Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

creme om standaard in huis te hebben b.v. bij jeuk

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Aantal honden: 1

creme om standaard in huis te hebben b.v. bij jeuk

Ongelezen bericht door cornelia »

Wat is nu zo'n crème die je gewoon standaard in huis hebt en helpt tegen jeuk en van die andere plekjes die niet vallen onder de categorie "wonden" maar die dat wel worden omdat je hond er niet van af kan blijven. Jij heeft nu een plekje op zijn poot wat door zijn eigen gelik aan het uitgroeien is tot een behoorlijke irritatie.

Ik zeg gisteren voor de zoveelste x dat hij niet likken moet en hij kijkt me heel serieus aan, echt zijn best doende om geen aandacht aan zijn poot te geven. Toch glijd zijn tong uit zijn bek richting poot. Het was dus net een slang die uit een hol kwam en Ezio had echt zo'n houding van "zie je, ik doe dit niet, het is mijn tong......".

Ik heb hem vannacht maar een sok aan gedaan maar evengoed gaat hij daarop liggen soppen waardoor alles nog langer nat blijft. Ik weet zeker dat als hij er maar even 24 u geen aandacht aan besteed het al ver over is.
Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Re: creme om standaard in huis te hebben b.v. bij jeuk

Ongelezen bericht door Hippo »

Mijn hond had dat eens met hechtingen in zijn poot. Die moest en zou eraan zitten. Vrat de lampenkap verrot, likte door de muilkorf heen, alles wat je erom bond vrat hij eraf...

Toen een beetje anti-bijt voor paarden op een sponsje gedaan en dat voorzichtig om de wond heen gedept. 1 lik, dat gezicht :LOL: . Toen bleef hij er keurig vanaf. Om de dag beetje antibijt erom heen gedept.

Voor dingen als schaafwondjes e.d. dan hoef ik maar te zeggen dat ze er niet aan mogen zitten en doen ze dat ook niet of nauwelijks. Ik smeer zulke wondjes meestal in met een beetje wondzalf, maar dat vinden ze juist lekker. Geen idee of je zalf hebt wat ze vies vinden?
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

zinkzalf?
Afbeelding
River8
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door River8 »

honing- of calendula zalf. Calendula emulsie gebruik ik ook voor mezelf voor van alles.
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Dat zou ik ook graag weten, met de opmerking dat meneer zich niks aantrekt van antibijt spul, verzot is op sambal, wasabi en chilisaus. :LOL: Honingzal moet eraf, dat lukt hem zelfs tijdens het wandelen, andere zalfjes moeten er ook af.

Nu weet ik bij hem de oorzaak wel, maar het is ook een gedeelte gewoonte. Geen oplossing gevonden nog, alleen een quick fix als hij het echt stuk gelikt heeft.
cornelia
Zeer actief

TessaThomas schreef:Dat zou ik ook graag weten, met de opmerking dat meneer zich niks aantrekt van antibijt spul, verzot is op sambal, wasabi en chilisaus. :LOL: Honingzal moet eraf, dat lukt hem zelfs tijdens het wandelen, andere zalfjes moeten er ook af.

Nu weet ik bij hem de oorzaak wel, maar het is ook een gedeelte gewoonte. Geen oplossing gevonden nog, alleen een quick fix als hij het echt stuk gelikt heeft.
Herkenbaar. Bij alles wat hij doet gaat dan "o jee, wat toevallig" zijn tong even langs zijn poot. Hij weet n.l. goed dat hij commentaar krijgt als hij gewoon gaat liggen likken. Maar als hij zich ongezien waant dan is het van dik hout......etc.
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Precies! En ik vind het zo rot om het te moeten verbieden, hij wordt er ook een beetje gestrest van.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Calendulan zalf. :ok:
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Denk dat ik nu diezelfde spay heb. Honingzalf was hier ook geen optie meer. We hebben ook nog wel eens wondzalf van de welkoop gehad. Nu dus een spray bij de dierenwinkel gekocht. Gebruikt hem ook voor mijzelf. Zalf vind ik niet handig, Blijft in vachten zitten enzo, wordt eraf gelikt. Spray vind ik dus handiger.

Vroeger gebruikte ik veel hydro(corti)-/veta-derm. Vond de geur net bodylotion....
Afbeelding
Goldylocks
Zeer actief
Mijn ras(sen): labradors !

Ongelezen bericht door Goldylocks »

Sudocreme.Eigenlijk voor kapotte babiebillekes maar heb ik nu standaard in huis. Voor hotspots en andere wondjes.Super spul :ok:
Wie treurt om gisteren,geniet niet vandaag.
cornelia
Zeer actief

OK. Ik had het dus wel onder controle dacht ik met die Calendula maar nu heeft hij vanmiddag in een vlaag van :U: (jeuk neem ik aan) toch zich zelf zo'n nat plekje gelikt op zijn poot. Geen bloederige wond maar zo'n stukje rauw met wat wondvocht.
Ik ga morgen dan maar bij de Pet's place (zouden die dat hebben ?) honingzalf halen.
Ik heb zijn poot dus nu verbonden (met gaasjes en van dat zelfklevend blauwe "verband") want hij is altijd zo geobsedeerd door open wondjes etc.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”