Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
trainen met voer als je vers voert
Moderator: moderatorteam
- maaiike17
- Actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 1
Re: trainen met voer als je vers voert
Ik voer ook vers, maar ik heb brok in huis om mee te belonen. Ik hou bij de hoeveelheid vers die ik geef rekening met dat ik ook nog beloon gedurende de dag.
Ik kijk bij het kiezen van een brok niet alleen naar de kwaliteit van het voer, maar ook naar de grote van de brokjes. Kleine brokjes zijn wel zo handig als je er mee wilt belonen.
Ik kijk bij het kiezen van een brok niet alleen naar de kwaliteit van het voer, maar ook naar de grote van de brokjes. Kleine brokjes zijn wel zo handig als je er mee wilt belonen.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Een deel van de kvv drogen (als hamburgers op de droogmachine). Kun je daarna heel makkelijk in kleine stukjes breken.
Of zo'n tube die je kunt vullen met kvv.
Of zo'n tube die je kunt vullen met kvv.
- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Gedeelte van je KVV drogen en er trainers van maken.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

- Perle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
- Aantal honden: 5
De 'houdbare' worst van Naturis. (Of bewaar-worst, weet niet juist hoe ze heten).
Of gedroogde vlees-stukjes (bv kip).
Ik heb onlangs op een show gedroogde kleine visjes meegebracht, handig snack-formaat en de honden zijn er gek op.
Of gedroogde vlees-stukjes (bv kip).
Ik heb onlangs op een show gedroogde kleine visjes meegebracht, handig snack-formaat en de honden zijn er gek op.
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
Just like the moon, you're always there, watching.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Carnibest heeft ook van die worsten die je in stukjes kunt snijden. Daarnaast heb je natuurlijk allerlei gedroogd spul te koop (of te maak), zoals gedroogde long/pens/...
- Charlie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Ik geef mijn honden ook kvv, maar als ik hoopers train dan geef ik naturis bewaarworst
http://naturis.be/versvlees-houdbaar/
Omdat het nogal grote worst is (600 gr) snij ik het in stukjes en verpak ze per 35 gram. Dit doe ik in de vriezer en als ik ga trainen pak ik er aantal zakjes uit. Tegen dat ik op de training ben is het ontdooid en klaar om gebruikt te worden.
http://naturis.be/versvlees-houdbaar/
Omdat het nogal grote worst is (600 gr) snij ik het in stukjes en verpak ze per 35 gram. Dit doe ik in de vriezer en als ik ga trainen pak ik er aantal zakjes uit. Tegen dat ik op de training ben is het ontdooid en klaar om gebruikt te worden.
-
Annemieb
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 3
ik heb hier steeds een zakje voer van
bv orijen ofzo staan
die hebben ze heel graag
en makkelijk om mee te trainen
bv orijen ofzo staan
die hebben ze heel graag
en makkelijk om mee te trainen
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik gebruik van die houdbare worst (zoals Rodi, maar dan een ander merk), die snijd ik in superdunne reepjes en dat droog ik. En dat kan je dan heel goed in kleine stukjes breken. Gedroogd kun je het ongestraft in je zak meenemen en ze zijn er gek op.
Ik doe ook wel eens gedroogde lever, dat kun je ook goed breken in flintertjes.
Ik doe ook wel eens gedroogde lever, dat kun je ook goed breken in flintertjes.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, dat gaat prima, die voedingswaarde.
Ik doe het omdat het dan zo in m'n zak kan en ze vinden het heerlijk. Gek genoeg vinden ze gedroogde spullen vaak veel lekkerder dan verse
Als ik lever droog snijd ik dat eerst (in halfbevroren toestand, anders gaat het niet) in héél dunne plakjes. Dan is het wel te breken en wordt het hap-slik-weg.
Ik doe het omdat het dan zo in m'n zak kan en ze vinden het heerlijk. Gek genoeg vinden ze gedroogde spullen vaak veel lekkerder dan verse
Als ik lever droog snijd ik dat eerst (in halfbevroren toestand, anders gaat het niet) in héél dunne plakjes. Dan is het wel te breken en wordt het hap-slik-weg.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik ken iemand die voor de vakantie de kvv van de honden droogt in de droogmachine.
Dan hebben ze gedurende de vakantie ook gewoon hun eigen voer.
Het is prima te drogen en in kleine stukjes te snijden.
Dan droog je het net iets minder lang, maar wel zo dat het mooie brokjes blijven.
Dat is gemakkelijker wek te slikken.
Ik gebruik voor trainingen ook vaak rodiworst (de lam en rijst versie). Dat is ook compleet voer.
Dat kan je ook in kleine stukjes snijden.
Als ik het zo in een zakje wil meenemen droog ik dat ook nog iets zodat het wat minder plakkerig is.
Dan hebben ze gedurende de vakantie ook gewoon hun eigen voer.
Het is prima te drogen en in kleine stukjes te snijden.
Dan droog je het net iets minder lang, maar wel zo dat het mooie brokjes blijven.
Dat is gemakkelijker wek te slikken.
Ik gebruik voor trainingen ook vaak rodiworst (de lam en rijst versie). Dat is ook compleet voer.
Dat kan je ook in kleine stukjes snijden.
Als ik het zo in een zakje wil meenemen droog ik dat ook nog iets zodat het wat minder plakkerig is.
-
lets have fun
Kampeerwinkels hebben ze vaakBoutje schreef:Ja, ik droog ook regelamtig snacks voor de honden, maar dat beschouw ik niet als compleet voer...
Kvv drogen is ook een optie, denk dat er ongeveer 1 kilo in de droogmachine gaat dus als ik die enkele keren per week op zet kom ik er wel. Carnibest is redelijk "droog' dus valt wel te doen denk ik. Smuldier en zo is natter, duurt langer om te drogen denk ik.
Kleine brokjes is ook een goede tip, nu nog een merk zoeken waar ik mee kan leven.
Die vulbare tubes, heb je daar een foto of linkje van? Lijkt me ook super handig als die niet verstoppen. Desnoods een meer fijngemaken kvv halen dan.
http://www.bever.nl/coghlan-s-flacon-sq ... nbaba42009
je kunt ook je eigen kvv met een beetje water in de blender fijnmaken
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is maar tot op zekere hoogte haalbaar.ranetje schreef:Ik ken iemand die voor de vakantie de kvv van de honden droogt in de droogmachine.
Dan hebben ze gedurende de vakantie ook gewoon hun eigen voer.![]()
Ik bedoel, hier eten ze ruim 2 kilo per dag. Dan ben ik voor twee weken wel even aan het drogen
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
- Aantal honden: 2
Ik train met gedroogde visjes, sprot ofzo.
Lekker veel voor goedkoop en je kan ze in 3 stukjes breken als nodig.
Maar hier vinden ze vis zalig, ik geloof niet iedere hond? Alhoewel ik nog geen hond op training ben tegengekomen die niet geïnteresseerd is in mijn jaszak
Deze: http://www.zooplus.nl/shop/honden/kauws ... _vis/19961
Of deze heb ik nu geloof ik, bevalt ook prima: http://www.zooplus.nl/shop/honden/kauws ... vis/213670
Maar hier vinden ze vis zalig, ik geloof niet iedere hond? Alhoewel ik nog geen hond op training ben tegengekomen die niet geïnteresseerd is in mijn jaszak
Of deze heb ik nu geloof ik, bevalt ook prima: http://www.zooplus.nl/shop/honden/kauws ... vis/213670
-
Lieske1977
Bij de kampeerwinkel zoals al geschreven, maar zelf vind ik deze tubetjes ook fijn: http://www.alsa-nature.nl/voerdispenser ... b/p/990031Boutje schreef:* knip *
Die vulbare tubes, heb je daar een foto of linkje van? Lijkt me ook super handig als die niet verstoppen. Desnoods een meer fijngemaken kvv halen dan.
-
Lieske1977
Die visjes gaan er bij Joy ook wel in, maar ik vind de lucht niet te hardenpioenroos schreef:Ik train met gedroogde visjes, sprot ofzo.
Maar hier vinden ze vis zalig, ik geloof niet iedere hond? Alhoewel ik nog geen hond op training ben tegengekomen die niet geïnteresseerd is in mijn jaszak![]()
-
meso
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Hoi hoe droog je de rodiworst?
Hoor het graag.
Hoor het graag.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
In een droogmachine (of evt. in een oven op hele lage temperatuur)meso schreef:Hoi hoe droog je de rodiworst?
Hoor het graag.

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Ah die tubes bij een kampeerwinkel! Dat is goed op te weten. Hier ook iemand die op training er mee traint. Ik vind het een supermanier! Een volgende pup zou ik mogelijk ook zo doen.
Rodyachtige worsten doe ik nu regelmatig, alleen zo onhandig als het in een jas zit die ik dan even niet aan heb en dan vergeet als het in de jas is blijven zitten....
Hier ook hap-slik-weg beloners. Ook gewoon gedroogd vlees en dan in kilozak en kant en klaar. Kost mij wel 25 euro ofzo, maar goed ik doe wel een behoorlijke tijd met een kilo. Tja ik beloon die van mij nog steeds het meeste met spel eigenlijk (raakvlakken e.d. lukt mij enkel toch nog steeds het beste met voer...) en dat is mijn voordeel wel in combinatie met versvlees voeren....
Rodyachtige worsten doe ik nu regelmatig, alleen zo onhandig als het in een jas zit die ik dan even niet aan heb en dan vergeet als het in de jas is blijven zitten....
Hier ook hap-slik-weg beloners. Ook gewoon gedroogd vlees en dan in kilozak en kant en klaar. Kost mij wel 25 euro ofzo, maar goed ik doe wel een behoorlijke tijd met een kilo. Tja ik beloon die van mij nog steeds het meeste met spel eigenlijk (raakvlakken e.d. lukt mij enkel toch nog steeds het beste met voer...) en dat is mijn voordeel wel in combinatie met versvlees voeren....

- ranetje
- Zeer actief
Dat was zij ookMarjoleine schreef:Dat is maar tot op zekere hoogte haalbaar.ranetje schreef:Ik ken iemand die voor de vakantie de kvv van de honden droogt in de droogmachine.
Dan hebben ze gedurende de vakantie ook gewoon hun eigen voer.![]()
Ik bedoel, hier eten ze ruim 2 kilo per dag. Dan ben ik voor twee weken wel even aan het drogen
- ranetje
- Zeer actief
Kan ook in de magnetron.gyanty schreef:In een droogmachine (of evt. in een oven op hele lage temperatuur)meso schreef:Hoi hoe droog je de rodiworst?
Hoor het graag.
Aangezien ik die worsten in schijven snijd en in de vriezer bewaar moet ik per keer toch ontdooien wat er nodig is.
Dat doe ik op dubbel keukenpapier in de magnetron op vol vermogen (750) max. 2 minuten en halverwege even keren.
Dan laten afkoelen en daarna pas in kleine stukjes snijden.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is zo klaar. 2-3 uurtjes, max.Boutje schreef: Hoe lang zou die nodig hebben?
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Ik ' train' Figo ook dmv voer. Heb zijn dagelijkse hoeveelheid gehalveerd in wat hij gewoon thuis krijgt ( smuldier ) de rest moet ie verdienen. Gedroogde kip is goed te scheuren. Maar ik wissel veel in wat te verdienen. Soms ook kaas ( hele kleine stukjes) heb ook hele fijne beloning die heel goed te breken is. Is nu op, dus weet ff niet t merk. Is n brok eend/ kip.