Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Met de hond op visite bij andere honden. Hoe?
Moderator: moderatorteam
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Re: Met de hond op visite bij andere honden. Hoe?
Ik snap dat sommige mensen wat moe van je kunnen worden, Wolfsblut,
Maar ik zit voor de 2e keer vandaag te lachen... Of ik het inhoudelijk nou wel of niet eens ben met de post doet er niet zo veel toe.
Mijn beelddenkbrein heeft zich prima vermaakt...
Maar ik zit voor de 2e keer vandaag te lachen... Of ik het inhoudelijk nou wel of niet eens ben met de post doet er niet zo veel toe.
Mijn beelddenkbrein heeft zich prima vermaakt...

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Sommige situaties hoef je niet expliciet te oefenen maar de uitdaging verdwijnt gewoon als je meer controle krijgt. Eigenlijk heb je gewoon moeite met appèl in bijzijn van drukke honden, dat kun je ook oefenen in het park of wanneer jijzelf mensen met een speelse hond over de vloer krijgt. Kun je bijvoorbeeld je hond naar je toe roepen als hij aan het spelen is met andere honden, en hem laten volgen zonder dat hij zich weer tot spelen laat verleiden?TheLovelyBitch schreef:Ik kan me er niet helemaal in vinden het helemaal maar niet te doen.... Hoe moet hij het dan ooit leren? Ik zal is kijken naar zo'n heupgordel en zijn stevige lijn meenemen voor de avond. Lijkt me toch een goed idee!
Mijn familie heeft een metamorfose gezien bij Mayke het afgelopen jaar. Niet omdat ik zoveel geoefend heb met mijn familie en hun honden tijdens drukke familiedingen, maar omdat ik iedere dag op appèl oefen en het appèl nu eindelijk sterk genoeg is in dit soort uitdagende situaties.
Nu ik die controle wel heb, besef ik me pas hoe driest ze was toen ze 1 jaar was. Nu snap ik ook de reacties van mijn familie beter, want ik bleef het destijds maar afdoen als "ze is nog jong

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
ja dat klopt, al is het wel een beetje laat om er pas dan mee te beginnen.Wolfsblut schreef: En sommige honden rond een jaar, net pup af dus moeten nog veel leren. Herkenbaar, het zijn net kinderen. Die worden ook niet opgevoed geboren.
maar er vanuit gaand dat je eraan wil werken, is in dit geval de riem om hondje en óf mijn stoel óf mezelf een prima methode: is ie mooi binnen handbereik en kan ik hem precies vertellen wat ik wil zien.
voor het geval dat ook te moeilijk is voor je, zo beknopt: wat ik wil zien is een hond die rustig bij mijn stoel ligt ongeacht rondstruinende en omvallende oma's, andere honden, rennende kinderen, etenswaar op tafel en op de grond, fietsers, lokkende mensen en wat je verder nog maar aan afleiding kunt bedenken.
het kost wat moeite wellicht en vooral ook veel inzet van de baas, maar het kan echt hoor zo'n hond die gewoon aan je voeten ligt.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
renee-uk schreef:ja dat klopt, al is het wel een beetje laat om er pas dan mee te beginnen.Wolfsblut schreef: En sommige honden rond een jaar, net pup af dus moeten nog veel leren. Herkenbaar, het zijn net kinderen. Die worden ook niet opgevoed geboren.
maar er vanuit gaand dat je eraan wil werken, is in dit geval de riem om hondje en óf mijn stoel óf mezelf een prima methode: is ie mooi binnen handbereik en kan ik hem precies vertellen wat ik wil zien.
voor het geval dat ook te moeilijk is voor je, zo beknopt: wat ik wil zien is een hond die rustig bij mijn stoel ligt ongeacht rondstruinende en omvallende oma's, andere honden, rennende kinderen, etenswaar op tafel en op de grond, fietsers, lokkende mensen en wat je verder nog maar aan afleiding kunt bedenken.
het kost wat moeite wellicht en vooral ook veel inzet van de baas, maar het kan echt hoor zo'n hond die gewoon aan je voeten ligt.
Maar zo,n druk avondje is niet echt geschikt om het te oefenen.
Spreek uit ervaring dwz gezien hebben in ouderlijk huis waar twee kleine hondjes wonen en waar een familie lid met haar rottweiler in totaal 3 of 4 keer is geweest. Uiteindelijk is haar hond daar niet welkom meer. Die twee kleine hondjes, dat zijn echt twee draken. En die mogen alles, ook bij visite op schoot en als je daar bent kun je in een uur wel 30 keer een van die twee van je schoot af duwen. Als hondenliefhebster kan ik zeggen dat is vervelend. En die krengen die willen je gezicht af likken, ben ik niet van gediend maar ze worden niet terug geroepen nee dat mag je zelf doen. Jaag ze maar weg als ze vervelend zijn. Iig ik krijg een beetje zo,n beeld ook bij verhaal van ts.
Ik zou zeggen zorg dat de hond eerst onder appel staat en ga dan kijken of het werkt.
Tot die tijd zou ik het iig niet uit proberen. Na die tijd vind ik het ook niet ideaal omdat ik mijn hond niet mee zou nemen als ik weet dat hij liever thuis zou zijn.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
dat ligt er dan weer net aan hoeveel overwicht je op je hond hebt.toots schreef:renee-uk schreef:ja dat klopt, al is het wel een beetje laat om er pas dan mee te beginnen.Wolfsblut schreef: En sommige honden rond een jaar, net pup af dus moeten nog veel leren. Herkenbaar, het zijn net kinderen. Die worden ook niet opgevoed geboren.
Spreek uit ervaring dwz gezien hebben in ouderlijk huis waar twee kleine hondjes wonen en waar een familie lid met haar rottweiler in totaal 3 of 4 keer is geweest. Uiteindelijk is haar hond daar niet welkom meer. Die twee kleine hondjes, dat zijn echt twee draken. En die mogen alles, ook bij visite op schoot en als je daar bent kun je in een uur wel 30 keer een van die twee van je schoot af duwen. Als hondenliefhebster kan ik zeggen dat is vervelend. En die krengen die willen je gezicht af likken, ben ik niet van gediend maar ze worden niet terug geroepen nee dat mag je zelf doen. Jaag ze maar weg als ze vervelend zijn. Iig ik krijg een beetje zo,n beeld ook bij verhaal van ts.
Ik zou zeggen zorg dat de hond eerst onder appel staat en ga dan kijken of het werkt.
Tot die tijd zou ik het iig niet uit proberen. Na die tijd vind ik het ook niet ideaal omdat ik mijn hond niet mee zou nemen als ik weet dat hij liever thuis zou zijn.
en als mij verteld wordt dat ik welkom ben met hond dan ga ik er van uit dat ze dan begrijpen dat die kleine hondjes ook wat ingedamd mogen worden en dat ik voor mijn hond opkom als dat nodig is en die kleine hondjes dan zelf wel wegjaag/uit de buurt hou als de anderen het niet doen.
beetje geven en nemen van alle kanten en je kunt juist wel op zo'n informele bijeenkomst aan de slag met je hond, daar heb je maar anderhalve vierkante meter voor nodig hoor, misschien zelfs wel minder

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
- Zeer actief
Er is al een uitwijkmogelijkheid als het écht niet leuk gaat.Nanna schreef:Precies. En omdat geen van de honden goed luistert moet je ze gewoon niet meenemen. Of laat één de wijste zijn en de hond thuislaten.TheLovelyBitch schreef: het ligt aan alle honden in combinatie met elkaar.
Het gaat om een gezellige barbecue en niet om een avondje de hond africhten.![]()
Laat hem eerst ouder worden en beter gaan luisteren, dan is het vroeg genoeg. Je kunt hem natuurlijk altijd wel meenemen als de familie hun hondjes thuislaat.
Maar in dit geval lijkt het me een ongeorganiseerde bende worden met veel geroep, verbiederij en geschreeuw en dat lijkt me allemaal uitermate ongezellig.
Ben zelf ook van mening dat als je een hond nooit meeneemt en in die situatie brengt de hond het ook niet leert. Let wel, bij mensen die er geen probleem van maken dat de hond meekomt of er zelfs op aandringen dat je de hond meeneemt.
Gaat het niet, dan breng je de hond elders of naar huis. Hebben wij ook nog wel eens gedaan, bleek de jonge hond toch nog te druk in de kop en moesten we blijven optreden, dan was het voor ons klaar en werd hij thuis gebracht.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Zo ben ik ook en zo denk ik normaliter ook.renee-uk schreef:dat ligt er dan weer net aan hoeveel overwicht je op je hond hebt.toots schreef:renee-uk schreef:ja dat klopt, al is het wel een beetje laat om er pas dan mee te beginnen.Wolfsblut schreef: En sommige honden rond een jaar, net pup af dus moeten nog veel leren. Herkenbaar, het zijn net kinderen. Die worden ook niet opgevoed geboren.
en als mij verteld wordt dat ik welkom ben met hond dan ga ik er van uit dat ze dan begrijpen dat die kleine hondjes ook wat ingedamd mogen worden en dat ik voor mijn hond opkom als dat nodig is en die kleine hondjes dan zelf wel wegjaag/uit de buurt hou als de anderen het niet doen.
beetje geven en nemen van alle kanten en je kunt juist wel op zo'n informele bijeenkomst aan de slag met je hond, daar heb je maar anderhalve vierkante meter voor nodig hoor, misschien zelfs wel minder
Echter hebben sommige mensen niet in de gaten dat bepaalde dingen bijzonder irritant zijn.
En de hond van ts houd ook van eten en ik weet niet of die ook fel wordt van eten maar dat zou wel een probleem kunnen geven als er alleen al eten valt.
Mijn moeder haar hondjes lopen door hun huis en het is hun huis dus je hebt je daar maar aan te passen, alsof ze god zijn en worden als prins en princes behandeld. leuk hoor voor die hondjes. Als Toots daar komt met ons wordt hij ook zo behandeld en hij begrijpt er niks van maar dat is voor even wel prima en die hondjes die bespringen Toots ook en dan komt Toots bij mij staan zo van help. Mijn moeder en zusje snappen er niks van, die begrijpen ook niet dat een hondje op de bank zich de baas voelt en als er dan ook nog krampachtig gedaan wordt tegen de grote hond die gestraft wordt of gewoon even weg gestuurd wordt om een minuut later weer besprongen te worden dan is dat snel klaar denk ik dan gaat de hond het zelf op lossen. En dat vind ik niet echt wenselijk met kleine hondjes, kan verkeerd aflopen.
Natuurlijk moet ts het zelf weten. Maar als de hond welkom is hoeft dat nog niet te betekenen dat je die mee moet nemen.
Ik zou daar echt nog eens 3 keer over na denken.
De familie woont ver weg en zo vaak zien ze die niet ik zou echt gewoon zorgen dat het gezellig blijft. En als je lang wil blijven zou ik de hond lekker uit laten en daarna gewoon bij eigen ouders brengen zit die ook niet de hele avond alleen.
En oefenen met wandelen enzo vind ik een heel goed idee en ook om samen te komen ergens in huis met die hondjes maar zodra ze vervelend worden gewoon direct afkappen en blijven ze vervelend zou ik gewoon het daarbij laten en een andere keer weer opnieuw proberen. Maar zo,n gezellig familie avondje is niet lang gezellig als het steeds ingrijpen wordt en daar zou ik dus echt voor passen.
-
- Zeer actief
En voor het geval dat je het nog niet begrepen hebt, de schoonouders van de starter des onderwerps komen uit Zwitserland. Veelal zijn dat erg muzikale families.renee-uk schreef:ja dat klopt, al is het wel een beetje laat om er pas dan mee te beginnen.Wolfsblut schreef: En sommige honden rond een jaar, net pup af dus moeten nog veel leren. Herkenbaar, het zijn net kinderen. Die worden ook niet opgevoed geboren.
En dat kan best gezellig zijn, maar dan liever zonder hond.
https://youtu.be/SvP-Jen_AgM
Met hond klinkt het dan weer zo. Is minder leuk, toch?
https://youtu.be/VImyTcg7qLo
Het gevolg is dat als je thuis komt je met een jodelende hond opgescheept zit. En probeer ze dat maar eens af te leren. Het zijn tenslotte honden met een Alpinese achtergrond. En dan krijg je dit. Daar word je dan ook niet echt vrolijk van.
https://youtu.be/t1mc7czCAAg?list=PLodL ... nik-NkkfjD
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Heb jij te diep in het glaasje gekeken?Wolfsblut schreef:En voor het geval dat je het nog niet begrepen hebt, de schoonouders van de starter des onderwerps komen uit Zwitserland. Veelal zijn dat erg muzikale families.renee-uk schreef:ja dat klopt, al is het wel een beetje laat om er pas dan mee te beginnen.Wolfsblut schreef: En sommige honden rond een jaar, net pup af dus moeten nog veel leren. Herkenbaar, het zijn net kinderen. Die worden ook niet opgevoed geboren.
En dat kan best gezellig zijn, maar dan liever zonder hond.
https://youtu.be/SvP-Jen_AgM
Met hond klinkt het dan weer zo. Is minder leuk, toch?
https://youtu.be/VImyTcg7qLo
Het gevolg is dat als je thuis komt je met een jodelende hond opgescheept zit. En probeer ze dat maar eens af te leren. Het zijn tenslotte honden met een Alpinese achtergrond. En dan krijg je dit. Daar word je dan ook niet echt vrolijk van.
https://youtu.be/t1mc7czCAAg?list=PLodL ... nik-NkkfjD
- iones
- Zeer actief
Ik zou mijn hond wél meenemen en beroep doen op zwager om OOK te voorkomen dat zijn hondjes rondracen. Je kunt dit niet in je eentje opknappen, de andere partij zal toch ook moeite moeten doen en zijn aandeel moeten aanleveren.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
- Zeer actief
Ze zegt al dat die dat niet gaat doen. In sommige gevallen kun je wel beter de wijste zijn. Bij mijn ouders mocht ik de herders ook meenemen, maar als ik wist dat bepaalde neefjes en nichtjes er ook zouden zijn dan liet ik ze thuis. Die konden niet goed met de honden en dan was het voor iedereen fijner als ik ze thuis liet.iones schreef:Ik zou mijn hond wél meenemen en beroep doen op zwager om OOK te voorkomen dat zijn hondjes rondracen. Je kunt dit niet in je eentje opknappen, de andere partij zal toch ook moeite moeten doen en zijn aandeel moeten aanleveren.
Daar zou ik geen zin in hebben. Niet in de minste zin omdat ik te weinig controle heb om een hele avond politie-agentje te spelen, omdat ik ook wel eens met ménsen wil praten in plaats van continue met m'n hond rond te sjokken om 'm weer naar z'n designated area te dirigeren. Dat soort dingen bouw ik liever op in gecontroleerde omgevingen en bouw ik dan uit naar zwaardere moeilijkheidsgraden.
De complete familie-bijeenkomsten zijn een soort ultieme test aangezien er dan in het ergste geval 2 Chihuahua's, een mini-Maltheser, een kruising, Mechelaar, Bouvier en nog wat klein tuig rondloopt. Die wil je niet krijsend achter elkaar aan hebben rennen. Gewoon lief doen en je verrekkes koest houden is het credo.
De complete familie-bijeenkomsten zijn een soort ultieme test aangezien er dan in het ergste geval 2 Chihuahua's, een mini-Maltheser, een kruising, Mechelaar, Bouvier en nog wat klein tuig rondloopt. Die wil je niet krijsend achter elkaar aan hebben rennen. Gewoon lief doen en je verrekkes koest houden is het credo.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff
Dit dus. In nederland ging ik vaak na een wandeling met de honden wat eten in een restaurant. Daar heb je natuurlijk altijd mensen die hun kleine hondjes laten blaffen kinderen laten rond rennen etc. Mijn honden moeten blijven liggen tot wij zeggen dat we gaan. En ja komt wat training maar dan heb je ook Jaren plezier. En ja in het begin op een verjaar dag is dat even vervelend, maar goed ik zie het jengelende kind van neef zo en zo ook liever gaanManu schreef:Mwah. Als je gaat zitten brullen doe je het verkeerd, daar creëer je geen rust mee.Nanna schreef:Inklapbare bench meenemen.
Ik zou zelf vliegend gek worden als een familielid 56x per avond de hond loopt te corrigeren.
Ik zag dat Manu dan compleet overprikkeld raakte en dan gaat hij geluiden maken en raakt geïrriteerd (hij maakt anders nooit geluid).
Dus dan zei ik: klaar, liep ik hem naar zijn plaats, ging er even bij staan en liep dan weer weg. Volgens mij heeft men dat ook nauwelijks gemerkt hoor.
Nu is dat echt heel gemakkelijk. Ik kan hem overal mee naar toe nemen en hij weet dat "klaar" ook klaar is. Kan hij dat niet omdat ik te laat ben en hij is overprikkeld, dan gaat hij even naar zijn plaats. Ik vind rust in huis en tuin belangrijk en daar heb ik altijd op gehamerd. Daarom kan hij ook heel goed switchen.
Het kost even moeite maar daarna is het echt wel fijn dat het kan

Dus ze Wennen er maar even aan.