Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zwartboek
Moderator: moderatorteam
- Sulluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
- Aantal honden: 3
Re: Zwartboek
Ik klik de link aan, en zie dat het inderdaad Martin Gaus is. Moet mezelf misschien een schop onder mijn kont geven om het toch te lezen.. Maar hoe hij reageerde met zijn "zwartboek"promotie en precies toen het Fajah verhaal gebruikte als voorbeeld.. Ik kreeg er de kriebels van, wat een enge man hoe hij reageerde op Facebook. Bah.
Daarnaast naar mijn idee, zo kwam het toen op Facebook over,is hij van mening dat elke hond te helpen is. Ik ben, persoonlijk, van mening dat een hond die een andere hond op een vreselijke manier in 10 stukken uit elkaar getrokken heeft en hierin absoluut niet te remmen was én agressief naar mensen doet die hem willen corrigeren in die situatie.. Dat zo'n hond ( ongeacht het ras) niet "past" in de maatschappij. Hij dacht daar ( op facebook) héél anders over. Ik vind dat gevaarlijk. Niet elke hond is te helpen.
Neemt niet weg dat er veel honden wel te helpen zijn en dat hoe het nu gaat niet goed is. Maar ik vind het RAD niet goed, maar dit is weer het andere uiterste. ( gebaseerd op zijn facebook reacties over het zwartboek)
Daarnaast naar mijn idee, zo kwam het toen op Facebook over,is hij van mening dat elke hond te helpen is. Ik ben, persoonlijk, van mening dat een hond die een andere hond op een vreselijke manier in 10 stukken uit elkaar getrokken heeft en hierin absoluut niet te remmen was én agressief naar mensen doet die hem willen corrigeren in die situatie.. Dat zo'n hond ( ongeacht het ras) niet "past" in de maatschappij. Hij dacht daar ( op facebook) héél anders over. Ik vind dat gevaarlijk. Niet elke hond is te helpen.
Neemt niet weg dat er veel honden wel te helpen zijn en dat hoe het nu gaat niet goed is. Maar ik vind het RAD niet goed, maar dit is weer het andere uiterste. ( gebaseerd op zijn facebook reacties over het zwartboek)
- Sulluna
- Zeer actief
Eigenaar houdt zich niet aan voorwaarden:
- Boete eigenaar
- Onteigening hond
- Hond herplaatsen via asiel
Er wordt ons wel verweten geen aandacht te hebben voor de slachtoffers, de honden of
mensen die gebeten zijn. De doodgebeten honden. Dat is een vals verwijt
Dit was toch écht bij Fajah het geval, is nog terug te vinden op FB. Had de eigenaar van Fajah gereageerd.
- Boete eigenaar
- Onteigening hond
- Hond herplaatsen via asiel

Er wordt ons wel verweten geen aandacht te hebben voor de slachtoffers, de honden of
Dit was toch écht bij Fajah het geval, is nog terug te vinden op FB. Had de eigenaar van Fajah gereageerd.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Aantal honden: 1
Martin Gaus ik krijg de kriebels van die man.
Hij waait met alle winden mee. Als er morgen een nieuwe rage komt in de opvoedmethoden gaat hij er in mee. Als er maar geld verdiend kan worden.brrrr
Hij waait met alle winden mee. Als er morgen een nieuwe rage komt in de opvoedmethoden gaat hij er in mee. Als er maar geld verdiend kan worden.brrrr
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Je begrijpt het niet. De bijtende hond én zijn eigenaar zijn de échte slachtoffers. Want die bijter wordt afgevoerd met vangstokken (gek genoeg wordt dat kennelijk nodig gevonden) en de eigenaar is met zijn hele familie helemaal overstuur want de politie is aan de deur geweest. Mét zwaailichten.Sulluna schreef:Eigenaar houdt zich niet aan voorwaarden:
- Boete eigenaar
- Onteigening hond
- Hond herplaatsen via asiel![]()
![]()
Zulks is verschrikkelijk traumatisch, hè? Veel traumatischer dan voor de op straat doodgebeten swiffer en diens eigenaar. Want ja, die hadden het uitgelokt. De swiffer had geblaft en de eigenaar had raar gekeken.

En voor Martin Gaus is aan de laatsten geen cent te verdienen. Da's dus ook traumatisch voor hém.

- Sulluna
- Zeer actief
Dat zeg ik toch ook? Dat het huidige systeem én het eerdere RAD ook niet goed is. Maar dit vind ik weer een ander uiterste.Pendrag schreef:Ik haal er toch andere dingen uit. Met name de erkenning dat honden in opvang het niet goed hebben. Een groep honden die daar niet tegen kan en juist daardoor maanden de kennel niet uitkomt. Oprecht schandalig. Dat inbeslagname in lang niet alle gevallen terecht is: de wet zegt iets over de mate van verwonden, die geldt niet bij alle inbeslagnames. En schokkend hoe vaak het euthanasie-advies achteraf onterecht blijkt te zijn.
Hoogste tijd om dit idiote systeem af te schaffen. Los van de vraag wat je van MG vindt.
Dat er dingen veranderd moet worden, lijkt mij duidelijk. Alleen MG zijn manier van aanpak vind ik niks.
- Sulluna
- Zeer actief
Precies dat ja.Pino01 schreef:Martin Gaus ik krijg de kriebels van die man.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Op veel vlakken heeft hij wel gelijk natuurlijk ongeacht of hij er geld mee wil verdienen of niet en of je het geen of wel een aardig mens vind.
Het systeem klopt niet en daar heeft hij gelijk in.
.
Het systeem klopt niet en daar heeft hij gelijk in.
.
Wat je zegt ben je zelfffff