Vanmorgen iemand op training gehad die ook al eens bij een gedragstherapeut was geweest met de hond. Die had het volgende gezegd:
Ik heb geen ervaring met honden met epilepsie en ik zag gewoon een lompe hond die geen grenzen respecteerde. Daar hebben we aan gewerkt, daarnaast ook aan gedrag ombuigen, hij pikte het aardig goed op. Ik zag geen hond met abnormaal gedrag, dat hij signalen niet oppikt ofzo.x (collega v xx) en xx zelf gaven wel aan schade Vd epilepsie te zien. Stand van de voeten zou anders zijn en de signalen die door hen werden uitgedragen, werden niet goed door hem opgepikt. x gaf aan dat een andere RR al lang in de hoek had gezeten van schrik en hond komt dan terug met zijn gedrag een tikje heftiger.
Ook de uitspraak dat de voeten van de hond anders staan door epilepsie vind ik apart, gaan poten anders staan van epilepsie?
Epilepsie is onder controle met medicijnen, zelf denkt ze dat de hond drukker is als hij normaal gesproken een aanval zou hebben, die dus nu onderdrukt wordt.
Ik ben benieuwd hoe dat zit bij honden met epilepsie, heb er zoals gezegd geen ervaring mee.