Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe africhting NIET hoort
Moderator: moderatorteam
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Re: Hoe africhting NIET hoort
Hij zal t trouwens druk gehad hebben op FB, stond altijd tussen m'n vrienden suggesties maar zal mij (net als vele anderen die de filmpjes gedeeld hebben) geblokt hebben want kan hem niet meer vinden.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik heb ook 1 van die filmpjes op fb voorbij zien komen. Wat een mongool zeg, kansloos kutventje 

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Verklaringetje van niets
Het filmpje van zijn dwangapport is ook nergens meer te vinden. Hond vastgebonden op hoogte in 1 of ander duister kamertje en hij op een stoel ervoor
wat een training zeg
Het was overigens ook geen pretje om te zien, dat filmpje
Het is een zielige stumper.
De hond van Patrick Keil die zo mishandeld werd op het WK, zat het volk er ook maar bij en keek er naar. Dat zegt werkelijk niet. In china kijken ze sowieso vaak (weg) van leed zonder iets te doen

Het filmpje van zijn dwangapport is ook nergens meer te vinden. Hond vastgebonden op hoogte in 1 of ander duister kamertje en hij op een stoel ervoor

Het is een zielige stumper.
De hond van Patrick Keil die zo mishandeld werd op het WK, zat het volk er ook maar bij en keek er naar. Dat zegt werkelijk niet. In china kijken ze sowieso vaak (weg) van leed zonder iets te doen

Laatst gewijzigd door maart op 03 aug 2015 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- Sulluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Nou, ik kan toch echt wel een oordeel geven naar aanleiding van deze filmpjes.. Hij is die dieren gewoon mentaal aan het breken in mijn ogen, iets wat ( helaas) in de paardensport ook veel al gebeurd. Een hond op zijn kop stompen met je vuisten of hem slaan met een zweep.. Dat kán je niet goedkeuren. Maakt mij geen hol uit wat de situatie is. Als er geen levens op het spel staan, heb je een hond gewoon niet zo te behandelen. Geen goed woord voor over bah.
-
- Zeer actief
Mooie verklaring (maar niet heus). Waarom wilde die hond zijn geleider eigenlijk bijten? En wat leert de geleider hier dan van? Dat hij de volgende keer tegen zijn kop aan moet trappen? Of moet laten trappen door een ander? Terwijl de hond ligt......
Het interesseert me geen bal wat hij bereikt heeft in de sport eerlijk gezegd. Ik zou er niets mee te maken willen hebben.
Het interesseert me geen bal wat hij bereikt heeft in de sport eerlijk gezegd. Ik zou er niets mee te maken willen hebben.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Zeg ik dat? Je moet me geen woorden in de mond leggen.crutz schreef:
Inge jij velt geen oordeel. Want een hond vol op de kop stampen die gewoon afligt kan in jouw ogen gerechtvaardigd worden door wat er aan vooraf gegaan is?
Wat ik zeg is dat ik geen oordeel vel maar ik zeg ook dat dit filmpje niet prettig is om te bekijken.
Ik ken de hele man niet, heb hem nog nooit bezig gezien met een hond en baseer mijn mening niet op een paar filmpjes. Het geeft een negatief beeld maar ook een eenzijdig beeld, ik weet niet wat er aan vooraf is gegaan.
Ik vind dat de overkoepelende organisatie maar een oordeel moet vellen en hem wel of niet moet berispen, dat is niet aan mij.
Ik heb zelf ooit een klacht aan mijn broek gehad en ik geloof dat je wel weet dat ik nou niet bekend sta als een "harde voerman". Overigens kon ik deze klacht weerleggen en waren er geen beelden van mijn "afranselen van de hond"

En social media is dé manier om iemand zwart te maken. Of dit filmpje oud is of recent kan ik niet zien.

Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- iones
- Zeer actief
Heb het niet aan durven klikken. Weet iemand of die lui in die filmpjes ook wegkomen met hun gedrag?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Had ze op fb idd al gezien. En ik kan ook rustig een hond corrigeren maar dit is gewoon te idioot voor woorden. En ja ik ken ook honden die agressieproblemen hadden en daadwerkelijk beten. A. Werd daar niet mee verder gegaan als t echt gevaarlijk was. B. Is.er nooit zo gecorrigeerd bij die honden... en ja ik vind dat.je dit ook via een filmpje kan beoordelen.. ze mogen hem van mij uitsluiten van alles wat met africhting te maken heeft, royeren etc.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Dat is de startGos schreef:Mooie verklaring (maar niet heus). Waarom wilde die hond zijn geleider eigenlijk bijten? En wat leert de geleider hier dan van? Dat hij de volgende keer tegen zijn kop aan moet trappen? Of moet laten trappen door een ander? Terwijl de hond ligt......

En daar is een seminar wel lang genoeg voor denk ik.
Je hoeft die hond toch niet te "fixen"?
Hij zegt zelf al dat je dat niet permanent geregeld hebt als je de baas/hond alleen ziet tijdens een seminar.
Wat bedoeld hij met "having been given limited tools in the seminar"?
- Biet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Dat ie geen idee heeft waar ie mee bezig is, maar dat natuurlijk niet toe wil geven.ranetje schreef:Dat is de startGos schreef:Mooie verklaring (maar niet heus). Waarom wilde die hond zijn geleider eigenlijk bijten? En wat leert de geleider hier dan van? Dat hij de volgende keer tegen zijn kop aan moet trappen? Of moet laten trappen door een ander? Terwijl de hond ligt......
Het interesseert me geen bal wat hij bereikt heeft in de sport eerlijk gezegd. Ik zou er niets mee te maken willen hebben.![]()
En daar is een seminar wel lang genoeg voor denk ik.
Je hoeft die hond toch niet te "fixen"?
Hij zegt zelf al dat je dat niet permanent geregeld hebt als je de baas/hond alleen ziet tijdens een seminar.
Wat bedoeld hij met "having been given limited tools in the seminar"?
Dan probeert ie zich eruit te lullen door het te hebben over 'beperkte mogelijkheden'.
Wat ie doet is gewoon heel fout, daar is geen excuus voor.
Wiel
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Inmiddels gelezen dat de hond die hij op de kop trapt een door hemzelf afgerichte en aan deze mensen verkochte hond is.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat wel triest is is dat volgens hem zijn familie hier ook in betrokken wordt en bedreigingen ontvangen. Die staan hier natuurlijk los van.
- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
wat een bullshit reactie.
Agressie beantwoorden met agressie levert alleen maar meer agressie. Te weinig tijd? Wat een kut reden. Te weinig tijd is geen argument om dan maar agressie te gebruiken. Je krijgt agressie er niet uit met 1 flinke stamp partij.
Wat een waardeloze vent....
Agressie beantwoorden met agressie levert alleen maar meer agressie. Te weinig tijd? Wat een kut reden. Te weinig tijd is geen argument om dan maar agressie te gebruiken. Je krijgt agressie er niet uit met 1 flinke stamp partij.
Wat een waardeloze vent....

- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 2
Wat een filmpjes... Ook al zou eraan vooraf zijn gegaan wat hij is zijn reacties aangeeft, dan slaat het nog steeds nergens op om een hond te blijven slaan en trappen als hij helemaal níks meer van dat ongewenste gedrag laat zien. Ik zie bij de geleider namelijk verdacht weinig 'schade' van het zogenoemde agressieve gedrag.
Even je hond aan de slip door de kamer tollen omdat hij uit zichzelf weer inbijt, het staat gewoon niet in verhouding. Als je hond je aanvliegt en je corrigeert dat ferm, dan is dat tot daaraan toe. Maar blijkbaar heeft hij eerst nog even het lijntje overgegeven aan die Felix die dan vervolgens dat beest gaat afranselen.
Hoop dat er snel veel afvalligen zijn onder zijn aanhangers..
Even je hond aan de slip door de kamer tollen omdat hij uit zichzelf weer inbijt, het staat gewoon niet in verhouding. Als je hond je aanvliegt en je corrigeert dat ferm, dan is dat tot daaraan toe. Maar blijkbaar heeft hij eerst nog even het lijntje overgegeven aan die Felix die dan vervolgens dat beest gaat afranselen.
Hoop dat er snel veel afvalligen zijn onder zijn aanhangers..
- Biet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Dat gaat natuurlijk ook weer helemaal nergens over.crutz schreef:Wat wel triest is is dat volgens hem zijn familie hier ook in betrokken wordt en bedreigingen ontvangen. Die staan hier natuurlijk los van.
Sowieso, dat hele bedreigen is grote flauwekul.
Grijp in zodra het zich voor je ogen afspeelt, dat zet veel meer zoden aan de dijk.
Vraag me wel af of het onder 'uitlokking' valt als ik een seminar organiseer en hem uitnodig.
Maar dat even terzijde..
Wiel
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
ochgottekes, het heeft een video boodschap online gezet waarin het arme schaap (uiteraard) begint te huilen
de kat een nieuwe halsband aangedaan, hond naast hem in de mand (maar wat kijkt die hond raar) en dan maar voorlezen en halverwege beginnen te janken
uiteraard moet je van hem en zijn familie afblijven, maar aub, hopelijk schoppen ze die gewoon uit de sport

de kat een nieuwe halsband aangedaan, hond naast hem in de mand (maar wat kijkt die hond raar) en dan maar voorlezen en halverwege beginnen te janken

uiteraard moet je van hem en zijn familie afblijven, maar aub, hopelijk schoppen ze die gewoon uit de sport

-
- Zeer actief
Die hond weet ook niet wat ie mee maakt, nou z'n baas zich opeens als een siepeltrien gedraagtmaart schreef:ochgottekes, het heeft een video boodschap online gezet waarin het arme schaap (uiteraard) begint te huilen![]()
![]()
de kat een nieuwe halsband aangedaan, hond naast hem in de mand (maar wat kijkt die hond raar) en dan maar voorlezen en halverwege beginnen te janken![]()
- Tony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastín Español, Roemeense erfhond en Griekse heks, rest wijzigt nogal eens ivm opvang.
Als je denkt dat dit soort (nog ergere) praktijken hier in Nederland niet (bijna dagelijks) voorkomt dan vergeet dat maar...
Edit: Stukje ingevoegd.
"It takes nothing away from a human to be kind to an animal"
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Biet schreef:Dat ie geen idee heeft waar ie mee bezig is, maar dat natuurlijk niet toe wil geven.ranetje schreef:Wat bedoeld hij met "having been given limited tools in the seminar"?
Dan probeert ie zich eruit te lullen door het te hebben over 'beperkte mogelijkheden'.
Wat ie doet is gewoon heel fout, daar is geen excuus voor.

Dat is jouw persoonlijke vertaling denk ik

Ik zit niet in die sector, je zult wel gelijk hebben

-
- Zeer actief
Heb het niet helemaal gezien maar misschien had hij anders liever een stroomband op vol gezet en leeggeduwd?ranetje schreef:Biet schreef:Dat ie geen idee heeft waar ie mee bezig is, maar dat natuurlijk niet toe wil geven.ranetje schreef:Wat bedoeld hij met "having been given limited tools in the seminar"?
Wat ie doet is gewoon heel fout, daar is geen excuus voor.![]()
Dat is jouw persoonlijke vertaling denk ik![]()
Ik zit niet in die sector, je zult wel gelijk hebben
Ik denk het. Maar vanwege de beperkte middelen - geen stroomband bijvoorbeeld - moest-ie het allemaal hand- en voetmatig doen; met slaan en schoppen dus. Wat een vreselijk figuur, met dat lefpetje ook, bah.Gos schreef: Heb het niet helemaal gezien maar misschien had hij anders liever een stroomband op vol gezet en leeggeduwd?
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Ik zie niks raars gebeuren... Ik trap Henk ook altijd tegen zijn kop als hij naar iets kijkt dat ik lelijk vind...
Wat een Idioot!!

Wat een Idioot!!
RIP Cena

- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Dank je.Tony schreef:Als je denkt dat dit soort (nog ergere) praktijken hier in Nederland niet (bijna dagelijks) voorkomt dan vergeet dat maar...
Genoeg vergelijkbare ellende gezien op Nederlandse trainingsvelden.
Liepen ze ook met zwepen rond, werden honden ook aan prikkers de lucht in gehesen of Tot bloeden toe verrot getrapt.
Zieke wereld.

Cash v Heiligental en Flow.

-
- Zeer actief
Er wordt soms zo het één en ander uit de hoek getoverd om een hond in een mouw te laten bijten of een apport vast te laten houden.
- iones
- Zeer actief
Als je dit filmt en aan de dierenpolitie laat zien, dan grijpen die toch in. Dat laat je toch niet gebeuren?Cash schreef:Dank je.Tony schreef:Als je denkt dat dit soort (nog ergere) praktijken hier in Nederland niet (bijna dagelijks) voorkomt dan vergeet dat maar...
Genoeg vergelijkbare ellende gezien op Nederlandse trainingsvelden.
Liepen ze ook met zwepen rond, werden honden ook aan prikkers de lucht in gehesen of Tot bloeden toe verrot getrapt.
Zieke wereld.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Tony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastín Español, Roemeense erfhond en Griekse heks, rest wijzigt nogal eens ivm opvang.
Je bedoelt die dierenpolitie die zelf ook (meestal) hondengeleiders zijn en waarbij 'hun' honden vanuit diezelfde tak van africhting komen... Kortom, de rest kun je zelf wel invullen.iones schreef:Als je dit filmt en aan de dierenpolitie laat zien, dan grijpen die toch in. Dat laat je toch niet gebeuren?
Daarnaast, indien je als lid dit naar buiten zou brengen dan ben je zelf ook afgeschreven en kun je nauwelijks meer ergens terecht.
Gelukkig zie je met de 'verjonging' binnen de sport toch wel langzaam aan wat veranderen (al kunnen sommige jonge leden er ook wat van!), het heeft alleen tijd nodig.
-
- Zeer actief
In Nederland misschien, maar waar dit seminar gehouden werd zeker niet.Als je dit filmt en aan de dierenpolitie laat zien, dan grijpen die toch in. Dat laat je toch niet gebeuren?
-
- Zeer actief
Als je een beetje om je hond geeft, trek je daar toch zelf wel aan je stutten?Tony schreef:Je bedoelt die dierenpolitie die zelf ook (meestal) hondengeleiders zijn en waarbij 'hun' honden vanuit diezelfde tak van africhting komen... Kortom, de rest kun je zelf wel invullen.iones schreef:Als je dit filmt en aan de dierenpolitie laat zien, dan grijpen die toch in. Dat laat je toch niet gebeuren?
Daarnaast, indien je als lid dit naar buiten zou brengen dan ben je zelf ook afgeschreven en kun je nauwelijks meer ergens terecht.
Gelukkig zie je met de 'verjonging' binnen de sport toch wel langzaam aan wat veranderen (al kunnen sommige jonge leden er ook wat van!), het heeft alleen tijd nodig.
- Tony
- Zeer actief
Ook in Nederland niet...In Nederland misschien, maar waar dit seminar gehouden werd zeker niet.
Heeft de melding echter betrekking op zulk gedrag buiten een bepaalde bond dan wordt er wel (gelukkig) opgetreden.
Dat dit met andermans honden gebeurt wil niet zeggen dat het ook met de eigen hond gebeurt... Al snap ik je punt wel als je bedoelt te zeggen hoe je dit kunt accepteren als je om honden in het algemeen geeft.Als je een beetje om je hond geeft, trek je daar toch zelf wel aan je stutten?
Tis en blijft een 'heet hangijzer', het gross van de clubs accepteren zulke gedragingen (gelukkig) niet meer binnen de club/groep/kring, probleem is echter dat men er binnen hun eigen club 'lustig' mee doorgaat...