Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lopen in 2 ringen

Moderator: moderatorteam

veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Lopen in 2 ringen

Ongelezen bericht door veertje »

Volgende week zondag loop ik in Bemmel met twee honden in twee verschillende klasses, debutanten en open. Nu moet ik tegelijk in beide ringen verschijnen. Dat kan ik gewoon aangeven bij de ringmeesters en dan verwacht ik dat dat geen probleem gaat zijn en mijn moeder zet ik gewoon klaar met de volgende hond zodat ik makkelijk kan wisselen. Alleen dat onthouden van 2 parkoersen lijkt me lastig :oeps: Iemand nog tips hoe je zoiets het beste aanpakt of is het gewoon doen en go with te flow :Q:

Ik hou van schema's dus heb even mijn persoonlijke dagplanning gemaakt :tongue:

Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Lopen in 2 ringen

Ongelezen bericht door LongFields »

Vorig jaar op het IABC in Bemmel moesten we ook meerdere rondjes tegelijk verkennen en ik vond dat doodeng.
Kreeg toen de tip van een doorgewinterde agilityloper om eerst het parcours te verkennen wat je als laatste moet lopen, daarna het parcours wat je het eerste moet lopen en tot je aan de beurt bent kijk je zo veel mogelijk bij je eerste parcours. Zodra je klaar bent met je tweede parcours ga je kijken bij het parcours wat je dan nog moet lopen. Bij mij werkte die tip heel goed.
Moet je bijna direct door na je eerste parcours gaat dat niet op natuurlijk. Dan zou ik in jouw geval bij de organisatie vragen of jouw nummer meer naar achteren mag lopen, zodat je tussen beide parcoursen in ieder geval een hond of 10 de tijd hebt om je volgende parcours in je hoofd te krijgen door het kijken naar de anderen.

Succes alvast!
veertje
Zeer actief

Doodeng is wel het goede woord ja. Krijg er nu al de zenuwen van en ik moet nog anderhalve week :LOL:

Maar dat is wel een goede tip! Zo ga ik het proberen :ok:
Gelukkig loop ik zaterdag alleen met Sadie, kan ik dan alvast kijken hoe het in zijn werk gaat met twee ringen.
suzan25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door suzan25 »

Ik verken in zo'n situatie ook hoe Longfields het beschrijft. Ik ben ook altijd zenuwachtiger als ik met 2 honden loop bij 2 verschillende parcoursen. Gelukkig zitten die van mij nu allebei in de B, scheelt een hoop wedstrijd stress. Succes alvast volgende week!
veertje
Zeer actief

Nou relaxt lopen is het niet, maar het is gelukt :mrgreen: Ik had gevraagd of ik met Joris als een van de eerste mocht starten, want Sadie stond toch al als een van de laatste small honden op de lijst. Mijn geluk, want zo'n debutantenparcours is toch net even wat makkelijker te onthouden :tongue: Dus eerst debutanten verkend en daarna de open, Joris gepakt, ingelopen en ons rondje gedaan. Daarna Sadie overgenomen van mijn moeder en gelukkig had ik nog heel even tijd om mijn adem weer terug te vinden (hoera goede conditie... :schrik: ).
Gelukkig waren de tweede rondjes van allebei op een andere tijd en ook de derde had ik wat meer speling ertussen. Het was leuk, maar niet goed voor de zenuwen :mrgreen:
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Mooi dat het gelukt is, maar het blijft onhandig. Mijn derde hond (nou eigenlijk mijn eerste hond) heb ik dit jaar uitbesteed, maar die loopt ook bijna geen wedstrijden i.v.m blessures. Maar Norah en Santos lopen nog in verschillende klasses. Laatst een klein inschattingsfoutje. Had de snooker niet verkend..... Tja en dat is iets wat moeilijk wordt om even out of the blue te lopen. Ach wat kan het schelen.... Gewoon iets gedaan wat op de voorganger leek haha.

Het hangt voor mij af met welke hond ik sta. Met Kay kan ik niet even rustig voor de ring staan. Die gaat blaffen en hysterisch doen want die wil rennen. Norah moet ik een rustig plekje opzoeken, maar moet ik oppassen met andere honden, maar kan ik nog wel kijken. En met Santos sta ik gewoon tussen alle andere honden en kan ik gewoon in alle gemak kijken.... En ik heb meestal geen helper die mijn hond klaarzet :D Dus ik laat van de hond afhangen welke ik met hond bekijk en welke niet.... Ook beetje van parcours: spel wil ik best overslaan voor verkennen. Vast parcours wat minder, jumping kan eventueel
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”