Wie kent deze hond , of kan informatie geven ?
Gelieve contact op te nemen met https://www.facebook.com/groups/48283763097

Moderator: moderatorteam
bouvierpoedel schreef:Wauw das heftig ,lieve hond lijkt mij dat hij het toestaat dat je aan zijn oren zit. Tenminste geloof ik dat dat zijn oren zijn, jezus wat ziet dat eruit zeg.
Ja, in Turkije zie je ook vaak zoveel slachtwerk van oren, ik moet heel eerlijk zeggen ik vind het soms wel indrukwekkend staan bij een aantal rassen maar heb ook geen enkel probleem mee dat het verboden is. Ik zou ook nooit een pup weg kunnen brengen om te laten couperen maar ik ben een beetje aan het rondneuzen en dan kom je bij herplaatsers weleens gecoupeerde honden tegen maar als die hierbij zou passen zou ik de hond er ook niet om laten zitten.S@ndr@ schreef:Tja, volgens mij is het in een heel aantal landen nog gebruikelijk om er heel erg strak een elastiekje omheen te doen, lekker goedkoop- ik heb een pleuris hekel aan couperen en ik reageer ook eigenlijk nooit op foto`s waar honden met afgeknipte onderdelen opstaan
en dat is nogal wat in de CC wereld
functioneel is het allang al niet meer, ik ken weinig mensen die hun hond echt laten werken dus t is alleen voor de stoer/mooi. nou laat maar zitten dan
Ik neem aan dat het voor de foto's was en dat het er nu wel afgehaald issbientje schreef:waarom halen ze dat oor er niet af? dat lijkt me minder pijnlijk dan dit gebungel. Bah, wat een ellende iig, auw!
Ik weet niet, hrt ziet er behandeld en schoongemaakt en verbonden uit..Marjoleine schreef:Ik neem aan dat het voor de foto's was en dat het er nu wel afgehaald issbientje schreef:waarom halen ze dat oor er niet af? dat lijkt me minder pijnlijk dan dit gebungel. Bah, wat een ellende iig, auw!
Dat zegt de chirurg die de hond gaat opknappen. De oren zijn deels afgesneden.LongFields schreef:Wie zegt dat dit een poging is geweest tot couperen?
Ik vind het er zelf eerder uitzien als scheur- en bijtwonden. Als ik het goed zie zit er ook een punctiewond, dat lijkt me eerder door een hondentand dan door een coupeerwerktuig toegebracht.
Het zou me niet verbazen als deze hond als aas is gebruikt voor het vechthondencircuit.
Hoop dat de hond er bovenop komt, denk dat het linkeroor niet behouden kan blijven gezien de ernst van de verwondingen.
Zo is de hond gevonden met het verbonden oor dat staat in het stukje. Dit zijn foto's van toen de hond net binnen was.sbientje schreef:Ik weet niet, hrt ziet er behandeld en schoongemaakt en verbonden uit..Marjoleine schreef:Ik neem aan dat het voor de foto's was en dat het er nu wel afgehaald issbientje schreef:waarom halen ze dat oor er niet af? dat lijkt me minder pijnlijk dan dit gebungel. Bah, wat een ellende iig, auw!
In België is dat toch al een eind niet meer gebruikelijk hoorS@ndr@ schreef:Tja, volgens mij is het in een heel aantal landen nog gebruikelijk om er heel erg strak een elastiekje omheen te doen, lekker goedkoop![]()
Als ze wouden dat de hond herkend werd, hadden ze er wel een totaal-foto op mogen zetten ja. AmBull twijfel ik ook lichtelijk aan, het kan net zo goed een kortharige Sint Bernard (kruising met AmBull?) zijn voor zover je kan zien.ranetje schreef: En voor zover ik kan zien aan de halve foto's twijfel ik wel een beetje .............. is het wel een Amerikaanse Bulldog?
Oren couperen gebeurde/gebeurt niet met een elastiekje. Wel bij staarten, maar niet bij oren.Tja, volgens mij is het in een heel aantal landen nog gebruikelijk om er heel erg strak een elastiekje omheen te doen, lekker goedkoop
Ik dacht ook meteen aan een kortharige Sint Bernard.Lemuria schreef:Als ze wouden dat de hond herkend werd, hadden ze er wel een totaal-foto op mogen zetten ja. AmBull twijfel ik ook lichtelijk aan, het kan net zo goed een kortharige Sint Bernard (kruising met AmBull?) zijn voor zover je kan zien.ranetje schreef: En voor zover ik kan zien aan de halve foto's twijfel ik wel een beetje .............. is het wel een Amerikaanse Bulldog?
Stel dat je gelijk hebt en dat kan best als ik naar die wond kijk, dan heeft de eigenaar nog steeds niet adequaat gehandeld.laeken schreef:De dader is waarschijnlijk de andere hond des huizes. Die heeft op een kwade dag besloten de pup te gaan mollen.