Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe weet je of trimmen nodig is bij je hond? (rasloze pup)
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Bullterrier, Amerikaanse Stafford.
- Aantal honden: 2
Hoe weet je of trimmen nodig is bij je hond? (rasloze pup)
Dag allemaal! Ik krijg zondag een pup. Ze komt uit Roemenië en wat ik me dus afvroeg, hoe weet ik wat voor vachtverzorging er nodig is voor haar haren? Het is misschien wel net zo leuk als ik een foto toevoeg.

Re: Hoe weet je of trimmen nodig is bij je hond? (rasloze pu
Wat een dotje van een pup
Volgens mij volstaat borstelen als ik dat zo zie maar er zijn hier mensen met veel meer kennis van vachten dus wie weet heb ik het wel helemaal mis.

Volgens mij volstaat borstelen als ik dat zo zie maar er zijn hier mensen met veel meer kennis van vachten dus wie weet heb ik het wel helemaal mis.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Franse tenen 
Wat een snoepie! Kort stokhaar is de vachttechnisch naam van de beharing. Niet teveel aan doen. Na haar eerste loopsheid gaat ze verharen en dat herhaalt zich ieder voorjaar. Tussentijds zal ze altijd wat haar op je kleding en meubilair achterlaten.
Tijdens de topverhaardagen eventueel naar de trimsalon voor een spabehandeling en verder een beetje afnemen met een vochtige zeem.
Vooral heel veel genieten van de kleuter

Wat een snoepie! Kort stokhaar is de vachttechnisch naam van de beharing. Niet teveel aan doen. Na haar eerste loopsheid gaat ze verharen en dat herhaalt zich ieder voorjaar. Tussentijds zal ze altijd wat haar op je kleding en meubilair achterlaten.
Tijdens de topverhaardagen eventueel naar de trimsalon voor een spabehandeling en verder een beetje afnemen met een vochtige zeem.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Die vacht heeft weinig onderhoud nodig hoor, af en toen ff met je handen ruig er door heen en als ze ergens heeft in liggen rollen ff onder de douche zetten.
Ze is wel erg leuk hoor
Ze is wel erg leuk hoor

-
- Vaste gebruiker
Wat zijn Franse tenen?? Bedankt dat ik nu weet wat het is, ik dacht misschien dat ze naar de trimsalon moest omdat ze nu nog niet haarde op me, maar dat komt dus pas na de eerste loopsheid! Gaat dat langere haar op haar rug dan ook weg?Rosita Compagner schreef:Franse tenen
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Nee joh, die vacht zal vast nog iets langer worden zelfs.Hoe oud is ze?
Franse tenen, daarmee bedoelt Rosita de extra teentjes aan de achterbenen.
Franse tenen, daarmee bedoelt Rosita de extra teentjes aan de achterbenen.

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Als ze gesteriliseerd word kan het best zijn dat je regelmatig even langs de trimsalon moet.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Wat een schatje
De vacht lijkt me niet iets waar je veel aan moet doen.

De vacht lijkt me niet iets waar je veel aan moet doen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
waarom zou je met deze vacht ook als ze gesteriliseerd is naar een trimsalon moeten, deze vacht is zo goed als onderhouds vrij.gyanty schreef:Als ze gesteriliseerd word kan het best zijn dat je regelmatig even langs de trimsalon moet.
In de rui periode ff flink borstelen of hooguit een keertje wassen.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
- Aantal honden: 1
Wat een lieffie!
wordt dit dan je derde hond?

Dat vraag ik me dus ook af, lijkt me niet nodig. Mijn Franse Bulldog was ook gecastreerd, maar heeft totaal geen verschil gemaakt in de vacht. Dat is niet bij alle vachtsoorten nl. het geval.Lizzie. schreef:waarom zou je met deze vacht ook als ze gesteriliseerd is naar een trimsalon moeten, deze vacht is zo goed als onderhouds vrij.gyanty schreef:Als ze gesteriliseerd word kan het best zijn dat je regelmatig even langs de trimsalon moet.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
eensch. Het enige verschil is dat je het loopsheidritme kwijtraakt (duh) en eer dan niet meer echt van vacht gewisseld wordt onder invloed van hormonen. Maar hee, waarom zou het diertje gecastreerd moeten worden.Neeltje schreef:Dat vraag ik me dus ook af, lijkt me niet nodig. Mijn Franse Bulldog was ook gecastreerd, maar heeft totaal geen verschil gemaakt in de vacht. Dat is niet bij alle vachtsoorten nl. het geval.Lizzie. schreef:waarom zou je met deze vacht ook als ze gesteriliseerd is naar een trimsalon moeten, deze vacht is zo goed als onderhouds vrij.gyanty schreef:Als ze gesteriliseerd word kan het best zijn dat je regelmatig even langs de trimsalon moet.
-
- Vaste gebruiker
Nee, mijn tweede. De stafford was mijn oppashond (hond van broer en schoonzus). Tijdens zijn pup tijd was hij iedere dag bij me, maar inmiddels zijn daar kinderen gekomen en blijft 1 van de 2 thuis bij hond en kinderenkooi schreef:Wat een lieffie!![]()

-
- Vaste gebruiker
We gaan haar wel sowieso laten castreren, omdat de stichting dat op prijs stelt; de honden zijn natuurlijk niet voor niets naar Nederland gehaald en we willen ook niet dat er een ongelukje gebeurd. Na haar eerste loopsheid gaan we dat dus wel doen, dat hebben we ook ondertekent geloof ik.Rosita Compagner schreef:eensch. Het enige verschil is dat je het loopsheidritme kwijtraakt (duh) en eer dan niet meer echt van vacht gewisseld wordt onder invloed van hormonen. Maar hee, waarom zou het diertje gecastreerd moeten worden.Neeltje schreef:Dat vraag ik me dus ook af, lijkt me niet nodig. Mijn Franse Bulldog was ook gecastreerd, maar heeft totaal geen verschil gemaakt in de vacht. Dat is niet bij alle vachtsoorten nl. het geval.Lizzie. schreef:waarom zou je met deze vacht ook als ze gesteriliseerd is naar een trimsalon moeten, deze vacht is zo goed als onderhouds vrij.gyanty schreef:Als ze gesteriliseerd word kan het best zijn dat je regelmatig even langs de trimsalon moet.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik begrijp niet waarom jullie zeker zijn dat dit hondje kort stokhaar is. Ik denk dat het straks wel degelijk een broek krijgt en een pluk borsthaar en een vlag aan de staart. Niet overvloedig maar puur korthaar zie ik er zeker niet in. Ik zie de vacht van een karig bedeelde langhaar teckel.
Kan er naast zitten hoor, want ik ben absoluut geen expert in vachten. Als ik echter die pup had ging ik toch uit van een hondje zoals dit later.

Kan er naast zitten hoor, want ik ben absoluut geen expert in vachten. Als ik echter die pup had ging ik toch uit van een hondje zoals dit later.

- AnneBP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel - Aantal honden: 3
- Contacteer:
wat een leukerd, lijkt wat op Mokka van mijn zusje, dat hondje komt ook uit Roemenie en heeft geen extra vachtonderhoud nodig dan af en toe een borstel erover. Ze heeft alleen langer haar op de broek en de staart:

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1