Romy&Gijs schreef:Zo, ik ben terug van de dierenwinkel en heb een heleboel uitleg gekregen. Uiteindelijk heb ik nu Alaska mee naar huis. Ze vertelde dat dit geen compleet voer is maar door de diersoorten af te wisselen je het compleet maakt. Ik heb nu 5 smaken, fazant, zalm, rund, lam en konijn. Als ik dit goed afwissel en bij de volgende keer voer kopen weer andere smaken neem, zei ze dat het een compleet voer is en ik dus helemaal hierop over kan. Ik moest wel uitkijken voor het ontstaan van tandsteen omdat als ze vers eten ze wel sneller last konden krijgen van hun gebit? Dus hij moet dus wel veel te kauwen hebben hiernaast.
Ik ben benieuwd hoe hij het vind, moet ze nu even ontdooien en in porties in de vriezer stoppen, ik hoop het vanavond al te kunnen geven.

Juist niet. Het is ook een kwestie van aanleg hoor, maar honden hebben op vers in het algemeen minder snel tandsteen, soms verdwijnt het zelfs helemaal na het overstappen.
Hier hebben ze grotere dingen als penslappen en karkassen nodig om de tanden redelijk schoon te houden. Bij Charlie blijft poetsen en af en toe tandsteen met een krabbertje weghalen hoe dan ook nodig.
Heb geen ervaring met zulke kleine hondjes; m'n katten eten af en toe kleine prooidiertjes, kipdrumsticks, konijnkarkas. Er is vast wel een poelier die kippen of eendennekken verkoopt.
Mensen met kleinere hondjes kunnen je denk ik beter vertellen wat je verder nog kunt geven.

Zag laatst kleine kwarteltjes bij de AH in de vriezer liggen, dat zou ik er met zo'n klein goedkoop hondje wel voor over hebben.

Alaska is heel goed voer en met 5 smaken voer je ook al compleet.
Fazant heeft wel een sterke smaak en geur, die bij lang niet alle honden in de smaak valt.
Ben benieuwd wat hij er van vindt, hopelijk gaat hij nu wel met smaak eten.