kinderen onder de vijf jaar, maar voor alle kinderen die nog niet sprekend op een volwassen mens lijken dus alle kinderen jonger dan ongeveer veertien tot vijftien jaar oud.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”